Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Gebruikersavatar
Brassertje
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 jul 2014, 18:59
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zeeland

Re: Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Bericht door Brassertje »

Cont sport cont 5 zeker goede band.
Slijt wel hard maarja band die snel slijt heeft ook goede grip.
Conti waren op ma 14.000 km nu set pirelli p zero nero vind ik persoonlijk beter rijden dan de conti en slijten niet gek hard.


Dealers verkopen meestal conti.
En nieuwe auto's vaak conti.
Omdat conti een onderdeel van Pon is.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Bericht door wehoo »

Als het waar is dat een band die hard slijt ook een goede grip heeft, zouden we de volgende merken moeten introduceren bij Volkswagen: LingLong, WanLi, Blackstone, Goodride en Infinity. Ze slijten namelijk erg hard.

Continental is een zelfstandig merk, noch onderdeel van Pon, noch onderdeel van Volkswagen.
Continental is wel marktleider in Duitsland.
VW bepaalt bij de introductie van een model, welke band (merk en uitvoering) hiervoor wordt vrijgegeven.
Zo werd begin 2014 (27 januari 2014) ContiSportContact 5, ContiPremiumContact 5 en ContiEcoContact 5 vrijgegeven voor de Golf 7.

Voor andere modellen en voorgaande modellen worden ook Dunlop, Goodyear, Bridgestone en Michelin af-fabriek geleverd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Brassertje
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 jul 2014, 18:59
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zeeland

Re: Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Bericht door Brassertje »

Ja dat klopt maar als je bij pon zelf kijkt word er op 9 van de 10 auto's conti gezet.
Op pon terrein hebben ze aparte afdeling voor.
Merk banden vanaf fabriek gaan naar profile enz enz.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Bericht door Edition30 »

wehoo schreef:
Continental is een zelfstandig merk, noch onderdeel van Pon, noch onderdeel van Volkswagen.
Continental is wel marktleider in Duitsland.
VW bepaalt bij de introductie van een model, welke band (merk en uitvoering) hiervoor wordt vrijgegeven.
De banden met PON zijn er wel degelijk. PON is importeur van Continental in Nederland. En ik kan mij voorstellen dat PON toch wel heel graag wilt dat VW's hier in NL op Conti's worden geleverd.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Bericht door Schippersss »

Alle vw's worden op conti's geleverd. Ben een tijdje terug bij een rondleiding via vwpassat forum in Leusden geweest, daar werden alle auto's bij binnenkomst de banden gewisseld voor conti's. De andere merk banden werden verkocht aan grote opkopers.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Bericht door wehoo »

Dit is VW dealer (-keten) afhankelijk. Er zijn VW dealer (-ketens) die de af-fabriek geleverde band houden en niet laten omwisselen door Pon.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Mikkel
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 mei 2014, 17:42
Locatie: Earth

Re: Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Bericht door Mikkel »

Heb gisteren 2 Pirelli P zero nero's besteld. 250 euro's voor 2. En onder mn Leon cupra plakte ze ook lekker, dus dan zal het bij mn golfje ook wel goed gaan :D .
Fi...
Berichten: 83
Lid geworden op: 12 feb 2013, 23:43
Type auto: Golf VI R

Re: Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Bericht door Fi... »

Goedemiddag,

Vraag aan de michelin rijders onder ons...

Ik ben van plan om nieuwe banden te gaan halen, de pilot super sport van Michelin. Ik vroeg me alleen af of deze ook een velgrandbeschermer heeft?

Heb altijd op continental gereden en hier stond het altijd expliciet erbij vermeld (autobandenmartk.nl). Bij de michelins nu niet, heeft die het nu wel of niet?

Alvast bedankt!

Groeten Fi
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Bericht door bzb »

een beetje, in ieder geval niet niks, ben nu voor over op michelin sport 4 en rijd echt bijzonder goed ook. kan geen verschil ontdekken met de super sport
Fi...
Berichten: 83
Lid geworden op: 12 feb 2013, 23:43
Type auto: Golf VI R

Re: Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Bericht door Fi... »

bzb schreef:een beetje, in ieder geval niet niks, ben nu voor over op michelin sport 4 en rijd echt bijzonder goed ook. kan geen verschil ontdekken met de super sport
Ik had het inmiddels gevonden, maar alsnog thnx!
Het staat aangeduid met FSL (Felgen Schutz Leiste), zit er inderdaad op. Ik zag de sport 4 ook staan was al benieuwd of er echt verschil in zit. Ga toch voor de pilot super sport ;)
Quantor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 nov 2011, 19:18
Type auto: Golf Mk6 GTI
Locatie: Eindhoven

Re: Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Bericht door Quantor »

Quantor schreef:Ik heb er net nieuwe Conti SC 5's erop laten leggen, beter dan de oude banden, maar daarvoor was niet veel nodig. Keuze gemaakt op basis van verschillende tests.
Kwam er net achter dat de voorbanden van dit setje al echt kompleet kaal zijn. Ik heb ongeveer 15K KM ermee gereden. Ik ga nu ook voor Michelin's, waarschijnlijk voor de SP4's. Nog even doorlezen :)
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Bericht door golf5gt »

Zelf rij ik op mochelin pilot supersport.
Onwijs goede band als je het mij vraagt,
Nagelt zich vastbin het wegdek!
En ook een mooie band voornhet zicht
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
BND
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Bericht door BND »

Continental SC 6 Op mijn talladega's doen het ook wel goed, veel grip, rij er wel graag op. Heb 18ers met Pirelli banden en de conti's bijten zich stuk beter in de weg. Alleen jammer dat ZE niet in 18" te verkrijgen zijn.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Quantor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 nov 2011, 19:18
Type auto: Golf Mk6 GTI
Locatie: Eindhoven

Re: Advies gevraagd: Welke zomerbanden?

Bericht door Quantor »

Heb mijn nieuwe Michelin Pilot Sport 4 banden op de achterwielen laten leggen, want de Conti SC5's die daar op zaten hebben sporen van cuppen, binnenkant van het profiel voelt iets gekarteld aan. Het advies van de bandenboer was ze na voren te halen om ze daar op te rijden. Kan natuurlijk nog niets zeggen, maar het verschil tussen sturen met versleten banden en banden met profiel is duidelijk merkbaar :)
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten