benzine problemen???

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkII.
Plaats reactie
jan74
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2012, 14:47
Type auto: golf mk2 gti

benzine problemen???

Bericht door jan74 »

Hallo ik heb een golf gti II 79kw u9 uit 1990 en die wil niet meer aanslaan ik ben er al een poosje mee aan het stoeien en zie het even niet meer. Als je de eerste keer start dan draait hij goed rond maar slaat niet aan als je dan weer start dan klinkt het alsof de accu leeg is wat niet zo is,als je er dan een bougie uit draait dan zie je de benzine liggen op de zuiger maar de bougie vonkt wel ik vermoed dat hij teveel benzine krijgt. als je hem aansleept dan doet hij het wel maar klinkt als of hij op drie cilinders loopt terwijl ze wel alle 4 vonken. ontsteking staat ook goed ik weet het nu even niet meer.
wie heeft een idee?
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: benzine problemen???

Bericht door Spuugemmer »

heb je benzine liggen op alle cilinders of op een cilinder specifiek? Hoe weet je dat de ontsteking goed staat als hij niet goed loopt? Is hij dit spontaan gaan doen of nadat er iets veranderd is?
Golf MK1 GTI
jan74
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2012, 14:47
Type auto: golf mk2 gti

Re: benzine problemen???

Bericht door jan74 »

ik heb de auto niet lopend gekocht de vorige eigenaar zei dat hij wel liep maar dat hij tikkerde hij wou ook niet aanslaan toen ik hem gehaald heb maar omdat ik hem goedkoop kreeg maar mee genomen. ik weet dat hij op tijd staat omdat ik de distributie en onsteking optijd heb gecontoleerd,de benzine ligt op alle vier de zuigers. hij geeft zoveel benzine dat het oliepeil zelf stijgt heb de olie al ververst omdat het niveau ter hoog was, maar ook nustijgt die weer, de moter heeft wel goeie compressie die heb ik gemeten.
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: benzine problemen???

Bericht door Spuugemmer »

Dus als cilinder 1 boven is dan vonk cilinder 1 maar met hoeveel graden voorontsteking?? in de extremen kan 5 graden het verschil maken tussen aanslaan en vast slaan van de startmotor. Zoals jij het omschrijft klinkt het mij of de ontsteking niet goed staat.

Met het blote oog kan je niet zien of de ontsteking goed staat. Er zit een rubberdop boven het vliegwielhuis. Als je deze eruit haalt en een stroboscoop lamp aansluit op cilinder 1 en hij draait dan zie je een streep op het vliegwiel staan als deze draait. Blijft de streep stilstaan in het stroboscoop ligt dan staat de ontsteking op tijd.

Als ik zo je verhaal hoor denk ik dat ie te vroeg ontsteekt of heel heel veel te laat.
Golf MK1 GTI
jan74
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2012, 14:47
Type auto: golf mk2 gti

Re: benzine problemen???

Bericht door jan74 »

het probleem is dus dat hij dus niet loopt en kan dus niet kontroleren met een stroboscoop lamp,ik heb vandaag gekeken op het vliegwiel en ik heb er een o op een kerfje en een vlake kant waar moet hij op staan dan? nu vonkt de eerste cilinder als het puntje van het vliegwielhuis bij het kerfje in het vliegwiel staat heb vandaag weer geprobeerd en hij verzuipt nog steeds.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF II GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten