Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen auto

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
nockienl
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 sep 2014, 20:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: ja

Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen auto

Bericht door nockienl »

Beste,

Ook ik ben vandaag de dupe geworden van een inbraak. De boeven hebben ditmaal toegeslagen in Raamsdonksveer(Omgeving Breda/Tilburg)

Toen ik vanochtend mijn auto open deed, stond ik verbaasd te kijken aangezien mijn tellerklok was verdwenen. De rest lag nog precies hetzelfde. Alleen mijn tellerklok is meegenomen. Radio, boekjes en spullen die in mijn auto lagen zijn er allemaal nog.

Kan iemand mij vertellen wat de werkwijze is geweest, en evt hoe lang het duurt voordat ze terug zouden komen om mijn auto mee te nemen?

Wanneer ik alles laat repareren is de kans dan groot dat ze hetzelfde opnieuw proberen, of nog makkelijker?

Ik zit er aan te denken om een bearlock te plaatsen.

Ook heb ik contact gehad met iemand van het schadebedrijf en vertelde mij dat ze via de tellerklok een sleutel kunnen maken/bestellen? Hoe makkelijk is het dan de volgende keer dat ze inbreken?

Ik zal straks wat foto's plaatsen

Gr
nockienl
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 sep 2014, 20:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: ja

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door nockienl »

Bij deze de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door MkVI Nmgn »

Bij jou is het nog netjes gedaan.
De eerste keer dat ik na een inbraak bij mijn auto kwam zag deze er zo uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De tweede keer dat er ingebroken was stond me auto er zo bij.

Afbeelding

Afbeelding

De derde keer viel het wel mee toen stond alleen me dagteller op nul en waren de deuren ontgrendeld.

En de vierde keer had ik een Empty spot voor de deur.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door ferry »

Wat een klote !^#^@/@_ lijers.

Ik denk dat ze het dit keer alleen voor je tellerbak hebben gedaan. De sleutel inleren doen ze vaak direct bij je auto.

Maar extra beveiligen kan nooit kwaad. Je ziet alleen nu steeds meer dat ze de auto toch meenemen.

Als iedereen nu een bearlock neemt dan hoor je alleen maar dat ze gestolen worden met bearlock.

Me punt is dat als er geen 1 auto makkelijk meer te stelen is, is er geen andere optie meer als de auto s meenemen die moeilijk te stelen zijn!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door Edition30 »

ferry schreef:Wat een klote !^#^@/@_ lijers.

Ik denk dat ze het dit keer alleen voor je tellerbak hebben gedaan. De sleutel inleren doen ze vaak direct bij je auto.

Maar extra beveiligen kan nooit kwaad. Je ziet alleen nu steeds meer dat ze de auto toch meenemen.

Als iedereen nu een bearlock neemt dan hoor je alleen maar dat ze gestolen worden met bearlock.

Me punt is dat als er geen 1 auto makkelijk meer te stelen is, is er geen andere optie meer als de auto s meenemen die moeilijk te stelen zijn!
Dus eigenlijk bedoel je dat we hier moeten loten wie zijn auto mag beveiligen.

Maar zonder dollen, je hebt zeker een punt. En blijkbaar als "ze" iets willen hebben dan krijgen ze het ook, ondanks alle beveiligingen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
nockienl
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 sep 2014, 20:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: ja

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door nockienl »

Ik denk dat die bendes idd ook iedere keer blijven innoveren.

Maargoed, wat zouden ze nu met die tellerklok kunnen doen? Het feit dat ze zonder inbraaksporen in mijn auto hebben kunnen komen en vervolgens mij klok eruit halen, doet me niet goed.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door Edition30 »

Via de aansluitng van de tellerbak kunnen ze blijkbaar de auto starten, mogelijk zijn ze gestoord en zijn ze ervan doorgegaan (met de tellerbak). Maar evengoed wilden ze graag de tellerbak hebben ..... . Een bearlock kan geen kwaad denk ik, al is dit ook niet zaligmakend, zoals helaas Tonnie kan beamen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
nockienl
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 sep 2014, 20:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: ja

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door nockienl »

Ok,

Dan vraag ik me nog af hoe het kan dat ze gewoon in mijn auto kunnen komen zonder sporen. want als ik er nu een andere klok en bearlock inzet kunnen ze nog steeds mijn auto in.
Gebruikersavatar
Bas91
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 apr 2013, 09:48
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door Bas91 »

Ik ben weer aan het kijken voor een 6 gti maar sta perplex van het aan diefstallen de laatste tijd. :(
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door Edition30 »

nockienl schreef:Ok,

Dan vraag ik me nog af hoe het kan dat ze gewoon in mijn auto kunnen komen zonder sporen. want als ik er nu een andere klok en bearlock inzet kunnen ze nog steeds mijn auto in.

Is het chasisnummer zichtbaar (linksonder de voorruit)?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
nockienl
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 sep 2014, 20:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: ja

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door nockienl »

Edition30 schreef:
nockienl schreef:Ok,

Dan vraag ik me nog af hoe het kan dat ze gewoon in mijn auto kunnen komen zonder sporen. want als ik er nu een andere klok en bearlock inzet kunnen ze nog steeds mijn auto in.

Is het chasisnummer zichtbaar (linksonder de voorruit)?

Is nog zichtbaar...
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door MkVI Nmgn »

Ze zijn je auto in gekomen via de stekker van de deur ze trekken met een spaak of iets eraf en de auto is ontgrendeld.
Daarna hebben ze je teller unit eruit gehaald waarschijnlijk om een sleutel bij te laten maken omdat in je teller unit de start onderbreking zit je zou een Bearlock kunnen plaatsen maar dit is kwestie van wachten dat ze er genoeg zin in hebben om je auto mee te nemen bij mij heeft het iets meer als een jaar geduurd tot dat ze daadwerkelijk de stappen ondernomen hebben om de Bearlock eruit te breken/slopen of de auto af te slepen wat ik niet snel zie gebeuren omdat de pakkans dan meteen 10x zo groot word.
Beste oplossing goed verzekeren of verkopen. hoe dan ook je zult er niet lang van genieten.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door KnuffelTurk »

Ik denk indd dat ze terugkomen en de tellerbak er weer inzetten en dan wegrijden met je auto.

En wat tonnie zegt : tussen je portier zit de kabelboom met een rubberen kapje ( vanaf de buitenzijde toegankelijk ). Het kapje wordt eraf gehaald en dan kunnen ze bij de stekkers. Vervolgens zetten ze een spanning van 12v op een aansluiting waardoor je deur een signaal krijgt van "hey ik moet open gaan" en plop hii gaat open, vandaar dat je kapje eraf was.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door VroemTFSI »

Misschien niet de mooiste oplossing, maar is het een idee om dat rubber kapje extra vast te zetten met Ducttape? Dat maakt het in ieder geval weer moeilijker voor ze om het kapje los te maken.
Mijn idee is dat je het zo moeilijk mogelijk moet maken voor ze. Dan lopen ze door naar de volgende.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Dexizzle
Berichten: 288
Lid geworden op: 23 feb 2015, 12:31

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door Dexizzle »

Het houd niet op met die diefstalpogingen. Heel erg triest dit :? :x
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door Gengar »

Dexizzle schreef:Het houd niet op met die diefstalpogingen. Heel erg triest dit :? :x
Inderdaad :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

VroemTFSI schreef:Misschien niet de mooiste oplossing, maar is het een idee om dat rubber kapje extra vast te zetten met Ducttape? Dat maakt het in ieder geval weer moeilijker voor ze om het kapje los te maken.
Mijn idee is dat je het zo moeilijk mogelijk moet maken voor ze. Dan lopen ze door naar de volgende.
Ducttape lijkt mij niet echt helpen... Zou het eerder vastkitten... Mocht de garage er bij moeten, dan pech en maar wat extra werk.
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
nockienl
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 sep 2014, 20:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: ja

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door nockienl »

Golf VI GTI Adidas schreef:
VroemTFSI schreef:Misschien niet de mooiste oplossing, maar is het een idee om dat rubber kapje extra vast te zetten met Ducttape? Dat maakt het in ieder geval weer moeilijker voor ze om het kapje los te maken.
Mijn idee is dat je het zo moeilijk mogelijk moet maken voor ze. Dan lopen ze door naar de volgende.
Ducttape lijkt mij niet echt helpen... Zou het eerder vastkitten... Mocht de garage er bij moeten, dan pech en maar wat extra werk.
Dat ga ik inderdaad zeker doen, dan kunnen ze inderdaad moeilijker in de auto komen. Als ze het raam inslaan gaat gelijk het alarm af(als het goed is).

Denken jullie dat ze met de tellerklok en een sleutel terugkomen? De schadehersteller geeft aan dat ze weer in de nieuwe teller moeten hebben om de auto evt te stelen? Hij zegt dat ze de sleutels opnieuw programmeren en dat de dief persee een van deze sleutels nodig heeft om de auto mee te nemen. Hij heeft deze nodig om nieuwe sleutels in te leren o.i.d op de nieuwe tellerklok. Ik weet er ook niet veel van maar dit geeft hij aan. Waar ik dus bang voor ben is dat ze terugkomen met de oude teller, de sleutel gewoon wegrijden, wellicht kan iemand dat ontkrachten op dit forum:)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door MkVI Nmgn »

Dit is niet te ontkrachten alleen maar te bevestigen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door RobR6vs »

Twee topics naar beneden kun je lezen dat ze in de nacht van 3 op 4 mei mijn Golf R hebben meegenomen. Eind januari was er ook al een poging gedaan, toen trof ik ook het doorvoer rubber tussen de deur en het chassis gedeeltelijk (bovenzijde) los aan (zoals op 1 van de eerste foto's van nockienl in dit topic). Ik kon zien dat ze zonder iets te beschadigen bezig waren geweest in de naad tussen het portier en het chassis. Hier wordt geopperd dat het dus met een spaak gebeurd. Ook leek de deurstijl van het voorportier aan de kant waar hij opent iets ontzet ten op zichte van de stijl die aan het chassis vastzit (millimeterwerk alleen te voelen met het oog niet te zien). De detector en de licht sensor van de halogeenlamp die op m'n voordeur en oprit (waar de auto staat) schijnt, hadden ze met een dik soort aluminium folie afgeplakt.

In dezelfde nacht van 3 op 4 mei hebben ze ook ingebroken in de GTI van een buurman net bij mij om de hoek op het woonerf. Hij zag 's ochtends alle ramen tot halverwege openstaan, toen hij z'n auto ging bekijken, ging het alarm gewoon af. Ook bij hem zijn alle klokken eruitgehaald. Vorig jaar is z'n vorige GTI al gestolen.

Je wordt er niet vrolijk van, maar ik denk dat ik nu wel klaar ben met auto's uit het VAG concern.

Sterkte allemaal met het afhandelen
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2015, 10:19
Type auto: MK6 GTI Edition 35

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door Morris »

RobR6vs schreef:Twee topics naar beneden kun je lezen dat ze in de nacht van 3 op 4 mei mijn Golf R hebben meegenomen. Eind januari was er ook al een poging gedaan, toen trof ik ook het doorvoer rubber tussen de deur en het chassis gedeeltelijk (bovenzijde) los aan (zoals op 1 van de eerste foto's van nockienl in dit topic). Ik kon zien dat ze zonder iets te beschadigen bezig waren geweest in de naad tussen het portier en het chassis. Hier wordt geopperd dat het dus met een spaak gebeurd. Ook leek de deurstijl van het voorportier aan de kant waar hij opent iets ontzet ten op zichte van de stijl die aan het chassis vastzit (millimeterwerk alleen te voelen met het oog niet te zien). De detector en de licht sensor van de halogeenlamp die op m'n voordeur en oprit (waar de auto staat) schijnt, hadden ze met een dik soort aluminium folie afgeplakt.

In dezelfde nacht van 3 op 4 mei hebben ze ook ingebroken in de GTI van een buurman net bij mij om de hoek op het woonerf. Hij zag 's ochtends alle ramen tot halverwege openstaan, toen hij z'n auto ging bekijken, ging het alarm gewoon af. Ook bij hem zijn alle klokken eruitgehaald. Vorig jaar is z'n vorige GTI al gestolen.

Je wordt er niet vrolijk van, maar ik denk dat ik nu wel klaar ben met auto's uit het VAG concern.

Sterkte allemaal met het afhandelen
Helemaal mee eens, nadat twee maanden geleden mijn GTI is gestolen en 3 weken geleden de xenon verlichting uit mijn nieuwe GTI is gerukt (€6.400,- schade) en na het lezen van deze verontrustende berichten, durf ik mijn GTI nauwelijks nog uit de garage te halen. Wel goed voor je kilometerstand, maar hier heb ik mijn GTI niet voor gekocht.

Het is al vaker voorbijgekomen maar heeft een goede anti-inbraakfolie op je ramen geen nut? Ik weet dat je van je auto een doodskist maakt wanneer je in het water terecht komt, maar eerlijk gezegd rij ik nooit in de buurt van water.

Daarnaast ga ik zeker dat rubberen kapje vastzetten en verwijder ik de hendel waarmee je je motorkap kan openen. Het is bijna niet meer de moeite waard allemaal!
Edition 35 sold!!! >> Gallardo
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door ferry »

Je moet het denk ik zo zien.

Ja auto krijg nu een nieuwe tellerbak erin. Jou sleutels moeten daarop ingeleerd worden.

Als hun terug komen met een tellerbak waar hun de eigen sleutels al op in geleerd hebben. Dan hoeven ze alleen de tellerbak te wisselen en hebben ze geen last meer van de start onderbreker. Dus auto open maken via de kabel bij de deur of het raam in slaan.
Zal wel de kabel zijn. Zeker als ze daarna van plan zijn om er met jou auto van door te gaan.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door wehoo »

nockienl schreef: Denken jullie dat ze met de tellerklok en een sleutel terugkomen? De schadehersteller geeft aan dat ze weer in de nieuwe teller moeten hebben om de auto evt te stelen? Hij zegt dat ze de sleutels opnieuw programmeren en dat de dief persee een van deze sleutels nodig heeft om de auto mee te nemen. Hij heeft deze nodig om nieuwe sleutels in te leren o.i.d op de nieuwe tellerklok. Ik weet er ook niet veel van maar dit geeft hij aan. Waar ik dus bang voor ben is dat ze terugkomen met de oude teller, de sleutel gewoon wegrijden, wellicht kan iemand dat ontkrachten op dit forum:)
In de tellerunit zit de immobilizer. Deze communiceert met de sleutel en de ECU. De immobilizercode wordt uitgelezen en daarmee worden nieuwe sleutels geprogrammeerd. Met de oude, gestolen tellerunit en de nieuwe sleutels kan de auto worden meegenomen.
(nieuwe teller eruit, oude erin, secondenwerk)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door Nick87 »

Drastisch allemaal. Zonde zonde

Maar of je nu een VW, BMW of Mercedes koopt. Als ze hem willen dan vinden ze wel een manier om hem mee te nemen.

Goede verzekering is dan het enigste dat helpt lijkt mij en kan je weer een nieuwe gaan kopen (wat ook niet zo erg is, tenzij je natuurlijk zwaar je leuke bak gecustomized hebt)
Gebruikersavatar
sanka2378
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 mar 2015, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI DSG
Locatie: B'wijk

Re: Tellerklok Golf 6 Gti gestolen, mogelijk voor stelen aut

Bericht door sanka2378 »

Tijd dat NL de wet aangepast ala Texas...
Tresspasers will be shot!

Als onder de dieven het woord ten ronde gaat dat het wel eens je leven kan gaan kosten zoeken ze wel wat anders.

Helaas kunnen we niet op politie of politiek rekenen en ook niet op het VAG concern.

Als je niet bang aangelegd bent...
Naast een Bearlock een alarm klasse 5 met track n trace.
Let op dat bij het gps pakket een anti jammer in zit.(Verplicht sinds 2015)

Als ie dan weg is kan je er achteraan, of de politie inlichten waar de auto op dat moment is/rijd.
> VAG*FORCE < DVX Stage 4 @ 377.8pk / 466nm
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten