Gestolen Golf R 2.0

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Gestolen Golf R 2.0

Bericht door RobR6vs »

Ja hoor na 4 jaar en 9 maanden was het zover, na een eerdere poging eind januari 2015. Op zondagavond 3 mei 2015 stond hij nog op de oprit en maandagochtend 4 mei 2015 was hij vertrokken (gemeente Ronde Venen, ten zuiden van Amsterdam). Het enige wat restte, was één van de afdekkapjes van de wielbouten van het waarschijnlijk linker voorwiel. Dus als iemand een Full Option Rising Blue Metallic Golf R uit 2010 met kenteken 31-NDV-1 tegenkomt, stuur me dan graag een PM.

Afbeelding
ErikSpeed
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 mar 2014, 01:35
Type auto: VW Golf VI GTD
Locatie: Vl Brabant België

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door ErikSpeed »

Pff te hopen vinden ze hem snel, in dezelfde staat terug.
"Enkel wielkapje teruggevonden" denk je dan dat hij getakeld zou zijn ?
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door maRRRtinus »

Bizar zeg je bent nummer zoveel in een paar weken op dit forum alleen al. succes met de afwikkeling.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door MK5benGTI »

Wat een stelletje klootzakken.. Had je ook een bearlock? Andere beveiligings maatregelen getroffen?
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door RobR6vs »

maRRRtinus schreef:Bizar zeg je bent nummer zoveel in een paar weken op dit forum alleen al. succes met de afwikkeling.
Ik denk dat hij gewoon is weggereden. Buurman links vertelde me dat hij 's nacht om 04.00 wakker was geworden en buurman rechts zei dat hij een auto had horen wegrijden en dat dat het rond 04.00 uur was hij had niet op de klok gekeken.
Eind januari waren ze al bezig geweest aan de kabelboom die van het linker voorportier het chassis inloopt. De slurf waar hij doorheen gaat was los. Dat hebben ze door de hele smalle naat gedaan die er zit tussen het portier en het spatbord. In het chassis zit daar een aansluiting. Als je de kabelboom er daar uit klikt en met een aantal kabeltjes in de juiste positie contact met een batterij maakt, ontgrendelt de hele boel heb ik me door m'n dealer laten vertellen. Die had het ook al met een andere klant gehad.
Ze hadden in januari de bewegingsdetector en lichtsensor van m'n halogeenlamp die op de oprit gericht staat afgeplakt. Maar goed toen is het niet doorgegaan, maar ze komen terug. Ik had inmiddels een camera opgehangen maar die hadden ze netjes weggedraaid.

Het wielkapje is er waarschijnlijk afgehaald zodat de wielmoer als massa contact kon dienen.

Nu eerst 30 dagen wachten en dan maar hopen dat ik er wat betreft waarde een beetje met m'n verzekeringsmij uit kan komen. Er staan op autoscout24 en autotrack wel een aantal Golf R te koop tussen 20k en 25k, maar die zijn allemaal geimporteerd. Voor een originele Nederlandse zit je al snel tussen 27,5k en 30k. Dat zal wel een hele discussie gaan worden, vrees ik. Mijn auto was onberispelijk, onbeschadigede 19" Taladega velgen, 2 keer Protec was behandeling gehad, nooit door de wastunnel, JD gechipt etc. Zaten net 4 nieuwe zomerbanden op en had hem zondag nog vol getankt.

Nou ja afwachten maar, groet Rob
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door Gengar »

Jeetje zeg. Er worden weer de laatste tijd veel VWtjes gestolen. Ik hoop dat de politie jouw R terug vinden. Niet normaal. Het lijkt wel als de weersverwachtingen beter worden, dan komen de dieven gilde in actie.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik leef met je mee..
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door VroemTFSI »

Sjezus Rob, wat zuur! Hopelijk kom je er idd financieel goed vanaf!

Ik denk dat je alleen nog iets leuks kan rijden als je hem iedere keer in de garage zet. En dan alarm op de auto en ook op de garage. Overigens kan je dus wel controleren hoe laat ze "op bezoek" zijn gekomen. Dat is het moment geweest dat ze de camera weggedraaid hebben.

En nog een andere beauty gejat in die nacht bij jou in de buurt. Een SQ5 die bij een kennis van mij verzekerd was. Die is overigens teruggevonden in Frankrijk dankzij een goed werkend tracking systeem. Ze hadden er meteen Franse platen op gezet van een Q5 (platen ook gejat) en waren gevolgd tot in Frankrijk.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door RobR6vs »

VroemTFSI schreef:Sjezus Rob, wat zuur! Hopelijk kom je er idd financieel goed vanaf!

Ik denk dat je alleen nog iets leuks kan rijden als je hem iedere keer in de garage zet. En dan alarm op de auto en ook op de garage. Overigens kan je dus wel controleren hoe laat ze "op bezoek" zijn gekomen. Dat is het moment geweest dat ze de camera weggedraaid hebben.

En nog een andere beauty gejat in die nacht bij jou in de buurt. Een SQ5 die bij een kennis van mij verzekerd was. Die is overigens teruggevonden in Frankrijk dankzij een goed werkend tracking systeem. Ze hadden er meteen Franse platen op gezet van een Q5 (platen ook gejat) en waren gevolgd tot in Frankrijk.
Hoi Vroem,

Dat is een tijd geleden. Ik ben niet zo actief meer op het forum de laatste jaren, maar ik kan me de dealermeeting bij Udenhout in Den Bosch nog goed herinneren dat we daar met z'n allen zijn geweest. Het lijkt inderdaad dat je met zo'n auto inderdaad een keer aan de beurt komt. Met die van RonnyR20 is het helemaal triest afgelopen gezien de foto's (gestolen en uitgebrand) hier op het forum. Waren het vroeger de RNS navigatiesytemen nu nemen ze gewoon je hele auto mee. De eigenaar van de GTI die ik voor m'n R had was hem ook al kort nadat ik hem had verkocht (2010) kwijt. Gestolen in Diemen. En hoe je hem nu beveiligt of niet het maakt niet uit als ze hem willen hebben ben je hem kwijt. Klasse 3 alarm. bearlock, Masterlock aan het stuur, camera aan je huis, halogeenlamp met licht en bewegingssensor aan je huis, het helpt allemaal niks nada. Ja als je hem in je garage kan stallen en dan nog? Triest maar het is niet anders.
Eerst maar 30 dagen wachten en dan met de schade expert in de slag.

Groet Rob

NB: mooi dat ze die van je kennis zo snel terug hebben gevonden.

Afbeelding

Van links naar rechts de R32 van ExbelgOlivier, de grijze weet ik niet meer ben samen met hem opgereden, dan de mijne en helemaal rechts de 1e R20 van Ronnie.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door VroemTFSI »

Dat waren mooie tijden toen met de meetings en de Ring-ritten! maar ik weet nog dat er bij vd Udenhout al foute typetjes voorbij kwamen rijden en kijken. Dat was mijn laatste meeting.
De eigenaar van die grijze heb ik nog wel eens ontmoet bij Audi-forum meetings. Hij reed een TT-RS die was gechipt naar 430 pk. Hij is met dat ding ook nog meegeweest naar de Ring. Ik had toen een Porsche 911 Cabrio bij me. Kansloos tegen dat ding, maar ook tegen de GTI's. Was wel een auto uit 1991.

Mocht je wat nieuws of beter gezegd anders uit gaan zoeken, dan adviseer ik je om te importeren met behulp van Sjoeritzz. Ik heb de Polo via hem geïmporteerd en dat is zeer goed bevallen. Je kan een hoop centjes in je zak houden van het bedrag dat wordt uitgekeerd.
MT-DSG en TonCoronel hebben ook net van zijn diensten gebruik gemaakt. Kijk maar op zijn website. De A7 is voor Ton en de A3 voor MT. De Polo Blue GT van ons staat er ook nog op.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door dangerpaki »

Nog 1 alweer. Wat balen. Succes met de afhandeling.
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door RonnyR20 »

Heel vervelend dit Rob dat ze jou ook hebben weten te vinden!!

Ik weet wat je mee maakt, succes met de verdere afhandeling
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door RobR6vs »

De afloop!
M'n "R" is niet terug gevonden en er zijn inmiddels 30 dagen voorbij.
Na 3 weken heb ik met de expert een aanvaardbare dagwaarde kunnen vaststellen.
De uitkering heb ik inmiddels binnen 5 weken ontvangen.
Ik ben de komende tijd even genezen van auto's uit het VAG concern.
De opvolger is een Mercedes A, minder heftig gemotoriseerd maar een stuk voordeliger in aanschaf en gebruik.
Dat zal hier wel "vloeken in de kerk" zijn.

Ik heb nog wel een set wintervelgen met Continental banden (225/40R18) in de aanbieding.
Het zijn originele Golf V R32 18" velgen die ik zwart heb laten poeder coaten.
Ik wil er € 475 voor hebben, belangstellenden kunnen mijn een pb sturen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door bluetiger »

Ik vindt de A best een verdedigbaar alternatief eigenlijk. Hopelijk laten ze hem met rust en veel rijplezier!
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door Golf88 »

Goed om te lezen dat het nu in ieder geval afgehandeld is. Je mag je Mercedes hier uiteraard ook uitgebreid showen hoor ;)
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door R400 »

Hoop dat t een A250 is :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ascari
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 jan 2015, 02:56
Type auto: Polo GTI 1.8T 9N3

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door Ascari »

Ik begrijp je keuze. Veel plezier met je nieuwe aanwinst 8-).
There is no 'we' in GTI.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik ben zelf ook voor een A en Cla wezen kijken beide auto's werd het niet navi is erg cheap en een mooie A of Cla vol opties kun je beter een gti kopen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door Nikkor27 »

Mocht de mijn gestolen worden en ik zou echt niet meer in het VAG gamma blijven zou ik naar de Opel Astra OPC kijken... best wel een bruut ding! en prijsklasse schommelt ook rond een GTI, ik kwam hier met standaard overname premie van 2000 euro met tamelijk dure opties op 36.000 Euro
2 liter 280 pk/400nm
0-100 km/h 6 sec.
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door Gengar »

Nikkor27 schreef:Mocht de mijn gestolen worden en ik zou echt niet meer in het VAG gamma blijven zou ik naar de Opel Astra OPC kijken... best wel een bruut ding! en prijsklasse schommelt ook rond een GTI, ik kwam hier met standaard overname premie van 2000 euro met tamelijk dure opties op 36.000 Euro
2 liter 280 pk/400nm
0-100 km/h 6 sec.
Op zich een goeie keuze. OPC is echt mooi. Zelf zou ik voor de Renault Megane RS of de nieuwe Honda Civic Type r gaan.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door bzb »

vind het opc interieur erg cheap en de stoelen knalhard zonder goede vorm, EN HET IS EEN OPEL, JUK!!!! :mrgreen: nee wordt hem niet, niet dat ze mijne ooit is zullen stelen
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door RobR6vs »

MkVI Nmgn schreef:Ik ben zelf ook voor een A en Cla wezen kijken beide auto's werd het niet navi is erg cheap en een mooie A of Cla vol opties kun je beter een gti kopen.
Het klopt dat je er ook een GTI voor kunt kopen, maar ik heb na de Golf R bewust gekozen om wat zuiniger te gaan rijden. Het verbruik is iets meer dan de helft van dat van de R. Ook met verzekering en wegenbelasting ben ik beter af.
Inderdaad is het beeld van de Navi wat minder maar de mogelijkheden zijn daarentegen wat uitgebreider. Ik heb ook nog naar een Polo Blue GTE gekeken, maar die vond ik net even te klein, maar reed overigens wel top.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Gestolen Golf R 2.0

Bericht door VroemTFSI »

Zo'n Mercedes A in de juiste uitvoering vind ik best wel leuk! De Polo Blue GT is wel lekker zuinig, klein valt mee. Het stuurt helaas véél te licht. Mijn vrouw vindt dat heerlijk, het is ook haar auto.
Veel plezier en veilige kilometers met de A :)
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten