Golf 6 GTI 79-RJT-3
Golf 6 GTI 79-RJT-3
Beste lezers,
Helaas is onze 8 maanden oude met kenteken 79-RJT-3 golf 6 gti kleur carbon grey in de nacht van 21 op 22 maart gestolen.
Deze auto met een DSG bak, RNS510, 18" lichtmetalen velgen 'Detroit' met banden 225/40 R 18
Elektrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak en verder vol opties stond in Gouda voor onze deur geparkeerd.
Deze auto was voorzien van een alarmplus maar dat heeft zo ik nu weet niks te betekenen voor de georganiseerde misdaad die het op onze auto's hebben voorzien.
Graag zou ik wat tips krijgen om straks onze nieuwe auto beter te beveiligen met wat voor systeem dan ook.
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Mvg,
John.
Helaas is onze 8 maanden oude met kenteken 79-RJT-3 golf 6 gti kleur carbon grey in de nacht van 21 op 22 maart gestolen.
Deze auto met een DSG bak, RNS510, 18" lichtmetalen velgen 'Detroit' met banden 225/40 R 18
Elektrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak en verder vol opties stond in Gouda voor onze deur geparkeerd.
Deze auto was voorzien van een alarmplus maar dat heeft zo ik nu weet niks te betekenen voor de georganiseerde misdaad die het op onze auto's hebben voorzien.
Graag zou ik wat tips krijgen om straks onze nieuwe auto beter te beveiligen met wat voor systeem dan ook.
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Mvg,
John.
Laatst gewijzigd door jkruijsheer op 26 mar 2012, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Sterkte met de afhandeling. Vervelend gedoe allemaal, alleen maar omdat een paar eikels geen respect hebben voor de spullen van een ander.
Mijn insteek is echter nog steeds, dat goed verzekeren beter werkt dan beveiligen. Als ze hem willen hebben, nemen ze hem mee, wat voor beveiliging er ook op zit.
Mijn insteek is echter nog steeds, dat goed verzekeren beter werkt dan beveiligen. Als ze hem willen hebben, nemen ze hem mee, wat voor beveiliging er ook op zit.
Groeten, Nico
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Gelukkig ben ik wel verzekerd maar dat maakt mijn woede er toch niet minder om.NICO! schreef:Sterkte met de afhandeling. Vervelend gedoe allemaal, alleen maar omdat een paar eikels geen respect hebben voor de spullen van een ander.
Mijn insteek is echter nog steeds, dat goed verzekeren beter werkt dan beveiligen. Als ze hem willen hebben, nemen ze hem mee, wat voor beveiliging er ook op zit.
Door dit soort kl***tzkn betalen wij dikke premies aan verzekeringen.
Graag wil ik het ze toch zo moeilijk mogelijk maken met onze nieuwe gti.
Heb namelijk iets gehoord over bearlock. Weet niet of het iets is en of het in een vwgti pas.
Zal eens gaan informeren bij de dealer.
Toch bedankt voor je reactie.
John
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Er is hier al een uitgebreid topic over beveiliging waarin o.a. Bearlock naar voren komt.jkruijsheer schreef:....Graag wil ik het ze toch zo moeilijk mogelijk maken met onze nieuwe gti.
Heb namelijk iets gehoord over bearlock. Weet niet of het iets is en of het in een vwgti pas.
....
John
link: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... t=bearlock
Gr. Wehoo.
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Ok, sorry had ik zelf kunnen zoeken.wehoo schreef:Er is hier al een uitgebreid topic over beveiliging waarin o.a. Bearlock naar voren komt.jkruijsheer schreef:....Graag wil ik het ze toch zo moeilijk mogelijk maken met onze nieuwe gti.
Heb namelijk iets gehoord over bearlock. Weet niet of het iets is en of het in een vwgti pas.
....
John
link: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... t=bearlock
Toch bedankt.
John
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Succes met de afhandeling, geen leuke berichten...
Zelf zit ik ook te overwegen om een GPS tracker te nemen, module moet je dan op een niet gangbare plek monteren. Het is geen middel dat diefstal voorkomt, maar mogelijk wel dat je (mits je er snel bij bent) je auto kan lokaliseren.
Zelf zit ik ook te overwegen om een GPS tracker te nemen, module moet je dan op een niet gangbare plek monteren. Het is geen middel dat diefstal voorkomt, maar mogelijk wel dat je (mits je er snel bij bent) je auto kan lokaliseren.
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
- theo
- Global Moderator
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
- Locatie: Gelderland
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Die GPS trackers worden tegenwoordig ook volledig buiten werking gezet door jammers.
Helaas maar de misdaad volgt ook LOI cursussen...
Ik denk dat een mechanische oplossing zoals de Bearlock de beste optie is. Dit vetraagt de tijd om te stelen flink en daar gaat het om. Als men wilt stelen en er is tijd genoeg dan ben je de auto gewoon kwijt.
Helaas maar de misdaad volgt ook LOI cursussen...
Ik denk dat een mechanische oplossing zoals de Bearlock de beste optie is. Dit vetraagt de tijd om te stelen flink en daar gaat het om. Als men wilt stelen en er is tijd genoeg dan ben je de auto gewoon kwijt.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Gewoon obd stekker laten veranderen. Of een losse schakelaar op bv de branstofpomp ergens laten weg werken.
- Black Edition 35
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 20:37
- Type auto: Golf Edition 35
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Je wordt er toch gek van. Hier pas weer ED 35 weggehaald.Mackdennis schreef:Gewoon obd stekker laten veranderen. Of een losse schakelaar op bv de branstofpomp ergens laten weg werken.
Mijn dealer gaf ook de tip om schakelaar tussen de brandstof pomp te zetten.
Kosten €150,-.
Iedergeval sterkte met de nachtmerrie van ons allemaal denk ik.
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Zit er ook aan te denken om de brandstofpomp en eventueel ook de startmotor/ontsteking te onderbreken dmv een schakelaar.
Zoek alleen nog het bedradingsschema en een leuke plek voor de schakelaar
Zoek alleen nog het bedradingsschema en een leuke plek voor de schakelaar
- HC1973
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
- Type auto: Golf VI GTI
- Locatie: Regio Breda
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Daar wordt je inderdaad goed ziek van. Succes met de afhandeling.
Ik zou ook altijd voor een mechanische beveiliging gaan. Construct (zie forum sponsors)/Bearlock. Zelf staat mijn bolide altijd achter slot en grendel in de garage.
Ik zou ook altijd voor een mechanische beveiliging gaan. Construct (zie forum sponsors)/Bearlock. Zelf staat mijn bolide altijd achter slot en grendel in de garage.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Canbus draad onderbreken in je obd stekker/kabelboom.
Defa alarm ipv origineel vw
Defa alarm ipv origineel vw
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Ze zetten een zaag in het stuur en dat ding is er ook af!
En zo kan het ook
Als je dan zo'n stuurslot wil, zal ik voor zoiets gaan:
of deze:
En zo kan het ook
Als je dan zo'n stuurslot wil, zal ik voor zoiets gaan:
of deze:
- ExXx
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
- Type auto: Golf VII GTI Perf
- Locatie: Randstad
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Denk niet echt dat ze daar de tijd voor nemen als je alarm aan het loeien is..staffpride schreef:Ze zetten een zaag in het stuur en dat ding is er ook af!
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Welke alarmloei?
Dat alarm dat ze vol spuiten met purschuim?
Dat alarm dat ze vol spuiten met purschuim?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
zijn er ook van die beugels die je tussen de handrem en dsg knuppel kan zetten?
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Vroeger had je die, maar of ze nog in de handel zijn?bzb schreef:zijn er ook van die beugels die je tussen de handrem en dsg knuppel kan zetten?
Gr. Wehoo.
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
aangezien deze sloten door de politie als wapen (knuppel) worden gezien , zie je ze steeds minder ..
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
klopt ze purschuimen je allarm gewoon vol.. mischien een optie om er 2 van die sirenes op te zetten.GolfL schreef:Welke alarmloei?
Dat alarm dat ze vol spuiten met purschuim?
en inderdaad een aftermarket allarm die is dan niet te omzeilen via obd.
ik ben nog steeds van mening als je het ze moeilijker maakt ze dan liever de volgende gti pakken.
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Lijkt me onwaarschijnlijk Chris, zeker ook gezien het scharnier halverwege.Chris5gti schreef:aangezien deze sloten door de politie als wapen (knuppel) worden gezien , zie je ze steeds minder ..
Groet RobvR
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
(Mede) beroepshalve weet ik bijzonder veel van voertuigcriminaliteit/diefstal.
Ik heb alles (helaas) gezien...
Stuursloten in welke vorm dan ook, hebben zéér weinig nut, beschadigen je stuur/dash bij veelvuldig gebruik en zijn ondingen. Vertragen alleen een beetje bij korte/snelle pogingen overdag. Dus bijvoorbeeld als je ff ergens parkeert om boodschappen te doen.
Alarm, in welke klasse (Scm 3 t/m 6) dan ook vertraagd zeer zeker, maar het dievengilde heeft al zo veel electronische 'oplossingen/tools' dat alarmen vaak zeer snel te deactiveren zijn.
Gps tracking is interessant. Mogelijkheden zijn er met en zonder meldkamer abbo en politie doorschakeling.
Echter is dit alleen een hulpmiddel wanneer je voertuig al weggenomen is. In de praktijk blijkt het laatste uitgegeven gps signaal niet de locatie (meer) te zijn waar het voertuig zich begeeft of is de 'straal' te ruim en kan juridisch niet verder naar jouw auto gezocht worden. Denk aan grote bedrijventerreinen/loodsen/inpandig met tig bedrijfjes er gevestigd.
Voor onze Golfjes is dit het interessantst:
- obd poort weghalen/valse poort op originele plek en/of canbusdraad met verstopt schakelaartje onderbreken
- brandstofpomp electronisch met verstopt schakelaartje onderbreken
- beter, scm gekeurd alarm laten inbouwen.
-mits je een (origineel vw alarm plus) alarm hebt, de interval van 15sec (delay bij openen van deur met een sleutel of loper of polenschlussel) uitschakelen zodat alarm meteen gaat loeien
- alarm van monotoon op oscillerend qua geluid zetten, dus irritanter, harder, meertonig geluid
- een mechanisch slot, lees BEARLOCK laten plaatsen op de handbak of dsg. Dus geen nepper maar gewoon de echte. Ik heb beroepshalve immitaties gezien en die zijn allen minder (wil geen discussie in dit topic hierover. Er is hierover al gediscussieerd en er is ook nog een forumsponsor pascari die een merk levert waar ik geen ervaring mee heb)
De laatste is echt de BELANGRIJKSTE!!!
Een mechanisch Bearlock slot zorgt echt voor zééér vele minuten/kwartieren, mogelijk zelfs uren vertraging bij het wegnemen. Enkel vierkant takelen, dus gehele voertuig opliften op een takelwagen of met lier op takel sleuren met geblokkeerde voor en achterbanden (door bearlock en handrem) of door kleine trollies onder de vier wielen te pompen,kan auto dan weggenomen worden (en dan gaat alarm ook nog loeien tijdens die werkzaamheden).
Ik heb een combinatie van ALLE bovenstaande opties en een goede allrisk verzekering.
Meer kan je, bij dagelijks gebruik niet doen...
Ik heb alles (helaas) gezien...
Stuursloten in welke vorm dan ook, hebben zéér weinig nut, beschadigen je stuur/dash bij veelvuldig gebruik en zijn ondingen. Vertragen alleen een beetje bij korte/snelle pogingen overdag. Dus bijvoorbeeld als je ff ergens parkeert om boodschappen te doen.
Alarm, in welke klasse (Scm 3 t/m 6) dan ook vertraagd zeer zeker, maar het dievengilde heeft al zo veel electronische 'oplossingen/tools' dat alarmen vaak zeer snel te deactiveren zijn.
Gps tracking is interessant. Mogelijkheden zijn er met en zonder meldkamer abbo en politie doorschakeling.
Echter is dit alleen een hulpmiddel wanneer je voertuig al weggenomen is. In de praktijk blijkt het laatste uitgegeven gps signaal niet de locatie (meer) te zijn waar het voertuig zich begeeft of is de 'straal' te ruim en kan juridisch niet verder naar jouw auto gezocht worden. Denk aan grote bedrijventerreinen/loodsen/inpandig met tig bedrijfjes er gevestigd.
Voor onze Golfjes is dit het interessantst:
- obd poort weghalen/valse poort op originele plek en/of canbusdraad met verstopt schakelaartje onderbreken
- brandstofpomp electronisch met verstopt schakelaartje onderbreken
- beter, scm gekeurd alarm laten inbouwen.
-mits je een (origineel vw alarm plus) alarm hebt, de interval van 15sec (delay bij openen van deur met een sleutel of loper of polenschlussel) uitschakelen zodat alarm meteen gaat loeien
- alarm van monotoon op oscillerend qua geluid zetten, dus irritanter, harder, meertonig geluid
- een mechanisch slot, lees BEARLOCK laten plaatsen op de handbak of dsg. Dus geen nepper maar gewoon de echte. Ik heb beroepshalve immitaties gezien en die zijn allen minder (wil geen discussie in dit topic hierover. Er is hierover al gediscussieerd en er is ook nog een forumsponsor pascari die een merk levert waar ik geen ervaring mee heb)
De laatste is echt de BELANGRIJKSTE!!!
Een mechanisch Bearlock slot zorgt echt voor zééér vele minuten/kwartieren, mogelijk zelfs uren vertraging bij het wegnemen. Enkel vierkant takelen, dus gehele voertuig opliften op een takelwagen of met lier op takel sleuren met geblokkeerde voor en achterbanden (door bearlock en handrem) of door kleine trollies onder de vier wielen te pompen,kan auto dan weggenomen worden (en dan gaat alarm ook nog loeien tijdens die werkzaamheden).
Ik heb een combinatie van ALLE bovenstaande opties en een goede allrisk verzekering.
Meer kan je, bij dagelijks gebruik niet doen...
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
Is idd niet het model wat Chris toont. Dat wordt niet gezien als wapen.RobvR schreef:Lijkt me onwaarschijnlijk Chris, zeker ook gezien het scharnier halverwege.Chris5gti schreef:aangezien deze sloten door de politie als wapen (knuppel) worden gezien , zie je ze steeds minder ..
Deze kan wel aangemerkt worden als wapen:
(maar ook al deze dingen zijn binnen een minuut open. En anders maken ze twee knipjes in je lederen holle stalen stuur. Kan je met elke fatsoenlijke kniptang doen en een stuur kunnen ze naderhand voor een paar tientjes vervangen!)
Re: Golf 6 GTI 79-RJT-3
En aanvullend op alle bovenstaande beveiligingen die ik heb, heb ik ook nog op elk paneel, motorblok, velgen, belangrijke delen onzichtbare SELECTADNA zitten!
http://www.selecta-dna.nl/
http://www.selecta-dna.nl/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten