Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkI.
Plaats reactie
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door Hoppers »

Ola,

Ik ga binnenkort kijken bij een MK1 jetta en zou graag weten wat aandachtspunten en zwakke plekken zijn. Waar moet ik extra op letten? Alle advies is welkom.

Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door Hoppers »

niemand?
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door RobvR »

Hoppers schreef:niemand?
Er is vast wel iemand hier die dat weet. ........................... toch?
Groet RobvR
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door Hoppers »

Dat hoopte ik ook. :)
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door Spuugemmer »

Naast de standaard punten die gelijk zijn voor een golf als een jetta. Wil er bij de Jetta nog wel eens wat extra ellende rond de kofferklep en de bodem van de kofferklep zich voordoen. Vooral roest en dergelijke.

Weet niet wat je plan/idee met de auto is? Maar als je er een wil kopen en er dan gewoon mee wil rijden is het denk ik van belang een zo compleet mogelijke auto te kopen. hiermee bedoel ik alle delen aanwezig en ook zoals je ze wil hebben. Er wordt op het net nog wel het een en ander aangeboden maar de definitie van kwaliteit verschilt bij mensen nog wel eens.
Daarnaast denk niet bij zo'n auto ooohw een bumper met een scheurtje wat kost een nieuw bumpertje nou... Dat kan ik je vertellen een nieuwe ORIGINELE (essentieel als je wil dat ie past.) is een kleine 500 euro. Als je hem überhaupt nog kan krijgen!

Wil je advies geven op technisch gebied maar. Wat gaat het worden? of ben je gewoon opzoek naar een leuke jetta en maakt het techniek niets uit?
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door Spuugemmer »

iets heel anders maar zeker zo apart!!!

http://www.ebay.de/itm/VW-Derby-Sorg-Mo ... ken=la2cQ3
Golf MK1 GTI
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door Hoppers »

Hey Chris. Bedankt voor je antwoorden. Die Derby is zeker apart maar niet echt waar ik naar op zoek ben. Morgen ga ik bij deze auto kijken. de bedoeling is om hem plat op z'n buik te leggen met dikke wielen en zo lekker rondkarren. Zijn er op motorisch gebied nog dingen waar ik op moet letten?

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/60 ... otoGallery

Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door Spuugemmer »

Met die 1.5jes kan doorgaans weinig misgaan mits ze een beetje fatsoenlijk onderhoud hebben gehad.

Let toch even op roest plekken enzo aangezien de verkoper aangeeft dat ie wel gebruikssporen heeft. Daarnaast als ik zo de advertentie lees dat ie naar een andere oldtimer opzoek is gewoon even vragen waarom.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door theo »

Iets anders; let er op dat de nieuwe regering de vrijstelling wegenbelasting afschaft voor oldtimers....
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door RobvR »

theo schreef:Iets anders; let er op dat de nieuwe regering de vrijstelling wegenbelasting afschaft voor oldtimers....
Of juist snel zijn ... zie onderstaand stukje van internet geplukt.

"Helaas is er nog weinig bekend, behalve dan dat deze besparing wordt opgevoerd als ‘milieumaatregel’. De invoering zal waarschijnlijk plaatsvinden in 2014 dus volgend jaar worden de details uitgewerkt. Dan pas weten we of de maatregel ook voor alle bestaande gevallen zal gelden."
Groet RobvR
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door bzb »

en de stroom verotte benzen uit waar dan ook komt tot een halt hopelijk

voordeel is dat de prijzen weer lekker laag worden en daar betaal je de mrb weer mee, klaar 8-) (bzb for president)

verder heb ik wel het idee dat ik voor piet snot op de vvd heb gestemd, cdaaaa dan toch voordeliger?
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door Hoppers »

Spuugemmer schreef:Met die 1.5jes kan doorgaans weinig misgaan mits ze een beetje fatsoenlijk onderhoud hebben gehad.

Let toch even op roest plekken enzo aangezien de verkoper aangeeft dat ie wel gebruikssporen heeft. Daarnaast als ik zo de advertentie lees dat ie naar een andere oldtimer opzoek is gewoon even vragen waarom.
Ik heb hem gekocht. 8-) Bodem, wielkasten, dorpels, onderkant van de deuren enz bleken allemaal keihard. Ook het interieur is in goede staat. Met de genoemde gebruikerssporen bedoelde de verkoper krasjes en dergelijke. Dit maakt niks uit aangezien hij waarschijnlijk opnieuw gespoten gaat worden. De verkoper verkocht deze omdat hij graag een kever wilde. Ook het feit dat hij een puntgave MK1 Scirocco had staan, gaf me het idee dat het ook een liefhebber is en dat er goed met de jetta is omgesprongen. Pics volgen..
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door Hoppers »

theo schreef:Iets anders; let er op dat de nieuwe regering de vrijstelling wegenbelasting afschaft voor oldtimers....
Ja klopt. Hier maakt ik me niet zo druk om aangezien dit niet de reden was om hem te kopen. Ik wilde gewoon graag een MK1 Jetta. :)
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
ClydeKick
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 dec 2012, 12:51
Type auto: Golf 1 GTI

Re: Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door ClydeKick »

Hoppers schreef:
theo schreef:Iets anders; let er op dat de nieuwe regering de vrijstelling wegenbelasting afschaft voor oldtimers....
Ja klopt. Hier maakt ik me niet zo druk om aangezien dit niet de reden was om hem te kopen. Ik wilde gewoon graag een MK1 Jetta. :)
Haha, hem gewoon willen HEBBEN vervult ook al je wensen :-)
-License to Drive a GTI-
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Waar op letten bij aankoop van een MK1

Bericht door Hoppers »

ClydeKick schreef:
Hoppers schreef:
theo schreef:Iets anders; let er op dat de nieuwe regering de vrijstelling wegenbelasting afschaft voor oldtimers....
Ja klopt. Hier maakt ik me niet zo druk om aangezien dit niet de reden was om hem te kopen. Ik wilde gewoon graag een MK1 Jetta. :)
Haha, hem gewoon willen HEBBEN vervult ook al je wensen :-)
Jij snapt het. :D Kleine update, 3 januari gaat de Jetta naar Hans Sloot voor een onderhoudsbeurt. Foto's moeten nog steeds gepost worden, alleen heb ik er nog niet veel tijd voor gehad.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF I GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten