Pagina 2 van 3

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 21 jul 2016, 14:45
door hoos
Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 21 jul 2016, 18:49
door dukerider
De clubsport heeft toch standaard 265 ? Niet ?

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 21 jul 2016, 19:14
door NL_MK5 GTI
Ja klopt, met overboost naar 290 pk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 21 jul 2016, 21:35
door ED30Erwin
hoos schreef:Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
En dat voor slechts €54000??
Ik mag toch leien dat je dat sarcastisch bedoeld

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 21 jul 2016, 21:49
door hoos
ED30Erwin schreef:
hoos schreef:Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
En dat voor slechts €54000??
Ik mag toch leien dat je dat sarcastisch bedoeld
Erwin, ik vind het een enorme bak geld. :roll:

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 21 jul 2016, 21:52
door ED30Erwin
hoos schreef:
ED30Erwin schreef:
hoos schreef:Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
En dat voor slechts €54000??
Ik mag toch leien dat je dat sarcastisch bedoeld
Erwin, ik vind het een enorme bak geld. :roll:
Ooh ik schrok al hahah dan neem ik mijn woorden terug

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 22 jul 2016, 00:44
door Hoppers
hoos schreef:Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
Het is wel een GTI, maar er is mijn inziens genoeg aan veranderd om hem gewoon opgedirkt te noemen. Splitter voor en spoiler achter zorgen daadwerkelijk voor downforce, dikkere stabilisatorstangen, stuggere veren, aangepast uitlaatsysteem, motor met veel potentie, meer vermogen en een dik interieur. Verder ben ik met je eens dat dit bizarre prijzen zijn voor een golf. Ik zou dit er dan ook nooit voor betalen.
Wat bedoel je met ABT software? Volgens mij is het namelijk gewoon een teruggeschroefde R motor.

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 22 jul 2016, 07:39
door hoos
Hoppers schreef:
hoos schreef:Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
Het is wel een GTI, maar er is mijn inziens genoeg aan veranderd om hem gewoon opgedirkt te noemen. Splitter voor en spoiler achter zorgen daadwerkelijk voor downforce, dikkere stabilisatorstangen, stuggere veren, aangepast uitlaatsysteem, motor met veel potentie, meer vermogen en een dik interieur. Verder ben ik met je eens dat dit bizarre prijzen zijn voor een golf. Ik zou dit er dan ook nooit voor betalen.
Wat bedoel je met ABT software? Volgens mij is het namelijk gewoon een teruggeschroefde R motor.
Beste Hoppers, ik heb even met een vw monteur bij de auto staan praten. Hij zei ABT is de huisleverancier van software voor tuning. Niks nieuws onder de zon.
Mijn gti heeft orginele 220 Pk de PP 230 Pk deze clubsport 265 Pk met overboost 290 de Golf R 300 Pk en nu komt er ook nog een clubsport S met een sterkere motor.
Het zal voor de doorsnee consument best een doolhof zijn met al die kleine verschillen.
Je kunt een anabolen kuurtje laten doen bij JD, kun je je golf in ieder geval naar een veel hoger plan tillen en met een hoger koppel dan de standaard 350 Nm van de clubsport.
Lees de reacties eens op Autoweek als er weer een " nieuwe " golf word gelanceerd met 10 Pk meer.
Ik vind de modelpolitiek een beetje overkill.

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 22 jul 2016, 07:56
door golf5gt
Ik zou niet zo trots zijn op eem software van ABT.
Snap niet dat ze dat er nognsteeds inproppen,
Dokter bibber

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 22 jul 2016, 08:26
door hoos
golf5gt schreef:Ik zou niet zo trots zijn op eem software van ABT.
Snap niet dat ze dat er nognsteeds inproppen,
Dokter bibber
Het heeft een groot voordeel als je ABT software gebruikt, Garantie tot 100.000 km.
Maar dat betaal je zelf, kijk eens op de abt site en schrik van de prijzen.
Meer als 1500 euro voor de software en garantie verlengen tot 36 maand voor 540 euro.
Ze maken gewoon een geldpotje voor garantie gevallen.
En toch kan ik het enigszins wel begrijpen. Stel jij bent eigenaar van de VW fabriek en iedere beun de haas verandert je software, zou je niet goedkeuren denk ik ?

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 22 jul 2016, 10:10
door KnuffelTurk
hoos schreef:
golf5gt schreef:Ik zou niet zo trots zijn op eem software van ABT.
Snap niet dat ze dat er nognsteeds inproppen,
Dokter bibber
Stel jij bent eigenaar van de VW fabriek en iedere beun de haas verandert je software, zou je niet goedkeuren denk ik ?
Dan moet die beste man/vrouw toch eens achter zijn oren gaan krabben en zich afvragen waarom ( bijna ) niemand voor ABT chip kiest!

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 22 jul 2016, 13:13
door Hoppers
hoos schreef:
Hoppers schreef:
hoos schreef:Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
Het is wel een GTI, maar er is mijn inziens genoeg aan veranderd om hem gewoon opgedirkt te noemen. Splitter voor en spoiler achter zorgen daadwerkelijk voor downforce, dikkere stabilisatorstangen, stuggere veren, aangepast uitlaatsysteem, motor met veel potentie, meer vermogen en een dik interieur. Verder ben ik met je eens dat dit bizarre prijzen zijn voor een golf. Ik zou dit er dan ook nooit voor betalen.
Wat bedoel je met ABT software? Volgens mij is het namelijk gewoon een teruggeschroefde R motor.
Beste Hoppers, ik heb even met een vw monteur bij de auto staan praten. Hij zei ABT is de huisleverancier van software voor tuning. Niks nieuws onder de zon.
Mijn gti heeft orginele 220 Pk de PP 230 Pk deze clubsport 265 Pk met overboost 290 de Golf R 300 Pk en nu komt er ook nog een clubsport S met een sterkere motor.
Het zal voor de doorsnee consument best een doolhof zijn met al die kleine verschillen.
Je kunt een anabolen kuurtje laten doen bij JD, kun je je golf in ieder geval naar een veel hoger plan tillen en met een hoger koppel dan de standaard 350 Nm van de clubsport.
Lees de reacties eens op Autoweek als er weer een " nieuwe " golf word gelanceerd met 10 Pk meer.
Ik vind de modelpolitiek een beetje overkill.
Het klopt dat ABT de huis-tuner is voor VW, dat is algemeen bekend denk ik. Echter wordt de 265pk in de clubsport niet bereikt door tuning van een GTI motor met 220/230PK. Het is namelijk de golf R motor, dus met grotere turbo ed. Echter om deze qua vermogen niet te dicht bij de golf R uit te laten komen, is deze teruggeschroefd. Het lijkt me sterk dat ABT verantwoordelijk is voor het de-tunen van een auto. In hoeverre VW of ABT verantwoordelijk is voor de overboost functie, weet ik niet. Doordat de clubsport de motor uit de R heeft zal JD hier dus dezelfde waardes uit halen, bij een kuurtje, als de "echte" golf R. 365PK en 470NM voor een stage 1 tune op de voorwieltjes.
De reacties op Autoweek kunnen me gestolen worden. De opmerkingen op dat forum over de GTI zijn zo oppervlakkig.

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 22 jul 2016, 19:30
door bluetiger
Hoppers schreef: Het klopt dat ABT de huis-tuner is voor VW, dat is algemeen bekend denk ik. Echter wordt de 265pk in de clubsport niet bereikt door tuning van een GTI motor met 220/230PK. Het is namelijk de golf R motor, dus met grotere turbo ed. Echter om deze qua vermogen niet te dicht bij de golf R uit te laten komen, is deze teruggeschroefd. Het lijkt me sterk dat ABT verantwoordelijk is voor het de-tunen van een auto. In hoeverre VW of ABT verantwoordelijk is voor de overboost functie, weet ik niet. Doordat de clubsport de motor uit de R heeft zal JD hier dus dezelfde waardes uit halen, bij een kuurtje, als de "echte" golf R. 365PK en 470NM voor een stage 1 tune op de voorwieltjes.
De reacties op Autoweek kunnen me gestolen worden. De opmerkingen op dat forum over de GTI zijn zo oppervlakkig.
Alle vw haters daar is een van de redenen waarom wij hier zitten :) De meerprijs is fors maar je krijgt er zeker wel wat voor terug. Na een JD kuurtje is zo´n beest niet meer te houden. Ik heb al dikke moeite om mijn vermogen op de weg te krijgen in de 1 en 2e versnelling.

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 23 jul 2016, 22:43
door MkVI Nmgn
Weet je zeker dat je na een jaar al terug kan zonder bpm ?
Ik dacht namelijk dat er een langere tijd overheen moest gaan.

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 24 jul 2016, 04:03
door golf5gt
Abt is een van de weknige tuners die een auto op minder vermogen chipt als origineel :roll:
Vind het zonde dat een michaam als volkswagen daar voor kies..
Maar ach, wie weet dat nou van de mensen die een golf koopt.
Zal wel een centen kwestie zijn..

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 24 jul 2016, 06:19
door Hoppers
MkVI Nmgn schreef:Weet je zeker dat je na een jaar al terug kan zonder bpm ?
Ik dacht namelijk dat er een langere tijd overheen moest gaan.
Hij moet een half jaar in het buitenland op naam hebben gestaan. Bij het terug verhuizen naar NL valt hij onder de verhuisboedelregeling. Dat is de reden dat hij vrij is van BPM en BTW.

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 01 aug 2016, 23:57
door Hoppers
Inmiddels is de bestelling geplaatst. Nu kan het lange wachten beginnen.

Hier de specs:

- GTI Clubsport DSG
- Carbon steel grey (geen zwart dak)
- 5 deurs
- 18" Belvedere
- Schalensitze
- Discover Pro
- 65% tint
- DCC
- Dodehoeksensor
- Lane assist
- ACC
- Bi xenon
- Dynamic light assist
- Panoramadak
- Verwarmbare voorruit
- Winterpakket
- Dynaudio
- DAB+
- App connect

Ik heb inmiddels ook alle info verzameld om er zsm een middenarmsteun in te (laten) zetten.

Gr Dennis

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 02 aug 2016, 00:39
door Famous1303
Goede keuze dat je geen zwart dak neemt!
Probeer het bij mijn auto voor te stellen maar lijkt mij geen gezicht.

Verder leuke bestelling! Ben benieuwd naar de foto's! :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 03 aug 2016, 17:42
door FGT
Mooi samengesteld!!

Zit trouwens een mooi geluid in. Ik kwam er net één in Duitsland tegen en een mooie sound toen die optrok!

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 04 aug 2016, 07:33
door golf5gt
Gaaf hoor. Nubkan het lsnge wachten beginnen

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 04 aug 2016, 12:23
door Edition30
Gefeliciteerd met je CS Hoppers. Mooie constructie, je moet nog wel een jaar op dat eiland blijven, maar dat lijkt mij ook geen straf :D

En over dat Abt verhaal, alle fabrieks VW's hebben geen Abt tuning.

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 04 aug 2016, 12:57
door ED30Erwin
Leuke vooruitzichten gefeliciteerd

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 13 okt 2016, 11:31
door fredskii
hoos schreef:Vanmorgen bij autohaas in apeldoorn in een rode clubsport gezeten.
Mooi hoor, maar het is gewoon een opgedirkte GTI.
Deze was wel met electrisch schuifdak maar zonder schaalstoelen wel grote navigatie, 5 deurs en DSG, dynaudio. .
En dat voor slechts €54000.
En 265 Pk en 350 Nm met ABT software, worden we ook niet echt warm van.
Lijkt me een forse meerprijs !
Ik weet niet waar je een prijs van 54.000 EUR vandaan haalt hoor... Wellicht verwar je dit met de Golf VI - R.

Deze namiddag ga ik meer dan waarschijnelijk tekenen voor de VW Golf VI - Clubsport te nemen. Catalogusprijs + opties die ik heb gekozen komen op 43.971,50 EUR, na korting nog 39.068,14 EUR. Is dan ook met DSG, lederen zetels, en nog wat andere opties, wel geen schuifdak en geen DCC.

Ofwel kosten ze werkelijk ERG veel meer in Nederland dan in België, maar 10k lijkt me een veel te groot verschil te zijn voor hetzelfde model... Anders zou ik zeggen, kom maar best in België shoppen! :-)

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 13 okt 2016, 11:38
door bzb
wist je nou echt nog niet dat auto's rond die prijs in nederland hier inderdaad 10k duurder zijn? dat is al tig jaar zo, kom is een keer tanken in nederland en wees blij dat je belg bent (in sommige opzichten dan :mrgreen: )

Re: Clubsport luxeproblemen

Geplaatst: 13 okt 2016, 17:44
door yal
bzb schreef:wist je nou echt nog niet dat auto's rond die prijs in nederland hier inderdaad 10k duurder zijn? dat is al tig jaar zo, kom is een keer tanken in nederland en wees blij dat je belg bent (in sommige opzichten dan :mrgreen: )
Hij heeft het ook over een VW Golf VI - Clubsport :lol: :mrgreen: