[Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkII.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

jwbakkenes1961 schreef:Goed bezig, moet dit klaar zijn voor de zomervakantie 2013?
Mooi project, ga ik volgen.

Jan Willem
Dankje!
Neen dit moet af zijn tegen maart 2014

Nog een update van wat ik in het weekend heb gedaan:
Afbeelding
Afbeelding

De schijnwerpers die ik bij WilcoGTI heb gekocht zijn aangekomen, gaat leuk worden onder de dunne bumpers denk ik!
Heb ook de achterlichten verwijderd, en heb overal waar er roestplekjes zaten (buiten op de bodem) deze zoveel mogelijk proper gemaakt met het gerief dat ik heb en dan een laagje roestwerende primer over gedaan zodat het niet verder roest nu de kas zo bloot is en de auto onder een hoes buiten staat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Chris5gti »

Dat laagje primer had wel iets dunner gemogen :shock: . Het beste is als je gewoon zulke delen (met veel roest) helemaal blank schuurd en op de plekken met roest een staalborstel (bijv op de boormachine) of dergelijke gebruikt . En erna het hele deel met 2 tot 3 DUNNE laagjes Epoxy Primer behandeld . EP is perfect voor als hij buiten onder een zeil moet staan . Deze primer is zelfs zo roest werend dat als je een blanke plaat metaal er dekkend mee zou spuiten (de laatste laag moet atijd dekkend zijn ) zou je hem zo een paar weken in het water kunnen leggen zonder dat die roest !

Dus mijn tip vooral als je een compressor hebt , koop een goedkope grondlak spuit ( 40 euro ) en epoxy primer met verharder . Dan kom je een heel eind en werk je niet tegen je zelf . Want die plekjes schuren en spuitbus erop zul je later alleen spijt en problemen van krijgen .

Als je alle delen hebt ontroest en geprimerd , kun je beginnen met plamuren,filler spuiten enz . Ook heb je het voordeel dat als er EP opzit je ook de auto eens 2 maanden kunt laten staan als je geen tijd/geld/zin hebt. Wel natuurlijk erop letten dat de roest niet van binnen uit komt want dan heeft het geen zin om de buitenkant te behandelen .
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door gerben302JD »

Goed bezig Arno,
Blijf je volgen! ;)
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: [Restauratie] 1987 Golf 2 1.8l GTI 16v PL

Bericht door Arno »

Chris5gti schreef:Dat laagje primer had wel iets dunner gemogen :shock: . Het beste is als je gewoon zulke delen (met veel roest) helemaal blank schuurd en op de plekken met roest een staalborstel (bijv op de boormachine) of dergelijke gebruikt . En erna het hele deel met 2 tot 3 DUNNE laagjes Epoxy Primer behandeld . EP is perfect voor als hij buiten onder een zeil moet staan . Deze primer is zelfs zo roest werend dat als je een blanke plaat metaal er dekkend mee zou spuiten (de laatste laag moet atijd dekkend zijn ) zou je hem zo een paar weken in het water kunnen leggen zonder dat die roest !

Dus mijn tip vooral als je een compressor hebt , koop een goedkope grondlak spuit ( 40 euro ) en epoxy primer met verharder . Dan kom je een heel eind en werk je niet tegen je zelf . Want die plekjes schuren en spuitbus erop zul je later alleen spijt en problemen van krijgen .

Als je alle delen hebt ontroest en geprimerd , kun je beginnen met plamuren,filler spuiten enz . Ook heb je het voordeel dat als er EP opzit je ook de auto eens 2 maanden kunt laten staan als je geen tijd/geld/zin hebt. Wel natuurlijk erop letten dat de roest niet van binnen uit komt want dan heeft het geen zin om de buitenkant te behandelen .
Bedankt voor die tips! Deze primer uit spuitbus is maar tijdelijk, ik heb gewoon met een beitel zoveel mogelijk roest en rot weggekrabt en dan dit erover gedaan om het tijdelijk te beschermen. Ik ga later nog stukjes moeten lassen, mooi opschuren enz maar nu moet ik eerst de motor klaar krijgen en liefst het interieur er ook weer in krijgen. Ik ga de auto niet helemaal vanbinnen en vanbuiten herspuiten omdat dat financieel denk ik onhaalbaar is. Later zal dit sowieso wel gebeuren, als ik meer geld heb en een job heb etc.

Nog een laatste vraag, is het niet beter om eerst alles op te schuren, met filler te vullen of uit te deuken voor ik die epoxy primer er op doe?

Even oplijsten hoe ik het zie:
Ik wil nu liefst het interieur er terug inkrijgen en dat de auto af is vanbinnen. Dat ik later misschien nog ga moeten het tapijt loshalen voor de elektriek te doen maakt me weinig uit, maar nu zit dat interieur serieus in de weg.
Dan zou ik het afdekken met een goede dikke plastiek folie zodat het niet beschadigd geraakt.
Dan zou ik de motor in orde maken (koeling en koppeling en vloeistoffen en schakelmechanisme reviseren/herinstellen)
En dan zou ik het carrosseriewerk doen. Dat valt dan in de zomer en da's altijd een pak beter voor als er spuitwerk moet gebeuren. Als kleur dacht ik aan matzwart aan de deuren/dorpels/b-stijl. Dus het deel dat nog buiten de auto zit, maar dat afgedekt is door de deuren als deze toe zijn. En dan tornadorood voor de buitenkant van de auto. de binnenkant zou dan in het groen blijven aangezien je de carrosserie toch bijna niet ziet buiten op de achterklep. Maar achterklep en deuren zou ik wel volledig herspuiten, alhoewel de deuren al tornadorood zijn dus ik denk dat polijsten genoeg zal zijn.
En ja, dan de auto terug ineen steken en de ophanging nakijken en de bodem met steenslag bewerken, ben hierover nog niet zeker.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF II GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten