1.8t bokt

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
Elturbo
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2020, 15:15
Type auto: Golf 4 GTI

1.8t bokt

Bericht door Elturbo »

Beste leden, iemand een idee waarom dat mijn auto begint te bokken bij het gas geven en los laten enkel op bepaalde toeren het lijkt haast alsof de blok niet meer deugdelijk op zijn plek zit kan dit door een kapotte aslichaam of motorsteun komen?
Mvg
Gebruikersavatar
ThimoV
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2022, 23:39
Type auto: Golf 4 GTI
Locatie: Zuid-Limburg Sittard
Contacteer:

Re: 1.8t bokt

Bericht door ThimoV »

Hallo,

Waarschijnlijk bokt de auto door een vacuumlek. Zelf meerdere malen meegemaakt + bij andere gezien, of misschien een inlaat slang kapot. Hij kan ook bokken door een defecte lambdasensor, map sensor, luchtmassameter. Om zo min mogelijk geld uit te geven, hang een rookmachine aan de auto zodat je lekkages kan uitsluiten, en kijk vanuit daar verder, ook de auto uitlezen is erg handig. Bij deze auto's is het sowieso handig om een diagnose apparaat aan te schaffen omdat er toch redelijk wat codes in deze auto's komen. Hoeft niet een dure te zijn zolang je het motormanagement maar kan uitlezen.

Graag hoor ik van je of het probleem opgelost is!
Mwolfs23
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2020, 16:54
Type auto: Golf mk4 gti

Re: 1.8t bokt

Bericht door Mwolfs23 »

Welk uitlees apparaat raad je dan aan wat niet al te duur is ?
Gebruikersavatar
ThimoV
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2022, 23:39
Type auto: Golf 4 GTI
Locatie: Zuid-Limburg Sittard
Contacteer:

Re: 1.8t bokt

Bericht door ThimoV »

Goedkoopste wat ik een beetje vind voor OBD1 poort https://www.obd-partner.nl/diagnosecomp ... seat-skoda

Sorry voor mijn late reactie!
Je kan mij ook altijd even een bericht sturen op mijn instagram GTItje.mk4 https://www.instagram.com/gtitje.mk4/
Daar reageer ik veel sneller omdat ik dat teminste zie :P
Dan kun je ook gelijk wat filmpjes sturen als hij nog steeds bokt of een ander probleem hebt, weet er wel van alles van en wel elk probleem gehad en gezien met de 1.8T motoren!
Hopelijk zo voldoende info voor je!
Stuur me een bericht op instagram en dan zorgen we er even voor dat je problemen opgelost worden :D
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten