Golf 6 R

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Golf 6 R

Bericht door Gengar »

Dit doet echt pijn. Succes met de afhandeling!
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Golf 6 R

Bericht door jochemstr »

Echt zwaar klote dit. Dit is de grootste nachtmerrie van elke autoliefhebber.
Sterkte en succes met de afwikkeling, hoop dat je goed verzekerd bent.

Wat ik me erg afvraag is hoe je je auto had beveiligd, Bearlock etc? Zou je hier misschien wat meer info over willen geven?
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Golf 6 R

Bericht door RonnyR20 »

Bedankt voor al het medeleven...

Op de plek waar de auto stond heb ik nog wel het kapje gevonden wat bij de deurgreep zit, mogelijk is hij zo open gemaakt?
Had geen bearlock of andere beveiligingen (gewoon standaard beveiligd) omdat de auto eigenlijk zo goed als nooit voor langere tijd buiten werd geparkeerd (op een hele enkele keer na)

Ben idd tegen 3jr nieuwwaarde verzekerd dus dat zal wel goed komen.
Maar van het idee dat ik misschien toch al langere tijd in de gaten gehouden bent enz. Heb ik toch geen lekker gevoel over.

Mochten er nog verdere ontwikkelingen komen ik hou jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
HansR32
Berichten: 510
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:51
Type auto: Golf mk5 R32
Locatie: Friesland

Re: Golf 6 R

Bericht door HansR32 »

Vreselijk om je grote hobby liefde zo te zien...
Succes met de afhandeling.

Volgende keer gelijk een Bear Lock plaatsen ?
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Golf 6 R

Bericht door VroemTFSI »

@Ronny: Ik zit echt met stomheid geslagen naar die foto's te kijken. Dat is echt bizar! Eigenlijk maar een geluk dat hij volledig onherkenbaar is. Maar wat een idioten! Dit houdt niet op!

De verzekering dekt wel de schade maar niet het gevoel van onzekerheid...

Ik hoop dat je er goed uitkomt met de verzekering. Denk eens aan import voor de volgende, je hebt nu toch niks in te ruilen.
Succes met de afhandeling! We leven met je mee!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Golf 6 R

Bericht door VroemTFSI »

P.S. Een auto uit laten branden duidt meer op dat ze hem voor een heel zwaar delict zoals moord hebben gebruikt, volgens mij niet op een ramkraak. Hier was het echt de bedoeling om alle sporen te wissen en dat doen ze niet zomaar!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Bazz_MK6_R
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jan 2012, 18:16

Re: Golf 6 R

Bericht door Bazz_MK6_R »

De enige troost die je hebt is dat je nieuwwaarde krijgt idd.

Heb je niks gehoord snacht's?
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Golf 6 R

Bericht door RonnyR20 »

Bazz_MK6_R schreef:De enige troost die je hebt is dat je nieuwwaarde krijgt idd.

Heb je niks gehoord snacht's?
Nee helemaal niks!

@HansR32
Bearlock zou ik nooit willen een cilinder in het console ziet er na mij mening niet uit en erg praktisch is het ook niet.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 990
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Golf 6 R

Bericht door Maarten »

Zoo dan... niet normaal zeg... :o
Sterkte met de afhandeling!
RonnyR20 schreef: @HansR32
Bearlock zou ik nooit willen een cilinder in het console ziet er na mij mening niet uit en erg praktisch is het ook niet.
Als bestuurder zie je er niets van, zit namelijk aan de passagiers zijde... en praktisch is het wel... durf ik wel op te zeggen dat je je auto nu nog had.
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Golf 6 R

Bericht door RonnyR20 »

Maarten schreef:Zoo dan... niet normaal zeg... :o
Sterkte met de afhandeling!
RonnyR20 schreef: @HansR32
Bearlock zou ik nooit willen een cilinder in het console ziet er na mij mening niet uit en erg praktisch is het ook niet.
Als bestuurder zie je er niets van, zit namelijk aan de passagiers zijde... en praktisch is het wel... durf ik wel op te zeggen dat je je auto nu nog had.
Dus als je er als bestuurder niks van ziet dan maakt het niet uit????
En een extra handeling die je elke keer moet doen voordat je weg wilt rijden vind ik toch echt niet praktische hoor!
Je zou idd best gelijk kunnen hebben dat ik de auto nog had gehad als ik er een bearlock in had laten zetten.
Maar wat is dan de volgende stap, een pistool op me hoofd...?
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Golf 6 R

Bericht door jochemstr »

Gelukkig dat je goed verzekerd bent en ergens ook gelukkig dat het dus binnen 2,5 jaar gebeurd is en niet net na de 3 jaar i.v.m. aanschafwaarde regeling.
Het kan inderdaad geen toeval zijn dat ze precies je R pakken als hij een keer buiten staat, hebben ze hem voor je huis weggehaald of ergens anders?
Persoonlijk kijk ik ook altijd erg goed rond als ik mijn woonplaats en vervolgens richting mijn wijk en straat rijd of ik niet gevolgd word door 'vreemde auto's', anders rijd ik nog een rondje of parkeer ik hem even ergens anders.

Eigenlijk idioot wat je allemaal moet doen om een auto naar wens te rijden...

Een VW openbreken zonder dat het alarm afgaat is helaas verschrikkelijk makkelijk..
Misschien wat vroeg, maar ga je weer voor een Golf?
Zelf heb ik mijn GTD wel uitgerust met een Bearlock, kenteken laten graveren, chassisnummer afgedekt, OBD stekker vervangen door dummy én een OBD-lock en nog wat zaakjes die ik hier niet wil vermelden i.v.m. 'foute' meelezers.

Persoonlijk vind ik zo'n Bearlock niet storend, de sleutel erin en omdraaien word een automatische handeling net zoals het starten...
Ik heb het gevoel dat een Golf GTI/GTD/R zonder Bearlock een té grote kans loopt om gestolen te worden.
Zo'n pistool op m'n hoofd ben ik niet bang voor, ik heb namelijk het idee dat ze bij het zien van een Bearlock eerder doorzoeken, kost teveel moeite en meestal is de Bearlock dan niet de enige aanpassing. Er zijn er namelijk zat zonder Bearlock etc. langs de openbare geparkeerd.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf 6 R

Bericht door ferry »

VroemTFSI schreef:P.S. Een auto uit laten branden duidt meer op dat ze hem voor een heel zwaar delict zoals moord hebben gebruikt, volgens mij niet op een ramkraak. Hier was het echt de bedoeling om alle sporen te wissen en dat doen ze niet zomaar!
Of gewoon op een redelijk verlaten plek en/of een makkelijke brandgeleider hebben gebruikt en/of de brandweer aan de late kant was en/of iemand het laat heeft gemeld en/of de brandweer hem gecontroleerd uit heeft laten branden. Dus niet te snel conclusies trekken.

Blijven f****g t**@$#%@^@

Klote voor de (ex) eigenaar.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Golf 6 R

Bericht door Green Hornet »

Na de diefstal van mijn R in mei heb ik op de nieuwe meteen en bearlock laten plaatsen.
Is niet zo onhandig als ik dacht en heb je alleen nodig als je hem 's avonds achter laat.
Voor het parkeren overdag laat ik meestal de sleutel er toch inzitten.

@Ronny > vervangingswaarde van je Golf is hoger dan alleen aanschaf van je vorige ...
Ik heb een paar duizend meer gekregen omdat een vergelijkbare R (VII) duurder was + er naar cataloguswaarde wordt gekeken en niet aanschaf (korting).
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Golf 6 R

Bericht door Edition30 »

:shock: wat een bericht Ronny! Geen woorden voor als ze je trots zo toetakelen.................


Succes met met vervolg. Goed dat je goed verzekerd bent en dat het binnen de drie jaar valt en het is in ieder geval positief ( :roll: ) dat er geen discussie is over Total-los.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Golf 6 R

Bericht door Nick87 »

Zeer triest om te lezen allemaal.

Tsja bearlock is misschien toch een goed idee binnenkort als nieuwwaarde verzekering afloopt.
marcel48
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 dec 2011, 01:26

Re: Golf 6 R

Bericht door marcel48 »

Succes met de afhandeling.
Ik heb ook geen bearlock, maar wel 3 jaar tegen nieuwwaarde verzekerd.
Gezien mijn verleden zal ik mijn gti perf. dan wel ingeruild hebben.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Golf 6 R

Bericht door sitechris »

Balen Ronny. Echt heel zuur dit. Sterkte met alle rompslomp. Het kan goed zijn dat ze je in de gaten hebben gehouden, dat schijnt bij dit soort zaken wel vaker te gebeuren helaas. Gelukkig heb je wel 3 jaar nieuwwaarde bij je verzekering, anders was je financieel ook nog eens heel erg het bokje geweest. Nu kun je in ieder geval een fatsoenlijke vervanger terugkopen.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
HansR32
Berichten: 510
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:51
Type auto: Golf mk5 R32
Locatie: Friesland

Re: Golf 6 R

Bericht door HansR32 »

RonnyR20 schreef:
Maarten schreef:Zoo dan... niet normaal zeg... :o
Sterkte met de afhandeling!
RonnyR20 schreef: @HansR32
Bearlock zou ik nooit willen een cilinder in het console ziet er na mij mening niet uit en erg praktisch is het ook niet.
Als bestuurder zie je er niets van, zit namelijk aan de passagiers zijde... en praktisch is het wel... durf ik wel op te zeggen dat je je auto nu nog had.
Dus als je er als bestuurder niks van ziet dan maakt het niet uit????
En een extra handeling die je elke keer moet doen voordat je weg wilt rijden vind ik toch echt niet praktische hoor!
Je zou idd best gelijk kunnen hebben dat ik de auto nog had gehad als ik er een bearlock in had laten zetten.
Maar wat is dan de volgende stap, een pistool op me hoofd...?

Gaat wel ver hoor....
Bear lock is een absolute aanrader.
Pistool op je hoofd zal wel wat meevallen denk ik.
Hoor meer over diefstallen dan hijjacken...
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Golf 6 R

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik persoonlijk heb voor een bearlock gekozen omdat ik hiervoor toch 10hoog woonde en mijn auto op een open parkeerplaats stond.
Maar zoals Ronny misschien bedoelt door een bearlock breken ze misschien in bij je thuis voor de sleutels en als je de lock niet heb dan word je wakker en is die weg. Als ik nu een nieuwe auto zal kopen komt er ook geen lock in mede omdat ik nu begaande grond woon en ik ook geen zin heb in een inbreker bij me binnen of naast mijn bed.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
JeroenR32
Berichten: 235
Lid geworden op: 02 aug 2011, 22:03
Type auto: A5 Sportback
Contacteer:

Re: Golf 6 R

Bericht door JeroenR32 »

Een doorsnee crimineel gaat echt wel in de buurt zoeken waar de makkelijkste prooi zit, dus persoonlijk zal ik er altijd voor zorgen om de mijne het minst interessant te maken. Inbreken in je huis of een pistool tegen je kop is voor een crimineel een veel groter risico en dus zal hij ook een grotere prooi zoeken (lees RS-modellen/Porsche e.d.).
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Golf 6 R

Bericht door HS2005 »

Vreselijk nieuws om aan te horen en te zien. Hoop dat je dit op een goede manier met de verzekering kan afwikkelen. Kan mij moeilijk uitlaten of dit soort mensen. Bij de aanschaf van mijn wagen heb ik direct een Navilock en Bearlock erop laten zetten. Zoals JeroenR32 aangeeft is het risico voor de inbreker groter. Moord, of poging tot moord, is een groter vergrijp dan vernieling van materialen en/of eigendommen. Desalniettemin veel sterkte toegewenst.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Golf 6 R

Bericht door maRRRtinus »

Ik denk het zelfde over zo'n bearlock als de topicschrijver. vind het niet prettig als er in mn mooie autootje gezaagd en geschroefd wordt plus dat ik het gewoon lelijk er uit vind zien, het hoort er gewoon niet imo. Mogelijk denk ik er anders over als mijna auto gestolen wordt maar voorlopig ben ik prima verzekerd.
Trouwens, als iedereen er een 'bearlock' op gaat plaatsen gaat het gilde een andere manier verzinnen om de auto te stelen, met idd als uiterste een mes op je keel.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Golf 6 R

Bericht door Dirk »

Zo balen man! echt heel zuur om je auto zo terug te vinden. Maar misschien wel beter dan dat ze hem vinden met een staat waarin je hem wel terug krijgt en je niet weet wat ze er allemaal mee hebben gedaan. Echter ben ik wel heel stiekem benieuwd wat er voor in de plaats gaat komen.
Sterkte man!
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Golf 6 R

Bericht door RonnyR20 »

Zo het wrak is vernietigd en alles rondom de verzekering is afgerond.

i'll be back :twisted:
BASK04
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: Golf 6 R

Bericht door BASK04 »

Goede zaak.

Wanneer gaan we naar JD
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten