Golf MK1 met MK2 GTI 1.8 KR motor

Hier kan je alle gesloten onderwerpen vinden. Vaak staan er in gesloten onderwerpen nuttige zaken en deze blijven op deze manier beschikbaar. Forum is alleen lezen.
Gesloten
Rudyvuhduhbuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2017, 02:02
Type auto: Mercedes SLK

Golf MK1 met MK2 GTI 1.8 KR motor

Bericht door Rudyvuhduhbuh »

Golf MK1 met MK2 GTI 1.8 KR motor te koop aangeboden.
Staat al een tijdje op Marktplaats, besloot om wat verder te kijken.
Ben op zoek naar 3.500 €.

https://link.marktplaats.nl/m1217851297

Van de Marktplaats advertentie:

Volkswagen Golf mk1 GLI Cabriolet met een waslijstje van dingetjes wat er aan gedaan is:

* Volkswagen Golf mk2 1.8 16v KR GTI motor ( 139 pk, 168 Nm )
* Bijbehorende 2Y handgeschakelde versnellingsbak
* Hoge kwaliteit volledige aftermarket uitlaat (merk weet ik niet, niet door mij gemonteerd)
* Scirocco achter-subframe met schrijfremmen gemonteerd, dus nu schijfremmen rondom
* Scirocco stoelen en achterbank
* G60 voor en achter bumper in kleur van carroserie
* Achterklep is geshaved/gecleaned en opent nu met een netjes gemonteerd knopje op het dashboard
* KW Suspension schokbrekers
* Golf mk2 GTI dashboard
* Aftermarket achterlichten
* Wolfsburg edition stuur
* Origineel golf mk1 GTI instaplijsten
* Bluetooth radio inc. versterker en subwoofer in de kofferbak (kan gemakkelijk verwijderd worden)
* Nette, lichte aluminium velgen (merk weet ik niet, niet door mij gemonteerd)
* Origineel mk1 GTI gordels op achterbank (zie foto van de achterbank)
* Banden met nog zeer goed profiel
* Aftermarket centrale deurvergrendeling afstandsbediening

Recent ook motorolie en versnellingsbakolie vervangen. Bij recente APK zijn ook alle remleidingen onder de auto vervangen met nieuwe koperen leidingen.

Momenteel is de Golf geschorst omdat ik een comfortabelere auto heb voor de wintertijd.
Golf word bewaard op een parkeerterrein achter huis onder een kwaliteit autohoes en ieder weekend word de hoes er af gehaald en de auto even gedraaid tot bedrijfstemperatuur.

Ondanks dat de Golf op het moment geschorst is heeft hij nog een APK t/m 31 juli 2019. (2 jarige APK omdat de auto een oldtimer is) Laatste APK is enkel alle remleiding onder de auto opnieuw gelopen maar dat was het enige.

Golf kan getest worden op het parkeerterrein waar wel redelijk wat ruimte is, maar 5e versnelling het helaas niet word. Daarvoor zal hij eerst wederom verzekerd moeten worden

Er zitten een paar plekjes roest op de carroserie; bij de achterklep rubber en een klein plekje op het voorruit frame. Onder de auto is het erg netjes, geen gaten of gekke plekken.

Ik heb helaas niet de tijd en ruimte om met de auto te doen wat deze nodig heeft dus heb besloten hem te verkopen. Dit gezegt te hebben, de auto heeft zeker een paar puntjes die nog aandacht nodig hebben om hem 100% te maken:

* Het mk2 dashboard heeft luchtroosters in het midden van het console, de mk1 heeft dit niet dus deze roosters waren nutteloos. Ik heb deze roosters eruit gehaald om ruimte te maken voor bijvoorbeeld een volt/ampère meter, 12v aansluitingen en eventueel wat knopjes en schakelaars. Ik heb een netjes plaatje gemaakt om hiervoor te plaatsen maar is nog niet gemonteerd.
* Auto is lager dan uit de fabriek vanwege de KW schokbrekers. Hierdoor is de originele oliepan wat bekrast. Heb hiervoor een vervangende pan en aftapplug gekocht maar nog niet gemonteerd. Deze was zo'n 20 € en krijgt u erbij.
* Ik ben nooit een fan geweest van de enkele ruitenwisser op het voorruit. Ik heb een compleet origineel ruitenwisser mechanisme erbij en originele gerestaureerde ruitenwissers met nieuwe bladen. Ik mis enkel 2 slotmoertjes de juiste maat om de ruitenwissers te bevestigen. Dit alles ter waarde van 115 € krijgt u erbij.
* Er zit een klein scheurtje in het stoffen dak. Dit kan ongetwijfeld bij een bekledingsbedrijf of iets soortgelijks teniet worden gedaan. Voor nu heb ik er een soort stofferingstape overheen wat het netjes waterdicht houd. Scheur is alleen in de buitenste laag van de kap, de hemel binnenin is netjes.
* Kilometerteller is in augustus opgehouden met werken. Er staat 129.xxx op de teller en er is sindsdien niet veel bij gekomen. Let wel; dit zijn de kilometers op de carroserie, niet de motor. Kilometers op de motor kan ik u helaas niet vertellen omdat ik dit ook niet weet.
* Er is geen hoedenplank
* Elektrische ramen werken met moeite
* Stuur kolom heeft wat speling

Ik wil graag alles vermeld hebben voordat er iemand komt te kijken en teleurgesteld word vandaar het lange verhaal. Als er vragen zijn stuur aub een bericht. Bellen kan ook maar ik neem niet altijd op. Ik bel ook niet een onbekend nummer terug. ;)
Gesloten

Terug naar “ARCHIEF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten