Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
polo-6r-Highline
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 aug 2014, 00:58
Type auto: Polo 6R Highline

Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door polo-6r-Highline »

Hallo leden!

iedereen met een MK7 GTI van 2013-2015 MOET dit controleren, het komt niet op alle auto's voor maar op een aantal wel.

Er zitten in het koelsysteem 2 magneet kleppen, deze kleppen gaan koelvloeistof lekken in de stekker aansluiting, deze stekkers zijn zo goed waterdicht dat de koelvloeistof maar 1 uit weg heeft en dat is door de bedrading waarna het uitkomt in de grote grijze stekker op de rechter frontbalk onder je luchtfilter en van hier uit naar tig andere draden kan waar onder ook je ECU

Dit is achter de schermen een bekend probleem van de VAG groep, vooral in Amerika zijn er duizenden auto's terug geroepen met dit probleem. helaas doet onze PON er niks aan!

Wat heb je nodig:
- Motorkabelboom
- Magneetklep N82
- Magneetklep N488

De foutmeldingen van deze storing kunnen zijn:
- P19A200 koelvoeistofklep voor versnellingsbak onderbreking
- P188900 Blokkeerklep voor koelvloeistof kortsluiting naar massa of B+
- Storingslampje MIL brand
-Auto geeft aan dat er te weinig koelvloeistof in het reservoir aanwezig is.

Volgende problemen kunnen hier door ontstaan:
- Motor heeft minder tot geen vermogen en/of houd in na schakelen.
- Auto lekt koelvloeistof op de motor bescherm plaat ( kan je zien vanaf de bovenkant motor)
- Motor loopt zeer onregelmatig en valt regelmatig stationair uit.

De N82 klep vind je op de versnellingsbak, de N488 Vind je rechts tegen je motorblok aan geschroefd, het is handig om de achterste slangklem van je turbo buis los te halen, zo kan de buis iets naar rechts getrokken worden waardoor je er beter bij kan, uiteraard ook het luchtfilter demonteren

Ik heb dit probleem gehad sinds januari, het heeft me 10 maanden gekost en heel wat geld om er achter te komen wat dit dus uiteindelijk was ik heb beide klepjes nu vernieuwd en de motor kabelboom, ongeveer 5 uur werk als je over een hefbrug beschikt, bij mij is het compleet opgelost nu.

ik heb de HST papieren van VW er bij, deze mogen normaal niet vrijgegeven worden maar de dealer was zo vriendelijk ze mij te overhandigen, ik mag ze ook niet plaatsen op internet vandaar de vertyping in het kort.

Mensen die uitgebreide informatie zouden willen, stuur een privébericht ik heb foto's en dergelijke van de onderdelen.

Controleren is nooit verkeerd ook niet als je auto nog goed loopt/rijd, voorkomen is beter dan genezen!

Dit is de link naar de terugroepactie in amerika, hetzelfde probleem dus.
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2016/R ... 9-2737.pdf
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door Henniej »

Volgens mij had een forumlid dit probleem al.. Weet niet meer wie.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door ED30Erwin »

Top dat je dit even deeld met de mede mk7 gti rijders👍🏻
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door yal »

Bedankt voor het delen van dit bericht , inderdaad beter voorkomen dan genezen :!:

Is dit alleen van toepassing op de versies met DSG?
Heeft de 7R hetzelfde probleem?

Ik zie dat de terugroep actie in de USA is voor de audi A8 bouwjaar 2010 tot 2012.
Zijn deze defecte onderdelen later in de mk7 golf gemonteerd?

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
polo-6r-Highline
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 aug 2014, 00:58
Type auto: Polo 6R Highline

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door polo-6r-Highline »

Ik weet niet of de R deze klepjes ook heeft, denk het wel komt op veel snelle vag auto's voor kan je altijd even controleren is zo gedaan, luchtfilter eruit en links langs de turbo laadbuis kijken daar zit het eerste klepje.

De R heeft meer last van een kapot lopende turbo door een vernauwing in de olie leiding waardoor deze te weinig olie krijgt maar als het goed is zijn deze auto's wel terug geroepen voor een gemodificeerde turbo en aanbouwdelen
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door yal »

polo-6r-Highline schreef: 28 okt 2017, 09:48 Ik weet niet of de R deze klepjes ook heeft, denk het wel komt op veel snelle vag auto's voor kan je altijd even controleren is zo gedaan, luchtfilter eruit en links langs de turbo laadbuis kijken daar zit het eerste klepje.

De R heeft meer last van een kapot lopende turbo door een vernauwing in de olie leiding waardoor deze te weinig olie krijgt maar als het goed is zijn deze auto's wel terug geroepen voor een gemodificeerde turbo en aanbouwdelen
Dat was bij modeljaar 2014 idd het geval , ook kon turbine loslopen van as turbo.

Die stekker zie ik zitten tussen de koplamp en luchtfilterhuis.

Bizar dat deze klepjes al zoveel eerder problemen gaven bij Audi en dan blijken dezelfde onderdelen veel later nog door VW gebruikt te worden :shock:

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
SH!Twit
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 mar 2017, 17:56
Type auto: Golf 7 GTI Perf.

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door SH!Twit »

Henniej schreef: 27 okt 2017, 12:43 Volgens mij had een forumlid dit probleem al.. Weet niet meer wie.
Ikke!
Weet niet of de oorzaak idd was wat TS beschrijft, maar kreeg foutmelding koelvloeistof niveau laag. Eerst reservoir vervangen (incl sensor), later nog iets anders, iets met gouden soldeer of zo. Kan t zo snel niet terugvinden. Was gelukkig onder garantie van de verkopende dealer.
viewtopic.php?f=20&t=11703&p=148955#p148955
kombucha
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2018, 15:47
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door kombucha »

kostenraming is binnen, thermostaat + bekabelingboom = 1.700 euro? en dat voor iets dat een fabricagefout zou zijn?
Ekrem
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2019, 19:19
Type auto: Golf gti 2013 220 pk

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door Ekrem »

Hallo heren,

ik heb op 5 februari een golf 7 gti 2013 220 PK gekocht uit Duitsland. Alleen heel snel merkte ik dat de auto in de P en N stationair niet goed draaide en soms uitviel. volgende dag meteen naar de garage. onderweg naar de garage tempratuurmeter liep op en toen ik daar eenmaal aan kwam ging de auto in de noodloop. auto niet meer gereden. de volgende dag belt de monteur op en zegt dat de auto start alleen na 10 sec uitvalt. uit diagnose hebben we de ecu vervangen en opnieuw geprogrammeerd alleen dit was niet het probleem. de auto is vorige week dinsdag opgehaald door de garage waar ik hem heb gekocht. alleen weten zei ook niet waar het aan ligt. Wie kan me helpen??
Mit46
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 sep 2018, 14:11
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door Mit46 »

Ekrem schreef: 06 mar 2019, 19:37 Hallo heren,

ik heb op 5 februari een golf 7 gti 2013 220 PK gekocht uit Duitsland. Alleen heel snel merkte ik dat de auto in de P en N stationair niet goed draaide en soms uitviel. volgende dag meteen naar de garage. onderweg naar de garage tempratuurmeter liep op en toen ik daar eenmaal aan kwam ging de auto in de noodloop. auto niet meer gereden. de volgende dag belt de monteur op en zegt dat de auto start alleen na 10 sec uitvalt. uit diagnose hebben we de ecu vervangen en opnieuw geprogrammeerd alleen dit was niet het probleem. de auto is vorige week dinsdag opgehaald door de garage waar ik hem heb gekocht. alleen weten zei ook niet waar het aan ligt. Wie kan me helpen??
Ik kan jou er niet mee helpen, maar aangezien je de auto een maand hebt mag je ervan uitgaan dat dit een probleem van die garage is.

Ik zou zelf heel goed op mijn hoede zijn eenmaal terug.
Mit46
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 sep 2018, 14:11
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door Mit46 »

kombucha schreef: 02 mei 2018, 19:23 kostenraming is binnen, thermostaat + bekabelingboom = 1.700 euro? en dat voor iets dat een fabricagefout zou zijn?
Of ik hetzelfde had weet ik niet, maar mijn auto lekte ook koelvloeistof. Was onder de auto niet te zien.

De waterpomp + thermostaatmodule (ofzo) of thermostaatbehuizing is vervangen á €1200. Ook lekte de radiateur dus die is ook vervangen (was 130 euro ofzo iets). Aan de elektronica is niets vervangen bij mij.

Alles inclusief onderzoekskosten en montage etc.
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door scully »

Goed topic, bedankt aan de topicstarter om dit te delen. ;)
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Jen Bink
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2020, 13:34
Type auto: Golf 7 GTI Perf

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door Jen Bink »

Ik zit met hetzelfde probleem. Overslag cilinder 1 en 4.

Begon bij bougies vervangen, daarna bobines. Daarna verstuivers en zo maar door, zit nu tegen de 3000 euro aan kosten maar ben geen haar verder alle onderdelen in motorblok zijn vervangen maar nog steeds zelfde verhaal.

Ze zijn nu aan t kijken of er wat is met de ecu maar nu lees ik dat de ecu er niets mee te maken heeft?

De garage zegt de grijze stekker te hebben gecontroleerd en de hele kabelboom, deze geeft geen foutcodes en ook geen kortsluiting.

kan iemand mij verder helpen?
HalGTI
Berichten: 106
Lid geworden op: 19 sep 2018, 17:19
Type auto: Golf mk7 gti

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door HalGTI »

Jen Bink schreef: 18 feb 2020, 13:46 Ik zit met hetzelfde probleem. Overslag cilinder 1 en 4.

Begon bij bougies vervangen, daarna bobines. Daarna verstuivers en zo maar door, zit nu tegen de 3000 euro aan kosten maar ben geen haar verder alle onderdelen in motorblok zijn vervangen maar nog steeds zelfde verhaal.

Ze zijn nu aan t kijken of er wat is met de ecu maar nu lees ik dat de ecu er niets mee te maken heeft?

De garage zegt de grijze stekker te hebben gecontroleerd en de hele kabelboom, deze geeft geen foutcodes en ook geen kortsluiting.

kan iemand mij verder helpen?
Bij dit probleem komt de koelvloeistof, de Motorolie en bakolie niet op temperatuur. Bij mij bleef de fan ook constant aan staan. Er was uiteindelijk bij mij geen lekkage. Maar de omloopthermostaat was kapot. Deze diende vervangen te worden. Tevens moest de dsg olie koeler vervangen worden.
Als jouw auto gewoon goed warm wordt zal dit het probleem niet zijn denk ik.
Volkswagen golf gti performance 2013 sold
Audi s3 FL Sportback 2017 sold
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door surfroy01 »

Jen Bink schreef: 18 feb 2020, 13:46 Ik zit met hetzelfde probleem. Overslag cilinder 1 en 4.

Begon bij bougies vervangen, daarna bobines. Daarna verstuivers en zo maar door, zit nu tegen de 3000 euro aan kosten maar ben geen haar verder alle onderdelen in motorblok zijn vervangen maar nog steeds zelfde verhaal.

Ze zijn nu aan t kijken of er wat is met de ecu maar nu lees ik dat de ecu er niets mee te maken heeft?

De garage zegt de grijze stekker te hebben gecontroleerd en de hele kabelboom, deze geeft geen foutcodes en ook geen kortsluiting.

kan iemand mij verder helpen?
Wie is de garage die het probleem niet verholpen krijgt? Er zijn een aantal specialisten in het land die elk probleem verholpen krijgen, tijd voor een andere garage?
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Boxster
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2020, 10:31
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door Boxster »

verplaatst, mogelijk een ander wel gerelateerd probleem
calinalti
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2021, 17:08
Type auto: Golf GTI MK7

Re: Groot probleem MK7 GTI 2013-2015

Bericht door calinalti »

Graag meer uitleg via privé alstublieft... Ik zit met het beschreven probleem denk ik...
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], tinusmk1gti en 47 gasten