Gestolen en 2x ingebroken

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door Diiaan92 »

Hallo ik post hier heel weinig lees wel elke dag t forum en had nu een vraag aan jullie wat jullie zouden doen.. Ik zal even bij t begin beginnen 3 jaar geleden schafte ik mijn eerste golf 6 aan deze werd helaas na 3 dagen al gestolen. Bij de volgende aankoop gelijk beveiliging erin laten zetten Bearlock etc.. ze hebben al een paar keer geprobeerd deze mee te nemen (instellingen stonden anders etc) nu 2 maanden geleden werd mijn scherm gestolen en ruit ingeslagen en ik had wat schade aan de deur en stoelbekleding ( de scherm werd niet vergoed door de verzekering omdat na een aantal jaar vergoeden ze dat niet meer) dus ik heb een nieuwe scherm zelf betaald. Vorige maand deed me auto ineens raar was heel me motorblok kapot zuigers etc alles kapot dit grapje kostte mij 3250 euro .. Nu vanochtend word ik wakker hebben ze weer mijn ruit ingeslagen mijn Xenos led lichten gestolen en weer mijn scherm .. Als ik nu weer bij de verzekering aan ga kloppen ben ik bang dat ze me eruit gooien, terwijl ik aan deze dingen niks kan doen.. Ik zat te denken aan een andere auto omdat deze mij nu gewoon teveel kost ik ben een meid van 23 jaar die fulltime werkt, maar t is niet de bedoeling dat ik alleen voor mijn auto werk.. Aan andere kant de auto is nu precies zoals ik m wil hebben ik ben echt gehecht aan die auto en hij rijd zo lekker.. Ik heb al gekeken naar garage boxen maar die heb je niet waar ik woon.. Nu is mijn mening wat zouden jullie in zo een situatie doen? Want ik weet zeker als hij gemaakt word, dat dit binnenkort weer gebeurd ..
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door KnuffelTurk »

Hey Dilaan,

Wat klote om te horen dat ze weer bezig zijn aan je auto.
Tegen de koplampen kan je weinig doen je zou wel bijvoorbeeld antidiefstalbouten erin kunnen zetten en je motorkaphendel eraf halen nadeel is wel dat alsnog je ruit wordt ingetikt maaar je behoud je xenon wel.

Voor je radio adviseer ik je een navilock te nemen ( had je gelijk al moeten doen eigenlijk ). Sommigen irriteren zich rot aan de knopjes die erbij komen door de navilock maar ik vind het reuze meevallen. De navilock kan door de dealer erin gezet worden voor ong €220.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door 73GTI »

Ik weet er ook alles van :evil:
Garage is het beste maar zit er dus niet in.
Als je de auto wil houden dan geen xenon meer en een gewone simple radio erin.
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door Diiaan92 »

De dealer raadde navilock juist af, omdat hij veel mee had gemaakt dat ze heel je dashboard kapot trekken. Die rns 510 had ik 3 jaar geleden er al uitgehaald en gewone scherm zonder navigatie erin.. En vorige maand heb ik van Skoda erin laten zetten met navigatie ( dacht is minder aantrekkelijk niet orgineel vw) maar alsnog jatten ze m er allebei uit..
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door Diiaan92 »

Gewone lichten zijn even duur als xenon ( moet weer andere computer ding in) dus dan kom je eigenlijk op t zelfde neer.. + ik vind die normale lichten echt niet mooi. Ik zit wel beetje rond te kijken of er in de buurt een garage box is dat ik dan met de fiets of iets naar huis gaat..
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door 73GTI »

Diiaan92 schreef:Gewone lichten zijn even duur als xenon ( moet weer andere computer ding in) dus dan kom je eigenlijk op t zelfde neer.. + ik vind die normale lichten echt niet mooi. Ik zit wel beetje rond te kijken of er in de buurt een garage box is dat ik dan met de fiets of iets naar huis gaat..
Begrijp precies wat je bedoelt.
Ja het zal even duur zijn als xenon alleen blijven ze er daarna wel in zitten, wat uiteindelijk goedkoper is als elk jaar nieuwe xenon. en ja het is natuurlijk niet zo mooi.
Ik heb 3 jaar geleden ook een garagebox gekocht en deze is nu 5k meer waard als toen win win ;)
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
bnr204
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2016, 23:36
Type auto: GolfMK7

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door bnr204 »

Ik zou zelf overwegen om een garage te huren of kopen zoals 73GTI.
Staat je Golf niet alleen veilig maar bespaart ook nog tijd doordat je in de winter je ramen niet meer moet ijsvrij maken.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door KnuffelTurk »

De dealer raadde een navilock af :shock: !? Mijn auto staat regelmatig in Rdam zuid tot op heden niks aan de hand. Laatst bij ons in de straat 3 auto's opengebroken en de navi eruit gehaald.

Als mnr de boef mag kiezen tussen een auto met navilock of een auto zonder navilock dan zal die toch voor de makkelijkste weg kiezen.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door Diiaan92 »

Daar heb je wel gelijk in.. Alleen dat ik oude scherm had dacht ik is niet interessant.. Mijne staat zelf ook in Rdam alleen rustige buurt snachts dus dieven kunnen hun gang gaan. Zijn zat auto's van buren gestolen waaronder sirocco en paar polo's. Wat ik raar vind er staan ook een hoop golf 7 maar die pakken ze niet?
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door Gengar »

Wie is die dealer trouwens? Ik kocht mijn GTI bij VW Hoogenboom en hun zeiden juist dat ik een navilock moest nemen. Als de boeven club echt jouw navi willen, dan halen ze hem gewoon eruit. Maar met een navilock pakken ze toch liever een andere voertuig zonder navilock erin.
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door Diiaan92 »

Klopt, maar hij had dus gehad dat een klant van hem ook een navilock had en ze t hele dashboard hadden gesloopt om toch die navigatie mee te nemen.. Dus dan denk ik wat is verstandiger ? Makkelijker jstten of kans dat ze je dashboard slopen?
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door NielsED30 »

Misschien een optie om een andere verzekering te zoeken?

Slaat toch nergens op dat dit niet meer vergoed word, waar verzeker je je auto dan wel voor??
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door Diiaan92 »

Klopt ik zit nu zelf bij Allianz.. Ik kan er niks aan doen dat ze me auto stelen en zovaak inbreken.. Maar omdat de verzekering veel geld aan mij kwijt is kan die op gegeven moment ook zeggen we verzekeren je niet meer je kost teveel.. En als ik naar een andere verzekering overstap die heeft sowieso ook al deze informatie ze sturen dat naar elkaar door, dus ik weet nu niet wat t handigst is.
Gebruikersavatar
andreversteeg
Berichten: 300
Lid geworden op: 13 mei 2015, 16:02
Type auto: golf 6 2009
Locatie: Dromenland

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door andreversteeg »

gewoon overstappen van verzekering.
Deze mag niet oordelen over wat er in jouw verleden is gebeurt. zolang jij het maar netjes vermeld.

Verder wordt het dan of een navilock als je een navigatie scherm wilt blijven houden of een simpele radio zonder groot scherm.
Dan laten ze hem wel.

En anders een alarm er in zetten met extra sirene in het voertuig zelf.

En de koplampen met anti-diefstalbouten vast maken.

Ik wens je veel sterkte met de afhandeling.

mzzl andre
Live your life if its your last day
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door Diiaan92 »

Ik stond tegenover een slijterij en ging ernaar toe om camera beelden op te vragen, helaas staat mijn auto er net niet op. Zij vertelde dus dat er zoveel auto's in die straat en om de hoek worden ingebroken en gestolen ook van een vrouwtje een oud autootje al 3 keer raam ingetikt, terwijl zij geen navigatie of wat dan ook erin heeft. De politie wou camera beelden ophangen, maar de bewoners wilden dat niet ivm privacy... Dus t ligt niet alleen aan mijn auto t ligt gewoon aan de wijk helaas. Gisteravond kwam ik bij mijn auto staat er een donkere auto met buitenlands kenteken dubbel naast mijn auto.. Hij ziet mij aanlopen naar me auto en gaat langzaam achteruit. Ik blijf hem aankijken met Wtf ben je aan t doen.. Hij blijft langzaam achteruit rijden zodra die gedraaid is raced die weg.. Dus ik denk dat ze t weer gemunt hadden op mijn auto.. Want waarom ga je ineens langzaam weg proberen te rijden als ik aan kom.. Nog ff en ik blijf in de auto slapen dit is niet leuk meer :cry:
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door bzb »

als je in zo'n buurt woont waar dit aan de orde van de dag is zou ik of verhuizen of een nutteloze auto kopen
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door Diiaan92 »

Nutteloze auto heeft geen zin breken ze ook in, is bij me broer ook gebeurd en die heeft golf 3 cabrio waar niks te stelen valt.. En een oud vrouwtje ook al 3x ruit ingetikt ook oude auto en zo gebeurd dat hier nog wel meer.. Verhuizen is ook geen optie woon mog bij mijn ouders kan moeilijk zeggen je moet gaan verhuizen.. + bij de dealer zelf is t ook gebeurd zelfde dag nog nieuwe navigatie erin volgende dag er weer uit )woont niet bij mij in de buurt) en op klaarlichte dag stond er een auto van een klant aan de overkant binnen halve minuut scherm eruit door 2 marrokanen (die zaak is aan andere kant van Rotterdam van waar ik woon) hij weet dat omdat hij camera beelden terug aan t kijken was. Vandaag was ik ook in gesprek met een man woont ook in Rotterdam gebeurd bij hem ook volop (woont 10 min bij mij vandaan) dus eigenlijk maak t niet echt uit waar je woont in Rotterdam want ze zijn bijna overal bezig..
Nickkdebruin
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 mar 2016, 22:53
Type auto: golf mk6 Gti
Locatie: Rotterdam

Re: Gestolen en 2x ingebroken

Bericht door Nickkdebruin »

Dit is wel heel kut zeg, wat je kan vragen is een speciaal klasse 3/4 alarm, zonder dat er vertraging op je alarm zit, zet je auto ook zo neer, dat de auto goed verlicht is en goed in het zicht staat, dat schikt inbrekers ook af! En helemaal mooi is gewoon camera beveiligd of in de buurt van de auto en anders in de auto, zal een duur grapje zijn, maar dan heb je misschien die klootzakken te pakken! Want het gaat hier wss over ervaren vw inbrekers en zullen vast dezelfde zijn! Ik hoop of je er wat mee kan!
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten