brembo remklauwen en velgenmaat......?

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
molinas webdesign

brembo remklauwen en velgenmaat......?

Bericht door molinas webdesign »

hoi hoi... heb een beetje aparte vraag....
Vorige maand heb ik onder mijn golf1 nieuwe remmenkit geplaatst van Brembo...
dus brembo schijven, remmen en klauwen en remslangen etc.

Helemaal geweldig dus... Wat dus heel slordig was van mezelf dat ik nooit rekening heb gehouden met mijn velgenmaat. Ik dacht ach 15 inch en dan helemaal klaar...
nou mooi niet dus want die passen niet meer... Ik dus nieuwe velgen besteld met een et waarde van 35 en natuurlijk de 4x100 en 15 inch... helemaal blij maar weer niet goed. die passen dus ook niet want de binnenkant van mijn velg komt dus nog steeds tegen mijn remklauw aan en ook al heb ik dat gemeld bij de velgenboer waar ze speciaal de velgen voor mij gemaakt hadden passen ze dus niet en willen ze de velgen niet terug nemen. Nu denk ik zelf dat ik et waarde 38 moet hebben maar wil niet weer gaan bestellen en dan van een koude kermis thuis komen.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand hier welke et waarde ik wel moet hebben zonder dat ik dus spoorverbreders moet gebruiken want ik wil mijn kappen origineel houden en dus niet uit rekken... tenzij het niet anders kan natuurlijk...

Groetjes Molina
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 mei 2011, 22:56

Re: brembo remklauwen en velgenmaat......?

Bericht door Herman »

Je hebt nu et35? Daarbij loopt de binnenkant van de velg (van de spaken neem ik aan, ik neem niet aan dat je te kleine velgen hebt gekocht waardoor de remklauw de binnenzijde van de velgrand raakt ;) ) tegen je remklauw aan. Nu wil je een nieuwe set bestellen met et38? Bij hetzelfde model velg gaat dat dus nooit passen aangezien et38 3mm verder naar binnen valt dan et35. Je moet dus een lagere et waarde hebben lijkt me. Ik weet natuurlijk niet of je de ruimte in je wielkasten hebt om verder naar buiten te gaan.

Maar heel simpel gedacht.. Kun je dit niet oplossen met een set spacers? Dan breng je de velgen die je nu al hebt bijvoorbeeld 5mm of 10mm verder naar buiten en loopt de velg niet meer aan op de remklauw!?
molinas webdesign

Re: brembo remklauwen en velgenmaat......?

Bericht door molinas webdesign »

Herman schreef:Je hebt nu et35? Daarbij loopt de binnenkant van de velg (van de spaken neem ik aan, ik neem niet aan dat je te kleine velgen hebt gekocht waardoor de remklauw de binnenzijde van de velgrand raakt ;) ) tegen je remklauw aan. Nu wil je een nieuwe set bestellen met et38? Bij hetzelfde model velg gaat dat dus nooit passen aangezien et38 3mm verder naar binnen valt dan et35. Je moet dus een lagere et waarde hebben lijkt me. Ik weet natuurlijk niet of je de ruimte in je wielkasten hebt om verder naar buiten te gaan.

Maar heel simpel gedacht.. Kun je dit niet oplossen met een set spacers? Dan breng je de velgen die je nu al hebt bijvoorbeeld 5mm of 10mm verder naar buiten en loopt de velg niet meer aan op de remklauw!?
hoi hoi Herman
dank je wel voor je reactie en inderdaad heb je gelijk wat betreft de spacers... Daar zit alleen een maar kant aan... Daar zijn mijn wielkassen te smal voor... en ik wil de kappen origineel laten. Dus als ik spacer ga gebruiken moet ik de wielkassen uitrollen wat ik echt niet wil doen... hahaha ik weet dat ik lastig ben hoor... wat betreft de et waarde. ja daar moet ik inderdaad even beter naar kijken...
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 mei 2011, 22:56

Re: brembo remklauwen en velgenmaat......?

Bericht door Herman »

in dat geval heb je een velg nodig waarbij de spaken zo ver mogelijk naar buiten zitten. Bolle spaken zeg maar en zeker geen velg met een velgbed. Kwestie van proberen.. Kan je dan helaas niet verder helpen, succes!
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: brembo remklauwen en velgenmaat......?

Bericht door Spuugemmer »

Is het een mk1 gti??? Ik rij zelf met et25 en dan een relatief diep wiel. Welke velgen heb je gekozen?? Je hoeft niet perse je schermen volledig te verbouwen hangt ook van je rijhoogte af. Wat je wel kan doen is de kunststof wielkast randen aan de boven kant los laten. Als je dan instuurt drukt je wiel de randen opzij en loopt het niet zo aan als dat ze vast zitten...
Golf MK1 GTI
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten