59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door MkVI Nmgn »

Pedro schreef:Echt klote om te lezen Tonnie! Je geeft zelf aan dat het een raadsel is hoe ze hem hebben meegekregen, dus daar maak ik uit op dat je de bearlock wel vergrendeld had...?

Reden dat ik het vraag is dat ik op mijn auto (via jou geleverd) ook een bearlock heb, maar het in de praktijk weinig tot nooit gebruik. Auto staat altijd garage gestald en die enkele keer dat hij eens een uurtje of 2 langs de weg staat dan denk ik ook van nou, dan moeten ze wel heel toevallig hem net zien staan.
Ik heb had de Bearlock er voor 99,9% altijd op dit doe je wel als ze al 3x eerder geprobeerd hebben de auto mee te nemen :cry:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door R400 »

Tijd voor een A45 misschien ??
Laatst gewijzigd door R400 op 27 mei 2015, 06:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Raay114
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2014, 19:14
Type auto: GOLF MK5 GTI

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door Raay114 »

R400 schreef:Het is heel simpel hoe ze hem hebben meegenomen,
Ze doen je motorkap open, luchtfilterhuis er af slopen, knippen de dsg keuzehendelkabel en zetten de dsg bak in z'n D via de motor ruimte, dan heeft de bearlock indd weinig zin !

Dus ten alle tijden je motorkap hendel er afhalen of kabel zo zetten dat je t zelf wel open krijgt en de rest niet, kunnen ze niks meenemen of moeten je motorkap krom trekken wat me waarschijnlijk lijkt :mrgreen:

Het is iets om t ze lastiger te maken, maar goed als ze t echt willen doen ze er alles voor,
VEEL STERKTE NOG Nmgn !!

Tijd voor een A45 misschien ??
Misschien hebben ze wel een loper gehad voor het bearlock systeem? Als die gasten je gehele computer uit kunnen lezen lijkt me het sterk dat ze voor het bearlock systeem geen oplossing hebben.

Succes met de afhandeling!
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door KnuffelTurk »

R400 schreef:Het is heel simpel hoe ze hem hebben meegenomen,
Ze doen je motorkap open, luchtfilterhuis er af slopen, knippen de dsg keuzehendelkabel en zetten de dsg bak in z'n D via de motor ruimte, dan heeft de bearlock indd weinig zin !

Dus ten alle tijden je motorkap hendel er afhalen of kabel zo zetten dat je t zelf wel open krijgt en de rest niet, kunnen ze niks meenemen of moeten je motorkap krom trekken wat me waarschijnlijk lijkt :mrgreen:

Het is iets om t ze lastiger te maken, maar goed als ze t echt willen doen ze er alles voor,
VEEL STERKTE NOG Nmgn !!

Tijd voor een A45 misschien ??
Dit heb ik indd ook al eerder gehoord van iemand.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door wjb#222 »

ik heb het nieuwe bearlock systeem
ik MOET mijn sleutel er uithalen wil ik de bearlock er op zetten

dus niet net als het ouwe systeem dat je sleutel er uit kan ook al staat die niet opslot

maar dan blijft nog steeds de vraag HOE :roll: ik slaap een heel stuk rustiger sinds de bearlock er in zit 8-)
Pedro
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 mei 2011, 22:09

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door Pedro »

Daar is niets nieuws aan. Er zijn 2 varianten en ik heb bewust gekozen voor degene waar de sleutel niet altijd uit het slot steekt tijdens het rijden. :roll:
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door MkVI Nmgn »

Klopt maar de Bearlock.waar je de sleutel tijdens het rijden eruit kan halen deze worden niet meer geleverd door Bearlock gewoonweg dat het anders vergeten word. En de verzekering 2 sleutels wilt na een diefstal
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door 73GTI »

Ik heb 3 sleutels bij mijn bearlock gehad.
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door NL_MK5 GTI »

Wat vreselijk klote zeg! Wat ben ik blij dat een garage bij mijn huis heb. Altijd achter slot en grendel.
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door R400 »

NL_MK5 GTI schreef:Wat vreselijk klote zeg! Wat ben ik blij dat een garage bij mijn huis heb. Altijd achter slot en grendel.

Wat krijg je nou uitgekeerd ?
Aangezien je heel wat aanpassingen hebt gedaan, telt dat mee of niet ?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door MkVI Nmgn »

De 19e komt bij mij pas de expert langs die was erg druk.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door RobR6vs »

MkVI Nmgn schreef:De 19e komt bij mij pas de expert langs die was erg druk.
Hoi Tonnie,
Moet je wagen niet eerst 30 dagen weg zijn voor je met een expert aan de slag kan. Ik krijg dinsdag wel iemand op bezoek maar dat is niet voor waardevasstelling e.d. Maar meer voor onderzoek en opname van gegevens als ik het goed heb begrepen. Waardevaststelling gaat pas na 30 dagen vermissing plaats vinden vermoed ik.
Groet rob
Mikkel
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 mei 2014, 17:42
Locatie: Earth

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door Mikkel »

Echt heel vervelend, kan er over meepraten, mijn Leon Cupra was ook gestolen....

Maar wat ik me afvraag, zouden ze foto's van de meeting hebben gezien of daar al hebben rondgelopen? Dat is voor hun een mooie kans om alles te inventariseren toch? Was je op de meeting?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door MkVI Nmgn »

RobR6vs schreef:
MkVI Nmgn schreef:De 19e komt bij mij pas de expert langs die was erg druk.
Hoi Tonnie,
Moet je wagen niet eerst 30 dagen weg zijn voor je met een expert aan de slag kan. Ik krijg dinsdag wel iemand op bezoek maar dat is niet voor waardevasstelling e.d. Maar meer voor onderzoek en opname van gegevens als ik het goed heb begrepen. Waardevaststelling gaat pas na 30 dagen vermissing plaats vinden vermoed ik.
Groet rob
Dat noemen ze een schade expert Rob deze beste man die langs komt gaat jou ook vertellen wat je wel of niet terug krijgt.
Bij mijn verzekering krijg ik 20dagen leen auto en binnen die 20dagen komt een expert voor de waarde vaststellen van mijn GTI en op dag 30 worden de centjes betaald. Ik heb dan ook geen kleine verzekerings-maatschappij en heb altijd veel geld betaald ik had de beste verzekering die je maar kon hebben en ik betaalde me daar dan ook scheel voor maar dit is dan al me tweede vag auto die gestolen is dus je leert ervan.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door RobR6vs »

Hoi Tonnie,
Dank voor de info. Als de 1e expert dinsdag is geweest, zal ik eens uitzoeken hoe lang men de tijd denkt te nemen om de schade vast te stellen en het geld uit te keren. Zoals je zegt, zou dat inderdaad na 30 dagen moeten gebeuren en zou het niet zo moeten zijn dat er eerst nog een tijd overheen gaat om tot het bedrag te komen. Ik zie daar toch nog wel een probleem omdat er nogal grote verschillen zijn in vraagprijzen voor auto's van dezelfde leeftijd met ongeveer gelijke km-stand. Verschillen worden voornamelijk door de aanwezige opties veroorzaakt en doordat de goedkopere zijn geïmporteerd.
Groet Rob.
Mikkel
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 mei 2014, 17:42
Locatie: Earth

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door Mikkel »

RobR6vs schreef:Hoi Tonnie,
Dank voor de info. Als de 1e expert dinsdag is geweest, zal ik eens uitzoeken hoe lang men de tijd denkt te nemen om de schade vast te stellen en het geld uit te keren. Zoals je zegt, zou dat inderdaad na 30 dagen moeten gebeuren en zou het niet zo moeten zijn dat er eerst nog een tijd overheen gaat om tot het bedrag te komen. Ik zie daar toch nog wel een probleem omdat er nogal grote verschillen zijn in vraagprijzen voor auto's van dezelfde leeftijd met ongeveer gelijke km-stand. Verschillen worden voornamelijk door de aanwezige opties veroorzaakt en doordat de goedkopere zijn geïmporteerd.
Groet Rob.
Rob ik adviseer je om zo veel mogelijk facturen te gaan verzamelen (ik weet niet of je audio hebt, maar daar kan je dealer je ook wel bij helpen waarschijnlijk ;) .

Als zij een bedrag noemen hoef je daar niet gelijk mee akkoord te gaan he. Ik zou alles voor jezelf opschrijven wat er is veranderd en duidelijk maken waarom jouw auto zoveel meer waard is dan de troep die op marktplaats staat. Ik kreeg op een gegeven moment niet meer dan x uitbetaald omdat dit bedrag buiten de verzekering lag die ik had afgesloten of zo. Maar je kunt er wel eea bijpraten!

Ook foto's van je auto, of dat je hem poetste enz, doen het ook goed. Misschien onderhoudsbeurten facturen.
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door RobR6vs »

Hoi Mikkel,

Ik heb dat soort zaken inderdaad al klaar liggen. Alle facturen van onderhoud heb ik nog en bijvoorbeeld ook van de Protec was behandeling (2x) en het jaarlijks bijwerken van lichte stoeprandschade aan de 19" Talladega's, tijdens de wissel naar m'n winterset Zo had ik m'n dealer verboden de auto na de onderhoudsbeurt door de wastunnel te halen. Ik plakte dan een A4 met tekst aan m'n spiegel "svp niet door wastunnel". Ze hebben het er daar nog altijd over. Ik denk daar wel mee aan te kunnen tonen dat de auto na bijna 5 jaar nog vrijwel in nieuwstaat verkeerde. Ook heb ik wat foto's van de auto zelf en kleine details zoals "R" mattenset en instapstroken achter. "R" embleem in de rugleuning hevel van de passagiersstoel. Verder was het een auto met het "hele" boekje aan accesoires m.u.v. de "schallensitze". Ik heb tevens nog wat advertenties van autoscout en autotrack van vergelijkbare te koop staande auto's verzameld. Er is groot verschil tussen origineel Nederlands en geïmporteerd :( .

Bedankt voor je advies, hartelijke groet Rob.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door MkVI Nmgn »

Beste Rob
Ik heb nog geluk dat ik binnen de 3jaar van mijn aanschaf waarde zit.
Dus bij mij word mijn aanschaf waarde uitgekeerd en dan nog eventueel de dingen die ik achteraf erop gezet heb deze heb ik extra verzekerd gehad alleen ik moet nog precies uitrekenen wat het me gekost heeft.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door bluetiger »

MkVI Nmgn schreef:Beste Rob
Ik heb nog geluk dat ik binnen de 3jaar van mijn aanschaf waarde zit.
Dus bij mij word mijn aanschaf waarde uitgekeerd en dan nog eventueel de dingen die ik achteraf erop gezet heb deze heb ik extra verzekerd gehad alleen ik moet nog precies uitrekenen wat het me gekost heeft.
Nav deze berichten vd week ff een stapeltje gemaakt en alles opgeteld wat er achteraf nog is gedaan. slik... schrik je ook van. Bij mij zit er geen maximum op accessoires achteraf.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door R400 »

En toen was t stil :mrgreen:
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door RobR6vs »

R400 schreef:En toen was t stil :mrgreen:
Voor mij (Golf R 31-NDV-1) is het wachten tot 4 juni tot de 30 dagen om zijn. Dan wordt het overleggen met de expert en kijken of we overeenstemming kunnen bereiken over de waarde. Veel meer valt er niet te melden "weg is weg" :evil:

Groet Rob
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door Maarten »

Ja kan altijd nog in onderhandeling als je een x bedrag krijgt. Dit heeft mij bijna 2.000 euro extra opgeleverd.
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door RobR6vs »

Maarten schreef:Ja kan altijd nog in onderhandeling als je een x bedrag krijgt. Dit heeft mij bijna 2.000 euro extra opgeleverd.
Dank voor de tip. Ik ga eerst maar afwachten. Ze hebben inmiddels alle benodigde gegevens, waaruit blijkt dat het een auto in tip top conditie was.
Groet Rob
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door MkVI Nmgn »

Rob het is inderdaad nodig om te onderhandelen!
De expert is nu 4 dagen geleden dat de expert geweest en ook ik ben er in die 3jaar niet op achteruit gegaan alleen zoals Maarten zegt je moet niet zomaar akkoord gaan met wat ze zeggen. Ik had een hoop accessoires achteraf erop gezet en deze heb ik gelukkig vergoed gekregen ik hoef nu alleen nog maar te wachten op mijn centjes en dan kan ik een andere auto ophalen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: 59-JVV-7 Gestolen 30-4-15 / 01-5-15 Nijmegen

Bericht door Barbaric »

Bij ons werd ook een expert ingeschakeld terwijl we aankoopwaarde verzekerd waren. Die zei doodleuk dat we veelste veel voor onze auto betaald hadden en kwam met 3 advertenties van (naar zijn idee) soortgelijke GTI's die €6000 minder waard waren!
Ik heb meneer vriendelijk bedankt voor z'n belletje en verteld dat ik het daar niet mee eens was. Zoiezo vreemd dat hij mij belde als ik aankoopwaarde verzekerd ben.
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten