Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
fredskii
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 okt 2015, 19:07
Type auto: Golf 7 GTI Clubsport
Locatie: Tielt (W.Vl.) - België

Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door fredskii »

Hallo

Zopas kom ik van de dealer, IT HAS ARRIVED ! Vrijdag mag ik er om gaan, het gaat om een Golf 7 GTI ClubSport DSG.

Vorige keer heb ik op dit forum gevraagd of de meerprijs van een DCC wel de moeite is, oorspronkelijk besteld zonder, maar door menig reacties hier toch overtuigd geraakt. Ik heb de optie DCC alsnog kunnen bijvoegen desondanks het getekende contract (maar nog niet in productie gelukkig).

Niettemin heb ik geen Xenon lichten genomen, dit vond ik dan weer TE duur (en ja, hij is wel vetter met, maarja...). Wat wel meteen opviel daarnet, is dat het rode lijntje NIET doorloopt in de koplampen als je geen Xenon neemt. Dit wist ik niet op voorhand namelijk... Vind ik spijtig eigenlijk, is toch iets kenmerkends vind ik van de 7-serie...

Daarom heb ik, louter informatief, gevraagd aan de VW garage als er ook achteraf Xenon kon worden ingebouwd (op internet vind ik ze aftermarket wel), maar hij zei van niet gezien er ook een schakeldoos achter de koplamp zit die de Xenons aanstuurt (dewelke er nu dus niet zou inzitten), whatever ik ben hier een leek in. Klopt het wat men zegt dat ik dus geen Xenon kan laten inbouwen achteraf? Dan wel met dat kenmerkend rode lijntje natuurlijk en schakeldoos (+bijhorend onderdelen). Sowieso zei men daar, dat als ik die Xenons kon aankopen, dat zij dat het in ieder geval niet inbouwen en ik elders te rade zou moeten gaan.

Hebben jullie ervaring hiermee? Of advies? Ik ga het nu laten voor wat het is, maar eventueel binnen x-aantal tijd, en mits terug wat budget, dat ik het toch zou laten doen.

Bedankt voor de reacties alvast!

Grtz!

EDIT #1 : Graag ook een adresje/informatie van een bedrijf/autohandel die zoiets kan (liefst in België, of zo dicht mogelijk) tegen de grens aan
EDIT #2 : Eerste foto (ik neem er wat meer als ik hem heb, nu ziet het er nog niet zo uit natuurlijk)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door JP-GTi »

Een Clubsport zonder xenon, is als een vrouw zonder tieten.

OT; Zeker is het inbouwbaar, alleen moet je dealer de wil en kennis hebben. Gelukkig zijn er bedrijven die meer kennis hebben dan een VW dealer.
fredskii
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 okt 2015, 19:07
Type auto: Golf 7 GTI Clubsport
Locatie: Tielt (W.Vl.) - België

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door fredskii »

JP-GTi schreef:Een Clubsport zonder xenon, is als een vrouw zonder tieten.

OT; Zeker is het inbouwbaar, alleen moet je dealer de wil en kennis hebben. Gelukkig zijn er bedrijven die meer kennis hebben dan een VW dealer.
Haha :p Zo lang ie maar rijd als een tiet ben ik al tevreden! ^^ maar je hebt wel zeker een punt, vandaar ook deze post... Soit, als er iemand wat info heeft naar bedrijven met dergelijke kennis van zaken, feel free!

Thx!
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door wjb#222 »

onze forum sponsor EMSERVICE kan dit allemaal voor je inbouwen!
kijk eens bij het sponsor gedeelte daar staat die tussen!

ps mooie clubsport heb je daar
BesirGti
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 sep 2016, 21:37
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door BesirGti »

Clubsport zonder xenon is gewoon triest. Achteraf inbouwen is abnormaal duur!! Iets van 2500,-
Ricardo-mk6 gti
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
Type auto: Golf 6 gti

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Triest vind ik het niet. Een clubsport is nog altijd om trots op te zijn! Zou ik het erbij bestellen?
Dat wel. Maar ik heb het geld niet. Toffe wagen, veel plezier ervan!
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door Henniej »

Heb je misschien de politie uitvoering genomen? Verkeerde keuze maar een zwaailicht kan inderdaad ook handig zijn?.
Laatst gewijzigd door Henniej op 04 jan 2017, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
fredskii
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 okt 2015, 19:07
Type auto: Golf 7 GTI Clubsport
Locatie: Tielt (W.Vl.) - België

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door fredskii »

Thx voor de tip wjb#222 alsook alle andere reaguursels voor de complimenten! Ik kijk er idd ook sterk naar uit om ermee te gaan rijden, wellicht denk ik dan niet eens meer aan Xenons :-) Soit, goed om weten dat het WEL mogelijk is, wat de prijs hier dan bij is, dat is dan een andere zaak/keer om uit te zoeken.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door ChielED35 »

BesirGti schreef:Clubsport zonder xenon is gewoon triest. Achteraf inbouwen is abnormaal duur!! Iets van 2500,-
Ik zou de woorden "triest" en "clubsport" niet met elkaar in 1 zin willen noemen. Je kunt zeggen dat het een gemiste kans is, maar triest :roll:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door VroemTFSI »

Bij ons in de buurt ook een zwarte ClubSport zónder Xenon. Het is overigens niet alleen het uiterlijk, Xenon is gewoon een heerlijke extra veiligheidsoptie. Want het geeft een bak meer licht dan gewoon halogeen.

Wel flauw dat Xenon in Duitsland standaard is, net zoals stoelverwarming.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
fredskii
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 okt 2015, 19:07
Type auto: Golf 7 GTI Clubsport
Locatie: Tielt (W.Vl.) - België

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door fredskii »

Ik zal in de loop van deze week de foto's wel posten, vandaag is eindelijk mijn nummerplaat toegekomen, dus deze ochtend vrolijk naar de dealer en mijn prijsbeest opgehaald!

Toen ik hem sprak wederom van de Xenon, zei hij dat een andere klant (zelfde setup als die van mij) ook Xenon achteraf wou, hij heeft dit besteld/laten installeren bij www.autopar.nl. Iemand ervaring met dit bedrijf? De verkoper in kwestie zei dat zijn klant wel ERG tevreden was hiermee, ze gebruiken trouwens daar ook originele VW onderdelen (vandaar ook wel dadelijk de dure prijs). Eventueel eind dit jaar ga ik ook even daarheen als de portefeuille het toelaat.

* Link : http://www.autopar.nl/golf-7-led-koplampen-bi-xenon-gti

Sowieso bovenop de Xenon's, wil ik ze laten inbouwen gezien ik hier 0,0 verstand van heb, alsook gezien ik de gewone lichten heb, vermoed ik dat er ook nog geen hoogteregeling in zit, dus dat telt allemaal weer op richting de 3000,- EUR (incl. BTW). (zucht, beter gekozen op voorhand, dan ging het 1600,- EUR zijn...).

Of tenzij iemand anders ervaringen heeft met andere, graag!

Tot binnenkort met de foto's!
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door wjb#222 »

al eens bij emservice geprobeerd?
forum sponser ;)
fredskii
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 okt 2015, 19:07
Type auto: Golf 7 GTI Clubsport
Locatie: Tielt (W.Vl.) - België

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door fredskii »

Even niets met dit topic te maken. Maar toen ik mijn wagen ben gaan halen, vroeg ik van moet ik deze nu roderen?

Hij zei me van, niet nodig, zolang je temperatuur van de motor op 90° staat, dan is dit OK. Maar ik ben hier toch niet van overtuigd, in mijn boekje van de wagen vind ik hier niet specifiek iets over terug.

Concreet : moet ik de auto roderen? Zo ja, tot aan hoeveel kilometer gemiddeld alsook wat begrijp je onder roderen?

Thx voor het advies!
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door Race Eend »

Roderen = inrijden.

1000 km volhouden.

Proberen lange afstanden te rijden, gebruik geen cruise control, probeer dynamisch te rijden, bouw de belasting na 300km steeds iets meer op.

Met warme motor kun je best gas geven, maar probeer het juist in de lagere versnellingen te doen en niet in de 5-6 (hoog op toeren).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
fredskii
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 okt 2015, 19:07
Type auto: Golf 7 GTI Clubsport
Locatie: Tielt (W.Vl.) - België

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door fredskii »

Race Eend schreef:Roderen = inrijden.

1000 km volhouden.

Proberen lange afstanden te rijden, gebruik geen cruise control, probeer dynamisch te rijden, bouw de belasting na 300km steeds iets meer op.

Met warme motor kun je best gas geven, maar probeer het juist in de lagere versnellingen te doen en niet in de 5-6 (hoog op toeren).
Thx! Ik probeer het zo te doen, al een keer of 3-4 vol gas gegeven (toch even kijken wat het allemaal kan), maar verder rij ik best rustig ermee. Nuja, met deze sneeuw momenteel heeft het toch geen zin :-)

Ja idd, in België spreken we vaak over "roderen" wat inrijden betekent ofc. Via de DSG gaat ie wel zeeeeeer vroeg in zen 5 & 6 ook al rij je bijvoorbeeld onder de 100 per uur. In comfort modus kan dit al van rond de 60/kmh.

264 km ver momenteel! Ik post dadelijk enkele foto's, de auto was wel al wat besmeurd van het rijden, en het is telkens niet het juiste weer om geschikte foto's te maken. Die komen nog eenmaal het opklaart.
fredskii
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 okt 2015, 19:07
Type auto: Golf 7 GTI Clubsport
Locatie: Tielt (W.Vl.) - België

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door fredskii »

Never mind mijn MS Paint skills... =]

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
MK6 Jt-Head GTI
Berichten: 419
Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
Type auto: Golf MK7 GTI CS

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door MK6 Jt-Head GTI »

Wellicht is dit ook nog een optie:

Ook een forumsponsor dacht ik!

http://www.24tuned.nl/verlichting/kolam ... -rode-bies

Groeten Joey
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered :twisted:
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door bzb »

fake it till you make it :)
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door 73GTI »

Mooie wagen niks meer aan doen.
Veel veilige kilometers.
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: Golf 7 GTI - Clubsport - Xenon vraag

Bericht door R400 »

Xenon kan je wel degelijk inbouwen !!
Neem contact op met Vas technics in Zeist, zij bouwen alles origineel en programeren het net als fabrieks af !!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten