Golf mk3 GTI 15 jaar stilgestaan

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIII.
Plaats reactie
GeertL
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2017, 13:52
Type auto: Golf MK3 GTI

Golf mk3 GTI 15 jaar stilgestaan

Bericht door GeertL »

Hallo Forumleden,

Ik heb een vraag over een Golf mk3 GTI (2.0L 115pk) die in het bezit is van mijn vader.

Hij heeft deze 15 jaar geleden overgenomen van zijn vader, maar vervolgens heeft deze auto vanaf toen stilgestaan.
Dit is in een droge, compleet vochtvrije ruimte geweest. Het blok heeft 96000 km gelopen, de auto heeft nooit problemen gehad en alle onderelen zijn orgineel.

Mijn vraag is of iemand enig idee heeft wat de kosten zouden zijn om zo'n auto weer rijklaar te krijgen?
JorisZZZZ
Berichten: 119
Lid geworden op: 17 dec 2016, 12:02
Type auto: V40

Re: Golf mk3 GTI 15 jaar stilgestaan

Bericht door JorisZZZZ »

bandjes zullen kapot zijn,

slangen misschien poreus geworden? Benzine eens vervangen en kijken of die loopt?!
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf mk3 GTI 15 jaar stilgestaan

Bericht door bzb »

nou wel effe meer dan dat :)

sowieso alle vloeistoffen en filters, kijken of het blok nog los zit voor je hem start, accu lijkt me ook gaar. wel leuk project
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Golf mk3 GTI 15 jaar stilgestaan

Bericht door jwbakkenes »

Reken op 3000 euro, dan valt het niet tegen denk ik. Het valt of staat hoe je deze youngtimer uit zijn winterslaap haalt. Ik zou hier veel over gaan lezen of er een expert bij halen want vaak met dit soort klussen maak je meer stuk door onkunde dan dat je goed doet, dat zou wel heel erg zonde zijn gezien de kilometertellerstand en waarschijnlijk de staat van de auto.

Wil je wat foto's plaatsen, ben wel benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Golf mk3 GTI 15 jaar stilgestaan

Bericht door MK5GTI08 »

Heel vet als project! 96k is NIKS. Aub foto's posten idd als je ermee gaat beginnen.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
GeertL
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2017, 13:52
Type auto: Golf MK3 GTI

Re: Golf mk3 GTI 15 jaar stilgestaan

Bericht door GeertL »

Bedankt voor de reacties! Hij staat momenteel goed ingebouwd tussen allerlei spullen dus zodra ik de tijd heb om hem een beetje vrij te zetten zal ik zeker wat foto's maken.

Wat betreft het rijklaar maken zelf dat zou ik zeker uitbesteden om de reden die jwbakkenes al aanhaalt, het zou zonde zijn om de boel te slopen door onkunde.

Het kan nog wel een tijdje duren voor het daadwerkelijke rijklaar maken in gang wordt gezet, maar mocht dat gebeuren dan zal ik hier wat updates plaatsen.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF III GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten