[Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkII.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

[Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

Hallo iedereen,

Ik ga een golf 2 GTI 16v uit '87 met motorcode PL restaureren als een schoolproject. Op mijn school moeten we een eindwerk doen waarbij we nieuwe dingen leren, en het mocht zijn wat je maar wil. Dus ik als echte VW fan koos om een Golf 2 GTI te restaureren. Ik ben dus volledig onervaren op het vlak van automechaniek en restauratie.

De auto staat nog niet bij mij, hij moet nog opgehaald worden bij de verkoper. dit zal waarschijnlijk over drie weken gebeuren.
Momenteel ben ik velgen aan het restaureren, ik heb voor 180€ 14 duims velgen van BBS gekocht, kruisspaak velgen die origineel grijs waren maar overspoten zijn in zwart. Er zitten nog goede Yokahoma banden op. De overspoten verf begint af te bladeren dus ik ga ze opnieuw in matzwart overspuiten, met een goud naafkapje (als dit er niet goed uitziet verander ik dit).

Het meeste werk is carrosseriewerk; uitblutsen, opschuren, opvullen, lassen etc. Maar er is wel nog een beetje mechanisch werk aan, er moet bijvoorbeeld een nieuwe koppeling in en een paar nieuwe darmpjes.

Dagboek:
18/12/12:
Vandaag heb ik de voorbumper, de steenslagplaat, de grille, de GTI lip en beide voorvleugels gedemonteerd.

19/12/12:
Vandaag heb ik de dwarsbalk vooraan terug goed vastgezetn normaal zonder bumper kunnen de schroeven niet vastgedraaid worden maar met een paar moeren is dit verholpen. Ik ben ook begonnen aan de achterbumper maar hier zitten drie van de vier moeren zo vast dat ik ze niet los krijg.

24/12/12:
Vandaag heb ik het deurpaneel verwijderd en ook de spiegel. Ik heb ook de GTI spoiler op de achterzijde er af gehaald. De achterbumper is spijtig genoeg nog niet los, ik vrees dat er Cola aan te pas zal moeten komen...
Ook de wielbogen en baguetten zijn er nog niet af, deze zitten met pop rivets vast en ik weet niet goed hoe ik deze los zo maken. Iemand een idee?

31/12/12:
Vandaag ben ik verder gegaan met het interieur uit elkaar te halen. Heeft voor wat problemen gezorgd door schroeven waar de schroevendraaier geen grip meer op heeft en ene deur die niet open wil. Zal wel lukken, misschien moet ik eens brute kracht gebruiken.
NOTE: achterbumper is er nog steeds niet af... verdorie!

04/01/13:
Vandaag heb ik de instaplijsten verwijderd, wat palstieke onderdelen, en de tapijten. Ik heb ook de vloerisolatie verwijderd en deze zou ik graag vervangen want is deels verrot.
Heb heel wat vuil gevonden onder de vloermat, en er lag al veel vuil op. Volgende taak zal zijn om met een natte doek alles perfect te kuisen van binnen (heb al gestofzuigd) De vloermat moet ook gestofzuigd worden, heb al geprobeerd met onze stofzuiger maar ik krijg niet alles proper.

Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


19/12/12:
Afbeelding

Afbeelding


24/12/12:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

31/12/12:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

04/01/13
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nerd Fact: De kleur van de tussentitels is de kleur die de auto gaat krijgen, tornado rood
Laatst gewijzigd door Arno op 21 jan 2013, 18:03, 5 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jako
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:00
Type auto: Golf mk1 GTI
Locatie: Irgendwo

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Jako »

Leuk, ga ik volgen! Maar eh, lijkt me een behoorlijk duur project voor school, betalen ze dat ook voor je ??
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door MkVI Nmgn »

Leuk school project!
En word wel leuk denk ik zwart met gouden velgen
Alleen haal even het lood van de velgen af en schuur daaronder ook even netjes ;) Puntjes moeten wel op de I gezet worden :D
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

Jako schreef:Leuk, ga ik volgen! Maar eh, lijkt me een behoorlijk duur project voor school, betalen ze dat ook voor je ??
Neen het eindwerk moet zelf betaalt worden. Mijn ouders betalen wel een deel mee, en ikzelf dan het grootste deel.
Oorspronkelijk wou ik gewoon een Golf 2 1300cc restaureren, en onder de 1500€ blijven. En ik wou enkel mechaniek doen.
Maar nadat ik merkte dat een auto met een slechte motor maar een goede kas en goede lak (roest en kras/deuk vrij) niet te vinden is gaf ik dat idee op. En met in mijn achterhoofd de droom van een GTI te kunnen doen begon ik verder te zoeken.
Tot ik een dag om 3 uur 's nachts op een zoekertje stootte van een man die een project verkocht waar hij geen tijd meer voor had. Buiten een dakhemel en een batterij had de auto alle reserve onderdelen erbij om hem weer in perfecte staat te krijgen. Ook een vrij zeldzaam G60 interieur hoorde er bij, nieuwe deuren, motorkap, koppeling en nog vele andere dingen.
De motor draait perfect, er moet enkel nog water op.
Toen ik dan ging zien naar de auto bleek dat de verkoper een fanaat was van auto's, hij werkte bij toyota/lexus als trainer van mechanical trainers en had een grote garage thuis waar de helft vloer weg was waardoor de brug die hij in zijn kelder heeft staan door de vloer kan. Als je de apparatuur in de kelder erbij telt is dat de droom van elke amateur-restaurreerder. Die man had dus ervaring en vond het geweldig dat ik dit als schoolproject ging doen, en hij zei dat als ik hulp nodig had of vragen had dat ik hem altijd mocht contacteren. Toen heb ik besloten om niets van zijn prijs af te doen en 1500€ te betalen. Voor wat ik er tegenover krijg mag ik bijlange niet klagen denk ik :) Aangezien ik niet de prijs heb proberen te laten zakken krijg ik er nu ook nog een nieuwe batterij bij :) totale kosten gaan tegen de 3000€ aanleunen, gelukkig mag ik een beetje op lening doen bij mijn ouders :P
MkVI Nmgn schreef:Leuk school project!
En word wel leuk denk ik zwart met gouden velgen
Alleen haal even het lood van de velgen af en schuur daaronder ook even netjes Puntjes moeten wel op de I gezet worden
Ja heb ik ook al over zitten denken, de wielen zullen waarschijnlijk toch opnieuw gebalanceerd worden voor de zekerheid dus dan kan ik gelijk die oude gewichtjes er af halen.
Ben daarstraks zand gaan kopen en wat gerief dus in het weekend ga ik ze zandstralen, veel beter dan zitten schuren met staaldraad borstels ;) Morgen ga ik denk ik nog een systeempje timmeren waardoor de banden gespaard blijven van zand onder hoge druk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

Dit weekend ben ik bezig geweest met een betere manier om de oude lak van de velgen te krijgen, zandstralen. Op zich echt een zeer goede oplossing en veel goedkoper dan schuren. Wat je moet hebben is een compressor (als je auto's restaureert of eraan werkt heb je dit sowieso nodig), een zandstraalpistool (ongeveer 20€) + nodige koppelstukken en fijn wit zand. kost je ongeveer 4€ voor 2 zakken van 25 kilo. Nadeel is de voorbereiding, je zand moet kurkdroog zijn terwijl het vochtig in die zakken zit. Dit betekent oftewel een paar platte bakken vol zand gieten en onder de verwarming zetten, of een grote kookpot vullen en dan het vuur op het laagste standje en laten staan (wel af en toe roeren, en niet verschieten van de stoom die er uit komt. Dat is wat er uit moet). Daarna is het gewoon een kwestie van goed richten met het zandstraalpistool en op tijd en stond het pistool van binnen beetje vrijmaken. Uit mijn ervaring blijkt dat het best is om je zand te gebruiken terwijl het nog wat warm is, want je compressor zal ook een klein beetje vocht door de leiding je pistool in sturen en dan verstopt het snel. Met warm zand gebeurt dit minder snel. Ook goede tip, doe het in een soort van bak of zo (die je desnoods zelf timmert) zo kan je het zand achteraf terug opwarmen en gebruiken.

Aha, nog iets zeer belangrijk. Gebruik een keukenzeef om het zand eerst te zeven voor je het met het pistool gebruikt. Tenzij je je pistool stuk wil.

@MkVI Nmgn loodjes zijn nu van de wielen, verbaasde mij hoe broos die waren. Ik schoof uit met een schroevendraaier toen ik er eentje probeerde af te wippen en zat direct een gat in dat loodje. :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door RobvR »

Leuk project Arno en een hele uitdaging. Ik ben benieuwd hoe je het er vanaf gaat brengen maar respect hoor!
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

RobvR schreef:Leuk project Arno en een hele uitdaging. Ik ben benieuwd hoe je het er vanaf gaat brengen maar respect hoor!
Dankje!
Ja ben zelf ook benieuwd hoe ik het er vanaf zal brengen, hopelijk goed :) Ben wel vrij handig dus moet wel lukken denk ik. Mijn grootste probleem is dat de auto moet herspoten worden of gewrapt worden, en ik heb totaal geen zicht op de prijzen hiervoor. Heb al rond gevraagd en mensen gecontacteerd van bedrijven die het doen maar ik krijg geen reactie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
WesleyGTI
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 apr 2011, 21:30
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door WesleyGTI »

Leuk man elke week een foto updateje ?
succes!
VW Golf GTI 6 Carbon Steel Grey
Jako
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:00
Type auto: Golf mk1 GTI
Locatie: Irgendwo

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Jako »

Waarom rol je hem niet? Ik zou wat dat aangaat als eerste aan je budget denken en de auto technisch goed in orde maken. En hoewel smaken kunnen verschillen kun je hem er gerold best wel aardig uit laten zien (niet origineel - maar goed).

Of is dit vloeken in de kerk en krijg ik nu het halve forum over me heen dat ik je op slechte ideeen breng :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

Jako schreef:Waarom rol je hem niet? Ik zou wat dat aangaat als eerste aan je budget denken en de auto technisch goed in orde maken. En hoewel smaken kunnen verschillen kun je hem er gerold best wel aardig uit laten zien (niet origineel - maar goed).

Of is dit vloeken in de kerk en krijg ik nu het halve forum over me heen dat ik je op slechte ideeen breng
Heb daar ook al over gedacht, maar uiteindelijk moet je dat vrij vaak polishen enz of het wordt dof en het is ook minder in kwaliteit. Ik moet eens goed de prijzen vergelijken en er over nadenken, dus eerst prijzen vinden.
Ben iemand die zo denkt: "Als ik het doe, doe ik het de eerste keer goed." Misschien de kritisch ingesteld, te veel gedreven door het beste te willen en dus zal dat wel in mijn portefeuille laten voelen, maarja bedenk ook dat zo'n golf in topstaat al wat waard is terug. Over een paar jaar zal dat nog wel stijgen. Dus echt verloren is het geld nou ook weer niet :)

Ik zal er eens goed over nadenken, weet iemand een winkelketen van autoverven en dergelijke? Liefst eentje die ook in België zit :mrgreen: Dan kanik daar eens gaan kijken, tot zover heb ik nog geen gevonden.

Ik ga hem sowieso autotechnisch in orde maken eerst, zodat ie werkt en mobiel is. Ga er wel nog niet direct het G60 interieurtje in plaatsen dat wil ik liefst niet al te veel bevuilen en bekrassen tijdens het werken. Dat is wrs het laatste wat er in gaat. Eerst water op de motor zetten, koppeling vervangen, etc. Wel eigenlijk mag ie eerst eens een wasbeur van de hogedruk krijgen denk ik, of is dit af te raden?
Ah ja dat is nog een vraag van mij, kan het kwaad als ik de motor afspuit met de hogedruk?
WesleyGTI schreef:Leuk man elke week een foto updateje ?
succes!
Bedankt!
Zal proberen, maar voor de moment is er weinigs boeiend te zien. Ben aan die wielen bezig en de auto staat nog niet bij mij. Maar van zodra de auto hier is zullen er veel fotoootjes komen ;)
Afbeelding
Jako
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:00
Type auto: Golf mk1 GTI
Locatie: Irgendwo

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Jako »

Ik denk dat je aan spuiten een aardig bedrag kwijt bent. Zeker als je het helemaal wilt laten doen. Als je hem helemaal uit elkaar haalt en zelf strak maakt ben je denk ik al gauw een 1500 euro kwijt maar met name dat strak maken is een kunt op zich en heel tijdrovend.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

Jako schreef:Ik denk dat je aan spuiten een aardig bedrag kwijt bent. Zeker als je het helemaal wilt laten doen. Als je hem helemaal uit elkaar haalt en zelf strak maakt ben je denk ik al gauw een 1500 euro kwijt maar met name dat strak maken is een kunt op zich en heel tijdrovend.
Jep ik ga hem sowieso zelf helemaal voorbereiden, is ook een eindwerk dus ik moet wel dingen doen en leren :mrgreen:
Dus ook opschuren enz ga ik zelf doen. Heb er ook over gedacht hem zelf te herspuiten, met de compressor die ik ga kopen zou dat mogelijk zijn.

Heb gelukkig een set deuren en een oude motorkap om wat op te oefenen :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Chris5gti »

Jako schreef: met name dat strak maken is een kunt op zich en heel tijdrovend.
Als je de kunst goed onder de knie hebt valt het reuze mee hoor golf 2 is het mooiste om te maken , is allemaal recht en hoekig plaatwerk .
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Chris5gti »

Arno schreef:
Jako schreef:Ik denk dat je aan spuiten een aardig bedrag kwijt bent. Zeker als je het helemaal wilt laten doen. Als je hem helemaal uit elkaar haalt en zelf strak maakt ben je denk ik al gauw een 1500 euro kwijt maar met name dat strak maken is een kunt op zich en heel tijdrovend.
Jep ik ga hem sowieso zelf helemaal voorbereiden, is ook een eindwerk dus ik moet wel dingen doen en leren :mrgreen:
Dus ook opschuren enz ga ik zelf doen. Heb er ook over gedacht hem zelf te herspuiten, met de compressor die ik ga kopen zou dat mogelijk zijn.

Heb gelukkig een set deuren en een oude motorkap om wat op te oefenen :)
Als je tot nu toe alleen spuitbus ervaring hebt is het niet aan te raden , zou je het toch willen proberen huur dan een spuitkabine en laat je door iemand helpen die ervaring heeft want er kan heel veel mis gaan met spuiten . En dan word het duur aangezien de matrialen vrij veel kosten .
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

Chris5gti schreef:
Arno schreef:
Jako schreef:Ik denk dat je aan spuiten een aardig bedrag kwijt bent. Zeker als je het helemaal wilt laten doen. Als je hem helemaal uit elkaar haalt en zelf strak maakt ben je denk ik al gauw een 1500 euro kwijt maar met name dat strak maken is een kunt op zich en heel tijdrovend.
Jep ik ga hem sowieso zelf helemaal voorbereiden, is ook een eindwerk dus ik moet wel dingen doen en leren :mrgreen:
Dus ook opschuren enz ga ik zelf doen. Heb er ook over gedacht hem zelf te herspuiten, met de compressor die ik ga kopen zou dat mogelijk zijn.

Heb gelukkig een set deuren en een oude motorkap om wat op te oefenen :)
Als je tot nu toe alleen spuitbus ervaring hebt is het niet aan te raden , zou je het toch willen proberen huur dan een spuitkabine en laat je door iemand helpen die ervaring heeft want er kan heel veel mis gaan met spuiten . En dan word het duur aangezien de matrialen vrij veel kosten .
Ok bedankt om het te zeggen, daar moet ik dus ook rekening mee houden dan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

Centercaps van de BBS wielen zijn gespoten, en klaar met gouden naafdoppen.
Ik wacht nu op een compressor, zodat ik de wielen zelf kan zandstralen en daarna herspuiten.

Kwestie van de auto spuiten denk ik dat ik hem toch ga rollen, mits dit duurzaam genoeg is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Chris5gti »

Arno schreef:Centercaps van de BBS wielen zijn gespoten, en klaar met gouden naafdoppen.
Ik wacht nu op een compressor, zodat ik de wielen zelf kan zandstralen en daarna herspuiten.

Kwestie van de auto spuiten denk ik dat ik hem toch ga rollen, mits dit duurzaam genoeg is.
Nou rollen is meer iets voor de muren in je woonkamer of een houten kasdeurtje enz . Maar voor een auto niet aan te bevelen . Of je moet hem mat zwart maken ofzo dan zie je er niet veel op . Maar als het qualiteit moet uitstralen absoluut niet aan te bevelen .
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

Chris5gti schreef:
Arno schreef:Centercaps van de BBS wielen zijn gespoten, en klaar met gouden naafdoppen.
Ik wacht nu op een compressor, zodat ik de wielen zelf kan zandstralen en daarna herspuiten.

Kwestie van de auto spuiten denk ik dat ik hem toch ga rollen, mits dit duurzaam genoeg is.
Nou rollen is meer iets voor de muren in je woonkamer of een houten kasdeurtje enz . Maar voor een auto niet aan te bevelen . Of je moet hem mat zwart maken ofzo dan zie je er niet veel op . Maar als het qualiteit moet uitstralen absoluut niet aan te bevelen .
Wel dat was dus ook wat ik dacht, en waarom ik zo mijn twijfels heb bij dat rollen. Maar op Volksforum waren er heel wat mensen die dat aanbeveelden en heb ook al een paar mooie resulataatjes gezien met bootlak.

Gelukkig heb ik nog tijd zat, en is er iemand anders van mijn school in het jaar boven mij die een gelijkaardig eindwerk doet en die ook wrs gaat rollen. Kan ik altijd zien of het mooi is of niet :P Alleen heb ik ook mijn twijfels over duurzaamheid.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

Volgende zaterdag is het dus zover, dan komt de Golf naar bij mij :D
Wordt nog een 'leuke' ervaring, er gaat minstens 5cm sneeuw liggen volgens alle weerberichten, wordt leuk zo op de weg met een auto-trailer combi van bijna 3.5 ton :mrgreen: Gelukkig heb ik een nonkel die dagelijks met de vrachtwagen rijdt, die zal dat wel aankunnen!

Geannuleerd wegens het weer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

GTI is aangekomen vandaag :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
WesleyGTI
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 apr 2011, 21:30
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door WesleyGTI »

haha sterkte wel leuk dat je hem gaat opknappen ben benieuwd
VW Golf GTI 6 Carbon Steel Grey
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

WesleyGTI schreef:haha sterkte wel leuk dat je hem gaat opknappen ben benieuwd
Bedankt!

Vandaag heb ik de GTI lip, de steenslagplaat, de grille, de voorbumper en de twee voorflanken gedemonteerd.
Ziet er nu echt niet uit :) Morgen de achterbumper (als ik de WD40 vindt) en de wielbogen en spiegels.
Mijn plan is om nu eerst alle plastieken delen van de buitenkant te halen zodat ik deze met bumperspray mooi zwart kan spuiten. De bumpers ga ik een rode bies geven, en dan moet ik op zoek naar de baguetten want die zijn niet volledig denk ik. Die zou ik ook liefst met een rode bies willen, maar op kapaza zag ik er een setje en die waren 300€ :shock: ik weet niet of dit een redelijke prijs is of niet, maar lijkt me toch veel. ik ga dus proberen de standaard baguetten te spuiten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

Hey hey hey kijk eens hier, een gigantische update ;)

Heeft een tijdje geduurd, maar nu krijg je dus veel update in 1 keer.
Ik hoop tegen het einde van de vakantie het interieur in orde te krijgen, nog zonder alle electriek aan te sluiten enz want dat ga ik op het einde doen. Dan ge ik hem mechanisch in orde brengen. Dan al het carrosseriewerk en dan de ophanging nazien.
Misschien een raar begin, het interieur instaleren, maar ik ben aan het wachten op onderdelen voor de motor en dat interieur staat een beetje in de weg dus als dat in de auto zit en afgedekt is met plastiek heb ik meer plaats en heb ik de tijd dat ik wacht op onderdelen al nuttig kunnen besteden! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

Nogmaals een update!

Hij ziet er nu iets 'anders' uit en hij heeft een voorlopige bijnaam gekregen ik heb besloten hem een tijdje 'The Shed' the noemen :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door jwbakkenes »

Goed bezig, moet dit klaar zijn voor de zomervakantie 2013?
Mooi project, ga ik volgen.

Jan Willem
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Plaats reactie

Terug naar “GOLF II GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten