Golf 6 Koppelingspedaal Zwak, Slap, geen druk

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF in alle uitvoeringen, behalve de uitvoeringen die een eigen subforum hebben zoals de GTI.
Denk aan de cabrio, de GTD, etc.....
GTIALV
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 dec 2012, 19:23
Type auto: GTI Golf 5

Golf 6 Koppelingspedaal Zwak, Slap, geen druk

Bericht door GTIALV »

Ik heb een Golf 6, 6 bak handgeschakeld.

Helaas was mijn koppelingspedaal plat, dus dacht ik even olie bijvullen en ontluchten.
Dat was natuurlijk een leuke hoop omdat het me niet gelukt is hem op druk te krijgen.
Resultaat is dat ik niet voldoende druk heb om te kunnen schakelen wanneer de motor loopt.

Ondertussen veel ermee bezig geweest en de volgende onderdelen zijn vervangen;
1x masterslave(sachs)
2x slave clinder(hitec)
de beide keeringen op de slang.

Ik heb de slang tussen de mastercilinder en slavecilinder met een leidingtang afgeknepen, als ik dan 2x de koppelingspedaal indruk dan is hij meteen KEI hard.

Als ik met 2 man de methode uitvoer van iemand de koppelingspedaal pompen en dan ingedrukt houden, en ik de ontluchtingsnippel los draai komt er bruisend schuim olie eruit. ook na 20x herhalen.
Het lijkt alsof er ergens een micro lek zit waardoor ik bij het openen van de nippel bruisend schuim krijg.
ook tijdens het pompen van de koppelingspedaal hoor je in de slavecilinder of in de slang een geluid van bruisend vloeistof op en neer gaan.

Kan dit ontstaan door troep olie? Merk = Atlantic Dot4


ik heb ook een ontluchtingstool waar je het flesje volmaakt met dot4, de ene slang op het reservoir aansluiten en de ander op de ventiel.
Dit moet ervoor zorgen dat de olie al het lucht eruit perst via de ontluchtingsnippel. dit heb ik ook een paar keer herhaald maar zonder resultaat.

Kan het iets met mijn drukgroep zijn? of koppeling? of massavliegwiel ?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten