Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

bzb schreef:nou dat werd in het verleden wel eens gekozen als vervanger :mrgreen:

maarja wat wil je nou? van elke auto met een beetje waarde liggen kapers op de loer, zeker in het westen, en al helemaal in de stad. bmw mercedes audi vw, overal zijn ze dol op. enige oplossing is een garage of een burger autotje kopen
Ik wil gewoon een leuke, vlotte, degelijke, betrouwbare, betaalbare, allround auto minus diefstalgevoelig :geek:

Een Suzuki Swift is wel leuk maar als ik alleen al de afwerking van het interieur zie word ik er niet vrolijk van. Het heeft toch niet de klasse van de andere grote(re) merken.
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2015, 10:19
Type auto: MK6 GTI Edition 35

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Morris »

GTI_MaRsS-72 schreef:Ik weet precies hoe je je voelt Morris. Hoop echt dat het allemaal netjes en snel opgelost wordt.

Ben een tijdje niet actief geweest op dit forum maar ik kan jullie vertellen dat ze vorige week bij mijn auto ook weer geprobeerd hebben om mijn koplampen te jatten. Dit keer is het ze niet gelukt om de koplampen te jatten maar ik heb helaas wel wat schade.

Ik sliep bij mijn moeder en mijn auto stond voor de deur geparkeerd (onder een lantaarnpaal). Rond een uur 3 in de nacht hoor ik een geluid wat leek op plastic wat kapot getrokken werd o.i.d. Gelukkig was ik nog niet in diepe slaap en ging ik toch maar kijken waar het geluid vandaan kwam (had al zo'n gevoel dat het met mijn auto te maken had). Dus ik opende het slaapkamerraam en zag dat er iemand bezig was om mijn grille etc. los te trekken.

Ik schreeuwde als een gek keihard en riep de lelijkste dingen waardoor de dief gelijk als een gek wegrende. Natuurlijk had ik eerst gelijk de politie moeten bellen en/of moeten filmen maar mijn eerste reactie was dat ie van mijn auto af moest blijven en probeerde hem weg te jagen. Helaas had ie wel al mijn grille grotendeels vernield. Politie gebeld en aangifte gedaan en politie kwam ook even kijken. Helaas niets aan te doen en ze gingen nog ff rondrijden of ze verdachte personen zagen.

Maar raad eens wat...... rond 4.30 uur hoorde ik weer geluid buiten, klonk alsof iemand op straat op een stuk plastic trapte . Ik dacht eerst van ik moet niet bij elk geluidje (hoe miniem ook) het ergste denken want anders word ik gek. Toch ging ik kijken en tot mijn verbazing stonden er nu 3 van die gastjes om mijn auto heen om de klus af te maken. Ze hoorde en zagen me en uit boosheid schreeuwde ik mijn longen uit mijn lijf om die gasten weg te jagen en dat lukte. Een van hun was wel zo brutaal om nog iets naar mij te gooien tijdens het vluchten.

Wat een vieze klootzakken zijn het. In mijn ogen zijn ze het leven niet waard (sorry als ik daarmee iemand kwets). Al met al was het een traumatische ervaring en ik slaap sindsdien ook slecht. Gelukkig ben ik goed verzekerd en wordt de schade netjes gerepareerd (hopelijk deze week nog).
Door deze gebeurtenissen heb ik nog minder zin om in mijn GTI te blijven rijden. Uiteraard kan ik wel gewone koplampen erin zetten etc. maar dan moet ik weer kosten maken en ik vind het er niet uitzien (maakt de voorkant gewoon lelijk). Ik zal nooit met een gerust hart mijn auto kunnen achterlaten.
Het ergste is dat het de perfecte auto is voor mij.

Pffff.... ik word er helemaal gestrest van...
Ongelofelijk dat ze het weer proberen!! Ik werd ook wakker van dat geluid van een stuk plastic op straat. Normaal staat mijn auto binnen waar ik woon, maar ik sliep toevallig niet thuis en je slaapt dan echt niet lekker! Dit voorval zal mijn nachtrust niet ten goede komen.

Deze GTI is helemaal de auto die ik wil, ben er zo blij mee. Alleen ga je je nu afvragen of het wel de moeite/stress waard is om hierin te blijven rijden. Hij staat inmiddels bij een schadeherstelbedrijf en ik ben goed verzekerd, maar het levert toch weer een hoop gezeik op.

Met mijn voorgaande auto's (Audi S3, Golf V GTI) ben ik nooit bang geweest voor enige vorm van diefstal. Het lijkt wel alsof het het laatste jaar steeds erger is geworden. Bijzonder is dat de straat waar het afgelopen weekend gebeurde, vol staat met dikke Audi's, BMW's, Posche's en zelfs een Bentley en Maserati. Gek genoeg laten ze die met rust....................
Edition 35 sold!!! >> Gallardo
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Morris schreef:
GTI_MaRsS-72 schreef:Ik weet precies hoe je je voelt Morris. Hoop echt dat het allemaal netjes en snel opgelost wordt.

Ben een tijdje niet actief geweest op dit forum maar ik kan jullie vertellen dat ze vorige week bij mijn auto ook weer geprobeerd hebben om mijn koplampen te jatten. Dit keer is het ze niet gelukt om de koplampen te jatten maar ik heb helaas wel wat schade.

Ik sliep bij mijn moeder en mijn auto stond voor de deur geparkeerd (onder een lantaarnpaal). Rond een uur 3 in de nacht hoor ik een geluid wat leek op plastic wat kapot getrokken werd o.i.d. Gelukkig was ik nog niet in diepe slaap en ging ik toch maar kijken waar het geluid vandaan kwam (had al zo'n gevoel dat het met mijn auto te maken had). Dus ik opende het slaapkamerraam en zag dat er iemand bezig was om mijn grille etc. los te trekken.

Ik schreeuwde als een gek keihard en riep de lelijkste dingen waardoor de dief gelijk als een gek wegrende. Natuurlijk had ik eerst gelijk de politie moeten bellen en/of moeten filmen maar mijn eerste reactie was dat ie van mijn auto af moest blijven en probeerde hem weg te jagen. Helaas had ie wel al mijn grille grotendeels vernield. Politie gebeld en aangifte gedaan en politie kwam ook even kijken. Helaas niets aan te doen en ze gingen nog ff rondrijden of ze verdachte personen zagen.

Maar raad eens wat...... rond 4.30 uur hoorde ik weer geluid buiten, klonk alsof iemand op straat op een stuk plastic trapte . Ik dacht eerst van ik moet niet bij elk geluidje (hoe miniem ook) het ergste denken want anders word ik gek. Toch ging ik kijken en tot mijn verbazing stonden er nu 3 van die gastjes om mijn auto heen om de klus af te maken. Ze hoorde en zagen me en uit boosheid schreeuwde ik mijn longen uit mijn lijf om die gasten weg te jagen en dat lukte. Een van hun was wel zo brutaal om nog iets naar mij te gooien tijdens het vluchten.

Wat een vieze klootzakken zijn het. In mijn ogen zijn ze het leven niet waard (sorry als ik daarmee iemand kwets). Al met al was het een traumatische ervaring en ik slaap sindsdien ook slecht. Gelukkig ben ik goed verzekerd en wordt de schade netjes gerepareerd (hopelijk deze week nog).
Door deze gebeurtenissen heb ik nog minder zin om in mijn GTI te blijven rijden. Uiteraard kan ik wel gewone koplampen erin zetten etc. maar dan moet ik weer kosten maken en ik vind het er niet uitzien (maakt de voorkant gewoon lelijk). Ik zal nooit met een gerust hart mijn auto kunnen achterlaten.
Het ergste is dat het de perfecte auto is voor mij.

Pffff.... ik word er helemaal gestrest van...
Ongelofelijk dat ze het weer proberen!! Ik werd ook wakker van dat geluid van een stuk plastic op straat. Normaal staat mijn auto binnen waar ik woon, maar ik sliep toevallig niet thuis en je slaapt dan echt niet lekker! Dit voorval zal mijn nachtrust niet ten goede komen.

Deze GTI is helemaal de auto die ik wil, ben er zo blij mee. Alleen ga je je nu afvragen of het wel de moeite/stress waard is om hierin te blijven rijden. Hij staat inmiddels bij een schadeherstelbedrijf en ik ben goed verzekerd, maar het levert toch weer een hoop gezeik op.

Met mijn voorgaande auto's (Audi S3, Golf V GTI) ben ik nooit bang geweest voor enige vorm van diefstal. Het lijkt wel alsof het het laatste jaar steeds erger is geworden. Bijzonder is dat de straat waar het afgelopen weekend gebeurde, vol staat met dikke Audi's, BMW's, Posche's en zelfs een Bentley en Maserati. Gek genoeg laten ze die met rust....................
Helemaal met je eens! Het liefst wil ik mijn GTI gewoon blijven rijden maar voor mijn gemoedsrust overweeg toch een alternatief (als die uberhaupt bestaat).
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Ik overweeg toch om mijn supermooie GTI te verkopen. Slaap de laatste tijd slecht en ik ben er niet gerust op dat ze mijn auto met rust laten.

De auto ziet er top uit en is extern "R" uitgevoerd (m.u.v. sideskirts, achterbumper, uitlaat), heeft veel opties en dateert van juli 2010. Heeft slechts +/- 48.000 km gelopen.

Wat zou er ik minimaal voor kunnen vragen?
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

En ja hoor! Voor de 3e keer hebben ze mijn Xenon koplampen gejat :evil:

Ik kan er niet eens meer furieus over worden maar ik word er echt moe van. Al dat gestress.....
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2015, 10:19
Type auto: MK6 GTI Edition 35

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Morris »

Wat een drama, ik weet hoe je je voelt!! Je zou er bijna geen xenon meer in laten zetten.

Waar is het gebeurd?
Edition 35 sold!!! >> Gallardo
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Morris schreef:Wat een drama, ik weet hoe je je voelt!! Je zou er bijna geen xenon meer in laten zetten.

Waar is het gebeurd?
Ja ik heb er zo'n naar gevoel van overgehouden. Om diverse redenen laat ik er toch weer Xenon in zetten.

Het is (wederom) in Utrecht gebeurd.

Nu ga ik toch weer serieus overwegen om naar een alternatief voor de Golf te kijken (die in ieder geval minder diefstal gevoelig is).
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door 73GTI »

Echt triest dit, stelletje ........................................ :evil:
Ik heb ook veel gezeur gehad met mijn GTI, ik heb toen een stukkie vastgoed gekocht en mijn auto staat nu heerlijk warm en voor 98% veilig.
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door bzb »

in grote steden pakken ze echt van alles van alle mooie auto's dus een dacia is een goede oplossing
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Maar het is toch belachelijk dat je geen VW Golf GTI met Xenon koplampen kunt rijden?

Mijn vriendin komt uit Noord Holland en ze zei dat het zelfs in A'dam niet zo erg is als in Utrecht.
Gebruikersavatar
fabiantaha
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 okt 2015, 12:10
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Ede

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door fabiantaha »

Erg vervelend dit. Maar als de dit al voor de 3e keer is zou je dan geen maat regelen moeten nemen in trend van camerabewaking of ergens anders parkeren....

Ik weet alleen niet of het weer op dezelfde plek is gebeurd.

Maar ik hoop dat de daders gevonden worden en is even goed aangepakt worden.

Succes weer met de afhandeling
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

fabiantaha schreef:Erg vervelend dit. Maar als de dit al voor de 3e keer is zou je dan geen maat regelen moeten nemen in trend van camerabewaking of ergens anders parkeren....

Ik weet alleen niet of het weer op dezelfde plek is gebeurd.

Maar ik hoop dat de daders gevonden worden en is even goed aangepakt worden.

Succes weer met de afhandeling
Het is al op 2 verschillende plekken gebeurd dus ergens anders parkeren helpt niet. Ik denk dat er gewoon een bende de hele tijd door Utrecht rijdt/loopt op zoek naar auto's zoals die van mij. Als een alarm de dieven al niet afschrikken wat helpt camerabewaking dan? In het gunstigste geval krijg je die lelijke koppen goed op beeld en dan? Die gasten worden nooit gepakt...

Nee, ik ben het goed zat en wil deze ellende niet meer. Het ergste is alleen dat het zo'n verdomd fijne auto is :(
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door 73GTI »

GTI_MaRsS-72 schreef: Als een alarm de dieven al niet afschrikken wat helpt camerabewaking dan? In het gunstigste geval krijg je die lelijke koppen goed op beeld en dan? Die gasten worden nooit gepakt...
Ik heb zelf ook camerabewaking gehad, als ze er echt goed op staan is de kans groot dat de politie ze te pakken krijgt.
Bij mij zijn ze 2 keer gepakt n.a.v goede beelden.
Ondanks dat was ik er toch klaar mee en heb dus een garage gekocht in de buurt.
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door dangerpaki »

Het is echt keihard ruk dit soort dingen. En ik denk inderdaad dat de enige oplossing is dat je stiekem ergens een camera hangt waar zij er niet bij kunnen en dat die beelden wat mij betreft openbaar gemaakt worden en dat ze met naam en toenaam genoemd worden overal (ook al mag dat niet). Dat is de enige manier dat men het zal leren (tot ze natuurlijk met helmen en mutsen zullen beginnen).

Triest dat we zo moeten leven. Regels als handen afhakken zijn dan toch helemaal niet zo erg. Je kan er van alles van vinden. Maar zo;n idioot denkt wel 3 keer na voor ie z'n hand riskeert. Zeker als ie al een keer eerder gepakt is geweest.
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door R400 »

Gewoon geen xenon meer inbouwen als je t een verdomd goed auto vind :mrgreen:
En wanneer je t verkoopt haal je de halogeen koplampen er uit en zet je de xenon units er weer in is t ook gelijk wat meer waard.
Kan je gerust slapen want aan halogeen koplampen hebben ze niks ;)
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

R400 schreef:Gewoon geen xenon meer in zetten als je t een verdomd goed auto vind
En wanneer je t verkoopt haal je de halogeen koplampen er uit en zet je de xenon er weer in
Kan je gerust slapen want aan halogeen koplampen hebben ze niks ;)
Maar dat gaat ook niet zo makkelijk want dan zijn er andere/extra kabeltjes/stekkertjes nodig, krijg je te maken met foutmeldingen, moet je bij RDW weer laten veranderen dat er Halogeen inzit i.p.v. Xenon etc.

Moet ik ook weer extra kosten maken om een setje Halogeen koplampen aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Maarten »

Wat klote zeg... 3e keer al... Zucht...

Je hoeft niet naar de RDW te gaan als je van xenon naar halogeen gaat.
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
fabiantaha
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 okt 2015, 12:10
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Ede

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door fabiantaha »

73GTI schreef:
GTI_MaRsS-72 schreef: Als een alarm de dieven al niet afschrikken wat helpt camerabewaking dan? In het gunstigste geval krijg je die lelijke koppen goed op beeld en dan? Die gasten worden nooit gepakt...
Ik heb zelf ook camerabewaking gehad, als ze er echt goed op staan is de kans groot dat de politie ze te pakken krijgt.
Bij mij zijn ze 2 keer gepakt n.a.v goede beelden.
Ondanks dat was ik er toch klaar mee en heb dus een garage gekocht in de buurt.
Hier in Ede hebben ze met soortgelijke gevallen heel veel gehad aan camera bewaking. Het werkt echt! Niet in alle gevallen natuurlijk.
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door R400 »

GTI_MaRsS-72 schreef:
R400 schreef:Gewoon geen xenon meer in zetten als je t een verdomd goed auto vind
En wanneer je t verkoopt haal je de halogeen koplampen er uit en zet je de xenon er weer in
Kan je gerust slapen want aan halogeen koplampen hebben ze niks ;)
Maar dat gaat ook niet zo makkelijk want dan zijn er andere/extra kabeltjes/stekkertjes nodig, krijg je te maken met foutmeldingen, moet je bij RDW weer laten veranderen dat er Halogeen inzit i.p.v. Xenon etc.

Moet ik ook weer extra kosten maken om een setje Halogeen koplampen aan te schaffen.

Stekkers en aanschaf van koplampen mee eens maar dat rdw gebeuren totaal
Niet mee eens, je hebt ook mensen die van halogeen naar xenon gaan je hoeft voor dat soort aanpassingen niks door te geven of te veranderen bij t rdw en bovendien denk k dat je verzekering niet blijft uitkeren op een gegeven moment denk dat je met alles 100/150 euro klaar bent, slaap je wel lekker en weetje dat alles in zn plaats zit alhoewel die dieven gilde er gewoon van af moeten blijven !
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2015, 10:19
Type auto: MK6 GTI Edition 35

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Morris »

Heb laatst mijn auto maar zo geparkeerd zodat ze mijn voorbumper (en koplampen) niet eraf kunnen halen (moet je wel toevallig degene kennen tegen wie je hem parkeert). Ook een oplossing!

Afbeelding

Edition 35 vs Edition 30
Edition 35 sold!!! >> Gallardo
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door dangerpaki »

Eigenlijk moet je gewoon een keer op paar van die plekken lokautos neerzetten en met wat mensen vanaf het forum wachten en mensen hard aanpakken. Fotos en videos maken en openbaar zetten op internet. Want de politie laat ze namelijk na een paar uur ook weer vrij volgens mij.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Morris schreef:Heb laatst mijn auto maar zo geparkeerd zodat ze mijn voorbumper (en koplampen) niet eraf kunnen halen (moet je wel toevallig degene kennen tegen wie je hem parkeert). Ook een oplossing!

Afbeelding

Edition 35 vs Edition 30
Zal ik je vertellen dat ik een tijdje mijn auto heel dicht (bumper tegen bumper) tegen andere auto's heb geparkeerd (zodat de dieven er idd niet bij kunnen). Het was natuurlijk wel asociaal en de kans was groot dat ik dan zelf mijn auto hiermee beschadig. Na een tijdje besefte ik dat dit gekkenwerk was en natuurlijk niet kan maken.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

dangerpaki schreef:Eigenlijk moet je gewoon een keer op paar van die plekken lokautos neerzetten en met wat mensen vanaf het forum wachten en mensen hard aanpakken. Fotos en videos maken en openbaar zetten op internet. Want de politie laat ze namelijk na een paar uur ook weer vrij volgens mij.
Begrijp niet dat de politie niet zo'n project opzet. Desnoods de wetgeving hiervoor aanpassen. Nee, is natuurlijk niet belangrijk, overheid wil liever dat de politie "top"criminelen beschermen.
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door jochemstr »

GTI_MaRsS-72 schreef:
dangerpaki schreef:Eigenlijk moet je gewoon een keer op paar van die plekken lokautos neerzetten en met wat mensen vanaf het forum wachten en mensen hard aanpakken. Fotos en videos maken en openbaar zetten op internet. Want de politie laat ze namelijk na een paar uur ook weer vrij volgens mij.
Begrijp niet dat de politie niet zo'n project opzet. Desnoods de wetgeving hiervoor aanpassen. Nee, is natuurlijk niet belangrijk, overheid wil liever dat de politie "top"criminelen beschermen.
Ik blijf dat gewoon een goed idee vinden, hoe ongepast het ook is, waarschijnlijk is dit het enige wat écht goed werkt. Dan houden ze er in de betreffende plaats waarschijnlijk wel even mee op...
35EDITION

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door 35EDITION »

:x

Succes met 't afhandeling!!
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten