GP thunder lampen

Hier kan je alle gesloten onderwerpen vinden. Vaak staan er in gesloten onderwerpen nuttige zaken en deze blijven op deze manier beschikbaar. Forum is alleen lezen.
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: GP thunder lampen

Bericht door superdave »

Ik ben inmiddels door de voorraad heen, en ga weer nieuwe setjes bestellen.
Zijn er mensen in geïnteresseerd?
Prijs voor hier is €17.95 incl verzenden, €12.95 zonder verzending.
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GP thunder lampen

Bericht door wehoo »

Timvgti schreef:Ik ben ook geïnteresseerd in een setje.
Echter klopt je verhaal met <2004 en >2004 niet qua mistlampen.
Je hebt in de V projector en reflector mistlamp versies.
Projector versies zijn het mooiste. Zien er hetzelfde uit als de xenon lens optieken (dus zo'n glazen bol). Deze werden echter voor VW te duur en ergens in 2006 zijn ze overgegaan op reflector modellen bij de GTI.
In projector zit H11
In reflector zit HB4

Ikzelf heb projector mistlampen. Mijne is uit 06-2005.
T.a.v. de projector mistlampen zou dit best kunnen, dat weet ik niet. Ik heb zelf de reflectorlampen en daarvan weet ik dat er ook GTi's van voor 2004/2005 met deze lampen rijden. In mijn modeljaar 2009 versie zitten HB4 fittingen. Proefondervindelijk ervaren: ik had eerst de H11 versie.

@tonnie24.
Ik heb geen tijd om de GTI te wassen; of ik/hij rijd(t) of ik rij op 2 wielen. Bovenstaande foto is nog niet eens de meest recente, kun je nagaan. ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: GP thunder lampen

Bericht door Renekesgti »

Die van Wehoo komen nog het dichtste in de buurt van de Xenon lampen. Althans ik zie weinig tot helemaa geen verschil. Meest mooie oplossing i.m.o.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GP thunder lampen

Bericht door wehoo »

Renekesgti schreef:Die van Wehoo komen nog het dichtste in de buurt van de Xenon lampen. Althans ik zie weinig tot helemaa geen verschil. Meest mooie oplossing i.m.o.
Dit zijn ze (lampjes die er in deze verpakking zitten niet, dat zijn mijn originele).
Excuus voor de onduidelijke, slechte foto, maar waar het om gaat is wel leesbaar.
T.a.v. de leverancier, wil ik Superdave niet voor de voeten lopen. Hij kan ze wellicht ook leveren.

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: GP thunder lampen

Bericht door Timvgti »

Renekesgti schreef:Die van Wehoo komen nog het dichtste in de buurt van de Xenon lampen. Althans ik zie weinig tot helemaa geen verschil. Meest mooie oplossing i.m.o.
Wat is verschil dan tussen de Gp Thunderbirds die wehoo kocht en de Gp thunders die superdave kan leveren? Ander type?
Die van wehoo zijn idd mooi qua xenon-match.
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: GP thunder lampen

Bericht door superdave »

@Wehoo, ik kan me vergissen, maar volgens mij match die kleur totaal niet met de originele xenon kleur (4300k). Jouw mistlampen lijken namelijk fel wit(6000k), in tegenstelling tot wat OEM xenon is. (geelig)
Goeie test is om van een afstand (20/30meter), in het donker, te kijken of het exact hetzelfde is. GolfL was volgens mij daarover ook verbaast, die dacht namelijk dat ze te geel waren :mrgreen: .

Ik ben nu bezig met een goedkope halogeen lijn hier heen te krijgen die matched met OEM xenon.
Dan krijg ik van H1 tot H11
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GP thunder lampen

Bericht door wehoo »

superdave schreef:@Wehoo, ik kan me vergissen, maar volgens mij match die kleur totaal niet met de originele xenon kleur (4300k). Jouw mistlampen lijken namelijk fel wit(6000k), in tegenstelling tot wat OEM xenon is. (geelig)
Goeie test is om van een afstand (20/30meter), in het donker, te kijken of het exact hetzelfde is. GolfL was volgens mij daarover ook verbaast, die dacht namelijk dat ze te geel waren :mrgreen: .

Ik ben nu bezig met een goedkope halogeen lijn hier heen te krijgen die matched met OEM xenon.
Dan krijg ik van H1 tot H11
Ik wilde eerst gaan voor de 5800K. Maar besloot toch voor de 7500K te gaan. Die zitten er in.
Of het helemaal matched vind ik niet het belangrijkste. Ik wilde vooral een witte uitstraling hebben en ook weer niet teveel blauw er bij (8500K).
Ze zijn in de praktijk (bijna) nooit tegelijk aan met de Xenon-headlights.

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: GP thunder lampen

Bericht door schaef »

Ik lees dit nu omdat over een setje xenon zit te denken maar dit zou net zo mooi kunnen zijn.

Leveren de lampen ook meer zicht op zoals met xenon of gaat het meer over het optische element van de lampen.

Ik zit te denk aan grootlicht 100watt is dat ook te leveren en dan dimlicht 55watt.

gr
Menno
Gr
Menno
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GP thunder lampen

Bericht door wehoo »

schaef schreef:Ik lees dit nu omdat over een setje xenon zit te denken maar dit zou net zo mooi kunnen zijn.

Leveren de lampen ook meer zicht op zoals met xenon of gaat het meer over het optische element van de lampen.

Ik zit te denk aan grootlicht 100watt is dat ook te leveren en dan dimlicht 55watt.

gr
Menno
Dit topic gaat vooral over de mistlampen, geschakeld als DRL. Waarbij de originele lampen zijn vervangen door xenon-look lampen. Het gaat vooral om gezien te worden. En de optische uitstraling.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: GP thunder lampen

Bericht door schaef »

Maar ik mag toch aannemen dat 100watt in je groot licht toch wel een betere lichtopbrengst heeft dan de standaard 60watt?

En dan moet er een xenon setje inkomen of de complete units vervangen door andere, alleen vind ik het dan jammer dat de hoogte verstelling niet meer werkt.
En daarom ben ik geneigd om te gaan voor een xenon set in de bestaande koplampen.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: GP thunder lampen

Bericht door GTI-mkVII »

Ik had dezelfde als wehoo en vond ze erg goed passen, er is er alleen nu al 1 stuk na een jaar :-(

Kun jij die leveren? GP Thunder H11 7500K ? En voorraad en kosten? Diezelfde die wehoo heeft bedoel ik :D
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GP thunder lampen

Bericht door wehoo »

GTI-mkv schreef:Ik had dezelfde als wehoo en vond ze erg goed passen, er is er alleen nu al 1 stuk na een jaar :-(

Kun jij die leveren? GP Thunder H11 7500K ? En voorraad en kosten? Diezelfde die wehoo heeft bedoel ik :D
Superdave heeft nog niet gereageerd?
Ik heb ze hier vandaan (opgehaald, zit namelijk in de buurt): https://www.xenonlamp.nl/webshop/xenon/ ... cool-white
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: GP thunder lampen

Bericht door Chris5gti »

die 7500 k zien er echt goed uit ! beter dan die andere die zijn mij dan toch te geel , vind dat het overdag ook wit moet uitzien niet alleen avonds op 20 meter afstand .. mja dat is weer smaken die verschillen natuurlijk ;)
Gesloten

Terug naar “ARCHIEF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten