*SOLD* Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Hier kan je alle gesloten onderwerpen vinden. Vaak staan er in gesloten onderwerpen nuttige zaken en deze blijven op deze manier beschikbaar. Forum is alleen lezen.
Gesloten
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

*SOLD* Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door NielsED30 »

Hierbij zet ik mijn Golf 5 GTI Edition 30 te koop. Ik heb de auto nu bijna 4 jaar in mijn bezit, en ik heb er al 4 jaar veel plezier mee. Echter komt aan alles een eind, en zo ook het bezit van dit fenomenale apparaat.

De auto komt oorspronkelijk uit duitsland, maar de hele historie is bekend. Ik heb de invoer papieren nog in mijn bezit, en ik ken (per toeval) diegene die de auto destijds heeft geimporteerd. Hij is van een liefhebber in Duitsland overgekocht door een liefhebber in Nederland, daarna is hij naar een particulier gegaan die er goed voor zorgde, maar er dagelijks mee heeft gereden, en daarna heb ik hem gekocht.

Ik heb de auto gekocht met 166.000km, sindsdien altijd binnen gestaan en af en toe met lekker weer werd er mee gereden. In de winter stond de auto altijd onder een doek geschorst. De huidige kilometerstand is iets over de 179.000km.

Bij aankoop is er zeer groot onderhoud gedaan:
- Voorafgaand van alles een interne reiniging van de motor uitgevoerd (Carbon Cleaning)
- Cilinderkop vervangen voor een nieuwe CDL cilinderkop
- ARP headstuds gemonteerd
- Distributieriem + alle span- en omlooprollen vervangen
- Waterpomp vervangen
- Nokkenasketting + spanner vervangen
- Oliezeef in carter vervangen
- Thermostaat vervangen
- Bougies vervangen voor NGK-R BCR8ES
- DSG olie + filter ververst


Er is het volgende kwaliteits accesoires gemonteerd alvorens de auto afgesteld zou gaan worden bij JD Engineering in Lochem:
- Downpipe + 200 cells katalysator
- Milltek Non-Resonated catback systeem
- JM-Tuning no-drone einddemper met 2x 90mm tips (uitlaat is luid bij belasting!)
- Forge Motorsportdichte DV, omgebouwd á la S3 2.0 TFSI
- Forge Motorsport DV Retourslang
- Forge Motorsport TwinTake inlaatsysteem
- Forge Motorsport Catch-Can systeem
- LOBA High Pressure Fuel Pump Upgrade
- Audi RS4 rail pressure valve
- Audi R8 Bobines
- Intake Flap Delete
- Soundpipe delete
- DSG Stage 3 Software
- Engine Stage 3 JD Software


De auto is eerst afgesteld in december 2014. Toen is dit december 2017 weer op de dyno geweest ter controle, toen kwam aan het licht dat in de loop der jaren de injectoren vervuild waren en het railventiel defect was. Toen zijn de injectoren ultrasoon gereinigd en is het railventiel vervangen voor een RS4 type (150 bar)

De auto is voorzien van de volgende standaard opties:
- DSG-6 bak met F1 flippers
- RNS510
- "Edition30" stoelen (half leer/half stof)
- Stoelverwarming
- Elektrische rugverstelling
- Xenon
- Parkeersensoren achter
- Bochtenverlichting
- Instapverlichting onder spiegels
- Stuurwielbediening
- Cruise Control
- Links en rechts onafhankelijke Climate control
- Elektrisch inklapbare spiegels
- Elektrisch Schuif/kanteldak
- MFA+
- Zelfdimmende binnenspiegel
- Regensensor


Daarnaast is de auto voorzien van een Kufatec E-MFA Plus module waardoor bijvoorbeeld de olietemperatuur af te lezen is op het instrumentenpaneel.

Het onderhoud heb ik altijd zelf gedaan. Ik ben al meer dan 10 jaar werkzaam bij de VW/Audi dealer, waar ik dus ook mijn passie voor het merk vandaan heb. Elk jaar is de olie van de motor ververst met 0W40 Mobil 1 olie met een origineel oliefilter, ongeacht hoeveel kilometer ermee gereden was. Elk jaar zijn ook de bougies vervangen en liet ik de auto jaarlijks uitlijnen (ter controle).

Het onderstel is ook voorzien van wat upgrades:
- Voorste draagarmen zijn voorzien van verstelbare Powerflex Draagarmrubbers, dit is zowel het voorste als achterste rubber van de draagarm. Het voorste rubber leent zich ervoor om de camber te 'finetunen' met 0,5 graden positief of negatief. Ook de plaatsing van de achterste rubbers is anders t.o.v. origineel waardoor de auto minder omhoog komt met gasgeven, wat meer grip geeft.
- Powerflex dogbone insert
- Draagarm achter (onderste) voorzien van powerflex
- Weitec schroefset (na de overname van KW, is dus een KW V1 vergelijkbaar schroefset). Is nog gangbaar en niet lek.


De remmen zijn ook goed aangepakt:
- Forge Motorsport 6 pots remklauwen met 336mm 2-delige remschijven
- EBC Yellowstuff remblokken
- Goodridge stalen remslangen


Voor de wielen heb ik op dit moment 3 keuzes:
- BBS Speedline wielen - 5x112, ET48, 8,5J, 19". Dunlop Sportmaxx RT2 225/35ZR19 met rondom 4,8mm profiel. Velgharten zijn recent gepoedercoat door Brassto in het zijdeglans antraciet, daarna nooit gemonteerd geweest. Randen hoogglans gepolijst. (Set is voorzien van alle originele BBS boutjes, BBS ventieldoppen, Audi naafkappen, Audi wielboutkapjes etc.)
- OZ Ultraleggera matt-black wielen - 5x112, ET45, 8J, 18". Michelin Pilot Super Sport 225/40R18 met 4 - 6mm profiel
- Originele ED30 Detroits - 5x112, ET51, 7,5J, 18". Michelin Pilot Super Sport 225/40R18 met 5 - 6mm profiel (dienen gemonteerd te worden met 5mm spacers om vrij te lopen van de remklauwen).

De prijs hangt ook af van de keuze van de wielen!

De auto staat in de glascoating, dit is eind 2017 gedaan. Daarna is er 1000km mee gereden, of stond hij dus binnen onder zijn doekje. De lak is hiervoor gepolijst, en is dus in zeer goede staat. Echter blijft het een auto uit 2007, en heeft het wel een aantal imperfecties. Er zitten 2 zeer kleine deukjes in, zitten er 2 kleine beschadigingen op de achterbumper, er is een beetje lak van de wielkastrand LV (aanvaring met 19" met te lage ET) en zit er onderop de voorlip een kras. Klinkt allemaal waarschijnlijk veel erger dan dat het is, maar wilde het wel genoemd hebben.

De volgende prijzen heb ik in mijn hoofd:
- Op de originele detroits €13975,-
- Op de OZ Ultraleggera €14975,- (Zijn nu gemonteerd, heeft de voorkeur met verkoop)
- Op de BBS Speedlines €15175,-

Uiteraard is ook alles ter overname!

Recent is het wiellager rechts voor nog vervangen, die was kapot.

Ik zal ongetwijfeld nog het een en ander vergeten zijn, maar de mensen die mij kennen die zullen ook kunnen vertellen dat ik deze auto altijd als me kind heb behandeld. Natuurlijk heb ik er gas mee gegeven, want daar is het een GTI voor en heb ik me best gedaan om het vermogen eruit te halen dat erin zit, maar natuurlijk heb ik er ook voor gezorgd dat de auto dit kan doen in elk opzicht, en gezorgd dat die dit ook GOED kon doen.

De meest recente foto's staan hierbij, maar mensen met serieuze interesse kunnen beter langskomen om hem in het echt te bekijken, dat is lastig weer te geven op foto's.

(Op de OZ Ultraleggera)
Afbeelding

(OZ in combinatie met de remmen)
Afbeelding

(Nog met R20 remmen, wel op Speedlines)
Afbeelding

(De Forge remmen)
Afbeelding

(De BBS wielen)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door NielsED30 op 15 dec 2018, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door ChielED35 »

Succes met de verkoop Niels! Aan jouw liefde en aandacht voor de auto kan het in ieder geval niet liggen ;)
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door NielsED30 »

Dankjewel Chiel, ik hoop dat de mensen dat ook zo zien!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door ChielED35 »

Ja het is altijd maar afwachten hoe de markt er naar kijkt. Maar goed, je hebt maar 1 liefhebber nodig ;)
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door NielsED30 »

Hij staat niet in de weg, dus dat komt ook wel goed :)
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door Henniej »

Maar als nog voor de gene die deze auto koopt hoeft de komende 5 jaar geen groot onderhoud te plegen! Veel succes met t verkoop.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door jwbakkenes »

Ik hoop dat de auto van de ene liefhebber naar de andere gaat, blijft een prachtige auto en inderdaad aan onderhoud en liefde voor de auto mag deze Ed30 niet klagen.
Succes Niels met de verkoop, weet je al wat de volgende uitdaging wordt, ben wel benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door NielsED30 »

Bedankt heren.

Tot op heden nog weinig echte animo helaas.

Volgende auto word een Audi A3 8V Sportback met een gewone 1.4 TFSI motor.

Ik wil een Pro Line S (s-line binnen en buitenkant) en dan het liefst in het daytona grijs..
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door FreaQ »

Mag ik vragen waarom je dit keer wil gaan voor een 1400 ? en niet een 1.8 of 2 liter?
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door NielsED30 »

FreaQ schreef: 19 aug 2018, 18:39 Mag ik vragen waarom je dit keer wil gaan voor een 1400 ? en niet een 1.8 of 2 liter?
Dat mag... :)

Als ik in de GTI rijd, rijd ik eigenlijk altijd redelijk normaal. Natuurlijk geef ik soms gas, maar ik jaag niet constant. Ik rijd er ook maar weinig mee, en de dagelijkse auto's die ik heb gehad was ook allemaal gaar en sloom (enige snellere was een 180pk diesel Bora Variant, maar die was te duur dus was zo weer weg). Dus kwa daily ga ik er dan flink op vooruit.

Ik heb er nu 4 jaar plezier van gehad, en ik vind het voor nu wel best geweest.. Of het een verstandige keuze word is een 2e, maar dat merk ik vanzelf wel :)
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door FreaQ »

NielsED30 schreef: 20 aug 2018, 19:58
FreaQ schreef: 19 aug 2018, 18:39 Mag ik vragen waarom je dit keer wil gaan voor een 1400 ? en niet een 1.8 of 2 liter?
Dat mag... :)

Als ik in de GTI rijd, rijd ik eigenlijk altijd redelijk normaal. Natuurlijk geef ik soms gas, maar ik jaag niet constant. Ik rijd er ook maar weinig mee, en de dagelijkse auto's die ik heb gehad was ook allemaal gaar en sloom (enige snellere was een 180pk diesel Bora Variant, maar die was te duur dus was zo weer weg). Dus kwa daily ga ik er dan flink op vooruit.

Ik heb er nu 4 jaar plezier van gehad, en ik vind het voor nu wel best geweest.. Of het een verstandige keuze word is een 2e, maar dat merk ik vanzelf wel :)
Keuzes.. keuzes.. wel veel problemen gehoord over de 1400, Maar nu is het (nog) stil.

Succes met je volgende aankoop alvast!
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
jan874
Berichten: 213
Lid geworden op: 18 okt 2015, 18:21
Type auto: -

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door jan874 »

NielsED30 schreef: 19 aug 2018, 16:44 Bedankt heren.

Tot op heden nog weinig echte animo helaas.

Volgende auto word een Audi A3 8V Sportback met een gewone 1.4 TFSI motor.

Ik wil een Pro Line S (s-line binnen en buitenkant) en dan het liefst in het daytona grijs..
Erg mooie auto!

Ik denk dat het gebrek aan animo vooral te maken heeft met de vraagprijs (Ik bedoel dit niet beledigend).
De auto van verlengsnoer bijv (die ook top onderhouden was vziw) kreeg hij ook niet verkocht en hij vroeg er (afaik) €12000 voor, uiteindelijk stond de auto bij een dealer te koop.

Aan de andere kant: ik zie regelmatig kale GTI’s voor absurde vraagprijzen aangeboden worden en die worden wel verkocht :?

Het is jammer dat ik liever zelf schakel, anders had ik zeker geinteresseerd geweest!
Op zoek naar mk5/mk6 GTI
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door NielsED30 »

FreaQ schreef: 20 aug 2018, 20:44
NielsED30 schreef: 20 aug 2018, 19:58
FreaQ schreef: 19 aug 2018, 18:39 Mag ik vragen waarom je dit keer wil gaan voor een 1400 ? en niet een 1.8 of 2 liter?
Dat mag... :)

Als ik in de GTI rijd, rijd ik eigenlijk altijd redelijk normaal. Natuurlijk geef ik soms gas, maar ik jaag niet constant. Ik rijd er ook maar weinig mee, en de dagelijkse auto's die ik heb gehad was ook allemaal gaar en sloom (enige snellere was een 180pk diesel Bora Variant, maar die was te duur dus was zo weer weg). Dus kwa daily ga ik er dan flink op vooruit.

Ik heb er nu 4 jaar plezier van gehad, en ik vind het voor nu wel best geweest.. Of het een verstandige keuze word is een 2e, maar dat merk ik vanzelf wel :)
Keuzes.. keuzes.. wel veel problemen gehoord over de 1400, Maar nu is het (nog) stil.

Succes met je volgende aankoop alvast!
Problemen zijn er om op te lossen. Ik zit dicht bij het vuur, ik werk bij Audi, dus daar ben ik niet zo bang voor :)
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door FreaQ »

Ohja dan scheelt het wel iets..
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door Henniej »

Haha had dit nog eens s gevonden,

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Re: Niels' GTI Edition30 - Foto's P10
Meld dit bericht

Citeer

Bericht
door NielsED30 » 03 apr 2016, 10:58
Bedankt allemaal,

En Frank, die ED35 sla ik over. Ik ga wel meteen naar de Clubsport :mrgreen: :mrgreen:
- Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM

Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM


Maar ja als je het zo bekijkt kan elke auto zijn eigen kinderziekte hebben. Heel veel succes
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door MK5benGTI »

NielsED30 schreef: 19 aug 2018, 16:44 Bedankt heren.

Tot op heden nog weinig echte animo helaas.

Volgende auto word een Audi A3 8V Sportback met een gewone 1.4 TFSI motor.

Ik wil een Pro Line S (s-line binnen en buitenkant) en dan het liefst in het daytona grijs..
Dat is een goeie keus. Inderdaad, sowieso volledig S-line doen. Niet een fout maken die ik heb gemaakt. Want niet elke volledig S-line uitgevoerde Audi heeft buitenspiegel verwarming. :oops:

Ik moest alleen wel heel erg wennen aan het feit dat ik circa 160 pk minder. Mis het eigenlijk nog dagelijks..
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door NielsED30 »

MK5benGTI schreef: 22 aug 2018, 13:27
NielsED30 schreef: 19 aug 2018, 16:44 Bedankt heren.

Tot op heden nog weinig echte animo helaas.

Volgende auto word een Audi A3 8V Sportback met een gewone 1.4 TFSI motor.

Ik wil een Pro Line S (s-line binnen en buitenkant) en dan het liefst in het daytona grijs..
Dat is een goeie keus. Inderdaad, sowieso volledig S-line doen. Niet een fout maken die ik heb gemaakt. Want niet elke volledig S-line uitgevoerde Audi heeft buitenspiegel verwarming. :oops:

Ik moest alleen wel heel erg wennen aan het feit dat ik circa 160 pk minder. Mis het eigenlijk nog dagelijks..
Dat probleem zal ik niet zo snel hebben Ben, aangezien ik dagelijks nooit in de GTI heb gereden. Ik heb altijd dagelijks in kleine auto's met +/- 70pk gereden, dus als je dan dagelijks in een A3 met 140pk (of 190pk na een JD chipje) rijd, met luxe, is dat een hele grote vooruitgang :)
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Golf 5 GTI Edition30 DSG - 386PK 506Nm

Bericht door NielsED30 »

Auto is verkocht, blijft als het goed is op dit forum :)
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gesloten

Terug naar “ARCHIEF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 24 gasten