Golf R Beveiliging

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Golf R Beveiliging

Bericht door WillsR »

Beste Forumleden,

Vannacht is mijn Witte Golf R Variant gestolen.
Regio: Zuid Holland
Tijdstipt: rond 2:30 toen dacht mijn buurvrouw dat ik met spoed weg reed omdat er iets gebeurd zou zijn.
Vrijdag a.s. zouden we ermee op vakantie gaan :evil:

Opvallende aan de auto is:
- Wit metallic (oryxweiss) variant (stationwagon)
- Gele Porsche Panamera Remklauwen met 19 inch zwarte Pretoria velgen
- Verlaagd
- zwaar geluid (sportuitlaat)
- zwarte achterlichten waarvan aan de linkerkant een barst
- voorgrill en alle emblemen zwart
- carbon spoilerlip
Sleutels zaten in een anti-lees mapje en Auto was voorzien van een OBD slot en alarm.

Mocht je de auto zien, hoor ik het graag.

Balen.....balen......balen...en nogmaals balen
Groet,
Will
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door Maarten »

Wat een smerige honden zijn het toch ook... ik dacht dat de 7 niet gestolen kon worden...
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door WillsR »

Maarten schreef: 16 jul 2019, 13:32 Wat een smerige honden zijn het toch ook... ik dacht dat de 7 niet gestolen kon worden...
Ja, ik ben er behoorlijk ziek van. Ik dacht nog dat ik wel redelijk goed beveiligd had met die OBD slot en mijn sleutel in zo'n mapje.
Begrijp nog steeds niet hoe ze hebben kunnen meenemen.
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door expor »

Dat is zwaar klote. Weet je overigens wel zeker dat het mapje z'n werk nog deed? Veel van die dingen laten na verloop van tijd signalen door, soms al na een paar weken. Dat komt voornamelijk als het mapje veel 'gebruikt' wordt waarbij het 'gaas' dat erin zit gaat verbuigen en er effectief openingen in komen waar signalen doorheen komen.

Hoe dan ook heb je daar nu niks maar aan, sterkte met de afhandeling (en verwerking) :(.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door WillsR »

expor schreef:Dat is zwaar klote. Weet je overigens wel zeker dat het mapje z'n werk nog deed? Veel van die dingen laten na verloop van tijd signalen door, soms al na een paar weken. Dat komt voornamelijk als het mapje veel 'gebruikt' wordt waarbij het 'gaas' dat erin zit gaat verbuigen en er effectief openingen in komen waar signalen doorheen komen.

Hoe dan ook heb je daar nu niks maar aan, sterkte met de afhandeling (en verwerking) :(.
Tnx,
Je hebt gelijk dat die wel eens niet zijn werk deed als die niet goed sloot. Maar ik bewaar de sleutels sowieso niet bij de deur. Toch maar een extra start onderbreker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door expor »

Ik heb zelf het keyless access (alleen om deuren te openen dus) gedeelte uitgeschakeld en een Bearlock laten plaatsen. Geeft me een beter gevoel en ik kan niet zeggen dat het me stoort om op een knopje te moeten drukken om de deur te openen.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door WillsR »

Dat ga ik ook in vervolg ook maar doen.
Of ik ga maar een elektrische fiets kopen :D
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door Maarten »

Elektrische fietsen worden meer gejat dan een MK7
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door WillsR »

Hahaha dat is waar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door FGT »

Wtf, ik heb je gisterenmiddag(maandag) nog zien rijden rond 17.30 bij het Hofbad Ypenburg.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Sheikh
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 jun 2017, 01:41
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Zuid-Holland

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door Sheikh »

Wat een klootzakken!!!

Heb je auto een aantal keer gezien bij Martin als ik langskwam voor onderhoud. Pracht van een wagen! Hoop dat je 'm terugvindt!
MK6 R JD Stage 3 383PK & 513NM
MK5 GTI 2.0 TFSI BWA JD 340PK & 440NM (sold)
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door THEY070 »

Neeee wat zonde...

Witte Variant R moet wel opvallen lijkt me? heb je foto's dat je je kenteken wegblurred?
Ik rij vaak rond in men regio dus ga zeker even opletten voor je

Stom Key-Less gezeur je zit er bijna aan vast met dure auto's en het blijft zo lek als een mandje....
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door surfroy01 »

Balen man, waar in regio zuid-holland, ik zag er regelmatig 1 in/rondom mijn domicilie rijden..... misschien een dievengilde actief in de regio. Ga binnenkort op vakantie, bouw mijn GTI wel in op de oprit met mijn andere auto's.......
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door FGT »

surfroy01 schreef: 17 jul 2019, 10:21 Balen man, waar in regio zuid-holland, ik zag er regelmatig 1 in/rondom mijn domicilie rijden..... misschien een dievengilde actief in de regio. Ga binnenkort op vakantie, bouw mijn GTI wel in op de oprit met mijn andere auto's.......
Volgens mij binnen jouw gemeente!
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door WillsR »

FGT schreef:Wtf, ik heb je gisterenmiddag(maandag) nog zien rijden rond 17.30 bij het Hofbad Ypenburg.
Dat kan kloppen, dan haal ik mijn dochtertje op bij mijn ouders


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door WillsR »

FGT schreef:
surfroy01 schreef: 17 jul 2019, 10:21 Balen man, waar in regio zuid-holland, ik zag er regelmatig 1 in/rondom mijn domicilie rijden..... misschien een dievengilde actief in de regio. Ga binnenkort op vakantie, bouw mijn GTI wel in op de oprit met mijn andere auto's.......
Volgens mij binnen jouw gemeente!
Ja, voorburg en omstreken.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door surfroy01 »

Dat is net even boven mijn omstreken, het westland!
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door WillsR »

Allemaal bedankt voor het oplettenAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door THEY070 »

WillsR schreef: 17 jul 2019, 14:16 Allemaal bedankt voor het oplettenAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is een wilde gok maar hou parkeergarages in de gaten, zeker dit soort auto's vallen erg op en die zetten ze liever even 'Koud"

Q-Parks rond Den Haag Centraal zou ik zeker even door lopen als ik jou was man, zie daar helaas vaak auto's een aantal dagen staan en daarna nooit meer
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door FGT »

surfroy01 schreef: 17 jul 2019, 13:39 Dat is net even boven mijn omstreken, het westland!
Oh, ik dacht dat je in Voorburg woonde.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door ChielED35 »

FGT schreef:
surfroy01 schreef: 17 jul 2019, 13:39 Dat is net even boven mijn omstreken, het westland!
Oh, ik dacht dat je in Voorburg woonde.
In dat dorp is een keer een auto van mij teruggevonden die meegenomen was van de opritAfbeelding
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door WillsR »

Nou, ben net gebeld door de politie en ze hebben mijn auto gevonden in Rotterdam Waalhaven. Een vrouw zag gisteren 2 verdachte figuren weglopen van mijn auto en heeft de politie gebeld. Dat was dus gisterennacht vlak na de diefstal. Ik denk precies was THEY070 zei dat ze even ‘’koud” wilde zetten.

En toevallig toen een van mijn buren hoorde dat mijn auto was gestolen heeft hij het filmpje van zijn deurbel terug gekeken. Daar zie je een beetje de achterkant van mijn auto.
Het waren 2 gasten en liepen naar mijn auto. Ze gaven aan elkaar iets en binnen 14 seconde was mijn auto open geklikt (lichten gingen aan en je hoorde geluidsignaal van open klikken) daarna zijn ze een minuut bezig geweest om de auto te starten. Je ziet ze 4 keer op mijn rem staan en ze hadden de auto in 1 minuut gestart.
De andere gast liep toen de andere kant op (waarschijnlijk naar zijn eigen auto) en de andere persoon reed rustig mijn auto weg. Ik weet niet hoe ik die filmpjes kan plaatsen maar ik probeer het straks nog.
Dus als de politie slim is checken ze de 80 km traject controle bij Rotterdam voor mijn auto en de auto van de 2e verdachte rond 3:30 uur.

Weet iemand hoe lang zo’n forensisch onderzoek duurt van de Politie?
Politie kon mij niets vertellen. Alleen dat ze geen inbraak schade zagen aan de buitenkant. Ik weet dus nog niet wanneer ik mijn auto mag ophalen. Ik hoop niet dat ze veel kapot hebben gemaakt of iets gestript hebben.

Ik ben alleen bang dat ze mij ergens gescimmed hebben en dat ze straks terug komen omdat ze nu eenmaal mijn code hebben. Nou die bearlock gaat er gelijk op.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door WillsR »

En nog bedankt voor het medeleven en meedenken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door THEY070 »

WillsR schreef: 17 jul 2019, 20:20 Nou, ben net gebeld door de politie en ze hebben mijn auto gevonden in Rotterdam Waalhaven. Een vrouw zag gisteren 2 verdachte figuren weglopen van mijn auto en heeft de politie gebeld. Dat was dus gisterennacht vlak na de diefstal. Ik denk precies was THEY070 zei dat ze even ‘’koud” wilde zetten.

En toevallig toen een van mijn buren hoorde dat mijn auto was gestolen heeft hij het filmpje van zijn deurbel terug gekeken. Daar zie je een beetje de achterkant van mijn auto.
Het waren 2 gasten en liepen naar mijn auto. Ze gaven aan elkaar iets en binnen 14 seconde was mijn auto open geklikt (lichten gingen aan en je hoorde geluidsignaal van open klikken) daarna zijn ze een minuut bezig geweest om de auto te starten. Je ziet ze 4 keer op mijn rem staan en ze hadden de auto in 1 minuut gestart.
De andere gast liep toen de andere kant op (waarschijnlijk naar zijn eigen auto) en de andere persoon reed rustig mijn auto weg. Ik weet niet hoe ik die filmpjes kan plaatsen maar ik probeer het straks nog.
Dus als de politie slim is checken ze de 80 km traject controle bij Rotterdam voor mijn auto en de auto van de 2e verdachte rond 3:30 uur.

Weet iemand hoe lang zo’n forensisch onderzoek duurt van de Politie?
Politie kon mij niets vertellen. Alleen dat ze geen inbraak schade zagen aan de buitenkant. Ik weet dus nog niet wanneer ik mijn auto mag ophalen. Ik hoop niet dat ze veel kapot hebben gemaakt of iets gestript hebben.

Ik ben alleen bang dat ze mij ergens gescimmed hebben en dat ze straks terug komen omdat ze nu eenmaal mijn code hebben. Nou die bearlock gaat er gelijk op.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wat fijn dat hij nu in veilige handen is maar wat ik opvallend vind gewoon alweer in Rotterdam, laatst die hele bende van mijn Xenon ook al gepakt daar.. althans Capelle maar het is allemaal in de buurt.

Neem gerust contact met me op als je een veilige plek voor hem hebben wilt!

Al blijf ik het raar vinden dat ze helemaal naar de Waalhaven zijn gereden ik denk zelf dat ze via de Ketheltunnel zijn gereden dus zal me niks verbazen als ze niks vinden en je ook niks binnen gaat krijgen.

Zo ver ik weet is daar geen actieve trajectcontrole
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door THEY070 »

Ander dingetje wat me te binnen schiet, hoe lang kan de deurbel van je buurman opnemen?

Ze hebben je auto er vlak voor gespot dat kan niet anders misschien zijn ze zo dom geweest om met hun eigen auto door het beeld te rijden dat je misschien een kenteken kan achterhalen.

Bij de diefstal van mijn Xenon reed tot 3x toe een witte Volkswagen UP door men straat die als je de aanlooptijd bekijkt om de hoek moet hebben gestaan.

Deze auto is ook aangetroffen in de garage waar men navigatiesysteem lag werd me verteld
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten