Welke lengte wielbouten?

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Welke lengte wielbouten?

Bericht door Hoppers »

Ola,

Ik heb eindelijk spacers gevonden voor mijn RH wielen. Ze zijn 15mm dik dus uiteraard moet ik nu langere wielbouten. De ideale maat zou 42mm zijn. Nu kan ik ze alleen vinden in 40mm of 43mm. Welke kan ik dan het beste gebruiken? Is een 40mm niet te kort? en is een 43mm niet te lang?

Ook heb ik nog wielsloten nodig. Deze zijn dan weer of 40mm of 45mm. Bij deze dezelfde vraag. Welke kan ik het best gebruiken?

Thanks. Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Welke lengte wielbouten?

Bericht door KlouxOne »

opmaat zagen kan gewoon heb ik zelf ook gedaan bij mn vorige autos als ik spacers gebruikte.
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Welke lengte wielbouten?

Bericht door Hoppers »

Oh oke.. Goed om te weten, maar ik moet ze nu toch nieuw kopen. Dan koop ik liever meteen de juiste maat. Hoeveel speling heb ik met de lengte? Kan ik bijvoorbeeld gewoon 45mm wielbouten monteren?
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Welke lengte wielbouten?

Bericht door KlouxOne »

dat zou je echt op moeten meten. ze mogen in ieder geval niet uitsteken of je spat scherm raken. te kort mag ook niet. want dat is echt levens gevaarlijk. Vandaar dat ik ze toen altijd op maat heb gezaagd. moer er overheen en dan afzagen. de rest vlak af veilen.

beetje koper vet erop en schroeven maar :D
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten