Golf IV V5- 170PK- distributieketting vervangen...???

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
Vroem
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2014, 13:38
Type auto: Golf IV V5

Golf IV V5- 170PK- distributieketting vervangen...???

Bericht door Vroem »

Yep.....wie kan me helpen?
Na meerdere storingsmeldingen en nodige "reparaties" komt nu het volgende : foutcode 17755
Volgens de monteur moet de distributieketting + versnellingsbak+ koppeling vervangen worden.
Gaat een hoop kosten... :evil:

Nu is mijn vraag :
Auto loopt goed ( :D ) maakt geen tikkende, rare geluiden , kan het ook iets anders zijn ?
Elk advies/tip is welkom.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf IV V5- 170PK- distributieketting vervangen...???

Bericht door ferry »

Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar uit 1 code zeggen dat je dat allemaal moet vervangen lijkt me sterk. Distributie zou ik zeggen kan. Maar de gehele versnellingsbak? Ik denk dat ik met een handbak dan alsnog door zou rijden tot je zelf wat merkt. En koppeling zelfde verhaal!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Golf IV V5- 170PK- distributieketting vervangen...???

Bericht door Bluepower »

Waarschijnlijk heeft de monteur gezegt:
de ketting met geleiders moeten vervangen worden(zou heel goed kunnen, weet niet hoeveel km de motor al gedraaid heeft, en of er eerder een kettingrevisie is geweest).
Hiervoor moet de versnellingsbak eraf, en kun je beter direct ook de koppeling meepakken(vaak is die ondertussen ook wel aan vervanging toe, en anders zit je 2x met de montage kosten), omdat de bak er dan toch al af ligt..

Maar die foutcode is voor de nokkenas-sensor(G163), op grond waarvan geeft de monteur het advies om de ketting te vervangen? En wat is er verder al allemaal gedaan/uitgesloten(bedrading, sensor zelf)
En controleer ook gelijk de G28(krukas sensor) eens, die wil ook wel eens fouten geven met de 17755 als gevolg..

Veel voorkomend probleem is de bout van de nokkenas-spanner, die wil ook wel eens kapot gaan..
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf IV V5- 170PK- distributieketting vervangen...???

Bericht door ferry »

Bluepower schreef:Waarschijnlijk heeft de monteur gezegt:
de ketting met geleiders moeten vervangen worden(zou heel goed kunnen, weet niet hoeveel km de motor al gedraaid heeft, en of er eerder een kettingrevisie is geweest).
Hiervoor moet de versnellingsbak eraf, en kun je beter direct ook de koppeling meepakken(vaak is die ondertussen ook wel aan vervanging toe, en anders zit je 2x met de montage kosten), omdat de bak er dan toch al af ligt..

Maar die foutcode is voor de nokkenas-sensor(G163), op grond waarvan geeft de monteur het advies om de ketting te vervangen? En wat is er verder al allemaal gedaan/uitgesloten(bedrading, sensor zelf)
En controleer ook gelijk de G28(krukas sensor) eens, die wil ook wel eens fouten geven met de 17755 als gevolg..

Veel voorkomend probleem is de bout van de nokkenas-spanner, die wil ook wel eens kapot gaan..
Zo lijkt het al heel ergens anders op. Aantal dingen gelijk mee pakken als er toch al een hoop af ligt. Vond het al een beetje vreemd!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Vroem
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2014, 13:38
Type auto: Golf IV V5

Re: Golf IV V5- 170PK- distributieketting vervangen...???

Bericht door Vroem »


Goeie feedback..top...en bedankt.
Vroem
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2014, 13:38
Type auto: Golf IV V5

Re: Golf IV V5- 170PK- distributieketting vervangen...???

Bericht door Vroem »

Bluepower schreef:Waarschijnlijk heeft de monteur gezegt:
de ketting met geleiders moeten vervangen worden(zou heel goed kunnen, weet niet hoeveel km de motor al gedraaid heeft, en of er eerder een kettingrevisie is geweest).
Hiervoor moet de versnellingsbak eraf, en kun je beter direct ook de koppeling meepakken(vaak is die ondertussen ook wel aan vervanging toe, en anders zit je 2x met de montage kosten), omdat de bak er dan toch al af ligt..

Maar die foutcode is voor de nokkenas-sensor(G163), op grond waarvan geeft de monteur het advies om de ketting te vervangen? En wat is er verder al allemaal gedaan/uitgesloten(bedrading, sensor zelf)
En controleer ook gelijk de G28(krukas sensor) eens, die wil ook wel eens fouten geven met de 17755 als gevolg..

Veel voorkomend probleem is de bout van de nokkenas-spanner, die wil ook wel eens kapot gaan..
Ok....ben niet helemaal a-technisch maar monteur werkt via VagCom, geeft mij aan wat volgens hem moet gebeuren...en code
17755...
Maar goed, weet jij meer m.b.t. bout nokkenas-spanner?
Waar zit dat en wat denk je kost 1 reparatie?
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Golf IV V5- 170PK- distributieketting vervangen...???

Bericht door Bluepower »

Als de monteur gebruikt maakt van VCDS, laat hem dan ff kanaal 208 en 209 bekijken(modules, 01 engine, 011 measuring blocks, channel 208+ 209, deze moeten allebei op minder dan + of -8 staan, staan ze verder buiten deze waarde(dus meer dan +8, of lager dan -8) of niet meetbaar(--) dan is óf je bedrading naar de beide sensoren stuk, of de beide sensoren stuk, of je ketting dusdanig ver opgerekt dat het niet meer meetbaar is)
Welke motorcode heb je?
Gert-Jan09
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2019, 23:38
Type auto: Golf mk4 v5

Re: Golf IV V5- 170PK- distributieketting vervangen...???

Bericht door Gert-Jan09 »

Hallo

Ik heb ook nog een vraag. :D
Ik heb ook een 2.3 v5 aqn 170 pk
En stationair doet de ketting af en toe een beetje ratelen. Nou was dat geluid laatst een paar dagen weg en nu is het er weer. Zou dat de kettingspanner kunnen zijn die roet in het eten gooit ?. Heb een motorstoring van het secundaire luchtasysteem erin staan. Maar heeft daar volgens mij 0.0 invloed op toch

Mvg
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten