Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkI.
Erics
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 aug 2013, 00:14
Type auto: Golf mk7 GTI

Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1

Bericht door Erics »

graag jullie hulp svp...

Ik ben bezig met die leuke driedelige Zender dakspoiler...

Die heb ik nu geschuurd, het ziet er niet meer uit nu want hij was amateuristisch zwart en daarvoor (wellicht professioneel) rood gespoten met een grijze grondlaag en zelfs hier en daar geel plamuur...

Dat ding is van zacht rubber, en ik vraag mij af of het verstandig is om m in de zilverkleur van de auto te spuiten.
Als dat überhaupt mogelijk is op zacht rubber of is er een werkwijze die dat mogelijk maakt zonder dat de lak er direct als krakelee uitziet als je er naar kijkt?

iemand ervaring?
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1

Bericht door RobvR »

Excuus dat ik je geen antwoord kan geven of het spuiten mogelijk is, maar eigenlijk staan deze spoilers het mooist als je ze er ongespoten op monteert. Dat werd vroeger ook het meest gedaan omdat dit beter harmoniseerde met de ongespoten spatbordranden en bumpers. (met uitzondering van de Pirelli W65)
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1

Bericht door Spuugemmer »

De spoiler is flexibel en door snelheid komt er druk op de spoielr te staan en vervormd deze met als gevolg scheuren in de lak. De beste optie is een ongespoten exemplaar.

Heb er nog wel een of 2 liggen die niet gespoten zijn en in nette staat. Denk namelijk dat je het gespoten exemplaar niet meer netjes krijgt.
Golf MK1 GTI
Erics
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 aug 2013, 00:14
Type auto: Golf mk7 GTI

Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1

Bericht door Erics »

Spuugemmer schreef:De spoiler is flexibel en door snelheid komt er druk op de spoielr te staan en vervormd deze met als gevolg scheuren in de lak. De beste optie is een ongespoten exemplaar.

Heb er nog wel een of 2 liggen die niet gespoten zijn en in nette staat. Denk namelijk dat je het gespoten exemplaar niet meer netjes krijgt.
nou, graag! :D

meld mij via pb, tnx
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Erics
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 aug 2013, 00:14
Type auto: Golf mk7 GTI

Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1

Bericht door Erics »

KR "dikke" Inlaatspruitstuk vandaag geruild voor een erg mooie 3-delige Zender spoiler.
Met dank aan 'Spuugemmer' … super.

Ben er blij mee.

Tevens een gesprekje gehad bij Kroonenburg Motorsport….om eens te polsen wat de mogelijkheden zijn mbt de KR.
daar zijn mooie tips uit naar voren gekomen.

Ik ga mij bezinnen samen met de jongens op: "wat te doen?"
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Erics
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 aug 2013, 00:14
Type auto: Golf mk7 GTI

Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1

Bericht door Erics »

Potverdrie….

ben ik er weer ingetuind,
door mijn enthousiasme en daadkracht pak ik te snel door en daardoor staat er nu een GTI en een extra KR motor.

Blijkt dat ze er eigenlijk helemaal geen heil in zien om dit project verder te brengen en dat ze het wel leuk voor mij vonden.

Zucht

Ik geloof dat er een GTI en een extra KR motor te koop komen. :(
Laatst gewijzigd door Erics op 14 mei 2014, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1

Bericht door Golf88 »

Hehe, jammer om te lezen dit :| Is dit voor jezelf dan geen leuk project om toch door te zetten? Wellicht dat als jullie wat verder ermee komen dat het enthousiasme alsnog/terug komt?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF I GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten