Ervaringen automaat tegenover handgeschakeld.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkI.
Plaats reactie
Rudy
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2016, 19:28
Type auto: Nog geen

Ervaringen automaat tegenover handgeschakeld.

Bericht door Rudy »

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt mijn eerste auto te kopen en dat zal zeker weten een MK1 worden.
Nu heb ik een mooi exemplaar gevonden van '88, met alle opties; Elektrische ramen, elektrisch open dak en zelfs de stoelverwarming (wat voor mij niet echt meerwaarde heeft maar voor de auto wel).
De enige reden dat ik twijfel over de aankoop is het feit dat het een automaat is.
Ik weet dat vele automaat bakken moeite kunnen hebben met het constant schakelen binnen de bebouwde kom.
Dus mijn vraag is, hoe betrouwbaar zijn deze automaten? En ook, is er een verschil in prestaties tegenover een handgeschakelde?
Zou fantastisch zijn als iemand me hierover kan voorlichten. :D

Mvg,

- Rudy
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Ervaringen automaat tegenover handgeschakeld.

Bericht door jwbakkenes »

Welkom Rudy, je wens om een MK1 GTI te kopen uit 1988 zal niet gaan want ze zijn gemaakt/verkocht tot 1983. Er zijn ook geen automaten gemaakt voor de GTI.
Misschien heb je een type foutje gemaakt en bedoel je type 2, ook die zijn niet geleverd in automaat.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Rudy
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2016, 19:28
Type auto: Nog geen

Re: Ervaringen automaat tegenover handgeschakeld.

Bericht door Rudy »

Bedankt voor de reactie jwbakkenes.

Ik had waarschijnlijk moeten aangeven dat het niet om een GTI gaat. Ik realiseer me dat ik op ietwat het verkeerde forum zit daarvoor maar dit forum leek wat actiever dan andere fora die ik heb gevonden.
Het is wel een 1.8 maar met automatische transmissie.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF I GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 25 gasten