Remvoeringslijtage MK5

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Remvoeringslijtage MK5

Bericht door JonasV »

Bij het vervangen van de koppeling onlangs is ook de remvloeistof vervangen daar die er al lang in zat volgens het onderhoudsboekje.
3 weken verder gaat nu opeens het controlelampje van de remvoering branden. Beetje jammer dat dat bij de garage niet gemeld is toen ze toch bezig waren met de remvloeistof. Dat zou je toch moeten zien zou ik zeggen?
Nu is de vraag, is dit inderdaad een gevalletje met spoed naar de dealer als het lampje brand of loopt dat wel los?
Wat kost een originele set blokken rondom en wat zijn eventuele goede alternatieve merken remblokken met een betere werking? Als we moeten vervangen dan maar meteen goed he.

Ik hoop meteen deze week iets te kunnen regelen want komend weekend moeten we weer een weekend naar Duitsland..
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Remvoeringslijtage MK5

Bericht door Wilcoos »

Rood lampje is spoed. Maar volgens mij is de remindicator geen spoedje. Wel zo snel mogelijk zou ik zeggen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Remvoeringslijtage MK5

Bericht door wehoo »

JonasV schreef:Bij het vervangen van de koppeling onlangs is ook de remvloeistof vervangen daar die er al lang in zat volgens het onderhoudsboekje.
3 weken verder gaat nu opeens het controlelampje van de remvoering branden. Beetje jammer dat dat bij de garage niet gemeld is toen ze toch bezig waren met de remvloeistof. Dat zou je toch moeten zien zou ik zeggen?
Nu is de vraag, is dit inderdaad een gevalletje met spoed naar de dealer als het lampje brand of loopt dat wel los?
Wat kost een originele set blokken rondom en wat zijn eventuele goede alternatieve merken remblokken met een betere werking? Als we moeten vervangen dan maar meteen goed he.

Ik hoop meteen deze week iets te kunnen regelen want komend weekend moeten we weer een weekend naar Duitsland..
E.e.a. is sterk afhankelijk van je rijstijl. Een advies van een dealer was eens dat je er nog zo'n 1000 km mee kon rijden. Maar dat is nogal subjectief.

In Elsa het volgende:

Afbeelding

Vervolgens in Etka:

Afbeelding

En dan een prijsopgave (is een indicatie):

Afbeelding

Alternatieven, kijk eens hier:
http://www.brakes-online.com/product_in ... b38ef3c08b
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Remvoeringslijtage MK5

Bericht door Wilcoos »

Ik twijfel nog over tarox schijven en blokken.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Remvoeringslijtage MK5

Bericht door JonasV »

Dank voor de info weer zover! Ik ben nog wel benieuwd naar eventuele ervaringen van mensen met niet OEM remblokken/schijven.

Het is inderdaad een geel waarschuwingslampje maar het boekje geeft bij de omschrijving wel aan om zsm de remvoering te laten controleren.
Ik zal de scans van je zo eens bestuderen Werner als formule 1 is afgelopen. Ik snap ze nog niet helemaal;)
Lastig goed te zien ook op een telefoon.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Remvoeringslijtage MK5

Bericht door wehoo »

QJonasV.
Ik las op Motortalk.de dat de remvoeringsslijtage indicator alleen linksvoor aanwezig is. Vraag me af of dit voor een Golf is m.u.v. een GTI waar ik het bij alle 4 de wielen zou verwachten. Elsa geeft hier geen info over. Laat je de oude remblokken teruggeven, dan kun je zien hoever ze versleten waren. En nog belangrijker in hoeverre de voorblokken t.o.v. de achterblokken versleten zijn.

Elsa geeft aan welk onderdeel op de GTI V is gemonteerd. Etka is de onderdelen lijst. Let wel: prijsopgave is enkel een indicatie.

GP ---> Italië, Monza. Het legendarische circuit van wijlen Ayrton Senna. :(
(nu Vettel op kop)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Remvoeringslijtage MK5

Bericht door JonasV »

Volgens het boekje van de auto wordt gemeten op de voorwielen. Ik zou verwachten links en rechts dus maar op 1 wiel zou ik niet echt een goede bezuiniging vinden als dat zo is.

Moet remvloeistof vervangen worden met blokken vervangen? Geloof het niet toch?
Als dat wel zo is dan zal ik toch eens wat minder lief bij de vw garage gaan
Zijn.
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Remvoeringslijtage MK5

Bericht door Wilcoos »

Bij mij is beide kanten, achter weet ik niet. Zitten momenteel zelfs blokken op zonder indicator.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Remvoeringslijtage MK5

Bericht door JonasV »

Ik heb een afspraak bij de locale Bosch kunnen scoren voor woensdag aanstaande. Eens kijken hoe dat bevalt daar. Ik laat ze ff gewoon origineel monteren (Bosch dus waarschijnlijk) en dan bij de volgende keer eens kijken naar alternatieven. Op zich ben ik met de huidige remkracht wel tevreden.
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten