Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door jochemstr »

Gtifreak schreef:@GTI_MaRsS-72

Ben inderdaad bij studios geweest. Op het bureau is me verteld dat er wel een camera hangt op het parkeerterrein. Tis maar de vraag of deze naar de juiste plek is gericht en of er genoeg licht is om wat te kunnen zien.

En dat de gasten die dit soort ongein uthalen invalide geschopt mogen worden, die mening deel ik zeer zeker met je.

Ik weet zelf ook niet wat ik kan doen om dit in de toekomst te vermijden. Vind de gti zo'n fijne auto zou het erg jammer vinden als ik hem weg moet doen om deze reden.

@jochemstr
Dat idee met een lokauto zou de politie eens serieus moeten overwegen, zou ZEKER wel voor verschil zorgen. Maarja jammergenoeg zijn die lui alleen maar bezig met het vullen van de staatskas..

Die camera's hangen er altijd alleen maar voor de show, is bijna nooit wat duidelijk op te zien. Ik neem die dingen ook niet serieus, de daders blijkbaar ook nooit.

Zelf ben ik momenteel bezig om een afspraak te maken om veiligheids/anti-inbraak folie te laten plaatsen op de ramen. Dit schijnt goed te werken en dit word onderbouwt met een aantal filmpjes op youtube.

In jou geval zou ik sowieso een Navilock laten plaatsen aangezien je een RNS510 hebt, ik heb bij de aanschaf bewust gekozen voor een RNS315, die worden niet tot nauwelijks gestolen..
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door eddiea »

jochemstr schreef:
Gtifreak schreef:@GTI_MaRsS-72

Ben inderdaad bij studios geweest. Op het bureau is me verteld dat er wel een camera hangt op het parkeerterrein. Tis maar de vraag of deze naar de juiste plek is gericht en of er genoeg licht is om wat te kunnen zien.

En dat de gasten die dit soort ongein uthalen invalide geschopt mogen worden, die mening deel ik zeer zeker met je.

Ik weet zelf ook niet wat ik kan doen om dit in de toekomst te vermijden. Vind de gti zo'n fijne auto zou het erg jammer vinden als ik hem weg moet doen om deze reden.

@jochemstr
Dat idee met een lokauto zou de politie eens serieus moeten overwegen, zou ZEKER wel voor verschil zorgen. Maarja jammergenoeg zijn die lui alleen maar bezig met het vullen van de staatskas..

Die camera's hangen er altijd alleen maar voor de show, is bijna nooit wat duidelijk op te zien. Ik neem die dingen ook niet serieus, de daders blijkbaar ook nooit.

Zelf ben ik momenteel bezig om een afspraak te maken om veiligheids/anti-inbraak folie te laten plaatsen op de ramen. Dit schijnt goed te werken en dit word onderbouwt met een aantal filmpjes op youtube.

In jou geval zou ik sowieso een Navilock laten plaatsen aangezien je een RNS510 hebt, ik heb bij de aanschaf bewust gekozen voor een RNS315, die worden niet tot nauwelijks gestolen..

Het enige verschil is dat je iets minder hoeft te stofzuigen. Ruit tikken ze er nog steeds uit. Ik spreek uit ervaring.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door ferry »

+1

En het maakt minder geluid want het heeft ook een nadelige dempende functie dus is minder hoorbaar door de eigenaar of omgeving. Dus ook nog eens minder kans om gepakt te worden. Youtube kan ook een hoop laten zien maar als je genoeg zoekt kan je ook vast genoeg vinden waar het nadelige effect duidelijk word!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door jochemstr »

Gelukkig heb ik het tot op heden nog niet gedaan. Maar eigenlijk is het dus complete onzin die folie? Als je dit https://www.youtube.com/watch?v=rKn9iuiJUh0 filmpje ziet, dan zou je denken dat het wel moet werken...

Maar als jullie er ervaring mee hebben geloof ik jullie graag, en bespaar ik mezelf een hoop geld..
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door R400 »

jochemstr schreef:Gelukkig heb ik het tot op heden nog niet gedaan. Maar eigenlijk is het dus complete onzin die folie? Als je dit https://www.youtube.com/watch?v=rKn9iuiJUh0 filmpje ziet, dan zou je denken dat het wel moet werken...

Maar als jullie er ervaring mee hebben geloof ik jullie graag, en bespaar ik mezelf een hoop geld..
Het is waar voor je geld, heb het ook in m'n mk6 GTI tot heden geen dievengilde meer tot last :lol:
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door KnuffelTurk »

wat als je een ongeluk krijgt en ze krijgen je ramen/deuren niet open. Ik zeg gewoon lekker laten.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door R400 »

Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar m'n rns en me hele interieur blijft in een hoek :lol:
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door ferry »

R400 schreef:
jochemstr schreef:Gelukkig heb ik het tot op heden nog niet gedaan. Maar eigenlijk is het dus complete onzin die folie? Als je dit https://www.youtube.com/watch?v=rKn9iuiJUh0 filmpje ziet, dan zou je denken dat het wel moet werken...

Maar als jullie er ervaring mee hebben geloof ik jullie graag, en bespaar ik mezelf een hoop geld..
Het is waar voor je geld, heb het ook in m'n mk6 GTI tot heden geen dievengilde meer tot last :lol:
En ervoor werd er wel ingebroken in je auto. En heb je op je auto staan dat er (veiligheids)folie op zit. Lijkt mij dat je op ze minst dan schade moet zien van het proberen als het zo goed werkt. En dat dezelfde mensen als je mensen kan noemen dan niet meer terug komen omdat ze het weten.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door eddiea »

R400 schreef:
jochemstr schreef:Gelukkig heb ik het tot op heden nog niet gedaan. Maar eigenlijk is het dus complete onzin die folie? Als je dit https://www.youtube.com/watch?v=rKn9iuiJUh0 filmpje ziet, dan zou je denken dat het wel moet werken...

Maar als jullie er ervaring mee hebben geloof ik jullie graag, en bespaar ik mezelf een hoop geld..
Het is waar voor je geld, heb het ook in m'n mk6 GTI tot heden geen dievengilde meer tot last :lol:
Wat een bullshit! Alsof ze van je auto afblijven omdat ze zien dat je folie hebt. Mag je wel een sticker plakken dat je die folie hebt in alle talen.

Maar ik kon het ruitje gewoon van de bestuurdersstoel pakken. Heeft totaal geen nut.
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI-mkVII »

Dat was voor mij ook de reden helaas om mij GTI in te ruilen nadat ze twee keer geprobeerd hebben hem te stelen . Nog wel uit mijn garage, eerste keer zijn ze betrapt en dat was echt net op tijd. Nieuwe sleutels hadden ze al ingeprogrammeerd.

Kon mijn auto niet meer met gerust gevoel parkeren en thuis al helemaal niet. Heb nu een Passat, oké is geen GTI, maar geeft mij wel rust.

Eigenlijk belachelijk dat waar je hard voor werkt niet kunt rijden vanwege deze redenen...
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2015, 10:19
Type auto: MK6 GTI Edition 35

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Morris »

Helaas is vannacht ook mijn xenon uit mijn edition 35 gestolen. Ik lag toevallig wakker met mijn slaapkamerraam open toen ik op straat het geluid van een soort slepend stuk plastic hoorde, vervolgens ging een alarm af. Ik ren naar het raam en jaboor, mijn voorbumper ligt op straat en een scooter rijdt weg. Ik naar buiten gerend en maar was te laat. Raam ingegooid, bumper op straat, vloeistof lekte uit mijn auto, drama! Politie gebeld, volgens de agent was dit nummer 8 dit weekend in Amsterdam!!!

Verzekering gebeld en auto weggesleept, staat nu in een loods. Twee maanden geleden is mijn golf 6 gti gepikt, deze gti heb ik ruim een maand, wordt een beetje gek van het feit dat mensen niet van je spullen kunnen afblijven!

Heeft iemand tips hoe ik dit de volgende keer kan voorkomen?
Edition 35 sold!!! >> Gallardo
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door ferry »

Geen xenon meer nemen!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door KnuffelTurk »

Probeer anti diefstalbouten. Of als je de koplampen met led heb die niet meer nemen maar de normale xenon koplampen erin zetten.

Je alarm zo instellen dat die gelijk afgaat ipv 15 sec later ( standaard instelling helaas ).
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2015, 10:19
Type auto: MK6 GTI Edition 35

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Morris »

Dat zijn misschien inderdaad handige tips, met name dat alarm!

Bijgaand nog wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Edition 35 sold!!! >> Gallardo
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door ferry »

Echt zonde!

Als ze die gasten ooit pakken. Gelijk afschieten!!!!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door bzb »

in de stad zou ik niets anders willen dan een garage, al helpt dat ook niet altijd
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Ik weet precies hoe je je voelt Morris. Hoop echt dat het allemaal netjes en snel opgelost wordt.

Ben een tijdje niet actief geweest op dit forum maar ik kan jullie vertellen dat ze vorige week bij mijn auto ook weer geprobeerd hebben om mijn koplampen te jatten. Dit keer is het ze niet gelukt om de koplampen te jatten maar ik heb helaas wel wat schade.

Ik sliep bij mijn moeder en mijn auto stond voor de deur geparkeerd (onder een lantaarnpaal). Rond een uur 3 in de nacht hoor ik een geluid wat leek op plastic wat kapot getrokken werd o.i.d. Gelukkig was ik nog niet in diepe slaap en ging ik toch maar kijken waar het geluid vandaan kwam (had al zo'n gevoel dat het met mijn auto te maken had). Dus ik opende het slaapkamerraam en zag dat er iemand bezig was om mijn grille etc. los te trekken.

Ik schreeuwde als een gek keihard en riep de lelijkste dingen waardoor de dief gelijk als een gek wegrende. Natuurlijk had ik eerst gelijk de politie moeten bellen en/of moeten filmen maar mijn eerste reactie was dat ie van mijn auto af moest blijven en probeerde hem weg te jagen. Helaas had ie wel al mijn grille grotendeels vernield. Politie gebeld en aangifte gedaan en politie kwam ook even kijken. Helaas niets aan te doen en ze gingen nog ff rondrijden of ze verdachte personen zagen.

Maar raad eens wat...... rond 4.30 uur hoorde ik weer geluid buiten, klonk alsof iemand op straat op een stuk plastic trapte . Ik dacht eerst van ik moet niet bij elk geluidje (hoe miniem ook) het ergste denken want anders word ik gek. Toch ging ik kijken en tot mijn verbazing stonden er nu 3 van die gastjes om mijn auto heen om de klus af te maken. Ze hoorde en zagen me en uit boosheid schreeuwde ik mijn longen uit mijn lijf om die gasten weg te jagen en dat lukte. Een van hun was wel zo brutaal om nog iets naar mij te gooien tijdens het vluchten.

Wat een vieze klootzakken zijn het. In mijn ogen zijn ze het leven niet waard (sorry als ik daarmee iemand kwets). Al met al was het een traumatische ervaring en ik slaap sindsdien ook slecht. Gelukkig ben ik goed verzekerd en wordt de schade netjes gerepareerd (hopelijk deze week nog).
Door deze gebeurtenissen heb ik nog minder zin om in mijn GTI te blijven rijden. Uiteraard kan ik wel gewone koplampen erin zetten etc. maar dan moet ik weer kosten maken en ik vind het er niet uitzien (maakt de voorkant gewoon lelijk). Ik zal nooit met een gerust hart mijn auto kunnen achterlaten.
Het ergste is dat het de perfecte auto is voor mij.

Pffff.... ik word er helemaal gestrest van...
ErikSpeed
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 mar 2014, 01:35
Type auto: VW Golf VI GTD
Locatie: Vl Brabant België

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door ErikSpeed »

Pfff !
Je zou voor minder hun kop eraf knallen.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door KnuffelTurk »

Heb je de koplampen met led erin? Zo ja neem de normale xenon lampen die zijn toch weer net iets minder aantrekkelijk.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door jaco »

Super brutale apen! Maar wij met onze GTI's zijn niet de enige die er last van hebben:
http://www.autoblog.nl/nieuws/dieven-ja ... haag-76398

Lees en huiver van het verhaal van de man met de twee dagen oude GTE:
http://www.autoblog.nl/nieuws/golf-gte- ... mpen-72686

Gedeelde smart is halve smart? Ehmm, nee dus. Maar ben ik blij dat ik in een relatief rustig dorp woon en een garage heb :)
Als je geen garage hebt, kun je overgaan tot de volgende constructie:
http://www.autoblog.nl/briljant-porsche ... oplampgate
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

KnuffelTurk schreef:Heb je de koplampen met led erin? Zo ja neem de normale xenon lampen die zijn toch weer net iets minder aantrekkelijk.
Nee, ik heb de normale xenon lampen maar het schijnt ze niets uit te maken. Iemand nog een suggestie voor een andere auto want ik weet zeker dat ze terugkomen en dat het niet de laatste keer zal zijn dat ze op mijn auto gemunt hebben.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door bzb »

suzuki swift :mrgreen:
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

bzb schreef:suzuki swift :mrgreen:
Sarcastisch bedoelt :?:
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door KnuffelTurk »

GTI_MaRsS-72 schreef:
bzb schreef:suzuki swift :mrgreen:
Sarcastisch bedoelt :?:
Bzb plaatst vaker zoiets :P vast nog dronken van gisteravond
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door bzb »

nou dat werd in het verleden wel eens gekozen als vervanger :mrgreen:

maarja wat wil je nou? van elke auto met een beetje waarde liggen kapers op de loer, zeker in het westen, en al helemaal in de stad. bmw mercedes audi vw, overal zijn ze dol op. enige oplossing is een garage of een burger autotje kopen
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten