Epc en motorstoringlampje brand ???

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Gti230
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jan 2018, 16:07
Type auto: Golf7 gti performace

Epc en motorstoringlampje brand ???

Bericht door Gti230 »

Goeie dag gisteren ochtend ree ik met me gti naar werk alles was normaal aan de auto. Toen ik de auto op achteruit dee dus op R kreeg ik opeens epc en motorstringlampje. De auto reed niet. Na 2 keer auto opnieiw opgestart te hebben is die achteruit gaan rijden maar stotterrent. Nadat ik met me werk klaar was was de auto normaal en de meldingen waren weg.

De auto laten uitlezen en kwam er meerdere malen melding over de sleutel verbinding met automaatbak en motor dat die het wou blokeren. Ik heb eergisteren de auto aan me vrouw gegeven en de sleutel had ik nog in me zak. Ze is op afstand van 900 meter weer terug gekomen om sleutel op te halen maar de auto heeft ze gereden zonder sleutel bij haar te zijn. Kan het nu aan de sleutel liggen dat die zo deed of kan er wat anders zijn. De foutmelsing is gewist
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Epc en motorstoringlampje brand ???

Bericht door Vissa »

Het stotteren lijkt me toch een ander probleem. Het kunnen starten en wegrijden zonder de sleutel kan overigens wel, als de sleutel wel in de buurt is geweest tijdens het starten van de auto, anders zou dat niet moeten kunnen. Als de auto eenmaal gestart is kun je net zolang blijven rijden totdat de brandstof op is, zonder de sleutel mee te nemen. Echter opnieuw starten lukt dan niet meer. :mrgreen:
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gti230
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jan 2018, 16:07
Type auto: Golf7 gti performace

Re: Epc en motorstoringlampje brand ???

Bericht door Gti230 »

Vanmiddag heeft die het weer gedaan auto gestart auto ging trillen vervolgens viel die auto. Na 2de keer opnieiw starten was die weg.
Boyske
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jun 2019, 03:01
Type auto: Golf 5

Re: Epc en motorstoringlampje brand ???

Bericht door Boyske »

Heb zelfde probleem hebje het opgelost ?
Dopjes
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2018, 20:58
Type auto: Golf 7 GTI PERF

Re: Epc en motorstoringlampje brand ???

Bericht door Dopjes »

Bobines? Heb het ook gehad met wisselen van D naar S met lage snelheid. Lampje ging branden + stotteren / uitvallen. Opnieuw starten en het was weer even weg. Bleken de bobines te zijn.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten