Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door NICO! »

Ik ben benaderd om te helpen bij het verzamelen van wat informatie over autodiefstal.
Ik kan jullie garanderen dat de info voor iets goeds gebruikt gaat worden (zal later duidelijk worden), de aanvrager is gecontroleerd en is betrouwbaar.

Graag antwoorden als je serieuze antwoorden hebt en zoveel mogelijk details. Wil je niet openbaar reageren mail me je antwoorden dan op info@golfgtiforum.nl

De vragen:

Tijdstip van diefstal (zal vooral snachts zijn vermoed ik)
- Met hoeveel personen zo’n diefstal plaatsvindt
- Hoe ze de auto starten (vooral de nieuwere types)
- Locatie (voor de deur of op parkeerterrein oid.)
- Indien in Amsterdam, welke buurt.
- Of de auto’s worden teruggevonden en waarvoor de auto gebruikt is (ramkraak, onderdelen, oostblok)
- Bouwjaar
- Kleur en uitvoering

Alvast hartelijk dank voor de medewerking!
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door J3R »

Heb een paar dagen terug ook een mailtje ontvangen met het verzoek om info. Staan de antwoorden op deze vragen niet al op dit forum?
Op dit forum zijn ook aardige discussies en info: http://www.vwforum.nl/gestolen-vernield-f40/
Ik kan jullie garanderen dat de info voor iets goeds gebruikt gaat worden (zal later duidelijk worden), de aanvrager is gecontroleerd en is betrouwbaar.
Vind het een zeer goed initiatief.
Tijdstip van diefstal (zal vooral snachts zijn vermoed ik)
Idd 's nachts, vermoed tussen 3 en 5. Niet in het weekend ivm meer volk op straat.
- Met hoeveel personen zo’n diefstal plaatsvindt
Varieert, ooit één op de fiets gezien voor een RNS (Skoda), andere keer een groepje van 3 of 4 man (poging GTI), daarna twee man 's nachts in een Seat, met zaklamp naar binnen kijken (voorbereidend werk GTI). Later weer twee man in een Alfa met verhoogde aandacht (GTI).
Bij buren de lampen met led's eruit gesloopt (GTI), zal gezien de klus minimaal twee man zijn geweest met een auto. Vermoed eigenaars, van ook een Golf, die anderen van de nieuwste lichtunits beroven om de eigen auto goedkoop up te graden.
- Hoe ze de auto starten (vooral de nieuwere types)
Knippen/snijden van bekabeling om alarm te omzeilen (weet het niet zeker, maar dacht dat de Golf IV (1998-2003), V (2003-2008) en VI (2008-2012) dezelfde techniek hebben. Of VW de beveiliging na al die jaren van gigantische diefstal heeft verbeterd en of de VII (2012-..) net zo makkelijk verdwijnt, zal de toekomst uitwijzen. Dit doet mij v.w.b. de VII en het gebrek aan anticipatie door VW het ergste vrezen: http://www.vwforum.nl/gestolen-vernield ... 67372.html

Andere optie diefstal is binnen zeer korte tijd het alarm uitzetten (vertraging VW alarm al jaren standaard op 15/30 sec) na met een (moeder/kopie) sleutel binnen te zijn gekomen.
Vervolgens apparaatje wat aan de OBD stekker wordt gehangen om startonderbreking e.d. te omzeilen.
- Locatie (voor de deur of op parkeerterrein oid.)
3 x voor de deur (vol in het lantaarn licht) en ken bepaalde lang parkeerlocaties waar het ook gebeurd (zelfs bij een bergingsbedrijf)
- Indien in Amsterdam, welke buurt.
Maakt niet uit. Ze zoeken een specifiek type auto en of die in A'dam Zuid, Noord, Oost, West of Blaricum staat, is niet van belang; zolang de pakkans maar laag is en het type (GTI) en eventueel kleur de juiste is.
- Of de auto’s worden teruggevonden en waarvoor de auto gebruikt is (ramkraak, onderdelen, oostblok)
Tot nu toe één verdwenen en één tweemaal teruggevonden. Onbekend wat het doel was/is, hopelijk niet iemand mee omgelegd.
- Bouwjaar
2005 (V) en 2010 (VI)
- Kleur en uitvoering
Onbelangrijk. Voor een ramkraak/afrekening/roof: als ie maar snel is;
Voor onderdelen; als de kleur overeenkomt met de "legitieme" (geïmporteerde/schade) auto is het al gauw goed;
Diefstal richting buitenland: persoonlijke smaak/gelegenheid en kans van slagen.

Daarnaast worden er vaak eerst kentekenplaten (bij voorkeur met de kentekenpapieren uit het dashboardkastje) van een reguliere Golf met dezelfde kleur gestolen. Deze platen worden op de gestolen Golf GTI geschroefd. Hiermee is detectie via bijvoorbeeld ANPR camera's, benzine stations camera's, of mobiele politie surveillance minimaal.
Ook voor de export is dit handig. De platen staan niet als gestolen. Een diepgaande controle op het chassis nr. vind bijna niet plaats (auto staat bij export per boot in zeecontainer).

Daarom (eigenlijk ook voor de rest van VAG, Audi, Skoda, Seat en Porsche):
- VW kenteken laten graveren in alle ramen (raamset vervangen is erg duur, tevens grotere pakkans en preventie als dieven het zien);
- VW aansporen het dure pruts fabrieksalarm eindelijk eens te verbeteren na tig jaar, waaronder:
- de sleutel transponder codering verbeteren (kan al tig jaar worden afgevangen);
- de standaard baggervertraging van het alarm (30/15 sec) na tig jaar eindelijk eens omlaag brengen;
- OBD stekker beter beveiligen (VW) of de K-lijn onderbreken middels verborgen schakelaar (eigen initiatief);
- mechanische preventie teller-unit (VW);
- de Bearlock op de optielijst zetten (VW);
- het chassisnr. niet meer pontificaal zichtbaar achter het voorraam te plaatsen (advies van diverse verzekeringsmaatschappijen, dat VW gewoon negeert);
- betere misbruik preventie, v.w.b. de aanvraag van een (derde) sleutel via chassisnr. via malafide VW medewerkers (buitenland en NL)

Wel even een opmerking: het blijft een fijne auto de GTI, een goede allrounder waar met veel plezier mee gereden kan worden, als ie er tenminste nog staat de volgende dag :mrgreen:
Overigens probeert de politie wel het e.e.a. http://www.youtube.com/watch?v=SEwZOIcsraM
Indien mogelijk zijn er door de forensische opsporing van mijn auto's ook sporen genomen.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door NICO! »

Ik weet dat er meer mensen ervaring hebben en deze partij is echt te vertrouwen.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door NICO! »

Dus verder heeft niemand met diefstal of poging tot te maken gehad? Zoveel moeite is het toch niet om even het lijstje in te vullen?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door MkVI Nmgn »

Daarom staat mijn topic toch in het gesloten gedeelte.
Daarom ga ik niet bekend maken hoe of wat als die gene het wilt weten mogen ze rechtstreeks contact opnemen.
Iedereen weet hoe ze de autos moeten stelen alleen de manier het te voorkomen weten er maar een paar.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door eddiea »

MkVI Nmgn schreef:Daarom staat mijn topic toch in het gesloten gedeelte.
Daarom ga ik niet bekend maken hoe of wat als die gene het wilt weten mogen ze rechtstreeks contact opnemen.
Iedereen weet hoe ze de autos moeten stelen alleen de manier het te voorkomen weten er maar een paar.
Mee eens. Ik ga ook geen informatie over mijn auto delen zo lang die in het openbare gedeelte staat. Aangezien je minimaal een jaar moet wachten zal ik al die tijd dus ook niks meer over mijn auto posten. Mocht men meer willen weten dan per PB.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door NICO! »

Vandaar dat in de eerste post staat dat mensen die NIET openbaar willen reageren dat via de mail naar mij kunnen doen. De antwoorden gaan dan geheel anoniem door naar de onderzoeker.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door NICO! »

eddiea schreef:
MkVI Nmgn schreef:Daarom staat mijn topic toch in het gesloten gedeelte.
Daarom ga ik niet bekend maken hoe of wat als die gene het wilt weten mogen ze rechtstreeks contact opnemen.
Iedereen weet hoe ze de autos moeten stelen alleen de manier het te voorkomen weten er maar een paar.
Mee eens. Ik ga ook geen informatie over mijn auto delen zo lang die in het openbare gedeelte staat. Aangezien je minimaal een jaar moet wachten zal ik al die tijd dus ook niks meer over mijn auto posten. Mocht men meer willen weten dan per PB.
Half jaar lid en 100 berichten.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door Meik »

verstuurd via de e-mail
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
schipper777
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2014, 15:13
Type auto: golf 4

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door schipper777 »

Is een golf gevoelig voor diefstal dan?
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door KnuffelTurk »

schipper777 schreef:Is een golf gevoelig voor diefstal dan?
U kidding right?
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door kevin78 »

schipper777 schreef:Is een golf gevoelig voor diefstal dan?
Ligt aan welke golf het is.......
Gebruikersavatar
Drazle
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
Type auto: Golf MK6 Gti
Locatie: zuid-holland

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door Drazle »

schipper777 schreef:Is een golf gevoelig voor diefstal dan?
Hahahaha lol. Eerste klas geslaagde grap :lol:
Gebruikersavatar
Drazle
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
Type auto: Golf MK6 Gti
Locatie: zuid-holland

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door Drazle »

Nog geen ervaring mee en dat hoop ik zo te houden :D
Gebruikersavatar
DennisGTI
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jul 2013, 14:56
Type auto: Golf VII GTI PP
Locatie: Wageningen

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door DennisGTI »

Tijdstip: 23.50 (broertje heeft het zien gebeuren maar woont bovenin appartement dus kon er niets tegen doen.)
Personen: 2 (Oostblok uiterlijk volgens buurvrouw).
Gestart met behulp van OBD stekker (Instappen en enkele seconden later waren ze weg).
Gestolen vanaf parkeerplaats bij appartement.
Auto is (nog) niet teruggevonden.
Zilveren Golf GTI DSG uit 2005.
Carbon Steel Grey GTI Performance
dores83
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2016, 21:34
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: bekkevoort

Re: Graag aanvullen voor onderzoek over autodiefstallen!

Bericht door dores83 »

ja ben blij dat ik een garage heb met omheining en pitbull erachter
nu ik zie dat er toch gestolen word zie american underworld laten ze
zo iets zien in een aflevering

https://www.youtube.com/watch?v=ZrWRhZAZ0rY
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten