Olie probleem

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
Dennisbonus
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf 4 GTI

Olie probleem

Bericht door Dennisbonus »

Goedenavond allemaal.

Ik heb een golf 4 GTI met een probleem en ik kom er echt niet meer uit. HELP!!!

Een week of 2 geleden heb ik de golf noodgedwongen een keer aan m'n vriendin meegegeven. Olielampje ging branden dus ze heeft de olie toen bijgevuld en heeft ze hier bijna 2 liter teveel van bijgevuld, kwam ik achter na peilen hiervan. Ik de volgende dag de carterplug losgehaald, alle olie eruit laten lopen, en alles weer goed bijgevuld.

Nog 2 dagen later ben ik die ochtend naar m'n werk gereden en ging onderweg (snelweg) weer mijn olielampje aan, ik er bij de eerstvolgende afrit eraf, auto aan de kant gezet en helemaal af laten koelen toen verder gereden naar werk zonder lampje.

Ik heb de auto toen bij mijn werk weer op olie gepeild en deze bleek vrijwel droog te staan, terwijl ik deze dus 2 dagen hiervoor perfect had bijgevuld. ALLE ALARMBELLEN GINGEN RINKELEN. Ik heb de olie bijgevuld maar bij starten lekte er vrijwel 2 a 3 liter op de grond. Ik dacht te zien dat het lek bij het oliefilter vandaan kwam dus ik heb deze de volgende ochtend vervangen. Weer starten en wéér lekken. Het lek kwam bij oliefilterhuis vandaan dacht ik dus heb ik de auto uiteindelijk naar de plaatselijke garage laten slepen. Deze vertelde mij dat het lek bij de oliekoeler vandaan kwam, en heeft deze vervangen.

Het lek is nu dus gedicht maar mijn olielampje blijft op komen, ook vind ik dat mijn turbo nu ineens echt opkomend fluit, gevoelsmatig sloop ik deze als ik blijf rijden zo, ergens is dus iets aan de hand met de oliedruk. De monteur wist ook van dit lampje en zei dat ik beter niet meer kon gaan rijden. Hij begon ook over dingen uitsluiten nu, morgen in ieder geval de sensor nieuw erop aangezien deze vrij goedkoop is. Anders de zeef in de carter of zelfs de oliepomp zelf. Dit ging natuurlijk ook weer aardig wat kosten. Het lijkt mij zelf vrij onmogelijk dat ineens de zeef is verstopt of de oliepomp kapot is gegaan. Ik denk dan zelf eerder dat alle ellende met het olie-teveel te maken heeft.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Olie probleem

Bericht door MK5GTI »

Zeef in het carter komt wel regelmatig voor bij een 20vt..
Ik zal die sws vervangen, kan nooit kwaad.
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten