GTI skirt monteren op Golf 6

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF in alle uitvoeringen, behalve de uitvoeringen die een eigen subforum hebben zoals de GTI.
Denk aan de cabrio, de GTD, etc.....
Plaats reactie
hank
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2015, 21:22
Type auto: Golf 6

GTI skirt monteren op Golf 6

Bericht door hank »

Ik heb een set side skirt gekocht zoals die standaard op een Golf 6 GTI/GTD zitten. Het zijn bescheiden dingen en daar knapt mijn standaard Golfje wel op. Het punt is de vraag hoe die dingen worden gemonteerd. Er zit geen instructie bij, en zo te zien ontbreken schroeven of misschien andere soort bevestigingspunten. Weet iemand hoe ik die monteer? Ik hoop toch niet dat er gaten in de dorpel geboord moeten worden.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: GTI skirt monteren op Golf 6

Bericht door NICO! »

Bij de Golf 5 moest ik 7 gaten aan iedere kant boren in het metaal en dan tectiel er in en vervolgens een rails vastschroeven waar de skirt dan weer op vast geklikt werd. Samen met 3M tape bleef alles op zijn plaats. Dus met alleen de skirts zal je er niet zijn. In de onderdelengids, staats vast wel ergens online staat vast wat je nog extra nodig hebt. Vraag het anders bij de onderdelenbalie van de dealer.
Groeten, Nico
hank
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2015, 21:22
Type auto: Golf 6

Re: GTI skirt monteren op Golf 6

Bericht door hank »

Bedankt voor de reactie. Ondertussen heb ik een montageschema opgezocht, en daarin zie ik dat er allerlei schroeven nodig zijn om de boel vast te zetten. En die zaten niet bij de set die ik ophaalde bij de vw-dealer. Nog nagevraagd, maar die kunnen ze ook niet bestellen, zeggen ze....
Liever zou ik niet boren/schroeven in de carrosserie. Zou kitten een optie zijn? Heeft iemand ervaring of het met bijv polyurethaan kit blijft zitten?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten