1,8T upgraden

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
BASK04
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

1,8T upgraden

Bericht door BASK04 »

Dag heren

Even n vreemde moeve op dit forum,
N vriend van mij zijn golf 4 gti
Is nog helemaal orgineel. 150 pk
Nu wil ik een en ander met hem samen
Upgraden voordat we naar jd rijden.
Ikzelf dacht aan de volgende upgrades.
Inlaat, uitlaat, bp98 + E85, software
alles adviezen zijn welkom.
Er is meer dan voldoende kennis over de 1,8T
Ik gok dat jd er misschien wel 3500 heeft getuned.
Dus misschien heeft mark de juiste adviezen.
Ik las iets van een R32 mk4 iinlaat dat schijnt goede resultaten
Te brengen.
Uitlaat lijkt mij gewoon zo min mogelijk weerstand,
Dus katloos en middendemperloos,
Is grotere downpipe nog zinloos of is orgineel voldoende.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: 1,8T upgraden

Bericht door Race Eend »

Originele downpipe is erg mini, die mag zeker groter.

Een middendemper van 2.5 inch en einddemper van 2.5 inch is verder prima. Dan is het geluid nog te doen (doe je geen kat en geen middendemper dan wordt het erg luid).

Denk ook aan de brandstofpomp. Deze is vaak slechter aan het worden na 150.000km (en heel wat jaartjes).

Intercooler is iets om over na te denken. net als die R32 luchtfilterbak (maar die hoeft niet, ic breng meer).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
BASK04
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: 1,8T upgraden

Bericht door BASK04 »

Mark,
Vervangende smic is n oplossing?
Inlaat orgineel houden? , of even zoeken naar een r32 luchtfilterbak inc snorkel
Verder nog iets ?, ik lees over n turbo inlet pipe en
Allerei valves en tip. Drukregelaars.
Dat is voor mij allemaal nieuw.
Laatst gewijzigd door BASK04 op 09 jul 2012, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: 1,8T upgraden

Bericht door Hoppers »

BASK04 schreef:Mark,
Vervangende fmic is n oplossing?
Inlaat orgineel houden?
Verder nog iets ?, ik lees over n tip en
Allerei valves en tip. Drukregelaars.
Dat is voor mij allemaal nieuw.
Hier een paar opties waar je aan zou kunnen denken.
-Intercooler
http://forgemotorsport.co.uk/content.as ... nc=product

-DV
http://forgemotorsport.co.uk/content.as ... t=FMCL007P

-TIP (Turbo Intake Pipe)
http://forgemotorsport.co.uk/content.as ... =FMGOLFIND

-4BAR Fuel Pressure Regulator (via de dealer)
http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Gol ... el/ES1073/

-Grotere diameter downpipe

-Inlaat zou je origineel kunnen houden met alleen een beter flowend inlegfilter. Of de luchtfilterbak van een R32 zoals je zelf al zei.

Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
BASK04
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: 1,8T upgraden

Bericht door BASK04 »

Er zit al een andere DV op.
Welke ga ik nakijken.
Hoppers die 4 bar regelaar van 47$
Is dat dus de brandstofpomp of alleen n regelaar?
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: 1,8T upgraden

Bericht door Hoppers »

Dit alleen de druk regelaar. Standaard heb je er 1 van 3bar. De 4 bar fpr kun je gewoon bij de dealer bestellen.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
BASK04
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: 1,8T upgraden

Bericht door BASK04 »

De golf 4 gti heeft nu 170.000 gelopen
De brandstofpomp is dus wijs om die te vervangen
Die drukregelaar ook?
Wat is echt bevordelijk voordat hij bij jd gechipt word
Is een Turbo inlet pipe echt nodig?
Net als die vervangende smic?
De setting is compleet orgineel nu , enkel een andere dv
maar die doet nix kwa vermogen lijkt me.
Wilden enkel de downpipe doen, kat weg.
Zit wel een andere einddemper onder.
Als die inlet pipe maar 3 pk doet en de intercooler ook 5pk
dan lijkt mij dat gezien de km stand andere downpipe, R32 luchtfilterbak en aanzuigbuis,
bp98 met E85 , en software van JD wel voldoende.
Als de auto een stuk jonger was dan zou ik echter wel alles hebben gedaan
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: 1,8T upgraden

Bericht door Hoppers »

Niks is ècht nodig. De 4 bar drukregelaar is een upgrade. Als de oude nog goed is hoef je deze niet te vervangen. De tip is ook niet perse nodig. Maar is vaak wel goedkoop op MP te vinden.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
BASK04
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: 1,8T upgraden

Bericht door BASK04 »

Oke bedankt,
Die drukregelaar kost weinig dus dat lijkt me verstandig na 170.000km
Ook zal ik eens zoeken naar een TIP op mp

Bedankt
BASK04
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: 1,8T upgraden

Bericht door BASK04 »

TIP geregeld
Downpipe geregeld
R32 snorkel geregeld

Nog opzoeken ook maar de r32 luchtfilterbak
Brandstofpomp
Brandstofregelaar
En heb nog iets gelezen over de n75 en n112

Die kunnen eraf en dat scheelt storingen?

Correct me if iam wrong
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten