Kenteken graveren geblindeerde ramen golf 7

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF in alle uitvoeringen, behalve de uitvoeringen die een eigen subforum hebben zoals de GTI.
Denk aan de cabrio, de GTD, etc.....
Plaats reactie
Ro-golf
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 aug 2018, 22:37
Type auto: Golf 7 business line

Kenteken graveren geblindeerde ramen golf 7

Bericht door Ro-golf »

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een golf 7 business line 1.2
Ik ben super blij met mijn nieuwe aanwinst maar bemerk dat de diefstal cijfers mij niet specifiek rust geven :shock:

Ik heb een klasse 3 alarm en twijfel over andere maatregelen waar ik reeds veel over heb gelezen op dit forum.
Zo twijfel ik ook om bij de dealer mijn kenteken te laten graveren maar twijfel of ik dit niet super lelijk vind.

Dus ik gister langs de dealer en vervolgens denk wel 30-50 vw auto's bekeken echter heeft geen van alle kenteken in de ramen staan, dat was voor niks. Op google word ik ook niks wijzer.

Heeft iemand toevallig foto's hoe dit er bij hun golf 7 uitziet en dan vooral ook bij de geblindeerde ramen?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Kenteken graveren geblindeerde ramen golf 7

Bericht door Vissa »

Ik zie de meerwaarde ook niet in van het graveren van je kenteken in ramen?

Auto's die compleet gestolen worden, en dat zijn voornamelijk de GTI's en de R's, no offence maar een ,,normale'' Golf zie ik niet zo snel gestolen worden.

Al willen ze hem echt hebben dan houden die gegraveerde ramen ze echt niet tegen. Een paar nieuwe ramen bij de glasboer zijn zo gekocht.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Kenteken graveren geblindeerde ramen golf 7

Bericht door ChielED35 »

Als je echt ongerust bent hierover, wat ik denk dat je niet hoeft te zijn met een standaard Golf (no offence), zou ik het eerder zoeken in mechanische beveiliging i.p.v. ramen graferen.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Kenteken graveren geblindeerde ramen golf 7

Bericht door FreaQ »

Helemaal mee eens met wat hier gezegt word.. Als je je echt zorgen maakt, denk dan eens aan een bearlock.
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Ro-golf
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 aug 2018, 22:37
Type auto: Golf 7 business line

Re: Kenteken graveren geblindeerde ramen golf 7

Bericht door Ro-golf »

Ben eerlijk gezegd toch wel blij dat mijn auto een gewone auto genoemd wordt ;)
Ik vroeg mij dus ook al af, ondanks de hoge cijfers, of normale golfjes ook zo veel gestolen zouden worden.

Ik heb idd gekeken naar een bearlock maar ik heb een handbak waardoor dit deelt werkt.

Ik twijfel nu om te investeren in een verzekering welke 3 jaar aanschafwaarde terugbetaald ipv investeren in antidiefstal middelen. Dus in mijn geval van beperkt casco naar volledig casco.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Kenteken graveren geblindeerde ramen golf 7

Bericht door ChielED35 »

Ro-golf schreef:Ben eerlijk gezegd toch wel blij dat mijn auto een gewone auto genoemd wordt ;)
Ik vroeg mij dus ook al af, ondanks de hoge cijfers, of normale golfjes ook zo veel gestolen zouden worden.

Ik heb idd gekeken naar een bearlock maar ik heb een handbak waardoor dit deelt werkt.

Ik twijfel nu om te investeren in een verzekering welke 3 jaar aanschafwaarde terugbetaald ipv investeren in antidiefstal middelen. Dus in mijn geval van beperkt casco naar volledig casco.
De Golf zal sowieso wat bovengemiddeld gestolen worden, aangezien ze ook bovengemiddeld verkocht worden. Met anti-diefstalmiddelen slaap je wel lekker, maar met een 3-jaar aanschafwaarde heb ik ook geen gebrek aan nachtrust hoor ;)
Persoonlijk zou ik hem goed verzekeren en het daarbij laten, maar ik kan natuurljk niet in jouw gemoedstoestand kijken.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Ro-golf
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 aug 2018, 22:37
Type auto: Golf 7 business line

Re: Kenteken graveren geblindeerde ramen golf 7

Bericht door Ro-golf »

Dank voor jullie reacties.
Ben inmiddels alles aan het doorspitten qua verzekering.

Super bedankt voor het meedenken
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Kenteken graveren geblindeerde ramen golf 7

Bericht door WillsR »

Bearlock op je stuur kan ook.

Je hebt ook zoiets van sdna: http://www.sdna.nl/
Kan je je huisraad en bijvoorbeeld je airbag, radio etc. voorzien van een dna die na terug vonds achterhaald kan worden.

Of een gps trekker: http://www.spy3k.be/trackstick_mini.html
Kan je altijd je auto terug vinden.

Nadeel is, je bent je auto of onderdelen eerst kwijt maar zo’n stikker op jd raam schrikt wel af aangezien de pakkans groter is. Met zulke schrikt effecten laten ze je auto met rust.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ro-golf
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 aug 2018, 22:37
Type auto: Golf 7 business line

Re: Kenteken graveren geblindeerde ramen golf 7

Bericht door Ro-golf »

Dank willsr.
Ik heb er nu voor gekozen om mijn verzekering voor 27 euro te verhogen naar volledig casco met 3 jaar aanschafwaarden vergoeding (had eerst bep casco).
Eigenlijk wereld op zijn kop maar dat leek mij voor nu de beste investering tov andere dure maatregelen welke niet 100% zijn.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten