Vervangen distributieriem mk4

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
JeroenD
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2017, 11:33
Type auto: Golf MK4 GTI

Vervangen distributieriem mk4

Bericht door JeroenD »

we moeten de distributieriem op onze MK4 gaan vervangen. Voor zover we kunnen traceren is dat bij 100.000 kilometers gedaan en de teller staat nu op 220.000! Dus wordt wel tijd.

Leuke video gevonden op youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=zXKNkqUFsYo

Dat lijkt allemaal wel goed te doen, geen bijzonder gereedschap nodig. Gewoon veel sleutelen en uiteraard altijd even heel precies de nokkenas e.d. op de diverse merkteken houden.

Heeft iemand nog aanvullende tips wellicht?

Een andere vraag, zijn er speciale setjes in de handel. Zoals ik het op de video zie wordt de riem, de spanner en ook de waterpomp vervangen. Wat zijn goede adresjes om VW Golf onderdelen te kopen? Voor mijn Mercedes W123 maak ik veel gebruik van https://www.teilehaber.de Over het algemeen aanzienlijk goedkoper dan ik in Nederland kan krijgen.

Maar dan heb ik dus wel namen / onderdeelnummers nodig. Kan iemand helpen wat er nodig is voor deze klus?
alvast bedankt

Jeroen
Y.Bink
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2017, 21:32
Type auto: Golf MK4 1.8T

Re: Vervangen distributieriem mk4

Bericht door Y.Bink »

Hoi Jeroen,

Zelf bestel ik regelmatig onderdelen bij MisterAuto. Ben er zelf heel tevreden over. Als je je kenteken invoert geeft deze zelf verschillende passende setjes aan, zowel met als zonder waterpomp.

Ik zou inderdaad ook de spanrol en waterpomp mee vervangen. Als je de waterpomp laat zitten heb je kans dat deze gaat lekker met een nieuwe riem erop.

Succes ermee!

Groeten, Youri

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Vervangen distributieriem mk4

Bericht door Henniej »

Gebruik altijd originele onderdelen als het gaat om de distributieriem en pak ook gelijk de waterpomp met de versterkte schoepenwiel, en vergeet de multiriem niet!
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
JeroenD
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2017, 11:33
Type auto: Golf MK4 GTI

Re: Vervangen distributieriem mk4

Bericht door JeroenD »

Bedankt, ja de waterpomp en spanrol pakken we ook gelijk mee.

Jeroen
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten