Pagina 1 van 4

GOLF 7 | 8 R GTI Upgrade Turbos

Geplaatst: 18 jul 2018, 18:03
door GTI7pijl
Testrit :) in de Cupra (Golf 7R-motor, CJX, 2.0 TSI Gen.3, Year 2013 - 2019)
Premium SOFTWARE: TVS + JD + DVX :D





Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 18 jul 2018, 18:08
door ferry
Welkom op het forum. En jij verkoopt wat?

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 18 jul 2018, 18:10
door Vissa
BAN!

:mrgreen:

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 18 jul 2018, 18:14
door GTI7pijl
ferry schreef: 18 jul 2018, 18:08 Welkom op het forum. En jij verkoopt wat?
ervaringen (weggeven) :)

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 18 jul 2018, 18:54
door ChielED35
Welkom hier. Ik hou van ervaringen delen, maar nog meer van mensen die zichzelf en hun auto netjes voorstellen in het “voorstellen” topic zoals het hoort ;)

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 18 jul 2018, 19:16
door Henniej
:roll:

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 18 jul 2018, 19:38
door GTI7pijl
GTI7pijl schreef: 18 jul 2018, 18:03 Testrit :) in de Cupra (Golf 7R-motor)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=idoo7SZc_WU[/youtube]
Ervaringen posten met upgrade lobben Loba, TTE, PnP, TTH ... tussen 400-500 pk.

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 18 jul 2018, 19:53
door Vissa
Gaat wel echt achterlijk hard. <7 sec 100-200 is echt insane. :lol:

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 18 jul 2018, 21:05
door Peter R20 2014
6.40 sec van 100 naar 200 :shock: Das zeker snel! Zal ook wat kosten denk? :D

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 18 jul 2018, 21:14
door GTI7pijl
Vissa schreef: 18 jul 2018, 19:53 Gaat wel echt achterlijk hard. <7 sec 100-200 is echt insane. :lol:
Ik zal het JD Engineering vragen. Je kunt de grote loader zeker installeren en afstemmen in de Polo GTI 6C. Als ze dat kunnen (ze beheren altijd alles), zal er ook een upgrade-turbo worden geïnstalleerd in de Golf 7 GTI. 450 pk zou genoeg zijn voor mij. Misschien neem ik ook nog een turbo. Ik kijk wat wordt aanbevolen.

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 18 jul 2018, 22:07
door JeroenGTIed35
Kan een golf 7 gti blok dat vermogen wel aan?

Tiss geen R blok


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 18 jul 2018, 23:12
door GTI7pijl
JeroenGTIed35 schreef: 18 jul 2018, 22:07 Kan een golf 7 gti blok dat vermogen wel aan?

Tiss geen R blok Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het G7 GTI-blok lijkt stabieler te zijn dan het / R-blok, vanwege de veel minder motorschade die het heeft veroorzaakt in de GTI.

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 18 jul 2018, 23:12
door jaco
JeroenGTIed35 schreef: 18 jul 2018, 22:07 Kan een golf 7 gti blok dat vermogen wel aan?

Tiss geen R blok Afbeelding
Tekst onder video:
gesmede zuigers (ca. €300 per stuk, goed genoeg voor ca. 700 PK).
en in 1 van de antwoorden:
gesmede zuigers met "Pleuel". Kan ingebouwd zonder motor uit te bouwen.
Wat er bedoeld wordt met Pleuel? google kent
pleuelstange = krukas
pleuellager = drijfstanglager
Denk dat motortechnisch meer onderlegden hier wel een antwoord op weten wat deze heeft.
Dus er is zeker wel wat aan het blok gedaan ja.

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 19 jul 2018, 05:21
door Vissa
De 400pk grens is vrij gemakkelijk en relatief goedkoop te breken. Richting 500pk gaat je wel vrij veel geld kosten. Dan moet je toch al denken aan:

Intake: 400
Downpipe: 400(catless) 800(sportcat)
Intercooler: 900
Turbo: 2600
Internals: 2000? (Zuigers + drijfstangen)
DSG upgrade: 2000 (tot 650nm)
Software: 1500+ (DSG/ECU)

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 19 jul 2018, 08:11
door JeroenGTIed35
jaco schreef:
JeroenGTIed35 schreef: 18 jul 2018, 22:07 Kan een golf 7 gti blok dat vermogen wel aan?

Tiss geen R blok Afbeelding
Tekst onder video:
gesmede zuigers (ca. €300 per stuk, goed genoeg voor ca. 700 PK).
en in 1 van de antwoorden:
gesmede zuigers met "Pleuel". Kan ingebouwd zonder motor uit te bouwen.
Wat er bedoeld wordt met Pleuel? google kent
pleuelstange = krukas
pleuellager = drijfstanglager
Denk dat motortechnisch meer onderlegden hier wel een antwoord op weten wat deze heeft.
Dus er is zeker wel wat aan het blok gedaan ja.
Afbeelding de tekst bij de video had ik niet eens gezien. Volgende keer wat beter kijken.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 19 jul 2018, 10:39
door GTI7pijl
GTI7pijl schreef: 18 jul 2018, 21:14
Vissa schreef: 18 jul 2018, 19:53 Gaat wel echt achterlijk hard. <7 sec 100-200 is echt insane. :lol:
Ik zal het JD Engineering vragen. Je kunt de grote loader zeker installeren en afstemmen in de Polo GTI 6C. Als ze dat kunnen (ze beheren altijd alles), zal er ook een upgrade-turbo worden geïnstalleerd in de Golf 7 GTI. 450 pk zou genoeg zijn voor mij. Misschien neem ik ook nog een turbo. Ik kijk wat wordt aanbevolen.
Vroeg ik. Er is specifiek een kleinere turbo, waarbij men niet in de motor hoeft te versterken, maar alles origineel kan laten: het wordt PnP LM440 of TTE470 of TTH480 genoemd - hier een video gevonden (Moet u ondertitels inschakelen):

https://www.youtube.com/watch?v=JWmp7VItpSA

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 19 jul 2018, 14:57
door kurtje
Die DSG lijkt het toch niet echt leuk te vinden bij de overgangen... :|

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 19 jul 2018, 15:24
door GTI7pijl
kurtje schreef: 19 jul 2018, 14:57 Die DSG lijkt het toch niet echt leuk te vinden bij de overgangen... :|
De auto heeft 92.000 km gereden. DSG lijkt een TOP-uitvinding te zijn. Met TVS of MTR DSG-software kan de DSG maximaal 660 Nm ondersteunen, zeggen veel tuners.

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 19 jul 2018, 15:40
door Vissa
GTI7pijl schreef: 19 jul 2018, 15:24
kurtje schreef: 19 jul 2018, 14:57 Die DSG lijkt het toch niet echt leuk te vinden bij de overgangen... :|
De auto heeft 92.000 km gereden. DSG lijkt een TOP-uitvinding te zijn. Met TVS of MTR DSG-software kan de DSG maximaal 660 Nm ondersteunen, zeggen veel tuners.
TVS adviseert boven de 550nm de DSG hardwarematig te upgraden, dan kan hij tot 650nm aan. Ga je nog hoger moet hij nog verder aangepast worden, volgens TVS. :)

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 19 jul 2018, 15:43
door Vissa
kurtje schreef: 19 jul 2018, 14:57 Die DSG lijkt het toch niet echt leuk te vinden bij de overgangen... :|
In de lagere versnellingen op dat filmpje bedoel je? Wheelspin is dat, zoveel vermogen op de voorwielen met de stabilisatie uit. :mrgreen:

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 19 jul 2018, 16:17
door GTI7pijl
Vissa schreef: 19 jul 2018, 15:43
kurtje schreef: 19 jul 2018, 14:57 Die DSG lijkt het toch niet echt leuk te vinden bij de overgangen... :|
In de lagere versnellingen op dat filmpje bedoel je? Wheelspin is dat, zoveel vermogen op de voorwielen met de stabilisatie uit. :mrgreen:
Wheelspin is dat

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 19 jul 2018, 18:36
door kurtje
Nee nee bij elke overgang van de DSG naar de volgende versnelling, hoor en zie je hem even afzien...
Luister maar eens heel goed naar het eerste filmpje...
Bij het 2de filmpje met minder koppel heeft hij dit niet.

Zeker als de koppelbegrenzing eraf is en de druk op de platen verhoogd is (dsg mapping) en hij dit dan nog doet zal hij niet lang leven :)

Een standaard DSG kan mits een goede mapping en veel druk op de platen meer aan als 550nm. Volgens DVX met een druk van +- 17 bar op de platen gaat dit makkelijk over de 600nm... Ken er verschillende in de regio tussen 550 en 580nm die perfect met dit koppel overweg kunnen.

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 19 jul 2018, 19:15
door GTI7pijl
kurtje schreef: 19 jul 2018, 18:36 Nee nee bij elke overgang van de DSG naar de volgende versnelling, hoor en zie je hem even afzien...
Luister maar eens heel goed naar het eerste filmpje...
Bij het 2de filmpje met minder koppel heeft hij dit niet.

Zeker als de koppelbegrenzing eraf is en de druk op de platen verhoogd is (dsg mapping) en hij dit dan nog doet zal hij niet lang leven :)

Een standaard DSG kan mits een goede mapping en veel druk op de platen meer aan als 550nm. Volgens DVX met een druk van +- 17 bar op de platen gaat dit makkelijk over de 600nm... Ken er verschillende in de regio tussen 550 en 580nm die perfect met dit koppel overweg kunnen.
Kurtje heeft gelijk.
DVX en TVS maken Super DSG-software en zijn voortdurend aan het evolueren. TVS is al meer dan 620 NM probleemloos. Nieuwste softwarematige druk tussen 15 en 19 bar druk. Het probleem is dat geen 2.0 TSI EA888 Gen.3 meer dan 620 NM heeft gedaan. Misschien bevat de NIEUWE DQ250 (Golf 7R, GTI, Cupra 5F) -koppeling ook 700+ NM. Niemand weet het.

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 19 jul 2018, 19:22
door JeroenGTIed35
GTI7pijl schreef:
kurtje schreef: 19 jul 2018, 18:36 Nee nee bij elke overgang van de DSG naar de volgende versnelling, hoor en zie je hem even afzien...
Luister maar eens heel goed naar het eerste filmpje...
Bij het 2de filmpje met minder koppel heeft hij dit niet.

Zeker als de koppelbegrenzing eraf is en de druk op de platen verhoogd is (dsg mapping) en hij dit dan nog doet zal hij niet lang leven :)

Een standaard DSG kan mits een goede mapping en veel druk op de platen meer aan als 550nm. Volgens DVX met een druk van +- 17 bar op de platen gaat dit makkelijk over de 600nm... Ken er verschillende in de regio tussen 550 en 580nm die perfect met dit koppel overweg kunnen.
Kurtje heeft gelijk.
DVX en TVS maken Super DSG-software en zijn voortdurend aan het evolueren. TVS is al meer dan 620 NM probleemloos. Nieuwste softwarematige druk tussen 15 en 19 bar druk. Het probleem is dat geen 2.0 TSI EA888 Gen.3 meer dan 620 NM heeft gedaan. Misschien bevat de NIEUWE DQ250 (Golf 7R, GTI, Cupra 5F) -koppeling ook 700+ NM. Niemand weet het.

Maar wat met alle lagers, tandwielen en Assen in de bak kunnen die de krachten ook probleemloos aan?






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38

Geplaatst: 19 jul 2018, 19:44
door kurtje
De nieuwe Golf R heeft de DQ381 bak zitten, net als de GTI de DQ380 heeft...