Pagina 1 van 3

Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 07 jul 2016, 17:36
door Hoppers
goedemiddag,

Ik ben al een tijdje niet meer actief geweest op het forum. Ik heb mijn MK5 GTI 2 jaar geleden verkocht en voor 3 jaar naar het eiland Sint Maarten verhuisd. Maar nu begint het toch weer een beetje te kriebelen.

Ik sta op het punt om een clubsport te bestellen en heb net mijn offerte binnen gekregen. Bij de offerte werd vermeld dat keyless access niet in combinatie met de mooie schaalstoelen te leveren is. Ik heb geen idee wat de reden hier van is dus als iemand hier meer info over heeft, graag. Nu is dus de vraag.. Dikke stoelen of het comfort van keyless. Wat zouden jullie kiezen?

En wel of geen zwart dak icm een Carbon steel grey auto? Ik denk dat het contrast te klein is maar ik heb het nog nooit in het echt gezien. Ook hierover graag jullie mening.

Thnx

Dennis

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 07 jul 2016, 17:44
door Wouter666
Stoelen, daar heb je meer profijt van dan eens per rit de sleutel uit je zak vissen. Ik heb op mijn Golf 7 GTI ook geen keyless, wel op mijn vorige Volvo maar ik mis het nu niet. Natuurlijk is het handig maar het is maar een minimale moeite om die sleutel even te gebruiken. Die stoelen heb je tijdens de gehele rit plezier van, die sleutel alleen bij het instappen.

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 07 jul 2016, 17:58
door Famous1303
Wouter666 schreef:Stoelen, daar heb je meer profijt van dan eens per rit de sleutel uit je zak vissen. Ik heb op mijn Golf 7 GTI ook geen keyless, wel op mijn vorige Volvo maar ik mis het nu niet. Natuurlijk is het handig maar het is maar een minimale moeite om die sleutel even te gebruiken. Die stoelen heb je tijdens de gehele rit plezier van, die sleutel alleen bij het instappen.

Dit..
Daarnaast zou ik geen zwart dak doen op Carbon steel grey. Naast dat het al een donkere kleur is (zeker als de zon onder is/bewolkt is) vind ik het eigenlijk alleen mooi op een witte auto.

Welke Clubsport wordt het? Een S? :oops:

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 07 jul 2016, 18:05
door Caveman
Stoelen... Comfort/aangename houding de hele rit of 1 keer lui zijn als je in of uitstapt ;)

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 07 jul 2016, 18:39
door Hoppers
Famous1303 schreef:
Wouter666 schreef:Stoelen, daar heb je meer profijt van dan eens per rit de sleutel uit je zak vissen. Ik heb op mijn Golf 7 GTI ook geen keyless, wel op mijn vorige Volvo maar ik mis het nu niet. Natuurlijk is het handig maar het is maar een minimale moeite om die sleutel even te gebruiken. Die stoelen heb je tijdens de gehele rit plezier van, die sleutel alleen bij het instappen.

Dit..
Daarnaast zou ik geen zwart dak doen op Carbon steel grey. Naast dat het al een donkere kleur is (zeker als de zon onder is/bewolkt is) vind ik het eigenlijk alleen mooi op een witte auto.

Welke Clubsport wordt het? Een S? :oops:
Dit idee heb ik ook. Carbon steel grey is een te donkere kleur voor het zwarte dak. Mocht ik het ooit nog willen, kan ik het dak altijd nog laten wrappen.

Er moet ook nog een kinderzitje achterin dus een "normale" clubsport..

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 07 jul 2016, 18:50
door Famous1303
Hoppers schreef:
Famous1303 schreef:
Wouter666 schreef:Stoelen, daar heb je meer profijt van dan eens per rit de sleutel uit je zak vissen. Ik heb op mijn Golf 7 GTI ook geen keyless, wel op mijn vorige Volvo maar ik mis het nu niet. Natuurlijk is het handig maar het is maar een minimale moeite om die sleutel even te gebruiken. Die stoelen heb je tijdens de gehele rit plezier van, die sleutel alleen bij het instappen.

Dit..
Daarnaast zou ik geen zwart dak doen op Carbon steel grey. Naast dat het al een donkere kleur is (zeker als de zon onder is/bewolkt is) vind ik het eigenlijk alleen mooi op een witte auto.

Welke Clubsport wordt het? Een S? :oops:
Dit idee heb ik ook. Carbon steel grey is een te donkere kleur voor het zwarte dak. Mocht ik het ooit nog willen, kan ik het dak altijd nog laten wrappen.

Er moet ook nog een kinderzitje achterin dus een "normale" clubsport..
Deze??
Afbeelding

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 07 jul 2016, 19:00
door KnuffelTurk
+1 voor de stoelen!

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 07 jul 2016, 19:28
door yal
Ik zou voor de stoelen gaan , zien er super uit :D

Keyless entry is inbraak gevoeliger en ik heb het ook niet op mijn mk7.

Wel op onze gezinsauto aangezien het toch wel makkelijk is en een Mazda jatten ze toch niet :mrgreen:

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 07 jul 2016, 23:58
door Hoppers
Iedereen bedankt voor de input.

Alleen kom ik er net achter dat de middenarmsteun en de ventilatie richting de achterbank ook komen te vervallen als ik voor de schaalstoelen zou gaan. Dit maakt de keuze er niet makkelijker op. Ik ga er nog een nachtje over slapen. :mrgreen:

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 08 jul 2016, 01:58
door gti240edition
+1 voor stoelen

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 08 jul 2016, 10:10
door ChielED35
Hoppers schreef:Iedereen bedankt voor de input.

Alleen kom ik er net achter dat de middenarmsteun en de ventilatie richting de achterbank ook komen te vervallen als ik voor de schaalstoelen zou gaan. Dit maakt de keuze er niet makkelijker op. Ik ga er nog een nachtje over slapen. :mrgreen:
Ik zeg +1 voor de middenarmsteun. Als linkshandige vind ik dit onmisbaar. Indien je met rechts stuurt zeg ik +1 voor de stoelen ;)

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 08 jul 2016, 12:58
door MK5benGTI
Sowieso schaalstoelen. Dit is namelijk alleen al een goede investering voor later.

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 08 jul 2016, 14:45
door gti240edition
Als hij geleverd is weer een midden armsteun erin zetten. Dat ia goedkoper dan later de stoelen erin 8-)

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 08 jul 2016, 15:08
door Famous1303
Gisteren nog even gekeken maar je kan via de configuratie bij VW wel gewoon schalensitze + keyless selecteren.
Weet je zeker dat ze dit niet uitleveren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 08 jul 2016, 15:13
door Hoppers
Famous1303 schreef:Gisteren nog even gekeken maar je kan via de configuratie bij VW wel gewoon schalensitze + keyless selecteren.
Weet je zeker dat ze dit niet uitleveren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja klopt. Ik had hem ook zo geconfigureerd en doorgestuurd naar de dealer voor de offerte. Daarna belden ze me op dat deze combi niet mogelijk is. Ik kan me er niks bij voorstellen, wat hebben stoelen nou weer met keyless te maken.. Ze gaan voor me uitzoeken wat de reden is en kijken of het echt niet mogelijk is.

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 08 jul 2016, 16:16
door Tino
Stoelen er in is de betere optie 8-)
Is een circuit auto heb daar nog nooit een arm steun in gezien en kan later ook nog gemonteerd

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 08 jul 2016, 17:35
door Hoppers
Tino schreef:Stoelen er in is de betere optie 8-)
Is een circuit auto heb daar nog nooit een arm steun in gezien en kan later ook nog gemonteerd
Een circuitauto? Een clubsport S misschien.. En er is wel gewoon een armsteun als je deze stoelen niet kiest.

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 14 jul 2016, 10:07
door VroemTFSI
Ik snap de voordelen van keyless entry wel, maar ik vind dat er ook een groot nadeel aan zit. Je moet dan kiezen om de sleutels of in je zak te houden (en dan hangt het er vanaf wat voor soort broeken je draagt, hoe onze Lieve Heer jou toebedeelt heeft voor je derde been) of je gooit ze in de middenconsole. Bij dat laatste loop je de kans dat je sleutels lekker gaan rammelen en heen en weer glijden, plus krassen op hey plastic. Lekker krasgevoelig dat kunststof van de middenconsole.

Dus ik zou ook voor de stoelen kiezen. Een middenconsole met ventilatie achteraf inbouwen is niet zo makkelijk. Daarvoor moet er aardig wat worden omgebouwd. Met een kleine achterin is die ventilatie geen overbodige luxe, dat weet ik uit ervaring. En de stoel moet natuurlijk een Recaro zijn.

Maar ik heb nog een andere tip: waarom importeer je hem niet zelf, of je laat dit verzorgen door Chris van Sjoeritzz. Het voordeel is dat je heel veel geld in je zak houdt. Wel even zoeken naar de juiste uitvoering, maar daar is Chris in gespecialiseerd. Hij heeft voor ons de Polo Blue GT geïmporteerd en inmiddels voor vrienden en vage kennissen ook al 4 auto's. Van Audi TT Cabrio tot BMW 535d.

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 14 jul 2016, 10:34
door The happy smurf
Keyless go is ook meer diefstal gevoelig toch?
Plakken iets onder je auto, dat meet het signaal / frequentie van je sleutel, dat zetten ze in een eigen sleutel en voilla.

Althans, dat heb ik ooit ergens gelezen, of het echt zo makkelijk gaat durf ik niet te zeggen.

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 16 jul 2016, 00:09
door Hoppers
VroemTFSI schreef:Ik snap de voordelen van keyless entry wel, maar ik vind dat er ook een groot nadeel aan zit. Je moet dan kiezen om de sleutels of in je zak te houden (en dan hangt het er vanaf wat voor soort broeken je draagt, hoe onze Lieve Heer jou toebedeelt heeft voor je derde been) of je gooit ze in de middenconsole. Bij dat laatste loop je de kans dat je sleutels lekker gaan rammelen en heen en weer glijden, plus krassen op hey plastic. Lekker krasgevoelig dat kunststof van de middenconsole.

Dus ik zou ook voor de stoelen kiezen. Een middenconsole met ventilatie achteraf inbouwen is niet zo makkelijk. Daarvoor moet er aardig wat worden omgebouwd. Met een kleine achterin is die ventilatie geen overbodige luxe, dat weet ik uit ervaring. En de stoel moet natuurlijk een Recaro zijn.

Maar ik heb nog een andere tip: waarom importeer je hem niet zelf, of je laat dit verzorgen door Chris van Sjoeritzz. Het voordeel is dat je heel veel geld in je zak houdt. Wel even zoeken naar de juiste uitvoering, maar daar is Chris in gespecialiseerd. Hij heeft voor ons de Polo Blue GT geïmporteerd en inmiddels voor vrienden en vage kennissen ook al 4 auto's. Van Audi TT Cabrio tot BMW 535d.
Iedereen bedankt voor de reacties, de keuze is gemaakt. Het worden de stoelen en eventueel later nog de middenarmsteun/ventilatie inbouwen. Als er eenmaal een bearlock in zit, is de functie van het keyless systeem ook wat overbodig. Ik moet dan alsnog een sleutel gebruiken. Ook de diefstalgevoeligheid speelt een grote rol.

Vwb het importeren, ik ga hem ex-BTW bestellen in Duitsland en uitvoeren naar Sint Maarten (waar ik nog ruim een jaar woon). Sint Maarten kent helemaal geen invoerrechten. Bij terugkeer naar Nederland mag ik de auto als verhuisboedel invoeren. Dit houd in dat ik dan ook geen BTW/BPM/invoerbelasting betaal. Eigenlijk komt het er op neer dat ik over een tijdje een "full-option" clubsport rijd voor de prijs van een basismodel GTI. Nu maar hopen dat het allemaal goed uitpakt..

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 16 jul 2016, 00:43
door ferry
Mooi dat je keuze is gemaakt. We zien de foto s wel verschijnen.

Moet je bij dat in en uitvoeren de auto ook daadwerkelijk meenemen, dus fysiek aanwezig. Of is het een hoop papier werk. En de auto kan na het kopen in de garage worden gezet in nl?

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 16 jul 2016, 01:10
door Hoppers
ferry schreef:Mooi dat je keuze is gemaakt. We zien de foto s wel verschijnen.

Moet je bij dat in en uitvoeren de auto ook daadwerkelijk meenemen, dus fysiek aanwezig. Of is het een hoop papier werk. En de auto kan na het kopen in de garage worden gezet in nl?
De bestelling is nog niet geplaatst. Ik hoop volgende week. Aankomende december ben ik een aantal weken in NL voor de feestdagen. Het is de bedoeling dat ik de auto dan persoonlijk ga ophalen in duitsland met een autoambulance en deze de dag erna in Rotterdam afzet om in de container ingepakt te worden. Alle voorbereidingen doe ik van tevoren vanaf Sint Maarten, maar ik wil hem wel zelf in de container zien gaan.

Uiteraard gaat hij in NL netjes in de garage. :mrgreen:

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 16 jul 2016, 12:07
door MK5benGTI
Je gaat hem dus verschepen naar St. maarten?

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 16 jul 2016, 14:13
door Hoppers
Jep. En over een jaartje weer terug naar NL.

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 16 jul 2016, 21:04
door ChielED35
Klinkt als een logische en slimme constructie. Hopelijk pakt het in de paratijk ook uit zoals je het voor ogen hebt.