Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door Edition30 »

Ben op zoek naar een nieuw setje banden. Nu wilde ik de Michelins PSS nemen, maar er is nu ook een nieuwe band: de Michelin Pilot Sport 4

Er zijn over die PSS goede ervaringen hier op het forum, ze plakken lekker en het bochten werk gaat ook lekker. De vraag is of ze ook echt goed zijn in de regen en zijn deze de meerprijs van 120 € (voor 4 banden) ten opzichte van de PS4 waard?

Michelin adviseert de PS4 op de GTI, tenzij je regelmatig (competitief) op het circuit gaat rijden. Maar dit komt uit een boekje natuurlijk.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door bzb »

ik heb de ps4 genomen voor de zelfde reden, had ervoor de ss, merk geen verschil en ik rij echt goed door af en toe, had het voordeel dat ik er 2 nodig had en ze desnoods naar achteren kon gooien maar de achterbanden vervang ik binnenkort ook voor de ps4
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door Back@GTI »

Ik ben ook aan vier nieuwe bandjes toe en zit ook een beetje te twijfelen tussen deze banden.
Ik heb nu de PS3, die bevallen op zich best goed maar iets meer grip zou toch wel lekker zijn.

De PS3's staan nu een klein beetje "getrokken" op de Watkins Glen velgen (7,5J).
Is dit met de PSS of PS4 ook zo of staan die wat rechter/vierkanter?
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door Edition30 »

Wat bedoel je met getrokken, want meestal betekent dit dat je een relatief smalle band op een eigenlijk te brede velg zet. En jou velg met een breedte van 7,5J is eigenlijk voor het mooie een halve inch te smal. Maar, technisch klopt jou combinatie van een 225 band op een 7,5J velg wel.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door bzb »

ps4 staat iets minder getrokken dan een ss in mijn geval 225/40/18 op een 8 inch velg. ps3 is duidelijk een normale band vergeleken met de ps4 en ss
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door MK5benGTI »

Back@GTI schreef:Ik ben ook aan vier nieuwe bandjes toe en zit ook een beetje te twijfelen tussen deze banden.
Ik heb nu de PS3, die bevallen op zich best goed maar iets meer grip zou toch wel lekker zijn.
Ik vond de PS3 qua grip matig vergeleken met de PSS. De PSS is fantastisch en de meerprijs heb ik er zeker voor over. Alhoewel ik geen ervaring heb met de PS4. Is dit de nieuwkomer van de PS3 dan? (Klinkt logisch).
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door Edition30 »

Yep, de PS4 is de opvolger van de PS3.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
bnr204
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2016, 23:36
Type auto: GolfMK7

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door bnr204 »

Ik zou gewoon voor de PSS gaan. Band die zich al keer op keer bewezen heeft met erg goede grip.
De PS4 is de opvolger van de PS3 en is ook top, maar toch nog een klasse onder de PSS. Scheelt ook maar een paar tientjes per band?
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door Crocky »

Ik zit met exact hetzelfde dilemma... . Ik verneem ook van 2 van de 4 leveranciers die ik gecontacteerd heb dat zij in hun systeem te zien krijgen dat de PSS uit het gamma gaat in de maat die ik vroeg. Info kan natuurlijk ook fout zijn. Dan stel ik mij de vraag of de PS4 de PSS moet vervangen of dat de PSS toch nog steeds zijn meerprijs waard is.
Ik heb ook even gechat met een medewerker van Michelin op hun site. Ik heb wel geen idee in hoeverre deze personen de juiste info geven :D . Zij raden PS4 aan indien er geen circuit wordt gereden, regelmatig circuit de PSS. Net zoals jij dus aanhaalt in je eerste post.
Aangezien de PS4 nog zo nieuw is vrees ik dat er weinig de vergelijking al kunnen maken.
Gebruikersavatar
PeterBig
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 sep 2013, 09:53
Type auto: Gti MK7

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door PeterBig »

Hi,
De PSS is de beste band die ik ooit heb gehad. daar kun je de 303 PK mooi mee op de weg brengen en ook het sper werkt hier super mee. Gaat minstens 20 % (verantwoord) harder door de bocht.
Voor mij niets anders meer!
Afbeelding
dukerider
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 aug 2015, 09:57
Type auto: Mk2 GTI en mk6 GTI

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door dukerider »

Zijn er hier die met de PSS rijden in de maat 225/40/18 ?
Want deze maat staat op de website van Michelin enkel met laadindex 88, wat volgens mij te laag is voor een Gti.
Ik zou ze in de maat 225/45/17 willen, maar daarin zijn ze niet of niet meer te krijgen :evil:
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door NielsED30 »

Load index 88 is 560kg per wiel.. Ik weet niet hoeveel jou golfje weegt, maar ik hoop geen 2240kg :mrgreen:
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
dukerider
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 aug 2015, 09:57
Type auto: Mk2 GTI en mk6 GTI

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door dukerider »

Dat begrijp ik, maar de ori banden die op de mijne liggen zijn laadindex 91, en ik vrees dat ik met 88 niet door de keuring geraak in België.
Misschien zijn er hier die mij hierover meer kunnen vertellen ;)
Ik heb ook geen COC bij mijn GTI gekregen wel een "EG Betriebserlaubnis".
Het is een import uit Duitsland.
Daarop wordt enkel de maat 205/50/17 93W vermeld :?: :?:
Ik vermoed dat er in België enkel rekening gehouden wordt met het COC, maar ik weet dus niet wat daar exact op vermeld staat.
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door NL_MK5 GTI »

Ik denk dat het ook met snelheid te maken heeft, hoe harder je rijdt hoe meer gewicht er op de banden komt. Ik kan het mis hebben maar schoot me zo te binnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door MK5benGTI »

NL_MK5 GTI schreef:Ik denk dat het ook met snelheid te maken heeft, hoe harder je rijdt hoe meer gewicht er op de banden komt. Ik kan het mis hebben maar schoot me zo te binnen.
Er komt geen extra gewicht op de banden maar naarmate je een hogere snelheid rijdt komt er wel meer kracht (druk) op de banden :ugeek:
-SANDER-
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 sep 2012, 20:29
Type auto: MK5 GTI Oranje
Locatie: Alblasserdam

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door -SANDER- »

Ik rijd met de PSS met 225/40R18. Hoef nooit wat anders meer! Hiervoor de PS3 gehad maar die vond ik vergeleken met de PSS erg hard slijten en minder grip.
dukerider
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 aug 2015, 09:57
Type auto: Mk2 GTI en mk6 GTI

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door dukerider »

dukerider schreef:Dat begrijp ik, maar de ori banden die op de mijne liggen zijn laadindex 91, en ik vrees dat ik met 88 niet door de keuring geraak in België.
Misschien zijn er hier die mij hierover meer kunnen vertellen ;)
Ik heb ook geen COC bij mijn GTI gekregen wel een "EG Betriebserlaubnis".
Het is een import uit Duitsland.
Daarop wordt enkel de maat 205/50/17 93W vermeld :?: :?:
Ik vermoed dat er in België enkel rekening gehouden wordt met het COC, maar ik weet dus niet wat daar exact op vermeld staat.
Zijn er hier mensen die "COC" bij hun GTI hebben ?
Zouden jullie even kunnen doorgeven welke bandenmaten daarop vermeld staan aub ?
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door Bluepower »

Iemand ervaring met de Continental Extremecontact DW??

Kreeg hier laatst een tip van een kennis van me, die vond ze bijna net zo goed als de Michelin Super Pilot Sport... alleen dan voor de helft van de prijs..

Ik heb wel ervaring met de DWS versie, die vind ik idd erg goed(is een all-weather band, gebruik ik in de winter en in het buitenland), maar niet met de DW variant..
dukerider
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 aug 2015, 09:57
Type auto: Mk2 GTI en mk6 GTI

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door dukerider »

Waar koop jij ze dan ?? De Extremecontact.
ik vindt ze enkel op de Amerikaanse site van Continental.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door bzb »

en ook zeker niet goedkoop, continental kan voor mij zoizo de boom in
dukerider
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 aug 2015, 09:57
Type auto: Mk2 GTI en mk6 GTI

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door dukerider »

Heeft er iemand hier ervaring met de Bridgestone RE 002 ?
Deze werden mij aangeboden door mijn bandenboer als alternatief voor de Michlin Pilot sport en de Conti Extremecontact.
Ze kwamen op 100 € gemonteerd en gebalanceerd in de maat 225/45/17, valt wel mee van prijs vindt ik.
HenriGTI
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2014, 00:07
Type auto: Mk6 GTI

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door HenriGTI »

dukerider schreef:Zijn er hier die met de PSS rijden in de maat 225/40/18 ?
Want deze maat staat op de website van Michelin enkel met laadindex 88, wat volgens mij te laag is voor een Gti.
Ik zou ze in de maat 225/45/17 willen, maar daarin zijn ze niet of niet meer te krijgen :evil:
Ik heb 4 weken geleden nog Pilot Super Sports in 225/40/R18 in 92Y kunnen bestellen, maar ik vind deze nu niet meer terug online
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door Back@GTI »

Ik heb mijn keuze inmiddels gemaakt en het zijn toch de Michelin Pilot Super Sports geworden.
Ik kon het gewoon niet laten. Alleen maar goede reviews te vinden over deze band.

Ik heb ze besteld bij autobanden-365.nl
Netjes geholpen en binnen twee dagen had ik ze thuis. (Dot 5015)

Ik heb er nu een paar honderd kilometer mee gereden en ze bevallen heel goed.
Deze banden zijn veel beter opgewassen tegen de 350pk dan de PS3's.
In de eerste en tweede versnelling nog wel iets wielspin maar dat is echt heel weinig. Als de temperaturen nog wat omhoog gaan
verwacht ik dat dat helemaal verdwenen is.
Ze rijden niet alleen heel fijn maar staan ook nog mooi "vierkant".
Voor mij dus alleen maar pluspunten voor de Super Sports.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door Crocky »

Ik ben voor de ps4 gegaan maar heb ze nog niet kunnen monteren. Op verschillende fora en artikels kwam het er steeds op neer dat de ps4 gebaseerd is op de pss met zo goed als identieke prestaties. Review volgt nog.

Edit: t.o.v. de Bridgestone Potenza een stuk beter. Veel meer grip. Bij 0-100 met launch control wel nog steeds verlies van tractie (13° buitentemp.). Ik veronderstel dat dit met geen enkele straatband mogelijk is zonder enig verlies van tractie.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Michelin Pilot Super Sport, of Pilot Sport 3 (of de 4)?

Bericht door VroemTFSI »

Hier nog een (misschien nutteloze) aanvulling van een Michelin PSS-fan. Mijn ervaring is dat de PSS ook zeer vormvast is. Dit schijnt ook te maken te hebben met de erin verwerkte Aramide-vezels.

Ik had eerst Pirelli P-Zero's. Als je daarmee een lange stevige rit had gemaakt, en je zette de auto weg, dan had je de volgende dag vierkante banden. het duurde echt 10 minuten tot ze weer rond waren. En de grip vond ik ook niet optimaal onder normale gebruikscondities. Misschien moet je deze band eerst heel goed op temperatuur brengen voordat hij echt gaat presteren.

Daarna overgeschakeld naar de PSS. Wat een wereld van verschil! Geweldige combi van grip en comfort. In 2014 heb ik een trip van een week door de Alpen gemaakt met een BMW 328i met daaronder de PSS. We zijn 6 dagen over alle passen van de Alpen gegaan en ik kan je zeggen dat die banden zó superscherp sturen, grip, aquaplaning (laatset dag veel regen), remmen en eenmaal helemaal opgewarmd gaven ze zóveel grip dat het héél moeilijk werd om de auto uit te laten breken achter.

Nu heb ik Bridgestone Potenza S-001 eronder zitten en heb ik weer last van vierkante banden na een snelle rit. Verder wel een zeer goed band, ook heel veel grip, scherp sturend en goede aquaplaning eigenschappen. Maar als ik weer wat nieuws nodig heb, dan worden het weer de PSS.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten