RADELOOS! GTI slaat zomaar af en/of slaat niet meer aan

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
Erics
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 aug 2013, 00:14
Type auto: Golf mk7 GTI

RADELOOS! GTI slaat zomaar af en/of slaat niet meer aan

Bericht door Erics »

Heren,

ik ben radeloos. Mijn zoon heeft zijn eerste auto gekocht, ene Golf GTI 1998, 1.8T-5v.

Leuke en nette auto, gekocht voor €2300 een maandje terug en inmiddels heb ik €2250 uitgegeven aan achterstallig onderhoud, en het is nog niet klaar.
De auto reed even prima, maar nu manifesteert zich een heel vervelend probleem.

Auto start koud, prima, geen vuiltje aan d lucht, lekker rijden doet ie ook, totdat d motor warm is.
Dan kan de motor zomaar afslaan als je voor een stoplicht stoppen moet. Hij wil dan niet meer starten totdat de motor weer is afgekoeld. Dan slaat de motor direct aan.

Een enkele keer helpt het als ik de stekker van de krukassensor losmaak en weer vastklik. Maar dat blijkt vandaag ook weer niet.

Ik heb vandaag twee keer de auto van een drukke weg moeten duwen, ben er helemaal klaar mee. :((

Ik heb inmiddels vervangen:
1. koelwatertemperatuursensor
2. krukassensor (ik dacht dat het dat was en leek ook zo te zijn, maar toch niet...)
3. Luchtmassameter

Ik heb schoongemaakt:
1. gasklephuis

Met draaiende motor heb ik al eens bekeken week sensoren kritisch zijn als ik ze uit het contact trek.
Zo blijkt de nokkenassensor geen effect te hebben maar de krukassensor wel. Is dat vreemd?

De vorige eigenaar vertelde dat de ontstekingsunit is vervangen, geen idee waar die zit, maar dat weten jullie me vast te vertellen.

Wie o wie herkent dit en kan mij verder helpen?
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RADELOOS! GTI slaat zomaar af en/of slaat niet meer aan

Bericht door staffpride »

Ontstekingsmodule zit op de zijkant van het luchtfilterhuis gemonteerd.

Heb je hem al eens uit laten lezen op foutcodes, dit kan je zoektocht miss in de juiste richting zetten.
MVG EMServices

Afbeelding
Erics
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 aug 2013, 00:14
Type auto: Golf mk7 GTI

Re: RADELOOS! GTI slaat zomaar af en/of slaat niet meer aan

Bericht door Erics »

Nee, nog niet, dacht het met de bronnen op alle forums zo te pakken te hebben... niet dus.
Dus, ik geloof dat ik dat morgen eerst maar eens laat doen.
Ik lees over mogelijke oorzaken als kabelboomdefecten, sensorproblemen, relatieproblemen, spanning ECU, spanning bobines, regelunit... om gek van te worden.

Ik stel het uitlezen eigenlijk te lang uit omdat mijn ervaring is dat er doorgaans weinig zinnigs uit komt en er toch een heleboel wordt voorgesteld dat later helemaal niet de oorzaak blijkt te zijn.

...erg frustrerend, ik zal er morgen toch aan moeten geloven.
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: RADELOOS! GTI slaat zomaar af en/of slaat niet meer aan

Bericht door Verlengsnoer »

Breng je de wagen naar een dealer (keten) of naar een liefhebber en tevens goede monteur?
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RADELOOS! GTI slaat zomaar af en/of slaat niet meer aan

Bericht door staffpride »

Je kan de kabelboom van de motor eens controleren op het punt waar hij over de startmotor loopt.
Hij loopt daar door een kunststof gootje die wel eens kapot gaan (verteerd plastic) en dan schuurt de kabel over de startmotor.
Heb wel eens eerder bij een IV gti problemen mee gehad en daar zat het probleem daar.
Viel ook te pas en onpas uit, maar daar knalde dan de zekering er uit. Kwam bij een lange zoektocht ook op de doorgesleten kabelboom uit.

Iets ander probleem als bij jou, maar het controleren waard
MVG EMServices

Afbeelding
Erics
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 aug 2013, 00:14
Type auto: Golf mk7 GTI

Re: RADELOOS! GTI slaat zomaar af en/of slaat niet meer aan

Bericht door Erics »

Alle sensoren vervangen, blijkt t de spanningsmodule te zijn. Nu iig opgelost
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten