Bi-Xenon verlichting

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Bi-Xenon verlichting

Bericht door MK7love »

Hallo allemaal,

2 weken terug een gti'tje gekocht, bouwjaar 2013. :D
Mijn golf 7 gti heeft bi-xenon verlichting. Nu zie ik op internet dat iedereen eromheen een u led vormpje heeft. Helaas heb ik dit niet, enkel de xenonlens.
Nu is mijn vraag of dit normaal is, ik dacht namelijk dat alle bi-xenons gewoon dat u led vorm erin had.

Is het mogelijk om een setje aan te schaffen wat samen gaat met oem bixenon?

Hartelijk dank voor de reacties alvast!
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 991
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door Maarten »

Welkom, plaats even een foto van je xenon.
Serviced by EMServices.
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door Vissa »

Is het niet de halogeen lamp met daarin achteraf ingebouwde Xenon?

Als je echt fabrieksaf xenon hebt zijn dat inderdaad units met het U'tje. Even foto maken.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door MK7love »

Ik zal morgen een fototje plaatsen. Aftermarket xenon heeft toch geen bi-xenon optie + lens of ben ik nou verkeerd?
Ook heeft mijn auto geen optie om de hoogte in te stellen, vind ik wel jammer, kan je deze ook handmatig aanpassen?
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door MK7love »

https://ibb.co/dSuwyo

https://ibb.co/g2DOdo

Ik heb 2 foto's geupload.

Ook zie je dat het glas ervoor wat vies eruit ziet, helaas van buiten. Is er een manier om deze weer een beetje schoon te krijgen?
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door MK5benGTI »

MK7love schreef: 30 jul 2018, 23:01 Ook zie je dat het glas ervoor wat vies eruit ziet, helaas van buiten. Is er een manier om deze weer een beetje schoon te krijgen?
Deze viezigheid zal grotendeels steenslag zijn. Deze haal je er nagenoeg niet uit. Wel zou je kunnen proberen om de lampen schoon te maken aan de hand van een stuk klei. Daarmee trek je waarschijnlijk al een stuk vuil van de koplamp af. Laatste redmiddel is het schuren en vervolgens polijsten van je koplamp. Maar ook daarmee ga je nooit alle steenslag verwijderen.
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door Vissa »

Ik betwijfel of dit originele lampen zijn.

Ik denk dat er halogeen units in hebben gezeten, en deze vervangen zijn voor Aliexpress units, daar lijken ze namelijk verdacht veel op. De U'tjes van AliExpress units moeten ook apart worden aangesloten, en dat lijkt hier niet gedaan te zijn. Originele units werken altijd.

Echter kunnen er geen originele Xenon units geplaatst worden zo 1 2 3 als er halogeen standaard in zit, wel de neppe Xenon units, en ik denk dat dit hier het geval is.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Ilhan28
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 jun 2014, 18:53
Type auto: Golf 5 R32 3.2 v6

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door Ilhan28 »

Komt me bekend voor,

Mijn maat de gti had ook precies zelfde als de joune
Ex: Golf MK5 R32 3.2 v6 2006
Ex: Golf MK4 R32 3.2 v6 2002
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door MK7love »

Ik hoop dat dit een neppe xenon is, want dan zet ik er gelijk een setje in van helix (dubbel U led) :oops: passen blijkbaar alleen op autos met halogeen. Iemand meer over te zeggen, hoe kom ik hier achter.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door ferry »

Vissa schreef: 31 jul 2018, 09:59 Ik betwijfel of dit originele lampen zijn.

Ik denk dat er halogeen units in hebben gezeten, en deze vervangen zijn voor Aliexpress units, daar lijken ze namelijk verdacht veel op. De U'tjes van AliExpress units moeten ook apart worden aangesloten, en dat lijkt hier niet gedaan te zijn. Originele units werken altijd.

Echter kunnen er geen originele Xenon units geplaatst worden zo 1 2 3 als er halogeen standaard in zit, wel de neppe Xenon units, en ik denk dat dit hier het geval is.
Dan mis je inderdaad de automatische hoogte regeling en waarschijnlijk ook de sproei installatie. Moeten dacht ik ook wat stekkers omgezet worden. En het is afkeur bij de apk als je dat niet heb.

Zou me wel erg genaait voelen als je(topicstarter) dacht dat het orgineel was.
Laatst gewijzigd door ferry op 31 jul 2018, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door MK7love »

Ja voel ik me ook wel, maar ik heb de auto heel goedkoop kunnen bemachtigen en de motor is super goed. Ik heb namelijk 18000 betaald met net 100.000 op de teller. Hij heeft alle opties leer dak dcc acc auto park camera keyless navi pro dynaudio, en niet te vergeten neppe xenon zonder hoogte regeling :lol:

Ik ga het eens demonteren en van binnen bekijken denk ik, misschien valt het allemaal wel mee.
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door MK7love »

Het is trouwens geen afkeur APK als je geen hoogteregeling heb binnenin. Wel moet de koplamp verstelbaar zijn onder de motorkap, en dat is deze gelukkig wel.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door ferry »

Bedoelde bij de orginele units. Daar kan het niet handmatig dus dan is het afkeur.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door MK7love »

Oke dus als ik je goed begrijp is mijn bi-xenon sowieso aftermarket aangezien ik geen hoogteregeling van binnenuit heb?
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door ferry »

Bij orginele xenon units is er helemaal geen handmatige hoogteverstelling. Dat gaat automatisch met sensoren op je assen en nog een aantal dingen. Daarom is het ook zo duur en een hoop werk om het achteraf te doen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door MK7love »

Na verder vragen en zoeken ben ik erachter gekomen dat volkswagen maar liefst 4 soorten headlights heeft gemaakt voor de golf.
Halogeen, xenon, xenon met led (DLR) , xenon met led (DLR) en dynamisch bochtenverlichting

Helaas heb ik alleen de xenon (oem) en dan krijg je de xenon met een chroom kapje.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Bi-Xenon verlichting

Bericht door MK5benGTI »

Kijk, hebben wij ook weer wat geleerd. Bedankt voor de terug koppeling.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten