Nieuwe sleutel (hoesje) golf 5

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF in alle uitvoeringen, behalve de uitvoeringen die een eigen subforum hebben zoals de GTI.
Denk aan de cabrio, de GTD, etc.....
Plaats reactie
Ronaldgolf5
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2012, 10:05
Type auto: Golf 5

Nieuwe sleutel (hoesje) golf 5

Bericht door Ronaldgolf5 »

Hallo,

Heb me via internet een nieuwe sleutel besteld voor mijn golf 5.

Waarom? Het zwarte plastic zag er niet meer uit en was ver kapot.

Wat heb ik gedaan, de sleutel zelf omgezet wat in het contact moet en de electronica (voor auto open dicht van afstand) laten zitten van de nieuwe sleutel.

Vanaf dat moment starte mijn auto niet meer.
Oude sleutel helemaal terug gezet maar dit werkt ook niet meer.

Hij start nu en valt na 2 sec weer uit..
Auto gaat wel nog open en dicht met het oude kastje.

Wat kan ik hier aan doen? Hoorde dat ik niet meer kan als opnieuw inleren bij een vw dealer maar of dat dan met dat nieuwe hoesje gaat met electronica in weet ik niet. Anders ben ik alsnog terug bij af met mijn oude sleutel.

Hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen.

Mvg Ronald
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Nieuwe sleutel (hoesje) golf 5

Bericht door ferry »

De sleutel moet opnieuw ingeleerd worden omdat deze nieuw is. De sleutel voor je deuren in te leren kan volgens met vcds echter moet je nu ook de startonderbreker inleren en dat kan volgens mij niet met vcds. Waarom je oude sleutel niet meer werkt weet ik niet. Hij zou het gewoon moeten doen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ronaldgolf5
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2012, 10:05
Type auto: Golf 5

Re: Nieuwe sleutel (hoesje) golf 5

Bericht door Ronaldgolf5 »

Bedankt voor de reactie,

Ik heb er een soort van zekering bij gekregen weet even de naam er niet van transponder ofzoiets, deze zat los er bij.
(Gehoord dat dit hetgeen is wat ingeleerd moet worden) en is het evt ook mogelijk de oude om te zetten in de nieuwe sleutel zodat je niet hoeft in te leren?


Zit dat in het bovenste gedeelte (waar de sleutel zelf in zit) of in het onderste gedeelte? Waar de knopjes van centraal op zitten?

Want het plastic hoesje waar de sleutel in zit heb ik wel nog van de nieuwe alleen het gedeelte met de knopjes had ik de oude even van terug gezet om te proberen of de oude sleutel het nog deed en toen deed hij het ook niet meer.

En is er iemand in de buurt van limburg wat dit kan of moet dat perse bij de vw dealer? Daar had ik een wacht tijd van minimaal 3 weken.
Ronaldgolf5
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2012, 10:05
Type auto: Golf 5

Re: Nieuwe sleutel (hoesje) golf 5

Bericht door Ronaldgolf5 »

Probleem opgelost.

Transponder in de nieuwe sleutel gedaan en hij werkt. Alleen afstandsbediening inleren lukt op geen enkel mogelijke manier.

Is er nog een andere methode dan contact in uit in in 5 sec? Want die methode werkt niet of kan dit bij de meeste auto's alleen net vcd?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten