Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Hallo allemaal,

Ik ben lange tijd niet actief geweest op dit forum maar ik wil jullie toch even laten weten dat een nachtmerrie van mij is uitgekomen.
Helaas ben ik ook slachtoffer geworden van het dievengilde!

In de nacht van 22 januari rond 4.00 uur werd er bij mij aan de deur aangebeld en toevallig was ik al wakker dus ik had zoiets van wtf?
Ik liep dus naar voren om door de luxaflex naar beneden te kijken wat er aan de hand was. Er werd nog een paar keer aangebeld en ook met een fel led lampje geseind. Ik zag dus 2 personen staan waarvan 1 blonde vrouw en vermoedelijk een man die met dat felle led aan het seinen was (kon het moeilijk zien van boven en het was ook pikdonker). In eerste instantie was ik niet van plan om zomaar open te doen want je weet maar nooit. Toch maar besloten om me aan te kleden om te kijken wat er aan de hand was.

Toen ik uiteindelijk aangekleed en wel beneden was waren de mensen al weg. Ik besloot dus toch maar naar buiten te gaan om voor de zekerheid maar naar mijn auto te kijken en zo trof ik mijn auto dus aan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben dus gewoon mijn raampje ingetikt en mijn front dus helemaal vernield/losgetrokken zodat ze mijn Xenon koplampen konden jatten.
Ik heb dus helemaal niets gemerkt (mijn auto stond overigens niet voor mijn eigen deur maar aan het einde van de straat bij buren), alarm heb ik ook niet af horen gaan.

Ik ben best wel geschrokken van het hele voorval en uiteraard ook best boos. Die hele nacht heb ik als een soort thriller/horror film ervaren.
De volledige toedracht en nasleep zal ik jullie verder besparen. Door dit voorval ben ik sterk aan het denken om te veranderen van (merk/type) auto omdat ik niet constant stil wil staan bij het feit of mijn auto er nog staat of nog heel is.

Heel triest allemaal en ik hoop dat de daders op een of andere manier hun verdiende loon zullen krijgen!
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door bluetiger »

Wat een ellende zeg. Hopelijk kom je er met je verzekering goed uit. Succes!
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

bluetiger schreef:Wat een ellende zeg. Hopelijk kom je er met je verzekering goed uit. Succes!
Thx!

Ja, het is echt een ellende. Ik voelde me al ellendig omdat ik griep heb maar dit is echt @#$!#!
Gelukkig ben ik wel all risk verzekerd maar toch....
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door ferry »

Wat een kansloze gasten. Vuile teri*** mietjes. Wees een vent en bel eerst aan om te zeggen dat ze het eraf gaan slopen. Dan komt de oplossing vanzelf. Moeilijk eten hoor de komende maanden door een infuus. Als ik nog zoveel medelijden met ze kan hebben!

Succes met de afhandeling!
En er zijn zat andere leuke auto s. Maar alles heeft een voordeel en nadeel.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door yal »

Wat een gedoe , succes met de afhandeling!
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Tondeo
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2014, 18:29
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Noord brabant

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Tondeo »

Niet normaal dit. Wens je succes met de afhandeling.
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
Gebruikersavatar
g-loudertje
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
Type auto: Porsche Boxster S
Locatie: Sommelsdijk

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door g-loudertje »

Wat een hufters! Succes met de afhandeling!
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door eddiea »

Nummer twee die ik deze week zo zie. Omgeving Amsterdam? Werkwijze is hetzelfde.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Ja, niet normaal he. De brutaliteit en het lef! Alarm doet hun waarschijnlijk niets. Het moet snel gegaan zijn want ik kan me niet voorstellen dat ze er langer dan 10 minuten over (willen) doen. En wat een ravage voor een paar koplampen! Het lijkt wel een sloopauto....

Het doet me pijn om mijn auto zo te zien :|
Laatst gewijzigd door GTI_MaRsS-72 op 23 jan 2015, 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

eddiea schreef:Nummer twee die ik deze week zo zie. Omgeving Amsterdam? Werkwijze is hetzelfde.
Nee, omgeving Utrecht....
Gebruikersavatar
Warhoofd
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Warhoofd »

Wat een nachtmerrie! Succes met de afhandeling! Misschien zitten er een paar mooie vingerafdrukken op je deurbel/auto waar de politie iets mee kan :cry:
312 pk & 460 NM by JD Engineering
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Warhoofd schreef:Wat een nachtmerrie! Succes met de afhandeling! Misschien zitten er een paar mooie vingerafdrukken op je deurbel/auto waar de politie iets mee kan :cry:
Dank je. Nou, toen ik aangifte deed bij de politie gaf degene die ik aan de telefoon aan dat hij in het systeem zag staan dat er collega's ter plekke waren geweest. Hoogstwaarschijnlijk waren dat die 2 personen die bij mij voor de voordeur stonden?

Het vreemde is alleen dat er bij mijn buurvrouw ook was aangebeld en dat zij alleen een man kon zien met kort blond haar....
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Wat zou eventueel een goed alternatief voor de Golf GTI kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Green Hornet »

Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Wel bruut maar is iets teveel van het goede... Ik ben zelf heel erg gecharmeerd van een Ford Focus RS maar is ook teveel van het goede (met name de kosten hehe). Maar misschien is een Ford Focus ST van 4/5 jaar oud wel een "betaalbaar" alternatief (eventueel opleuken in RS stijl).

Ps. ziet er wel erg goed uit voor bouwjaar 1973 :mrgreen:
Laatst gewijzigd door GTI_MaRsS-72 op 23 jan 2015, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
ErikSpeed
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 mar 2014, 01:35
Type auto: VW Golf VI GTD
Locatie: Vl Brabant België

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door ErikSpeed »

Sterkte en succes met de herstelling,
te hopen ben je hier goed voor verzekerd.
Waar in welke stad is dit gebeurd ?
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

ErikSpeed schreef:Sterkte en succes met de herstelling,
te hopen ben je hier goed voor verzekerd.
Waar in welke stad is dit gebeurd ?
Ik ben gelukkig goed verzekerd en ook mijn "R" onderdelen worden vergoed. Mijn auto blijkt dus van origine een standaard GTI uit Duitsland (import) te zijn met gewone koplampen. Achteraf is er dus door de 1e eigenaar Xenon koplampen ingezet en een Golf R voorfront gemonteerd (incl. DRL).

Het was dus even de vraag of mijn verzekering dit zou vergoeden want anders zou ik denk ik dik moeten bijbetalen of de auto in standaard staat zonder xenon koplampen moeten laten herstellen.

Het is in de stad Utrecht gebeurd. Het gekke is dat in een straal van +/- 2 km er nog een paar GTI's staan die waarschijnlijker een makkelijker prooi zouden zijn. Deze auto's staan bijna altijd op de oprit met de neus naar de straat (makkelijk toegankelijk lijkt mij). Tevens geen overburen etc.
Ik hoop het niet maar deze auto's zouden wel eens de volgende keer aan de beurt kunnen zijn.....
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

ferry schreef:Wat een kansloze gasten. Vuile teri*** mietjes. Wees een vent en bel eerst aan om te zeggen dat ze het eraf gaan slopen. Dan komt de oplossing vanzelf. Moeilijk eten hoor de komende maanden door een infuus. Als ik nog zoveel medelijden met ze kan hebben!

Succes met de afhandeling!
En er zijn zat andere leuke auto s. Maar alles heeft een voordeel en nadeel.
Wat zou jij mij adviseren? Gewoon blijven rijden in de GTI of toch kijken naar iets anders?
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door NL_MK5 GTI »

Hoe erg het ook klinkt maar je kunt zon mooie auto niet meer fatsoenlijk ergens neer zetten. Ik zou je adviseren om ergens dichtbij een garage boxje te huren, al zouden die wel erg prijzig zijn denk ik die kanten op. Ik ben zo blij met mijn garage aan huis hij staat achter slot en grendel.
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door jochemstr »

Echt weer verschrikkelijk dit. Het leek een tijdje wat rustiger wat betreft deze
koplampen. Je kan ervoor kiezen om er anti diefstal bouten of afbreekfouten er in te laten zetten. Dan krijgen ze in ieder geval niet meer je lampen mee, ze weten je auto nu te staan....
Als je de mogelijkheid hebt om een garage o.i.d. te regelen, gelijk doen. Eigenlijk te gek voor woorden maar goed.

Mag ik vragen wat voor soort wijk het is?

Zelf heb ik ook de xenon/led lampen en mijn GTD staat nu nog altijd 'binnen', als ik hem soms ergens buiten moet laten staan 's nachts ben ik hier altijd bang voor.
Ik heb wel is het idee gehad om er op de een of andere manier een GPS zendertje er in te verwerken, dan kan je weten waar ze heen gaan, zelf ben ik alleen niet erg technisch..
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door KnuffelTurk »

Niet normaal joh pfff Sterkte met de afhandeling!

En Jochem ik denk niet dat het uitmaakt in wat voor wijk je woont. De dievengilde kan overal komen waar ze willen. Ik had hier eerder al een filmpje gepost waarbij al 7x iemand zijn koplampen zijn gestolen je kan er vrij weinig aan doen.

En anti diefstal bouten is indd een optie maaaar dan zullen ze wel op een ander manier wraak nemen voor het niet mee kunnen nemen van de lampen verwacht ik.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door Gengar »

Niet normaal. Succes met de afhandeling.
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door jochemstr »

Knuffelturk, Ik denk ook niet dat het erg veel uit maakt. Alleen in bepaalde, rustige, wijken komt het misschien meer voor? Andere kant las ik pas ook dat bij een Golf 7 langs een 50 km/h weg de lampen zijn gestolen...

Wat je zegt over over anti-diefstal bouten, dan nemen ze misschien wraak maar komen ze in ieder geval niet terug. Ik gun het ze gewoon niet.. Je eigen risico ben je toch wel kwijt.

Ik vraag me wel af hoe ze het precies doen, zouden ze het raam intikken, motorkap open en vervolgens weg gaan en wachten tot het alarm stopt met af gaan en dan terug komen, zoiets heb ik wel gezien in een filmpje. Weet iemand dit?

Wat ik zeg over een GPS-zendertje o.i.d., zou dat wat zijn? Kan je ze wel traceren..

Gti-marss-72, veel succes met de afhandeling..
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door KnuffelTurk »

Ze slaan je raam in - motorkap open - alarm aan of niet maakt niet uit ( + de meeste alarmen gaan pas na 15sec af ) - bumper eraf rukken - lampen los en weg.

Hieronder zie je hoe snel ze het doen :

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1135815 ... raakt.html
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf 6 GTI Xenon gestolen!

Bericht door ferry »

GTI_MaRsS-72 schreef:
ferry schreef:Wat een kansloze gasten. Vuile teri*** mietjes. Wees een vent en bel eerst aan om te zeggen dat ze het eraf gaan slopen. Dan komt de oplossing vanzelf. Moeilijk eten hoor de komende maanden door een infuus. Als ik nog zoveel medelijden met ze kan hebben!

Succes met de afhandeling!
En er zijn zat andere leuke auto s. Maar alles heeft een voordeel en nadeel.
Wat zou jij mij adviseren? Gewoon blijven rijden in de GTI of toch kijken naar iets anders?
ik geniet wel van mijn auto. Ik zou persoonlijk over wegen of het de ellende waard is. Ik heb geen xenon en geen navigatie puur door het vele stelen ervan. Ik heb hiervoor een subaru impreza gehad en daar kan je zeker ook heel veel plezier van hebben. Dus een japanse auto kan een goede optie zijn.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten