Geen alarm op mijn gti?!?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door MK7love »

Hallo allemaal,

2 weken terug een gti'tje gekocht, bouwjaar 2013.
Nu moet ik voor mijn verzekeringsmaatschappij een alarm certificaat regelen. Ik wilde even testen hoe mijn alarm klonk maar ik krijg hem niet aan?! :roll: :roll:
Ik heb ook geen interieurdetectie. Nu twijfel ik of er uberhaubt wel een alarm op zit. Op een gti zit toch altijd wel een alarm of?!
Wie o wie kan mij hiermee helpen.

Hartelijk dank voor de reacties alvast!
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door Maarten »

Hoe het bij de 7 zit weet ik niet, maar bij de Golf 5 en 6 is het niet een standaard.

Inbouwen of andere verzekering is ook en optie.
Serviced by EMServices.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door Henniej »

Je kan je kenteken ook checken of je überhaupt wel een gecertificeerde alarm hebt, zo niet dan dien je dat te laten installeren. Minimaal 'n Klasse 3 alarm.


Het alarmsysteem bestaat uit:

Goedgekeurde startonderbreker
Driedubbele detectie, namelijk
Omtrekdetectie
Interieurdetectie
Hellingshoekdetectie
Alarmering, namelijk:
Akoestische signalering door middel van een gecodeerde noodstroom-sirene
Optische signalering
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door Vissa »

Nee, alarm is niet standaard.

Als er geen ledje zit aan de bovenkant van de bestuurdersdeur tegen het raam, en geen knopje links aan de bestuurderskant om hem aan of uit te zetten, dan heb je geen alarm.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door MK5GTI08 »

Wie besteld in godsnaam een GTI zonder alarm :lol:

On topic:

Alarm is inderdaad niet standaard. Kan me alleen niet voorstellen dat een GTI geen alarm heeft btw. Het makkelijkst is inderdaad om het ledje wat in je portierbekleding aan de bestuurderskant zit te bekijken. Als je wagen op slot staat gaat ie rood knipperen, heb je geen ledje dan heb je geen alarm. Dan zou ik een andere verzekering zoeken en een stuurslot of bearlock monteren.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door MK7love »

Beste leden, bedankt voor de snelle reacties. Ik zie het lampje wel branden als ik hem op slot zet, maar kan dit niet een fake origineel lampje zijn? Interieurdetectie knopje om hem uit te zetten naast de bestuurdersstoel kan ik zo niet vinden. Ik vrees voor het ergste...
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door Maarten »

In mijn mk6 had ik ook geen alarm maar wel zo een lampje.

Zet je raam open en doe je auto op slot. Wacht even een halve minuut en doe dan via het raam je motorkap open. Als dan niets afgaat heb je echt geen alarm.
Serviced by EMServices.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door bzb »

ledje zit toch in elke? en testen is gewoon erin zitten en hem op slot klikken met je afstandsbediening :) na een minuut even bewegen
ErikvanH
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2011, 07:23
Type auto: GTI 7 pp

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door ErikvanH »

https://www.kiwascm.nl/u-bent/particuli ... ekencheck/

Klik deze link even aan en geef je kenteken in, dan kun je checken of er al eens een SCM certificaat afgegeven is
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door FreaQ »

ErikvanH schreef: 24 jul 2018, 13:27 https://www.kiwascm.nl/u-bent/particuli ... ekencheck/

Klik deze link even aan en geef je kenteken in, dan kun je checken of er al eens een SCM certificaat afgegeven is
De mijne heeft wel orgineel alarm.. met alles op en er aan.. maar deze site geeft dat niet aan
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door JP-GTi »

Een affabriek VW alarm voor de GTi heeft de kenmerken van een klasse 3, maar deze is niet SCM gecertificeerd.
Of je bouwt een nieuw alarm in, of je laat je huidige alarm certificeren.
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door MK5GTI08 »

Maarten schreef: 24 jul 2018, 08:00 In mijn mk6 had ik ook geen alarm maar wel zo een lampje.

Zet je raam open en doe je auto op slot. Wacht even een halve minuut en doe dan via het raam je motorkap open. Als dan niets afgaat heb je echt geen alarm.
Je motorkap opendoen zonder dat de deur een stukje open is? Dat vind ik knap. Raam open laten, op slot doen en dan gewoon klooien met de auto net alsof ie gejat wordt. Als er dan echt niets gebeurt heb je geen alarm.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door Vissa »

JP-GTi schreef: 24 jul 2018, 20:33 Een affabriek VW alarm voor de GTi heeft de kenmerken van een klasse 3, maar deze is niet SCM gecertificeerd.
Of je bouwt een nieuw alarm in, of je laat je huidige alarm certificeren.
Dit, affabriek is hij NIET SCM goedgekeurd. Voor de MK7 is dat wel heel makkelijk te realiseren. De sirene moet enkel van breekbouten worden voorzien en hij kan SCM goedgekeurd worden! :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door Maarten »

MK5GTI08 schreef:
Maarten schreef: 24 jul 2018, 08:00 In mijn mk6 had ik ook geen alarm maar wel zo een lampje.

Zet je raam open en doe je auto op slot. Wacht even een halve minuut en doe dan via het raam je motorkap open. Als dan niets afgaat heb je echt geen alarm.
Je motorkap opendoen zonder dat de deur een stukje open is? Dat vind ik knap. Raam open laten, op slot doen en dan gewoon klooien met de auto net alsof ie gejat wordt. Als er dan echt niets gebeurt heb je geen alarm.
Uhhh... ja, je kan je motorkap open doen zonder je deur open te hebben.
Serviced by EMServices.
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door pasiee »

Ga naar een verzekerings man, bij veel is een alarm nodig maar niet bij allemaal.
Tommy301
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2018, 18:50
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Amsterdam

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door Tommy301 »

ANWB verzekering vereist geen enkel vorm van alarm mbt diefstal. Ben zelf daar verzekerd en stond er van te kijken maar het ging om de catalogus waarde en die was laag genoeg voor hun om geen alarm te eisen voor diefstal dekking.
MK7love
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jul 2018, 00:41
Type auto: Golf 7 Gti

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door MK7love »

Bedankt voor de tip, ik ga daar eens informeren !
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door JP-GTi »

Heb je uberhaupt al met een verzekeringsmaatschappij gebeld, want tegenwoordig is alles met GTI erin moeilijk te verzekeren onder de 40 jaar.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door Vissa »

JP-GTi schreef: 25 jul 2018, 20:40 Heb je uberhaupt al met een verzekeringsmaatschappij gebeld, want tegenwoordig is alles met GTI erin moeilijk te verzekeren onder de 40 jaar.
:| :| :|

Ik heb nog nooit problemen gehad met welke verzekeringsmaatschappij dan ook op jonge leeftijd. GTI's, Type R, OPC, geen enkel probleem.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door JP-GTi »

Vissa schreef: 25 jul 2018, 21:24
JP-GTi schreef: 25 jul 2018, 20:40 Heb je uberhaupt al met een verzekeringsmaatschappij gebeld, want tegenwoordig is alles met GTI erin moeilijk te verzekeren onder de 40 jaar.
:| :| :|

Ik heb nog nooit problemen gehad met welke verzekeringsmaatschappij dan ook op jonge leeftijd. GTI's, Type R, OPC, geen enkel probleem.
Ook dit jaar ? De eisen zijn enkele maanden geleden flink aangescherpt. Ook zit er een verschil tussen dsg en handbak (dsg wordt meer gestolen)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Geen alarm op mijn gti?!?

Bericht door bzb »

ik ben dan inmiddels 40 maar ook hier eisen ze helemaal niks, zit al onder de 50 euro per maand all risk, maarja waar ik woon komen geen vreemden :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten