GESTOLEN GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door MkVI Nmgn »

bluetiger schreef:Zojuist bericht gehad dat de auto is teruggevonden. Hij is door de politie aangehouden met 2 personen erin. Dit is niet geheel vrijwillig gegaan en de auto schijnt veel schade te hebben. Het is op nog geen 20 km afstand van de plek waar hij gestolen is. Hopelijk is ie total loss...
Dan ben je ziek,
Had die beter weg kunnen blijven 20dagen :(
Men o men ik krijg gewoon een kut gevoel van binnen als ik hier aan denk,
Sterkte kerel! en zoals je zegt duimen zodat die total los is !
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

bluetiger schreef:Zojuist bericht gehad dat de auto is teruggevonden. Hij is door de politie aangehouden met 2 personen erin. Dit is niet geheel vrijwillig gegaan en de auto schijnt veel schade te hebben. Het is op nog geen 20 km afstand van de plek waar hij gestolen is. Hopelijk is ie total loss...
Aj, met aanhoudingen wordt er mogelijk verhaald op de daders. Benieuwd of de verzekering dat uit handen neemt voor je. Let op dat als er reparatie plaatsvindt, de bedrading bij de portieren (naad voorscherm/deur) en computer onder de plastic bak (onder motorkap tegen voorraam) nog goed zijn. Als ze het op die manier hebben gedaan, dan mis je waarschijnlijk ook een paar klemmen van het isolatie materiaal onder de kunststof bak bij de ruitenwissers.

Benieuwd of ze dacty afnemen van die twee droeven, hopelijk kunnen er nog andere diefstallen aan worden gekoppeld.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Crokko »

bluetiger schreef:Zojuist bericht gehad dat de auto is teruggevonden. Hij is door de politie aangehouden met 2 personen erin. Dit is niet geheel vrijwillig gegaan en de auto schijnt veel schade te hebben. Het is op nog geen 20 km afstand van de plek waar hij gestolen is. Hopelijk is ie total loss...
Heel veel sterkte.
Die twee personen mogen ze van mij opknopen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Crokko »

73GTI schreef:ik heb een filmpje van mijn auto die gestolen word met de standaard beveiliging!

20 sec van deur open tot motor aan!!!!!!!!!!!!!
dat is beveiliging! NIET dus


mvg lex
Dat is realiteit. Zonder beveiliging doen ze het in 5 seconden.
Hoe snel denk je dat criminelen in je woning kunnen staan?
Illusie van veiligheid noemen we dat.
Elk slot en alarm is te kraken!
Het verbeteren van de kwaliteit van de beveiliging verlengt alleen de tijd die er voor nodig is om het te kraken.

Quicksilver stelt een importeur hier verantwoordelijk voor, en dat is in mijn ogen niet terecht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

Ho ho, ik spreek de importeur aan op de gebrekkige beveiliging, dat lijkt me een goede zaak en zou gedaan moeten worden door een ieder die zijn auto voorzien van een VW alarm is kwijt geraakt.
Het wordt hoog tijd dat VW/VAG actiever omgaat met de technische beveiliging van hun auto's. Ze staan in de top van de auto diefstallen (ook procentueel). In die zin draagt VW zeker verantwoordelijkheid, of is het normaal dat o.a. GTI's van 35.000,- euro zo makkelijk te stelen zijn. Bedoel het is al zo lang bekend dat een GTI makkelijk te stelen is met een VW alarm en er wordt door VW niets gedaan.
Er werd na diefstal zelfs advies gegeven om een VW alarm in te bouwen (800,- euro), terwijl beide auto's gestolen zijn met dat VW alarm. Humor, nog eens extra geld uitgeven bij de VW dealer voor een alarm dat gekraakt is (zie de massale diefstallen.)

http://www.volkswagen.nl/volkswagen-rij ... aties.html

Is dat nu de Golf VII op de afbeeldingen?
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door theo »

Ze staan in de top van de auto diefstallen (ook procentueel)
Dat is niet zo verwonderlijk gezien het aantal registraties van dit type in NL.

Iemand steelt je auto en we zoeken de schuld bij iemand anders...

Even wat feitjes (jan-jun 2012):
- van de gestolen auto's wordt 43,3% teruggevonden;
- grootste diefstalkans is in Rotterdam-Rijnmond (53,5%);
- kleinste diefstalkans is in Gooi en Vechtstreek (20,6%)
- grootste terugvindkans is in Flevoland (47,9%);
- kleinste terugvindkans is in Gelderland Zuid (26,6%);
- grootste kans op diefstal is de SEAT LEON (0,4%)

http://www.stavc.nl/pdfdb/incijfersnew/ ... ar2012.pdf
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

Ze staan in de top van de auto diefstallen (ook procentueel)
Dat is niet zo verwonderlijk gezien het aantal registraties van dit type in NL.
Ben benieuwd naar je uitleg waarom je dat niet zo verwonderlijk vindt "gezien het aantal registraties" als het over procentueel gaat.
Iemand steelt je auto en we zoeken de schuld bij iemand anders...
Dat lijkt me logisch, of zoek jij de schuld bij jezelf als je auto wordt gestolen?
Ik begin bij de dief en vervolgens blijkt uit ervaring (lees 't forum) en de diefstal cijfers, dat de beveiliging van VW knudde is en dat, dat al langere tijd zo is; zowel V als VI.

Hier een bericht uit 2010 over o.a. de start onderbreker en PON die overleg heeft met de fabrikant: http://www.verkeerspro.nl/autonieuws/20 ... -gestolen/

Gepubliceerd op 08-04-2010

ZOETERMEER – Er worden fors meer jonge auto’s gestolen in Nederland. Vooral bezitters met een Volkswagen Golf, veel gebruikt als lesauto, moeten vrezen voor ontvreemding. Dat blijkt uit cijfers van de RDW. Het eerste kwartaal van 2010 vertoont een stijging van 15% in de diefstalcijfers van auto’s tot drie jaar oud.

Een dergelijke forse stijging is uniek in de geschiedenis van de autodiefstal sinds 1995, omdat er de afgelopen jaren slechts geringe percentages stijging en zelfs daling te zien waren (1 a 2%). De cijfers worden voornamelijk veroorzaakt door de met 75% sterk gestegen diefstal van auto’s van het merk Volkswagen.

In het eerste kwartaal zijn 654 jonge personenauto’s gestolen, tegenover 569 in dezelfde periode vorig jaar (+14,9%). De top-drie van ”diefstal jonge personenauto’s” is:

1. Volkswagen: 235, waarvan 130 Golf
2. Audi: 51
3. Opel: 48

De diefstallen van Volkswagens betreffen voornamelijk het type Golf, deze vertonen een verdubbeling ten opzichte van het eerste kwartaal vorig jaar. De oorzaak van de sterke stijging is te wijten aan dieven die de startonderbreker van met name Volkswagens gekraakt zouden hebben. Zo is het mogelijk om een auto zonder originele sleutel, maar met bijvoorbeeld een laptop, te starten.

Over deze toegenomen diefstallen is al enige tijd contact met de importeur, omdat het vooral technische tegenmaatregelen zijn die kunnen helpen bij de voorkoming van diefstal. De woordvoerder van de importeur van Volkswagen, Pon’s Automobielhandel, laat weten nu hierover in contact te zijn met de fabrikant. De consument kan zelf maatregelen nemen door bijvoorbeeld een tracking & tracing systeem aan te laten brengen in de auto of een extra stuurslot.

Het diefstalbeeld van auto’s ouder dan 4 jaar laat een lichte stijging zien van 1% (2238 versus 2216 in 2009), geheel veroorzaakt in de maand maart.

(ANP)
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door theo »

Ben benieuwd naar je uitleg waarom je dat niet zo verwonderlijk vindt "gezien het aantal registraties" als het over procentueel gaat.
Nou, het is een populaire veelverkochte auto. Heel veel golfjes hebben niet eens een alarmsysteem en zijn relatief gemakkelijk "te kraken" dus je verband tussen diefstal en VW alarmsysteem gaat mank.
Welk percentage van de Golf met (goedgekeurd) alarm wordt er gestolen?

Hier op het forum staat een filmpje van dieven met een kastje waarmee ze elke auto kunnen starten binnen een paar seconden. De auto waar de meeste vraag naar is en goed in de markt ligt zal dan ook het meest worden meegenomen; vraag-aanbod.
Dat lijkt me logisch, of zoek jij de schuld bij jezelf als je auto wordt gestolen?
Nee, maar ook niet bij de dealer/importeur.

EDIT: dit filmpje bedoel ik: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... /1.1193185
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

Nou, het is een populaire veelverkochte auto.
Procentueel wil hier zeggen, vergelijkbaar in verhouding met de diefstal van andere merken.
Heel veel golfjes hebben niet eens een alarmsysteem en zijn relatief gemakkelijk "te kraken" dus je verband tussen diefstal en VW alarmsysteem gaat mank.
Werkelijk?
1. alleen al op dit forum wordt veel melding gemaakt van diverse diefstallen met VW alarm;
2. de verzekeringsmaatschappij bevestigd dit en noemde een aantal voorbeelden;
3. verzekeringsmaatschappijen eisen een bepaalde klasse (ik meen goedgekeurde klasse II), voordat de auto tegen diefstal kan worden
verzekerd;
4. in mijn directe omgeving heb ik na diefstal van mijn 2e GTI, diverse mensen gesproken die ook met diefstal te maken hebben
gehad, of mensen kennen die hun auto met VW alarm ook kwijt zijn;
5. het is bekend bij politie.

Ik denk dat het verband tussen diefstal en het VW alarmsysteem, hiermee goed is onderbouwd, sterker nog, die wordt alleen maar bevestigd, Zeker v.w.b. de GTI V en VI en andere jonge types, die voor het grootste deel tegen diefstal verzekerd zullen zijn.
Welk percentage van de Golf met (goedgekeurd) alarm wordt er gestolen?
V.w.b. exacte statistieken en type alarmen is dit uiteraard een vraag die je bij de verzekeringsmaatschappijen moet neerleggen, zie verder punt 1 t/m 5 hierboven.
Nee, maar ook niet bij de dealer/importeur.
Zoals ik al eerder aangaf: Ik begin bij de dief en vervolgens blijkt uit ervaring (lees 't forum) en de diefstal cijfers, dat de beveiliging van VW knudde is en dat, dat al langere tijd zo is; zowel V als VI.
Dit mail ik naar PON met de situatie en omstandigheden, zodat er hopelijk wat mee gedaan kan worden. Dat ik daar wat cynisch in ben omdat het alarm blijkbaar makkelijk valt te omzeilen, lijkt me wel logisch na twee gestolen GTI's met VW alarm. Het antwoord van PON was helemaal stuitend; koop nog een alarm hahaha :shock:
Ben benieuwd of jij naar de dealer/importeur mailt als je GTI verdwijnt ondanks het VW alarm.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Crokko »

Quiksilver schreef: Ben benieuwd of jij naar de dealer/importeur mailt als je GTI verdwijnt ondanks het VW alarm.
Ik iig niet :mrgreen:

Ben jij van mening, dat alle alarmsystemen makkelijk te omzeilen zijn, of alleen die van VW?
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door wehoo »

Als procentueel alleen maar de verhouding aangeeft t.o.v. het aantal andere gestolen voertuigen, wordt er geen verband gelegd met het aantal in omloop zijnde van een bepaald voertuig. Voor een goede statistieke weergave is dit zeer belangrijk.

De 5 aangehaalde punten ter onderbouwing zijn allen van subjectieve aard.
1 een relatief klein forum, waar het aantal meldingen van gestolen GTI's niet kan worden vergeleken met het grote geheel;
2 per definitie is elk gestolen voertuig er een teveel voor de verzekeringsmij. Zij zijn niet onpartijdig;
3 dit is verzekeringsmij afhankelijk. Er zijn er ook die het niet eisen;
4 spreekt voor zich;
5 elke voertuigdiefstal wordt gemeld. Het aantal wederom in verhouding met het aantal in omloop zijnde voertuigen.

Die vraag moet je niet bij de verzekeringsmij neerleggen. Zoek liever een partij die er geen direct belang bij heeft.
Het gedateerde artikel meldt dat de beveiliging van VW is gekraakt. Maar zegt echter niets over de technologische vooruitgang van beveiligingssystemen. Ook beveiligingssystemen van andere fabrikanten zijn gekraakt. De reden waarom VW tot een van de eersten behoorde, lijkt wel duidelijk gezien de vraag en het aanbod.

Is de beveiliging van VW slechter dan bij andere fabrikanten? Als dit goed onderbouwd wordt, kun je er rechtstreeks mee naar VW AG Wolfsburg. Het zal je in dank worden afgenomen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door 73GTI »

Crokko schreef:
73GTI schreef:ik heb een filmpje van mijn auto die gestolen word met de standaard beveiliging!

20 sec van deur open tot motor aan!!!!!!!!!!!!!
dat is beveiliging! NIET dus


mvg lex
Dat is realiteit. Zonder beveiliging doen ze het in 5 seconden.
Hoe snel denk je dat criminelen in je woning kunnen staan?
Illusie van veiligheid noemen we dat.
Elk slot en alarm is te kraken!
Het verbeteren van de kwaliteit van de beveiliging verlengt alleen de tijd die er voor nodig is om het te kraken.

Quicksilver stelt een importeur hier verantwoordelijk voor, en dat is in mijn ogen niet terecht.

ik heb toen een extra startonderbreker (50Euro) erop gezet!(die niets met het alarm enz systeem van VW te maken heeft)
en wat denk je! ik heb een filmpje dat ze me auto weer proberen te stelen maar door die 50Euro eigen beveiliging kregen ze hem niet aan!(wel de deuren open net zo eenvoudig als bij de eerste keer)

mvg lex
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

Als procentueel alleen maar de verhouding aangeeft t.o.v. het aantal andere gestolen voertuigen, wordt er geen verband gelegd met het aantal in omloop zijnde van een bepaald voertuig. Voor een goede statistieke weergave is dit zeer belangrijk.
Ja, over absolute cijfers hebben we het eerder gehad, die heb ik eerder gepost (zie dit draadje) en je gaf vervolgens aan dat procentueel belangrijk was, nu weer andersom?
Procentueel was een reactie op Theo die aangaf dat het een "veel gekochte auto was" en dat klopt. Echter percentages geven de juiste verhouding met het percentage diefstallen van andere merken aan. Zo blijft de vergelijking zuiver. Middels de absolute cijfers zijn percentages te berekenen en heb je een totaal overzicht.
Maar we dwalen nu wel heel erg af; eerder werd duidelijk dat zowel procentueel als in absolute cijfers de VAG groep bovenaan staat.
De 5 aangehaalde punten ter onderbouwing zijn allen van subjectieve aard.
Dat ben ik niet met je eens, het zijn vastgestelde feiten en formele aangiftes, hoezo subjectief?
1 een relatief klein forum, waar het aantal meldingen van gestolen GTI's niet kan worden vergeleken met het grote geheel;
Waarom niet, het is een deel van de GTI eigenaars, het onderbouwd juist dat GTI's veelal worden uitgevoerd met een VW alarm. Ik denk dat als je een poll start (anoniem) dat je zult schrikken als er eerlijk wordt gestemd.
2 per definitie is elk gestolen voertuig er een teveel voor de verzekeringsmij. Zij zijn niet onpartijdig;
Heu? Die begrijp ik niet, je verondersteld dat de verzekeringsmaatschappij liegt over auto's die zijn uitgevoerd met VW alarm? Wat is dat, complot theorie?
3 dit is verzekeringsmij afhankelijk. Er zijn er ook die het niet eisen;
Is dat zo, want ik ken er geen één die niet minimaal een alarm eist bij verzekering tegen diefstal, dus onderbouw s.v.p. deze stelling.
4 spreekt voor zich;
Ja en wederom uitgevoerd met VW alarmen, lijkt mij inderdaad duidelijk.
5 elke voertuigdiefstal wordt gemeld. Het aantal wederom in verhouding met het aantal in omloop zijnde voertuigen.
Ja en je punt? Ik geef aan dat het bij politie bekend is dat VW's voorzien van VW alarm worden gestolen. Dus wat wil je zeggen met "in verhouding met het aantal in omloop zijnde voertuigen"?
Die vraag moet je niet bij de verzekeringsmij neerleggen. Zoek liever een partij die er geen direct belang bij heeft.
Dus de verzekeringsmaatschappij die aangeeft dat VW's met een VW alarm gestolen worden, verteld niet de waarheid omdat daar een belang bij is?
Het gedateerde artikel meldt dat de beveiliging van VW is gekraakt. Maar zegt echter niets over de technologische vooruitgang van beveiligingssystemen. Ook beveiligingssystemen van andere fabrikanten zijn gekraakt. De reden waarom VW tot een van de eersten behoorde, lijkt wel duidelijk gezien de vraag en het aanbod.
Artikel dat ik citeer is van 2010, hoezo gedateerd? Het geeft meteen aan dat na twee jaar er nog steeds een probleem is bij VW. Elke klasse I, II en III VW alarm heeft een start onderbreking. Je komt zelf notabene met een artikel uit Duitsland uit het jaar 2007 ! ter onderbouwing dat de GTI niet de meest gewilde auto meer zou zijn...... :mrgreen:
Is de beveiliging van VW slechter dan bij andere fabrikanten? Als dit goed onderbouwd wordt, kun je er rechtstreeks mee naar VW AG Wolfsburg. Het zal je in dank worden afgenomen.
Ja, want een VW wordt gigantisch veel gestolen, zowel procentueel, als in absolute cijfers aan de top. De fabrikant heeft wel degelijk een verantwoordelijkheid hierin, zeker als dit al jaren bekend is. De consument die heel veel geld uitgeeft mag verwachten dat bij aanschaf van en VW alarm er een redelijke drempel tegen dieven wordt neergelegd en niet eentje die al langer makkelijk en in zeer korte termijn te omzeilen is (zie de punten 1 t/m5)

PON heeft mijn mail ontvangen en zij mogen er mee naar VAG in Wolfsburg gaan. De VII komt binnenkort op de markt, het zal mij benieuwen in hoeverre VAG, gezien alle diefstallen, verbeteringen heeft doorgevoerd, of dat er met dezelfde techniek en uitvoering wordt doorgegaan.
En nee, één mail van een consument zal niet in dank worden afgenomen, want het is al lang bekend. Reken maar dat dit probleem niet alleen in Nederland speelt en er gesprekken zijn gevoerd met verzekeringsmaatschappijen over de beveiliging van VAG auto's en de duizenden diefstallen daarvan.
Laatst gewijzigd door J3R op 27 aug 2012, 09:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

Crokko schreef:
Quiksilver schreef: Ben benieuwd of jij naar de dealer/importeur mailt als je GTI verdwijnt ondanks het VW alarm.
Ik iig niet :mrgreen:
Jammer, hoe meer signalen een auto fabrikant krijgt over problematiek met de beveiliging, hoe beter.
Ben jij van mening, dat alle alarmsystemen makkelijk te omzeilen zijn, of alleen die van VW?
Het is niet wel of niet. Er zijn goede alarmen die een potentiële dief afschrikt en zeer vertragend werken en er zijn alarmen/start onderbrekingen zoals die van VW, die met 20 seconden zijn gepasseerd. Waar het om gaat is dat de fabrikant hier iets mee doet en het niet laat zoals het is, zeker gezien het aantal verkopen en diefstallen van VW auto's met VW alarmen. En nee, de exacte cijfers daarvan heb ik niet en ik vermoed dat VW die nooit zal verstrekken. Zie wat ik eerder aangaf m.b.t. de VW alarmen. Wellicht dat hier een aantal medewerkers van VW zitten die de verkoop hiervan kunnen inschatten (pakket verkoop, losse bestelling.)
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Crokko »

73GTI schreef:
Crokko schreef:
73GTI schreef:ik heb een filmpje van mijn auto die gestolen word met de standaard beveiliging!

20 sec van deur open tot motor aan!!!!!!!!!!!!!
dat is beveiliging! NIET dus


mvg lex
Dat is realiteit. Zonder beveiliging doen ze het in 5 seconden.
Hoe snel denk je dat criminelen in je woning kunnen staan?
Illusie van veiligheid noemen we dat.
Elk slot en alarm is te kraken!
Het verbeteren van de kwaliteit van de beveiliging verlengt alleen de tijd die er voor nodig is om het te kraken.

Quicksilver stelt een importeur hier verantwoordelijk voor, en dat is in mijn ogen niet terecht.

ik heb toen een extra startonderbreker (50Euro) erop gezet!(die niets met het alarm enz systeem van VW te maken heeft)
en wat denk je! ik heb een filmpje dat ze me auto weer proberen te stelen maar door die 50Euro eigen beveiliging kregen ze hem niet aan!(wel de deuren open net zo eenvoudig als bij de eerste keer)

mvg lex
Dan heb jij blijkbaar de oplossing.

@Quicksilver
Ik hoop dat je je doel bereikt. Een beter beveiligde golf.
Zeker een goed doel dus keep up the good work.

Greetz
Afbeelding
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

Quiksilver schreef:
Als procentueel alleen maar de verhouding aangeeft t.o.v. het aantal andere gestolen voertuigen, wordt er geen verband gelegd met het aantal in omloop zijnde van een bepaald voertuig. Voor een goede statistieke weergave is dit zeer belangrijk.
Ja, over absolute cijfers hebben we het eerder gehad, die heb ik eerder gepost (zie dit draadje) en je gaf vervolgens aan dat procentueel belangrijk was, nu weer andersom?
Procentueel was een reactie op Theo die aangaf dat het een "veel gekochte auto was" en dat klopt. Echter percentages geven de juiste verhouding met het percentage diefstallen van andere merken aan. Zo blijft de vergelijking zuiver. Middels de absolute cijfers zijn percentages te berekenen en heb je een totaal overzicht.
Maar we dwalen nu wel heel erg af; eerder werd duidelijk dat zowel procentueel als in absolute cijfers de VAG groep bovenaan staat.
De 5 aangehaalde punten ter onderbouwing zijn allen van subjectieve aard.
Dat ben ik niet met je eens, het zijn vastgestelde feiten en formele aangiftes, hoezo subjectief?
1 een relatief klein forum, waar het aantal meldingen van gestolen GTI's niet kan worden vergeleken met het grote geheel;
Waarom niet, het is een deel van de GTI eigenaars, het onderbouwd juist dat GTI's veelal worden uitgevoerd met een VW alarm. Ik denk dat als je een poll start (anoniem) dat je zult schrikken als er eerlijk wordt gestemd.
2 per definitie is elk gestolen voertuig er een teveel voor de verzekeringsmij. Zij zijn niet onpartijdig;
Heu? Die begrijp ik niet, je verondersteld dat de verzekeringsmaatschappij liegt over auto's die zijn uitgevoerd met VW alarm? Wat is dat, complot theorie?
3 dit is verzekeringsmij afhankelijk. Er zijn er ook die het niet eisen;
Is dat zo, want ik ken er geen één die niet minimaal een goedgekeurd alarm eist bij verzekering tegen diefstal, dus onderbouw s.v.p. deze stelling.
4 spreekt voor zich;
Ja en wederom uitgevoerd met VW alarmen, lijkt mij inderdaad duidelijk.
5 elke voertuigdiefstal wordt gemeld. Het aantal wederom in verhouding met het aantal in omloop zijnde voertuigen.
Ja en je punt? Ik geef aan dat het bij politie bekend is dat VW's voorzien van VW alarm worden gestolen. Dus wat wil je zeggen met "in verhouding met het aantal in omloop zijnde voertuigen"?
Die vraag moet je niet bij de verzekeringsmij neerleggen. Zoek liever een partij die er geen direct belang bij heeft.
Dus de verzekeringsmaatschappij die aangeeft dat VW's met een VW alarm gestolen worden, verteld niet de waarheid omdat daar een belang bij is?
Het gedateerde artikel meldt dat de beveiliging van VW is gekraakt. Maar zegt echter niets over de technologische vooruitgang van beveiligingssystemen. Ook beveiligingssystemen van andere fabrikanten zijn gekraakt. De reden waarom VW tot een van de eersten behoorde, lijkt wel duidelijk gezien de vraag en het aanbod.
Artikel dat ik citeer is van 2010, hoezo gedateerd? Het geeft meteen aan dat na twee jaar er nog steeds een probleem is bij VW. Elke klasse I, II en III VW alarm heeft een start onderbreking. Je komt zelf notabene met een artikel uit Duitsland uit het jaar 2007 ! ter onderbouwing dat de GTI niet de meest gewilde auto meer zou zijn...... :mrgreen:
Is de beveiliging van VW slechter dan bij andere fabrikanten? Als dit goed onderbouwd wordt, kun je er rechtstreeks mee naar VW AG Wolfsburg. Het zal je in dank worden afgenomen.
Ja, want een VW wordt gigantisch veel gestolen, zowel procentueel, als in absolute cijfers aan de top. De fabrikant heeft wel degelijk een verantwoordelijkheid hierin, zeker als dit al jaren bekend is. De consument die heel veel geld uitgeeft mag verwachten dat bij aanschaf van een VW alarm, er een redelijke drempel tegen dieven wordt neergelegd en niet eentje die al langer makkelijk en in zeer korte termijn te omzeilen is (zie de punten 1 t/m5)

PON heeft mijn mail ontvangen en zij mogen er mee naar VAG in Wolfsburg gaan, maar gezien de reactie (koop een VW alarm :lol: ), verwacht ik er niet veel van. De VII komt binnenkort op de markt, het zal mij benieuwen in hoeverre VAG, gezien alle diefstallen, verbeteringen heeft doorgevoerd, of dat er met dezelfde techniek en uitvoering wordt doorgegaan.
En nee, één mail van een consument zal niet in dank worden afgenomen, want het is al lang bekend. Reken maar dat dit probleem niet alleen in Nederland speelt en er gesprekken zijn gevoerd met verzekeringsmaatschappijen over de beveiliging van VAG auto's en de duizenden diefstallen daarvan.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door wehoo »

Heel kort even, het blijft anders toch maar om hetzelfde draaien. (niet dat ik een discussie uit de weg wil gaan).

Voor statistieken is het belangrijk dat onderzoek wordt gedaan door partijen die geen belang hebben bij de uitkomst van het onderzoek. Verzekeringsmij hebben dit zeker wel en zijn daarom ook partijdig. Niet dat er dan gerotzooid hoeft te worden, maar de schijn moet er niet kunnen zijn.

Absolute cijfers (de werkelijke aantallen) zeggen alleen iets als je het afzet tegen (in dit geval) het totaal. Vandaar dat het zinvol is om over procentuele cijfers te spreken. Er zijn nu eenmaal meer Golfjes in omloop dus worden er ook meer gestolen.

Subjectief in deze is alles wat niet door onpartijdig onderzoek is vastgesteld: buurmanpraat, omgevingsgesprekken, forumberichten, krantenartikelen. Politiegegevens (hoop ik) zijn betrouwbaar. We leven tenslotte niet in Rusland of een Aziatisch of Afrikaans land. Het feit dat het bij de politie bekend is, dat VW's met alarm worden gestolen is geen punt. Het zal een feit zijn. Maar ook dit moet gezien worden in het perspectief van het in omloop zijnde aantal.

Tot slot vraag ik me af of je nog vertrouwen hebt in het product VW. Niet in importeur Pon, dat moge wel duidelijk zijn. Alhoewel Pon hier geen partij in is. VW AG Wolfsburg is de "grote man". Wellicht toch het volgende product van meneer Toyoda. (geen typefout). ;) (reparatieongevoelig, lange levensduur, betrouwbaar maar vooral diefstalongevoelig).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door staffpride »

3 dit is verzekeringsmij afhankelijk. Er zijn er ook die het niet eisen;
Is dat zo, want ik ken er geen één die niet minimaal een alarm eist bij verzekering tegen diefstal, dus onderbouw s.v.p. deze stelling.
Dit klopt wel degelijk, ik heb namelijk geen alarmplicht bij mijn verzekering.
Ben all risk verzekerd bij de Bovag en woon zelfs in regio Rotterdam (klaarblijkelijk de populairste plaats van het dievengilde)

Denk dat het inmiddels ook wel bekend is dat een alarmsysteem misschien afschrikt voor een "gelegenheidsdief", maar voor de beroepsdieven is dat totaal geen belemmering meer helaas. (afstandsbediening signaal van de cv oppikken bv)


Kan me nog het programma van Steve brown herinneren (zware jongens), uitgezonden in de jaren 90.
Daar lieten ze voor toen de tijd al bergen met alarmsystemen zien die toen al kinderlijk eenvoudig omzeild werden.

Hoe goed ze de alarmsystemen ook maken, er zal altijd een antwoord op komen om het te omzeilen.

Dan zouden ze idd naar een ander soort beveiliging moeten gaan om de boel te vertragen. bv zoals je zelf al aangaf een bearlock of zoals voor de rns het navilock.

Voor nu is het alleen hopen dat ze het niet op de jouwe hebben voorzien
Laatst gewijzigd door staffpride op 27 aug 2012, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door wehoo »

Oh ja.... vergeten, verzekeringsmaatschappij:

Delta Lloyd schadeverzekeringen. Geen clausule inzake aanwezigheid beveiliging c.q. alarm. 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

wehoo schreef:Oh ja.... vergeten, verzekeringsmaatschappij:

Delta Lloyd schadeverzekeringen. Geen clausule inzake aanwezigheid beveiliging c.q. alarm. 8-)
http://www.deltalloyd.nl/images/autover ... 128748.pdf
– Heeft u een duurdere auto? Dan moet uw auto beveiligd zijn, bijvoorbeeld met een alarm. Anders is de auto niet verzekerd
tegen diefstal.
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Verlengsnoer »

Bij Inshared waar ik mijn wagen verzekerd heb is een alarm niet noodzakelijk, wel krijg je "bonus" punten als je een alarm in de wagen hebt zitten..
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door bluetiger »

Hij was ook verzekerd bij Inshared. Dat wordt geen jaarbonus zo ;)
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door wehoo »

Dan valt de GTI bij Delta LLoyd niet onder de duurdere auto's. Ook al zo'n subjectief begrip.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

wehoo schreef:Heel kort even, het blijft anders toch maar om hetzelfde draaien. (niet dat ik een discussie uit de weg wil gaan).

Voor statistieken is het belangrijk dat onderzoek wordt gedaan door partijen die geen belang hebben bij de uitkomst van het onderzoek. Verzekeringsmij hebben dit zeker wel en zijn daarom ook partijdig. Niet dat er dan gerotzooid hoeft te worden, maar de schijn moet er niet kunnen zijn.
Welk belang denk je dat een verzekeringsmaatschappij heeft om zaken anders voor te stellen dat ze zijn?
Absolute cijfers (de werkelijke aantallen) zeggen alleen iets als je het afzet tegen (in dit geval) het totaal. Vandaar dat het zinvol is om over procentuele cijfers te spreken. Er zijn nu eenmaal meer Golfjes in omloop dus worden er ook meer gestolen.
Klopt, dat heb ik ook al veel eerder aangegeven in deze discussie.
Subjectief in deze is alles wat niet door onpartijdig onderzoek is vastgesteld: buurmanpraat, omgevingsgesprekken, forumberichten, krantenartikelen. Politiegegevens (hoop ik) zijn betrouwbaar. We leven tenslotte niet in Rusland of een Aziatisch of Afrikaans land. Het feit dat het bij de politie bekend is, dat VW's met alarm worden gestolen is geen punt. Het zal een feit zijn. Maar ook dit moet gezien worden in het perspectief van het in omloop zijnde aantal.
Dat ben ik niet met je eens, als een eigenaar zijn auto voorzien van VW alarm is gestolen, dan is daar niets subjectiefs aan: de auto is gestolen.
Mensen hebben zelfs beelden en verzekeringsmaatschappijen de politie aangiftes. Als je het procentueel bekijkt vervalt het perspectief van het in omloop zijnde aantal. Procentueel staat VAG namelijk ook aan de top, zie mijn eerdere post.
Tot slot vraag ik me af of je nog vertrouwen hebt in het product VW. Niet in importeur Pon, dat moge wel duidelijk zijn. Alhoewel Pon hier geen partij in is.
Ik heb geen vertrouwen in de beveiliging van VW, de GTI blijft mijn favoriet (daarom kocht ik na de eerste diefstal nog een tweede) De dealer service is in de randstad omgeving Amsterdam naar mijn ervaringen niet best.
Ik heb niets met PON, behalve dat die voor mij in Nederland als aanspreekpunt zijn gebruikt. Per slot van rekening hebben zij contacten met VAG Duitsland. De reactie van PON was echter bedroevend, jammer.
VW AG Wolfsburg is de "grote man". Wellicht toch het volgende product van meneer Toyoda. (geen typefout). ;) (reparatieongevoelig, lange levensduur, betrouwbaar maar vooral diefstalongevoelig).
Tsja, dat is een lastige afweging, stel er wordt voor een derde keer je GTI gestolen, wat doe je dan... Ik hoop in ieder geval dat de VII beter diefstal bestendig is, dus dat het veel langer duurt als 20 sec om het alarm, de startonderbreking, het contactslot en de deursloten te omzeilen.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door wehoo »

Quiksilver schreef:Welk belang denk je dat een verzekeringsmaatschappij heeft om zaken anders voor te stellen dat ze zijn?
Winstbelang. Premieverhoging. Verzekeringsmaatschappijen roepen al jarenlang dat hun dekkingsgraad onvoldoende is vanwege de vele diefstallen en andere schadegevallen. Daar staat tegenover dat het voertuigenpark (flink) is gestegen. Alle auto's moeten ook verzekerd worden en ze worden niet allemaal gestolen of krijgen een aanrijding. Kijk maar eens met welk een stappen je teruggaat in trede bij enkele schadegevallen. Dit afgezet tegen het aantal jaren, die nodig zijn voor noclaim opbouw. Cijfers van verzekeringsmij betreffende autodiefstal zijn geen betrouwbare graadmeter.

Quiksilver schreef:Klopt, dat heb ik ook al veel eerder aangegeven in deze discussie.
Ik vind het door elkaar gebruiken van absolute en procentuele cijfers nogal verwarrend. Absoluut (werkelijke) cijfers hebben voor mij alleen waarde als ze afgezet worden tegen het geheel. Als bij ons in het dorp 10 GTI's (ze zijn er niet eens) worden gestolen is het veel. Landelijk gezien valt dit dan weer mee.
Quiksilver schreef:Dat ben ik niet met je eens, als een eigenaar zijn auto voorzien van VW alarm is gestolen, dan is daar niets subjectiefs aan: de auto is gestolen.
Mensen hebben zelfs beelden en verzekeringsmaatschappijen de politie aangiftes. Als je het procentueel bekijkt vervalt het perspectief van het in omloop zijnde aantal. Procentueel staat VAG namelijk ook aan de top, zie mijn eerdere post.
Subjectief is de wijze hoe er over gesproken wordt en op welke manier de gegevens gepresenteerd worden. Voorbeeld: kijk maar op dit forum, daar wordt een aantal meldingen gedaan van diefstal. Het aantal melding, ik dacht uit mijn hoofd niet meer dan 5, wordt als veel geïnterpreteerd. Ik zeg dat deze berichten subjectief zijn, omdat ze niet gerelativeerd zijn aan het grote geheel. Natuurlijk vinden de betroffen het veel en vinden de andere GTI-rijders dit vervelend. Maar afgezet tegen het landelijk geheel is dit weinig. Een GTI-forum met het driedubbele aantal leden (ze zijn er), heeft meer meldingen van GTI-diefstal. Dat zou dus nog erger zijn. Of zou het komen vanwege het eenvoudige gegeven dat er meer leden, GTI-rijders zijn, dus de kans dat daar een auto gestolen wordt groter is? (cijfers, statistieken, procentueel --> you know).
Quiksilver schreef:Ik heb geen vertrouwen in de beveiliging van VW, de GTI blijft mijn favoriet (daarom kocht ik na de eerste diefstal nog een tweede) De dealer service is in de randstad omgeving Amsterdam naar mijn ervaringen niet best.
Ik heb niets met PON, behalve dat die voor mij in Nederland als aanspreekpunt zijn gebruikt. Per slot van rekening hebben zij contacten met VAG Duitsland. De reactie van PON was echter bedroevend, jammer.
Ik heb geen dealerervaring met Randstaddealers, daar kan ik niet over oordelen. Met Pon doe ik geen zaken, dat gebeurt met mijn VW dealer of (indien nodig) rechtstreeks met VW AG Wolfsburg. Ook al hebben ze het liever niet en verwijst iedereen je naar Pon, het kan ook anders. Het "anders" zit hem in de "Deutsche Gründlichkeit" (googlevertaler maar op los laten), de vriendelijkheid en vooral de bereidheid om je te helpen.
Quiksilver schreef:Tsja, dat is een lastige afweging, stel er wordt voor een derde keer je GTI gestolen, wat doe je dan... Ik hoop in ieder geval dat de VII beter diefstal bestendig is, dus dat het veel langer duurt als 20 sec om het alarm, de startonderbreking, het contactslot en de deursloten te omzeilen.
De beveiliging van de VII zal niet beter of slechter zijn dan de stand van de techniek op het moment van productie. En die stand is bij alle fabrikanten hetzelfde. Maar..... ook de VII zal een geliefd object voor het dievengilde zijn. Simpelweg omdat er ook heel veel van verkocht zullen worden. Procentueel zal dan ook de VII in de top staan van gestolen voertuigen. Helaas..... het zal niet anders zijn. T.a.v. meneer Toyoda's nieuwste product zal ik (asap) een testverslagje posten. Als tegenhanger van de GTI is zijn product nog helemaal niet zo gek. Maar... waarschijnlijk ook geliefd... alhoewel voor de afzetmarkt en onderdelenmarkt toch ook weer minder aantrekkelijk. (puur vanwege het geringe aantal dat er in omloop zullen zijn).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten