HARC vrij rijden 22 sept 2017

Hier kan je de aankondigingen vinden evenementen en meetings die niet door dit forum georganiseerd zijn. Tevens kan je hier de verslagen vinden van die bijeenkomsten.
Het staat iedereen vrij hier evenementen en meetings te plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beetspeed
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2017, 14:52
Type auto: - niet meer -

HARC vrij rijden 22 sept 2017

Bericht door Beetspeed »

Gaat er nog iemand naar een van de laatste vrij rijden dagen van de HARC volg week vrijdag?
Kosten voor leden slechts 90,-- met een straatauto (klasse 1) voor 4 sessies over de dag verspreid.
Golf6 verkocht -
Gebruikersavatar
Beetspeed
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2017, 14:52
Type auto: - niet meer -

Re: HARC vrij rijden 22 sept 2017

Bericht door Beetspeed »

Gisteren enorm fijn wat rondjes gereden op Zandvoort!
Het was redelijk rustig, zoals meestal wel tijdens vrij rijden bij de HARC :)

Afbeelding

Ik was wel een vreemde 'eend' in de bijt :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erg fijn 2x een half uur rondjes gereden (laatste sessie overgeslagen) en de auto zo veel beter leren kennen.
De (nog) standaard remmen hielden het maar net, maar grip was niet slecht, zelfs niet in de regen in de 2e sessie (!) en de banden werden lekker plakkerig door de warmte :-) Ook gemerkt dat je niet met de voorwielen op de curbs moet komen bij Gerlach bocht uit, want dan heb je door het ontbreken van een mechanische sper, geen grip/aandrijving meer :lol:
De laatste sessie achter een stel oudere 911's blijven hangen die ongeveer even snel waren. Was leuk!
Golf heeft zich opmerkelijk goed gehouden en gaf verder - afgezien van de remmen - geen krimp.
Golf6 verkocht -
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: HARC vrij rijden 22 sept 2017

Bericht door ED30Erwin »

Leuk verslag zo ;)
Gebruikersavatar
Beetspeed
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2017, 14:52
Type auto: - niet meer -

Re: HARC vrij rijden 22 sept 2017

Bericht door Beetspeed »

Tnx! M'n zoon had ook nog een filmpje gemaakt:
Beetje wiebel, maar meer voor de indruk hieronder erbij geplakt:

AfbeeldingMVI_4264
Golf6 verkocht -
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: HARC vrij rijden 22 sept 2017

Bericht door ferry »

Lijkt wel een screenshot. Ik kan het filmpje niet afspelen met me telefoon.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Beetspeed
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2017, 14:52
Type auto: - niet meer -

Re: HARC vrij rijden 22 sept 2017

Bericht door Beetspeed »

Als je er op klikt, opent het filmpje op Flickr en dan nog een keer klikken en het filmpje start.
Tenminste, zo werkt het bij mij op de compu?
Onder het screenshot staat nog een link van het filmpje, misschien lukt het daarmee?
Laat maar ff weten als het helemaal niet lukt, kan ik hem altijd nog een keer opnieuw op youtube laden.
Is voor mij trouwens ook de eerste keer dat ik video upload met flickr...
Golf6 verkocht -
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: HARC vrij rijden 22 sept 2017

Bericht door ferry »

Hij deed het nu wel.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Jasond
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2017, 19:38
Type auto: Golf MKV GTI
Locatie: Zuid-Holland

Re: HARC vrij rijden 22 sept 2017

Bericht door Jasond »

Mooi verslag en leuk met een filmpje erbij! Nog mooie tijden gereden of echt voor de lol gereden? :D
Wat voor remmen heb je op het oog?
GOLF MK V GTI
Gebruikersavatar
Beetspeed
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2017, 14:52
Type auto: - niet meer -

Re: HARC vrij rijden 22 sept 2017

Bericht door Beetspeed »

Jasond schreef: 23 sep 2017, 20:45 Mooi verslag en leuk met een filmpje erbij! Nog mooie tijden gereden of echt voor de lol gereden? :D
Wat voor remmen heb je op het oog?
Thanks!
Had helaas geen tijd meer om de net aangeschafte dash cam te installeren (dingen komen zonder SD kaart weet ik nu), anders had ik wellicht nog wat makkelijker een rondetijd kunnen opnemen.
Gewoon voor de ervaring weer eens een keer gereden, het was alweer sinds 2012 dat ik voor het laatst op Zandvoort (met de kever) heb gereden. Ik wilde vooral het weggedrag van de auto beter leren kennen in extremere situaties. Op zich redelijk gelukt, alhoewel ik de Golf eigenlijk niet dwars heb gekregen en zwaar onderstuur oproepen is me ook niet gelukt... zelfs niet in de regen bizar genoeg. Misschien waren de electronische hulpmiddelen te actief (heb wel wat geknipper in het dashboard gezien haha) of durfde ik niet verder te pushen.
Hoe dan ook heb ik nu wel veel meer vertrouwen in de auto gekregen :)
Net nog even olie gecheckt en hij heeft geen druppel gebruikt op het circuit, waar ik ook erg blij mee ben.

Ik ben echter niet helemaal overtuigd van de DSG bij circuit gebruik. Weet niet hoe jullie daarover denken, maar het overkwam me vaker dat ik dacht van: ik wil NU power en dattie dan nog moest terugschakelen of dat je ietsjes gas wilt bijgeven en dan het volle koppel je 'overkomt'...
Ik had hem wel de in Sport stand staan, maar handmatig schakelen vond ik ook niet echt prettig...je vergeet toch weer om te schakelen vreemd genoeg?
Voor sprint en in het dagelijks verkeer is DSG perfect, maar ik denk dat ik op het circuit of ernstig eraan moet wennen óf gewoon toch liever een handbak bij een turbomotor heb...

Remmen upgrade worden de standaard R-remmen vooraan met staal omvlochten flexibele remleidingen, zie mijn voorstel topic ;)
Ik moet daarvoor alleen nog de omvlochten remleidingen bestellen, dan hoop ik eea zsm te kunnen monteren, want de originele remmen hebben echt onder de circuitdag geleden. Kwam zelfs een beetje rook vanaf na de eerste (droge) sessie :lol:
Golf6 verkocht -
Gebruikersavatar
Jasond
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2017, 19:38
Type auto: Golf MKV GTI
Locatie: Zuid-Holland

Re: HARC vrij rijden 22 sept 2017

Bericht door Jasond »

Beetspeed schreef: 23 sep 2017, 21:00
Jasond schreef: 23 sep 2017, 20:45 Mooi verslag en leuk met een filmpje erbij! Nog mooie tijden gereden of echt voor de lol gereden? :D
Wat voor remmen heb je op het oog?
Thanks!
Had helaas geen tijd meer om de net aangeschafte dash cam te installeren (dingen komen zonder SD kaart weet ik nu), anders had ik wellicht nog wat makkelijker een rondetijd kunnen opnemen.
Gewoon voor de ervaring weer eens een keer gereden, het was alweer sinds 2012 dat ik voor het laatst op Zandvoort (met de kever) heb gereden. Ik wilde vooral het weggedrag van de auto beter leren kennen in extremere situaties. Op zich redelijk gelukt, alhoewel ik de Golf eigenlijk niet dwars heb gekregen en zwaar onderstuur oproepen is me ook niet gelukt... zelfs niet in de regen bizar genoeg. Misschien waren de electronische hulpmiddelen te actief (heb wel wat geknipper in het dashboard gezien haha) of durfde ik niet verder te pushen.
Hoe dan ook heb ik nu wel veel meer vertrouwen in de auto gekregen :)
Net nog even olie gecheckt en hij heeft geen druppel gebruikt op het circuit, waar ik ook erg blij mee ben.

Ik ben echter niet helemaal overtuigd van de DSG bij circuit gebruik. Weet niet hoe jullie daarover denken, maar het overkwam me vaker dat ik dacht van: ik wil NU power en dattie dan nog moest terugschakelen of dat je ietsjes gas wilt bijgeven en dan het volle koppel je 'overkomt'...
Ik had hem wel de in Sport stand staan, maar handmatig schakelen vond ik ook niet echt prettig...je vergeet toch weer om te schakelen vreemd genoeg?
Voor sprint en in het dagelijks verkeer is DSG perfect, maar ik denk dat ik op het circuit of ernstig eraan moet wennen óf gewoon toch liever een handbak bij een turbomotor heb...

Remmen upgrade worden de standaard R-remmen vooraan met staal omvlochten flexibele remleidingen, zie mijn voorstel topic ;)
Ik moet daarvoor alleen nog de omvlochten remleidingen bestellen, dan hoop ik eea zsm te kunnen monteren, want de originele remmen hebben echt onder de circuitdag geleden. Kwam zelfs een beetje rook vanaf na de eerste (droge) sessie :lol:
Met de dashcam kan je inderdaad een mooie opname maken en je tijd goed bijhouden. En voor de ervaring rijden is het zeker prettig als het rustig is op de baan, dan heb je niet een opgejaagd gevoel van andere rijders! ;)
Wat de remmen betreft, ik ben erg benieuwd naar je mening wat je van de remmen vind, ik hou je topic in de gaten :D
GOLF MK V GTI
Plaats reactie

Terug naar “Overige Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten