Golf 4 1.6 16v, na aanschaf direct problemen.

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF in alle uitvoeringen, behalve de uitvoeringen die een eigen subforum hebben zoals de GTI.
Denk aan de cabrio, de GTD, etc.....
Plaats reactie
sanscorp
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2017, 16:02
Type auto: Golf MK4 1.6 16v

Golf 4 1.6 16v, na aanschaf direct problemen.

Bericht door sanscorp »

Hi, mijn naam is Sander (30) en kom uit Almere.

Mijn buurman heeft 3 dagen geleden in Apeldoorn (dealer) voor een goede smak geld een VW Golf 4 gekocht.
Helaas bij wegrijden direct een foutmelding dat er een bobine defect was, na omdraaien en repareren succesvol naar huis gereden.

Helaas een dag later, direct weer een foutmelding en MIL.
Nu valt er helaas niet meer mee te rijden en zodra je het gaspedaal aanraakt gaat de motor bokken alsof hij op 3 pitten loopt en slaat af.
Stationair loopt hij erg hoog en geeft hij ook een foutmelding.

De garage heeft diverse zaken naar voren geschoven zoals "water in de bougieschacht" of toch weer een (pen)bobine stuk.
Ik krijg echter met algemene OBDII software de foutmelding P2122 (uit mijn hoofd!) naar voren.

Inmiddels zitten er 4 nieuwe bougies in en zijn de 3 bobines (1 nieuw) nagekeken op water of vuil.
Tevens is de gasklep door mij gedemonteerd (na afkoppelen accu) en brandschoon gemaakt en zit er een nieuw luchtfilter in.

Helaas nog altijd problemen.

Ik heb (voor mijn Alfa Romeo) een KKL kabel uit China, welke prima werkt i.c.m. MultiECUscan.
Vervolgens heb ik VCDS lite gedownload om in ieder geval de foutcodes uit te lezen, maar ik krijg op geen enkele manier verbinding met de ECU.
Telkens de foutmelding "port ok, interface not found", met allerlei verschillende instellingen zoals latency en diverse FTDI drivers.

Wie heeft er een gouden tip om de auto zo spoedig mogelijk uitgelezen (of gasklep ingeleerd) te krijgen?
Qua computers en auto's ben ik niet geheel een leek, maar VW is nieuw voor mij :)

Alvast bedankt, mede namens mijn buurman!

Sander.
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Golf 4 1.6 16v, na aanschaf direct problemen.

Bericht door MK5GTI »

Gewoon teruggaan naar waar je hem gekocht hebt, en hun het probleem laten oplossen.
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Gebruikersavatar
Barry141
Berichten: 76
Lid geworden op: 24 dec 2013, 19:33
Type auto: Golf MK5 GTI 240

Re: Golf 4 1.6 16v, na aanschaf direct problemen.

Bericht door Barry141 »

Volgensmij maakt een golf 4 gebruik van een dubbele k line, misschien ondersteund je uitlees kabel dit niet?
sanscorp
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2017, 16:02
Type auto: Golf MK4 1.6 16v

Re: Golf 4 1.6 16v, na aanschaf direct problemen.

Bericht door sanscorp »

De auto rijdt niet en van Almere naar Apeldoorn is niet echt leuk om te duwen :)

Een dubbele K lijn zegt mij zo niets, hebben we het dan over de K en L lijnen?

Niemand in Almere met zo'n kabel toevallig? :)
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Golf 4 1.6 16v, na aanschaf direct problemen.

Bericht door MK5GTI »

Als je hem bij een fatsoenlijk bedrijf gekocht hebt, kun je gewoon voorstellen om hem naar een garage bij jou in de buurt te brengen (bedrijf na keuze van verkoper) om daar diagnose te laten stellen, en evt de reparatie uit te laten voeren, met de kosten voor de verkopende partij.
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
sanscorp
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2017, 16:02
Type auto: Golf MK4 1.6 16v

Re: Golf 4 1.6 16v, na aanschaf direct problemen.

Bericht door sanscorp »

Dat is voorgesteld maar werd niet heel hartelijk ontvangen.
Met de symptomen en de foutcode welke overigens P2101 is, wijst alles op een gasklephuis. Als inleren niet voldoende is dan word het vervangen, een dealer zal hier al snel de hoofdprijs voor vragen.

Verder is het niet heel gek om een kabeltje te hebben liggen.
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Golf 4 1.6 16v, na aanschaf direct problemen.

Bericht door MK5GTI »

Mag ik vragen waar de auto gekocht is? Ik ben zelf namelijk automonteur, en woon vlakbij Apeldoorn ;)
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
sanscorp
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2017, 16:02
Type auto: Golf MK4 1.6 16v

Re: Golf 4 1.6 16v, na aanschaf direct problemen.

Bericht door sanscorp »

Om nog even geen gal te spuwen stuur ik je een PM.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten