GTI 16V KR, K-jetronic tuning?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkII.
Plaats reactie
brucesushi
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2016, 13:27
Type auto: Golf MK2 GTI 16V KR

GTI 16V KR, K-jetronic tuning?

Bericht door brucesushi »

Hoi,
is er een manier om wat meer pit uit een 16v kr blok te krijgen zonder grote aanpassingen?

mvg
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: GTI 16V KR, K-jetronic tuning?

Bericht door MK5GTI »

Om echt merkbaar verschil te krijgen moet je toch al flink wat geld uit gaan geven..

Denk hierbij aan een Cold air intake, spaghetti spruitstuk, scherpe nokkenas, afgedraaid vliegwiel etc, echter win je hier in verhouding maar heel weinig vermogen mee.

Het enige waar je veel verschil van gaat merken is als je de motor aanpast voor een turbo..

Tuning van atmosferische motoren is niet echt rendabel naar mijn mening ;)

Het goedkoopste, en makkelijkste wat je wel kunt doen is het gewicht verminderen.
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: GTI 16V KR, K-jetronic tuning?

Bericht door Race Eend »

MK5GTI schreef:Denk hierbij aan een Cold air intake, spaghetti spruitstuk, scherpe nokkenas, afgedraaid vliegwiel etc, echter win je hier in verhouding maar heel weinig vermogen mee.
En daarna de G60 digifant erop en dan mapping uitvoeren.

Maar wat je zegt. Veel geld voor weinig winst.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “GOLF II GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten