VW Scirocco 2.0 tsi dsg epc en motor fout , start niet meer

Bespreek hier alles met betrekking tot de Scirocco in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
Heusdenaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2020, 17:20
Type auto: Scirocco 2L tsi dsg

VW Scirocco 2.0 tsi dsg epc en motor fout , start niet meer

Bericht door Heusdenaar »

Beste leden,

Ik ben hier nieuw in het forum en heb pech gehad met mijn nieuw aangekochte scirocco 2.0tsi uit duitsland.

Ik heb gisteren pech gehad met mijn voertuig vw scirocco 2.0tsi. Ik was van mijn werk naar huis aan het rijden en toen voelde ik dat de auto zich houden tijdens gas geven en stotterde. Ik was heel rustig aan het rijden ong 70km/ u in de 6de versnelling dsg. Toen ik het wagen voelde stotteren en na 500meter verder gaf de auto motorstoring lampje en deze knipperde. Toen ik vrij plaats was aan het zoeken wou ik het auto parkeren ging het epc lampje nog eens aan samen met motorstoring. Ik heb de auto dan stil gelegd. En kreeg het nog 1 keer opgestart en auto voelde enorm slecht te lopen stotterde fel en draaide rond 700toeren normaal loopt die iets hoger. Ik heb het onmiddelijk uitgezet. Motor kap open gedaan en gekeken of er iets te zien was. Maar niets speciaals. Ik voelde wel aan de hpfp (hogedrukpomp) die was wel echt heet. Warmer dan de motor zelf , ik was wel 30 minuten aan het rijden en weet niet of dit normaal is.
Hierna heb ik de luchtmassameter heb ik een afgekoppeld en zo probeerde ik de auto te starten ging niet meer aan. Motor draait wel maar geen ontsteking.

Ik heb de wagen na 1 u nog eens geprobeert te starten maar nog steeds dezelfde. Motor draait met startmotor samen maar geen onsteking en het riekt enorm veel naar benzine aan de uitlaat. Toen ik de wagen naar huis heb laten takelen zag ik ook dat mijn benzinewijzer op dashboord kwart lager was , die stond op full 1/1.

De wagen heb ik eens laten uitlezen met de vagcom (vcds) software en gaf melding als cylinder overslag en cylinder uitgeschakeld. Als derde iets met de luchtmassa air ofzo... weet niet van buiten. Dit kan door mijn afkoppeling geweest zijn.

Krijg ook de volgende fout - 01314 motorregelapparaat , aub storingsgeheugen afvragen - geregeld.
Dit opgezocht en kwam 90% door batterij te plat. Dit kan wel zijn want mijn batterij was ook plat na lang proberen.

Auto data:
Scirocco 2.0 tsi met 200pk
Cawb motor
161 000km
Dsg 6 bak dq250
Bouwjaar 2009/08
Interieur model lijkt op de golf 6 gti

Het eerste wat ik ga doen is de bougies vervangen want op onderhoudsboekje zie ik dat dit op 90 000km vervangen was geweest als laatste beurt.

Ik denk dat de wagen ook is gechipt omwille een pipercross luchtfilter (inlegfilter). Via vagcom uitgelezen en kwam iets met asr track system dat dit op max 395nm zat. Kan dit?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Wat kan het zijn ?
Heusdenaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2020, 17:20
Type auto: Scirocco 2L tsi dsg

Re: VW Scirocco 2.0 tsi dsg epc en motor fout , start niet meer

Bericht door Heusdenaar »

Update :

Vandaag de batterij volledig opgeladen voor had die juist 12v en na het opladen 12.8V. De batterij eerst terug gemonteerd en daarna proberen te starten van de wagen riek ik enorm veel benzine geur.

Ik zie nu dat de olie niveau iets hoger is dan de max level. Ervoor was die 3/4 ten opzicht tussen min/max level.
Toen ik de dop van motorolie heb gedraait riekt enorm veel naar brandstof en er zit meer olie dacht ik eerst maar het is benzine die ook naar de motorolie gemixt is.

Ik heb daarna de carterventielatie (pcv) buis ontkoppeld die van de inlaat kwam. Daarna heb ik nog eens geprobeerd om de wagen te starten en toen sloeg de motor wel aan met enorm veel witte rook en veel stank naar benzine. Lijkt juist op 3cylinders te lopen direkt de motor stilgelegd. Nog goed gekeken voor de hogedrukpomp en die was ook in orde 50bar.

Ik dacht nu voor de bougies omdat de motor wat iets slecht loopt maar via vagcom op kanaal 016-017 is er geen enkel misfire te zien staan allemaal op 0.

Nu wat ik denk dat het probleem te zijn is een injector of twee die gewoon kapot zijn. Die open liggen en constant brandstof in de motor inspuiten.

Hoe is jullie mening hierover ?
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: VW Scirocco 2.0 tsi dsg epc en motor fout , start niet meer

Bericht door ChielED35 »

Deze internetmonteur ben je kwijt...ik hoop dat je snel een oplossing hebt of iemand hier die je kan helpen, maar ik ben dat niet helaas. Succes in ieder geval.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Heusdenaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2020, 17:20
Type auto: Scirocco 2L tsi dsg

Re: VW Scirocco 2.0 tsi dsg epc en motor fout , start niet meer

Bericht door Heusdenaar »

UPDATE :

Ik heb eindelijk tijd gehad om eens te sleutelen aan de wagen. Om de probleem te kunnen achterhalen. Blijkbaar lag er een injector open/kapot. Dat was bij de cilinder 1. Ik heb dit gevonden door de bougies omdat de bougie die in cilinder 1 zit wat anders verkleurd was dan de anderen.

Kleur was wel bruin bij cilinder 1 waar de injector van stuk was. De andere bougies waren helemaal zwart cyl. 2 ,3 , 4

Nu heb ik alles gemonteerd, nieuwe injector op cilinder 1 + 4 nieuwe bougies van ngk platinum. Nu merk ik wel een beetje verschil als ervoor. Dat als ik mijn auto start toch wat iets luider start als ervoor. Ik hoop dat de wagen niets ergers heeft. Maar na proefrijden was alles picobello. Wagen trekt nu veel beter als vroeger. De gasrespons is veel sneller.

Hierbij heb ik voor alle zekerheid ook de olie + filter vervangen van liqui moly 5w30 top tech. Oude olie was wel te dun geworden en riekte ook enorm naar benzine.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: VW Scirocco 2.0 tsi dsg epc en motor fout , start niet meer

Bericht door Maarten »

Netjes hoor, als ook zelf gedaan?

Hopelijk blijven de problemen weg.

Serviced by EM Services.

Serviced by EMServices.
Heusdenaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2020, 17:20
Type auto: Scirocco 2L tsi dsg

Re: VW Scirocco 2.0 tsi dsg epc en motor fout , start niet meer

Bericht door Heusdenaar »

Zelf vervangen , maar heeft wel 5uren geduurt :)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: VW Scirocco 2.0 tsi dsg epc en motor fout , start niet meer

Bericht door bzb »

ik zie het nu pas maar heb hetzelfde gehad :mrgreen: dus wist gelijk wat je bedoelde, goed bezig, inderdaad niet meer rijden met benzine in de olie, en ik heb ze gelijk alle 4 vervangen want nu kan je wachten op de rest
Golf6 GTI
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2022, 03:42
Type auto: Vw 6 GTI

Re: VW Scirocco 2.0 tsi dsg epc en motor fout , start niet meer

Bericht door Golf6 GTI »

Heusdenaar schreef: 07 jul 2020, 06:35 UPDATE :

Ik heb eindelijk tijd gehad om eens te sleutelen aan de wagen. Om de probleem te kunnen achterhalen. Blijkbaar lag er een injector open/kapot. Dat was bij de cilinder 1. Ik heb dit gevonden door de bougies omdat de bougie die in cilinder 1 zit wat anders verkleurd was dan de anderen.

Kleur was wel bruin bij cilinder 1 waar de injector van stuk was. De andere bougies waren helemaal zwart cyl. 2 ,3 , 4

Nu heb ik alles gemonteerd, nieuwe injector op cilinder 1 + 4 nieuwe bougies van ngk platinum. Nu merk ik wel een beetje verschil als ervoor. Dat als ik mijn auto start toch wat iets luider start als ervoor. Ik hoop dat de wagen niets ergers heeft. Maar na proefrijden was alles picobello. Wagen trekt nu veel beter als vroeger. De gasrespons is veel sneller.

Hierbij heb ik voor alle zekerheid ook de olie + filter vervangen van liqui moly 5w30 top tech. Oude olie was wel te dun geworden en riekte ook enorm naar benzine.

Hey heusdenaar,
Mijn auto heeft sinds vandaag hetzelfde veel witte rook dat naar benzine ruikt, eerst knipperde het motorlampje nu brand het epc lampje en stottert en trilt heel erg, hij start ook heel moeilijk of gaat zelfs niet aan.
Golf 6 GTI 2011 158xxx 2.0 DSG
Golf6 GTI
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2022, 03:42
Type auto: Vw 6 GTI

Re: VW Scirocco 2.0 tsi dsg epc en motor fout , start niet meer

Bericht door Golf6 GTI »

Mijn auto heeft sinds vandaag hetzelfde veel witte rook dat naar benzine ruikt, eerst knipperde het motorlampje nu brand het epc lampje en stottert en trilt heel erg, hij start ook heel moeilijk of gaat zelfs niet aan.
Golf 6 GTI 2011 158xxx 2.0 DSG
Omtuning
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 nov 2021, 17:18
Type auto: Polo GTI 6R

Re: VW Scirocco 2.0 tsi dsg epc en motor fout , start niet meer

Bericht door Omtuning »

verstuiver defect
Plaats reactie

Terug naar “SCIROCCO”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten