Achterlichten gezocht!

Voor al je body kits, bumpers, spuitwerk aan je in- en exterieur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Achterlichten gezocht!

Bericht door wehoo »

Met de eigenaar van onderstaande bolide (LE 240) gesproken. Geweldige Dectane LED achterlichten. (Helaas geen foto van genomen)
Maar..... welke had je ook alweer gemonteerd? Zie onderstaande site op pagina 2. Zijn ze dit of heb je ze ergens anders vandaan kunnen halen? Dectane geeft zelf betrekkelijk weinig informatie over hun producten.
http://www.carfantasy.nl/volkswagen/gol ... 618a7822d7

Afbeelding

Gr. Wehoo.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Rising-Blue2
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2011, 11:55

Re: Foto's meeting Nijmegen 12 juni 2011.

Bericht door Rising-Blue2 »

wehoo schreef:Met de eigenaar van onderstaande bolide (LE 240) gesproken. Geweldige Dectane LED achterlichten. (Helaas geen foto van genomen)
Maar..... welke had je ook alweer gemonteerd? Zie onderstaande site op pagina 2. Zijn ze dit of heb je ze ergens anders vandaan kunnen halen? Dectane geeft zelf betrekkelijk weinig informatie over hun producten.
http://www.carfantasy.nl/volkswagen/gol ... 618a7822d7

Afbeelding

Gr. Wehoo.
Heb deze vanmiddag gespot op de A15
Inderdaad vielen de achterlichten gelijk op.

Was met een blauwe golf r20 mocht je ook meelezen hier
Kreeg nog een duimpje!

Mooie auto!
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Foto's meeting Nijmegen 12 juni 2011.

Bericht door Jeffreyvdt »

Nico is dat niet de wagen van een van de leden van de gticlub-holland die ook op de vergadering was.
Laatst gewijzigd door Jeffreyvdt op 02 jul 2013, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Foto's meeting Nijmegen 12 juni 2011.

Bericht door wehoo »

@jeffreyvdt.
Ja hij was lid van de GTI Holland Club en leest misschien wel mee op dit forum (was hier geen lid). Ik heb dezelfde vraag ook op het AW-GTI forum gesteld.
Dus als je hem kunt benaderen, vraag aub welke Dectane hij heeft ingebouwd (evt. artikelnummer) en evt. waar hij ze gekocht heeft.
(naast de Dectane Led achterlichten, ook een mooie 4-voudige uitlaat met ABT achterskirt.)

Gr. Wehoo.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Foto's meeting Nijmegen 12 juni 2011.

Bericht door Jeffreyvdt »

wehoo schreef:@jeffreyvdt.
Ja hij was lid van de GTI Holland Club en leest misschien wel mee op dit forum (was hier geen lid). Ik heb dezelfde vraag ook op het AW-GTI forum gesteld.
Dus als je hem kunt benaderen, vraag aub welke Dectane hij heeft ingebouwd (evt. artikelnummer) en evt. waar hij ze gekocht heeft.
(naast de Dectane Led achterlichten, ook een mooie 4-voudige uitlaat met ABT achterskirt.)

Gr. Wehoo.
Dan ken ik hem en zal ik het hem wel een keer vragen.
Want ik wil ook voor de R led achterlichten omdat ik dat heel mooi vindt staan.
Natuurlijk dan wel in het originele gti rood.
Laatst gewijzigd door Jeffreyvdt op 02 jul 2013, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Foto's meeting Nijmegen 12 juni 2011.

Bericht door wehoo »

Ok, thanks,
Ik ga voor de zwarte, eventueel smoke. (maar ik heb ook een zwarte GTi)
Nu nog even kijken voor de achterskirt. (ABT Heckschürze)
http://www.abt-sportsline.de/tuning/sho ... erze-1031/

Afbeelding

Gr. Wehoo.
(p.s. Nico, als dit te veel gaat afwijken van het topic-thema, verplaats dit maar naar "techniek" of een andere plek)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
sportsline
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jun 2011, 09:43

Re: Foto's meeting Nijmegen 12 juni 2011.

Bericht door sportsline »

wehoo schreef:Ok, thanks,
Ik ga voor de zwarte, eventueel smoke. (maar ik heb ook een zwarte GTi)
Nu nog even kijken voor de achterskirt. (ABT Heckschürze)
http://www.abt-sportsline.de/tuning/sho ... erze-1031/

Afbeelding

Gr. Wehoo.
(p.s. Nico, als dit te veel gaat afwijken van het topic-thema, verplaats dit maar naar "techniek" of een andere plek)
Hoi Wehoo,

De achterlichten inderdaad gekocht bij CarFantasy (Importeur van Dectane /Litec led achterlichten), maar zijn ook leverbaar bij Volkswarenhaus.de ,Carformula (ergens in Limburg) en winkel in Den Haag, helaas ben ik hier de naam van kwijt maar hier waren deze lichten al in de aanbieding (ik dacht € 225,-).De kleur ,die ik heb is red/smoke en het art.nr. bij CarFantasy is RV16KLRS, maar check eerst of je de juiste heb, want misschien slaan ze alle type's op onder dit art.nr.
Maar bezint voor je begint om deze lichten in te bouwen, ik heb er met vakkundig hulp heel wat uurtjes lopen :evil: ploeteren om dit goed voor elkaar te krijgen (lichten komen uit made in thailand) ,vooral het doorvoeren van de bedrading van achterklep(binnenste lichten) naar de C-stijl geeft veel moeite.Alle bekleding/kunststof delen bij de C-stijl los moeten maken om de kabelboom door zeer nauwe doorgangen door te voeren, je moet er zeer veel geduld voor hebben.
Pasvorm van de lichten is ook niet geweldig ,je moet de standaard stelschroef verwijderen en het gat waterdicht maken ,anders passen de lichten er niet goed in en hier en daar opvullen met stukjes vilt om alles pas te maken en let op met het sluiten van de achterklep dat binnenste lichten vrijlopen langs de buitenste lichten tijdens het sluiten van de achterklep.
Het resultaat is achteraf zeer mooi (vind ik) ,maar zeer veel geduld met inbouwen .Dus niet zomaar plug&play.
Leuk om eens te bomen over de LE 240 en aanverwante zaken.
Nog bedankt voor de tips mbt het omzetten van div. items met vagcom ,naderhand nog geprobeerd om de rainclosing te activeren (met gegevens van de side Gerrit Speek.nl) , maar helaas .Misschien moet de sensor wat langer regen 'zien' ipv en bekertje water ?

Was een leuk geslaagde meeting bij Hegeman, gelukkig met mooi weer en misschien kan je eens begroeten bij ons bij de club.

Gr. Sportsline
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Achterlichten gezocht!

Bericht door wehoo »

@ Sportsline.
We hebben het er zondag bij Hegeman al over gehad. Het ziet er goed uit op je GTi LE 240. Vooral de Led achterlichten spreken me wel aan. Je vertelde inderdaad dat het een hele ophef is om dat in te bouwen. Vreemd eigenlijk, want als het Dectane's zijn, zou het toch gewoon plug & play moeten zijn. Althans dat geeft Dectane wel aan. Ik heb op dit forum (ergens) een filmpje gepost over inbouw Dectane's en daar zie je dat het "een fluitje van een cent is". Maar jij weet uit ervaring dat dit niet zo is.
Kun je de bekabeling die bij de achterlichten zit (klep en achterzijde auto) niet gebruiken? Dectane laat zien dat je de nieuwe achterlichten op die bestaande bekabeling/stekkers aansluit en waarbij de regeleenheid/weerstanden bij de stekker in de achterklep worden aangesloten. Je vertelde dat je (nieuwe) bekabeling hebt gemaakt vanuit de achterklep (doorvoeren via het rubberen slangetje). Ik neem aan dat die naar de verlichting in de achterzijde naar je GTi loopt ?
Filmpje Dectane inbouw:

(is wel een ander typenummer)

Bedankt voor je informatie. Ik zal eens gaan kijken bij Dectane.

Rainclosing zou gewoon moeten werken. Je GTi zal ongeveer van dezelfde leeftijd als de mijne zijn (okt. 2008, modeljaar 2009).
Het werkt niet met een glas water erop gooien (ook ooit geprobeerd), maar door er water op te gaan sprenkelen. Zo begint ook een regenbui.

Dectane staat ook altijd op de Auto Motor Show in Essen. Onderstaande foto's dateren dacht ik nog van 2009.
(GTI VI). Waarbij de koplampLED's niet mijn voorkeur hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Wehoo.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
sportsline
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jun 2011, 09:43

Re: Achterlichten gezocht!

Bericht door sportsline »

wehoo schreef:@ Sportsline.
We hebben het er zondag bij Hegeman al over gehad. Het ziet er goed uit op je GTi LE 240. Vooral de Led achterlichten spreken me wel aan. Je vertelde inderdaad dat het een hele ophef is om dat in te bouwen. Vreemd eigenlijk, want als het Dectane's zijn, zou het toch gewoon plug & play moeten zijn. Althans dat geeft Dectane wel aan. Ik heb op dit forum (ergens) een filmpje gepost over inbouw Dectane's en daar zie je dat het "een fluitje van een cent is". Maar jij weet uit ervaring dat dit niet zo is.
Kun je de bekabeling die bij de achterlichten zit (klep en achterzijde auto) niet gebruiken? Dectane laat zien dat je de nieuwe achterlichten op die bestaande bekabeling/stekkers aansluit en waarbij de regeleenheid/weerstanden bij de stekker in de achterklep worden aangesloten. Je vertelde dat je (nieuwe) bekabeling hebt gemaakt vanuit de achterklep (doorvoeren via het rubberen slangetje). Ik neem aan dat die naar de verlichting in de achterzijde naar je GTi loopt ?
Filmpje Dectane inbouw:

(is wel een ander typenummer)

Bedankt voor je informatie. Ik zal eens gaan kijken bij Dectane.

Rainclosing zou gewoon moeten werken. Je GTi zal ongeveer van dezelfde leeftijd als de mijne zijn (okt. 2008, modeljaar 2009).
Het werkt niet met een glas water erop gooien (ook ooit geprobeerd), maar door er water op te gaan sprenkelen. Zo begint ook een regenbui.

Dectane staat ook altijd op de Auto Motor Show in Essen. Onderstaande foto's dateren dacht ik nog van 2009.
(GTI VI). Waarbij de koplampLED's niet mijn voorkeur hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Wehoo.
AfbeeldingAfbeelding

Hoi Wehoo,

Even een reactie op het voorgaande, het filmpje laat heel anderen achterlichten zien en natuurlijk zoals het filmpje laat zien kan je deze lichten gewoon 'plug&play' monteren ,echter bij het set wat ik toendertijd gekocht heb niet of ze moeten mij de verkeerde mee hebben gegeven ?!
De meegeleverde bekabeling wordt zoals in het filmpje net zoals bij mijn lichten gemonteerd(easy) ,echter bij de binnenste lichten zit nog een kabelboom die moet worden aangesloten op de buitenste lichten (en dit is heavy) zodat de verlichting synchroon gaat branden (zie foto's).
De remlichten zijn alleen de 2 buitenste lichten en voor de normale verlichting zijn dit alle lichten.
Dus de meegeleverde kabelboom van circa 1 meter moet dus van de binnenste lichten naar de buitenste lichten worden aangesloten en dan kan je tpv de buitenste lichten de kabelboom aanklikken op de standaard bekabeling van de GTI.

Succes.

Gr.Sportsline
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Achterlichten gezocht!

Bericht door wehoo »

@Sportsline.
Dank je voor je info en de foto's, kunnen we nog eens zien hoe het uitziet. Prachtig.
Ik heb op het Duitse GTI5 forum al gekeken. Daar staat een threat van pakweg 105 pagina's over het inbouwen van de Dectane's.
Ook een handleiding kunnen bemachtigen, met foto's. Dat het een gepriegel is, is nu wel duidelijk. Waar ze meer over inzitten is de pasvorm, die zoals enkelen aangeven, aangepast moet worden.
Ik zoek verder, want ik vind het wel een fijne optie. Maar wil hem wel passend hebben en het liefst gewoon plug & play.

Gr. Wehoo.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Achterlichten gezocht!

Bericht door Jeffreyvdt »

Mooie achterlichten.
Ik had ze ook al gezien en wil ze graag in origineel GTI rood.
Laatst gewijzigd door Jeffreyvdt op 02 jul 2013, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Achterlichten gezocht!

Bericht door Floppie »

Ik ben niet zo snel van allemaal ledjes enz. maar moet zeggen dat ik dit ook wel mooi vind staan.
@Wehoo: als je wat weet/kunt vinden en je wil ook oefenen met plug & play weet ik, na die van jouw, nog wel een auto... ;)
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Plaats reactie

Terug naar “Cosmetische modificaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten